Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
huihai. Kaipa se kyykky on nyt pakko jättää pois, kun ei selkä kestä, vaikka suorassa selkänsä pitääkin.

Tekniikka kunnossa ja ei kestä koska jotain muuta vikaa? Miten ilmenee toi, ettei kestä?
Koska kyykkyhän se on G6:n selkeesti tärkein liike.

Kuinka syvällä tässä kyykyssä muuten käydään? Ihan perse maahan vai siinä polvet ja lantiot samaan tasoon? Itse kun aloitin kyykyn tässä, tein 60kg painolla ja silloin olisi varmaan voinut vetää ihan perse maahan tekniikalla, mutta nyt kun paino on 80kg saa jalkoihin kunnon poltteen ja tärinät tosi hyvin tuolla lantio-polvi linjallakin. Joten pitäiskö vähentää painoa ja vetää syväkyykkyä vai pysyä vanhassa?

Kuinka syvällä tässä kyykyssä muuten käydään? Ihan perse maahan vai siinä polvet ja lantiot samaan tasoon? Itse kun aloitin kyykyn tässä, tein 60kg painolla ja silloin olisi varmaan voinut vetää ihan perse maahan tekniikalla, mutta nyt kun paino on 80kg saa jalkoihin kunnon poltteen ja tärinät tosi hyvin tuolla lantio-polvi linjallakin. Joten pitäiskö vähentää painoa ja vetää syväkyykkyä vai pysyä vanhassa?

Ekalta sivulta poimittua:

1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

Tosin tutkimustulokset nykyään vissiin puoltais tota syväkyykkää. Tästä oli just artikkeli jossain, syväkyykky aktivoi hamstringeja (huom. suom?) prosentuaalisesti selkeesti enemmän.

huihai. Kaipa se kyykky on nyt pakko jättää pois, kun ei selkä kestä, vaikka suorassa selkänsä pitääkin.

älä tee ohjelmaa ollenkaan jossei kyykky luonnistu. Lähes kaikki yksjakoiset on rakennettu kyykyn ympärille eikä sitä käy korvaaminen. Parempaa kehitystä saat monijakoisilla ohjelmilla tuossa tilanteessa.

Takareiskat. Eli siis toi 90 asteen linjaan ottaa siis enemmän etureiskoihin ja perseeseen. Ja taas hokikyykky ottaa vain perseeseen.

Sieltä se tuli, mä puhun vaan quadeista ja hamstringeistä täällä :D

PenttiK: Predah on oikeassa.

Nonii, tänään aloitin kuusikolla ja tarkoitus olis 3kk vetää joka toinen päivä. 4 vuotta olen salilla hääräillyt epäsäännöllisesti ,mutta nyt olisi tarkoitus alkaa käymään säännöllisesti Ahnuldin ohjeita noudattaen. 3kk päästä sitten katsotaan oliko ohjelmasta mihinkään.

pituus:180
paino:78

Omat sarjapainot oli seuraavat:

takakyykky 4x10x70kg
penkki 3x10x60kg
leuanveto 6,5,4(todella leveä ote)
niskan takaa 4x10x30kg
hauis 3x10x30kg
vatsat 22,14,12,10(yllättävän raskas liike kun ei tue jalkoja)

Salin jälkeen oli kyllä hyvä fiilis ja tunsi tehneensä jotakin. Aikaisemmin olen 3-jakosella mennyt ja en saanut samanlaista fiilistä siitä... Toivotaa et yksijakoinen toimii itsellä...

kovaa treeniä kaikille!!!

Nyt on sitten 1. viikon päivät treenattu.

Mitenkäs teillä on eronnut tämän ohjelman painot esim 4-3 jakosesta?
Itse olen 3-jakosisessa tehnyt penkkiä 50 kg:llä varmaan sen 3x10 joskus, leukoja 7,5,5, kyykkyä 4x8 70 kg, nyt nämä painot tälä ohjelmalla:

Kyykky: 4x10 65 kg
Penkki: 3x10 47.5kg
Leuat: 5,4,4(-3)
Pystyp. niskaa koskettaen ,tanko: 4x10 25kg
Hauiskääntö tangolla: 3x10 27.5 kg
Vatsat: jotain 40 sarjaa teen mahd. hallitusti

Kyykky kyllä varmaan syö muita liikkeitä ja sitten vielä 3krt vk niin ei ihan sarjaennätyksiä rikota.
Ja vielä kysyn, että onko mikään jäljessä mulla.

Kyykky kyllä varmaan syö muita liikkeitä ja sitten vielä 3krt vk niin ei ihan sarjaennätyksiä rikota.
Ja vielä kysyn, että onko mikään jäljessä mulla.

Tuosta en nyt menis ihan sanomaan. Kyllä ittellä ainakin on sarjapainot ihan uusissa sfääreissä. Tosin eipä pitkiin aikoihin oo näin pitkiä sarjoja tullu tehtyäkkään... Ja tietysti nyt jos siirtäis samat sarjat 2- tai 3-jakoseen ni tietysti varmaan sais puristettua vielä selkeesti lisää kiloja noihin kyykyn jälkeisiin liikkeisiin. Mutta mutta... :)

Se vie aikansa, että tottuu treeniin.. Pitää muistaa et palautumisaika on n. 3 kertaa lyhyempi kuin 3-4 jakoisella. Syö ja nuku hyvin, niin kyllä se siitä lähtee ylöspäin.

Aika pitkää sarjaa. Koitappa joskus ottaa kymmenen kilon limppu niskan taa ja tehdä hallitusti kymmenen toistoa ilman, että tuet jalkojasi mihinkään. Vinoja vatsalihaksia voit sitten treenata lisäämällä istumaannousuun vartalonkierron. Jotkut väittää, että se olisi jotenkin haitallista rangalle, mutta en jaksa uskoa sitä. Oon myös havainnut treenatessa noita vinoja vatsalihaksia sellaisen jutun, että liioitellun hidas alaslasku on todella tehokas. Lisäpaino niskan takana lisää tuo vielä lisää jumalaista poltetta. Tsemppiä reeniin. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom