Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kun kerran (vatsa)lihaksien muotoon ei voi treenillä vaikuttaa, niin samalla tavalla ne vatsalihakset kasvaa niillä pitkilläkin sarjoilla. Ehkä vaan hiukan hitaammin.
Niin.. kyllä itse uskon että pitkillä sarjoilla saa tavallaan kiinteytettyä lihasta ja kudoksia. Esim. Arska oli käytännön esimerkki siitä. Itsekin olen huomannut kun aloin tekemään pitkiä sarjoja että vatsa on paljon "timmimpi" kuin ennen. Mutta tää on ihan mutuilua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepjep, kyllä se Arska on ihan kirjoittanut että teki pitkiä sarjoja nimenomaan saadakseen kapean keskivartalon.

Arska = Aineissa ja pääasiassa 1970-luvulla.

Että kyllä senkin tekstejä kannattaa hiukan kriittisesti lueskella.

edit
pitkillä sarjoilla saa tavallaan kiinteytettyä lihasta ja kudoksia.
"Kiinteytettyä"? En nyt lähde arpomaan, mitä tuolla tarkoitit. Mutta genetiikka määrää miltä se lihas näyttää. Ja useammilla toistoilla et pysty saamaan enemmän yksityiskohtia näkyviin tai lisäämään erottuvuutta.

Timmimpi vatsa = Matalampi BF%.
Period.

Niin.. kyllä itse uskon että pitkillä sarjoilla saa tavallaan kiinteytettyä lihasta ja kudoksia. Esim. Arska oli käytännön esimerkki siitä. Itsekin olen huomannut kun aloin tekemään pitkiä sarjoja että vatsa on paljon "timmimpi" kuin ennen. Mutta tää on ihan mutuilua.
No mutuilua tosiaan. Hyvä, että sen ainakin kirjoitat noihin viesteihin, ettei kukaan vaan luule niiden olevan totta. :)

Tarkotin kiinteytyksellä sitä että solut ja kudos tavallaan tihenee ja tiivistyy. Olen samaa mieltä siitä ettei lihaksen MUOTOON pysty vaikuttamaan.
502590727_995aac1fd3.jpg

25kj0ap.png

Nää kuvat vähän havainnolistamaan mitä tarkotan, samassa BFssä mutta vatsa vähän eri kunnossa. Tiedän että roinamäärät ovat eri, genetiikka eri jne. mutta silti.

Tarkotin kiinteytyksellä sitä että solut ja kudos tavallaan tihenee ja tiivistyy.
Eipä ole tuollaisesta tieteellistä näyttöä. Ellei sitten jotain himmeää tapahdu, tyyliin ainoastaan sarkoplasma kasvaa, kun nopeita lihassoluja ei rasiteta, jolloin lihas kasvaa vain tiettyyn pisteeseen asti. Enpä silti jaksa uskoa.

ps. Ronnien lihamaha on hirveää katsottavaa. Äijä tietty on niin täynnä kasvuhormonia ynnä muuta että ihmekös tuo. Yläpuolisen kuvan keskivartalon fysiikka huomattavasti parempi IMO.

Tällä hetkellä tuntuu, siltä että olen hajoittanut selkäni tällä ohjelmalla, noin kuukauden nyt on ollut kokoajan alaselkä jumissa, ja välillä tuntuu ns. poltetta käsissä varsinkin käsivarsissa, ja puutuu helpommin.

Voisikohan se olla, kun tuntuu että monessa tämän reenimuodon liikkeessä mulla menee väkisinkin enemmän tai vähemmän selkä kaarelle, esim. penkissä menee aina kaarelle, mutta ei kuitenkaan perse nouse penkistä ja pystypunnerruksessa tangolla mulla menee kanssa oudosti selkä kaarelle, onkohan nämä liikkeet nyt rasittanut meikäläisen alaselän täysin jumii, ja se on ihan 24/7-ongelma.

Onkohan vain puhtaasti siitä kyse, että tekniikka kusee jossainmäärin tai sitten joku on vinossa muuten vaan mun selässä.

5 viikkoa ohjelmaa takana
kyykkypainot 45 --> 55kg
penkki 47,5 --> 57.5kg
leuat 10,7,5 --> 12,12,12
niska.p. 19 --> 25kg
hauis 19 --> 27kg

mainittakoon vielä että penkki max tuli kokeiltua tänään ja onhan se noussut 72.5~ --> kevyeen 80kg!

ohjelma on aivan loistava, aion jatkaa niin kauan kun tätä kehitystä jatkuu.
painoa tullut 5 viikon aikana 5-6kg lisää, osa tietysti ylimääräistä mutta varmasti suuri osa on jo lihasta.

polveni menin hajottamaan liian syvällä kyykyllä, eli perse joka kerta aivan maahan asti = rikki molemmat polvet. Mutta nyt teen kyykyn niinkuin arska itse neuvoo eikä polvissa ongelmaa ja etureiskoihin ihana polte =):david:

Tällä hetkellä tuntuu, siltä että olen hajoittanut selkäni tällä ohjelmalla, noin kuukauden nyt on ollut kokoajan alaselkä jumissa, ja välillä tuntuu ns. poltetta käsissä varsinkin käsivarsissa, ja puutuu helpommin.

Voisikohan se olla, kun tuntuu että monessa tämän reenimuodon liikkeessä mulla menee väkisinkin enemmän tai vähemmän selkä kaarelle, esim. penkissä menee aina kaarelle, mutta ei kuitenkaan perse nouse penkistä ja pystypunnerruksessa tangolla mulla menee kanssa oudosti selkä kaarelle, onkohan nämä liikkeet nyt rasittanut meikäläisen alaselän täysin jumii, ja se on ihan 24/7-ongelma.

Onkohan vain puhtaasti siitä kyse, että tekniikka kusee jossainmäärin tai sitten joku on vinossa muuten vaan mun selässä.

Penkissä selän kuuluu olla hyvällä kaarella, kunhan perse ja hartiat pysyvät penkissä. Tuossa pystypunnerruksessa jos venkuloit selän huonosti kaarelle ja pumppailet, ei ne välilevyt siitä ainakaan hyvää tykkää ja voi aiheuttaa jotain oireilua vaikka tuossa nyt ei hirmu isoilla painoilla liikenteessä ollakkaan.
Kyykyssä kannattaa pitää se selkä suorassa, eli ei sellaisena pallomaisena. Jos vedät kyykyyn tarpeeksi alas (kuten kai kuuluukin g6:ssa?) saa hyvän tuntuman myös alaselkään. Palloselällä hajoaa vain paikat herkemmin.

Olisiko tästä ns. palloselästä jotain kuvamateriaalia, tai videota kuinka ei tehdä kyykkyä? Nyt en ihan tajunnut. =)

Kai tässä nyt saa paikkansa paskaksi perkele, kun siirtyi vapaisiin painoihin, kun ennen oikeastaan pääosin tuli hinkattua laitteita, vaikka tekniikoista yms. oon lukenut monet sivut, mutta luulenpa että jossain mättää nyt.

Olisiko tästä ns. palloselästä jotain kuvamateriaalia, tai videota kuinka ei tehdä kyykkyä? Nyt en ihan tajunnut. =)

Kai tässä nyt saa paikkansa paskaksi perkele, kun siirtyi vapaisiin painoihin, kun ennen oikeastaan pääosin tuli hinkattua laitteita, vaikka tekniikoista yms. oon lukenut monet sivut, mutta luulenpa että jossain mättää nyt.

No youtubesta löytyy ainakin ohje miten kyykätä kun vain hakee "how to squat" tjsp. Mutta siis, palloselkä/kaariselkä eli siis selkä on selvällä kaarella ulospäin. Aika vaikea tuota kaarta on edes kunnolla saada, mutta selkä pitäisi pyrkiä pitämään suorassa. Sama homma toisinpäin, eli ei sitä sinne sisäänpäinkään kaarelle saa vetää tai taas välilevyt tykkää erittäin pahaa kuten tässä http://www.youtube.com/watch?v=eLUeVQ9tiB4

Mitenkäs teillä on eronnut tämän ohjelman painot esim 4-3 jakosesta?

pakko tarttua tähän kysymykseen :D

ite oon tehny noin kuukaus ennen arskan alottamista tämmösillä:
penkki 80kgx5
kyykky120kgx8
pystypunnerrus tangolla seisten(ei niskantakaa kuitenkaan): 50kgx5

sitten painot joilla tällä ohjelmalla joutuu tekemään tulevat tässä(ei naurata oikeesti tää ero, mulla täytyy olla ihan äärettömän paska sarjakestävyys ja kunto :D):

penkki 62.5kg 3x10
kyykky 85 kg 4x10
niskantakaapystyp. 30 kg 4x10

noin kolme viikkoa sitten kun alotin ni oli vielä parit kilot heikommat painot tossa arskassa. treeniä takana semmoset vähän alle pari vuotta.

edit. ja niin, otan tässä geekuutosessa nyt ihan kellosta aikaa sen kaks minsaa sarjojen väliin, ennen saattoi mennä vaikka yli viisi minuuttia sarjojen välissä, joten siitäkin johtuu paljolti nuo painojen erot.

Jaahas, pitääkin varmaan opetella vähän kyykyn saloja. Pitää nyt vähän taukoa Arnoldista taukoa, ja katsoa että onko tosiaan selkäkivut tämän ohjelman ansiosta tullut, vedellä vaikka sen aikaa hilavitkuttimissa.

Arskaa on tullu tehtyä nyt kolmisen kuukautta ja paino noussut 7kg.
Kaikissa sarjoissa kivasti noussut painotkin, joka reenin jälkee vieläkin paikat kipeenä kun tekee huolella.
Oon tehnyt sarjoja yleensä tolla 8-10 toistomäärällä ja syön paljon kun ruokaa riittää.
Sittenkun paino yli 80 (toivottavasti joskus) niin kanttiiko sitten alkaa kehittämään noilla 4-6 toistoilla?
PITÄÄ SYÖDÄ SYÖDÄ!! :( ja jatkan tällä kevääseenkö asti emt.

Itse teen kyykyn kyllä hieman leveämmällä jalkavälillä kun hartianleveydellä. Ja teen vielä aika syvälle niin varmaan muutkin kun etureiskat ottaa hittiä.
Pakkopäästä jo kyykkäämään, maanantaina tarkotus lisätä 2,5kg sarjapainoja kun eilen tuli vähän ylimääräsiä toistoja.

Itse teen kyykyn kyllä hieman leveämmällä jalkavälillä kun hartianleveydellä. Ja teen vielä aika syvälle niin varmaan muutkin kun etureiskat ottaa hittiä.
Pakkopäästä jo kyykkäämään, maanantaina tarkotus lisätä 2,5kg sarjapainoja kun eilen tuli vähän ylimääräsiä toistoja.

Ite innostuin tuosta kyykystä aiwan mahdottomasti kun opin kunnollisen tekniikan siinä. Mitenkähän mä kestän tän tulevan 2 viikon tauon! :(

kyllä minunkin tekis mieli vetää aivan syväkyykkyä eli perse sinne nurmikolle.. mutta alkoi polvet paukkua niin kovaa etten yksinkertaisesti pysty siihen enää. kivuton kyykkääminen on mulla niin että jalat +hartian leveydellä ja se reisiluu käy lattian kanssa tasoissa.

Aa, teen kyykkyä 75-80:lla ja taktiikka ny varmaa ihan oikee kaippa. Ei kerkee jalat ikinä palautua ens reeniin. Sattuu niin helvetisti kun alkaa tekemään, mutta jos ei tee sitä niin turha reeni kun siit saa kunnon maitohapot. :evil:
Vaikka oon tehny tota nyt yli kolme kuukautta niin joka reenin jälkeen aina oksennus tulossa.
Sillonku ekaa kertaa meni salille ei jaksanu mitää ja ihan puhki, oli enemmä just kestävyyttä jos ny (cooperis 3450m).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom