Armeijassa treenaaminen!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
nigster sanoi:
Jos sulla oikein on todettu siihen selkään joku juttu (lääkärintodistus) niin saatat saada jotkut B:n paperit jos se oikein huono on, koska ei sinne varmaan ketään pistetä A -mieheksi joka ei koko intin aikana voi kantaa edes täyspainoista tetsaria.

Jep näistä kannattaa aina mainita, viimeistään alokasajan lääkärintarkastuksessa. Itseltäni kysyttii sekä kutsuntoja edeltävässä, että tässä alokastarkastuksessa haluanko B-luokkaan koska mulla on lasit todella vahvat (-6,25) ja myös astma. Omasta pyynnöstä ja vakuutteluista lääkärit sitten pitivät minut A-luokassa.

Eräs tuttu laitettiin B-luokkaan alokastarkastuksen jälkeen vasten tahtoaan aikaisemman olkapäävamman (leikattu) takia.

Ei kannata kyllä terveyttään hirveesti riskeerata pyssyleikkien takia rauhan aikana..

Yrsa sanoi:
Itse vietin oman armeija aikani tammikuu04-lokakuu04 santahaminassa niin ikään sotilaspoliisin hommissa. Meillä ei kyllä aikaa paljoa jäänyt punttien nosteluun paitsi ihan viimeisinä kuukausina ja vaikka aikaa jonkin aikaa jäisikin niin ei siinä kyllä hirveän suurella intensiteetillä pääse treenaamaan kun on koko päivän ollut jo liikkeessä. Mutta nykyyän alokas ajan pitäisi olla niinsanottua kevennettyä mallia jolloin aikaa varmasti jää myös punttien nosteluun. Ottaisin armeija aikana tavoitteeksi pysyä edes siinä kunnossa missä on sinne mennessä. Mutta tosiaankin paljon riippuu palveluspaikasta mutta uskoisin että kaikissa SP komppanjoissa vapaa aika on vähän. Ja ainakin vatioiden ja leirien aikana tulee pakollisia 1-2 viikon taukoja. Mutta tsemppiä kuitenkin palvelukseesi ja äläkkä säihkähdä kahden viikon metsä leirin jälkeen kun katsot peiliin äkkiä ne lihakset takaisin tulee :)

HOO :)

Olin itse samassa, eli 2.jk 1/04, tupa 11(5.joukkue)/6(3.joukkue)

Kemppilä on äijä!

Olari sanoi:
No niin, lähtö lähestyy koko ajan ja sen olen päättänyt että jauhoja otan mukaan heti ekasta päivästä lähtien, mutta yks juttu vähän askarruttaa, kummassa ne kannattais viedä sinne, ihan omissa säkeissään vai jossain purnukassa? Aika :david: kyllä mut haluan kuulla mielipiteitä?

No vie ihan niis omissa pusseissa.. Meiltä ainakin tarkastettiin laukut ku mentiin sinne ja jos ois ollu jotain valkoista tai ihan mitä tahansa jauhoa jossain epämääräisessä purkissa, niin joku :david: spolle olisi epäilly heti huumeiks niitä.. On sitten helppo näyttää pussista et täs on protskua jne.. Kannattaa varautua, koska spollet ei tunnetusti oo niitä fiksuimpia :D

Hieman omaa kokemusta.

Olen nyt reserviupseerikoulussa Haminassa tiedustelutulenjohtolinjalla, RU-kurssia jäljellä 25 päivää. Olen RUKin aikana käynyt salilla tasan kolme kertaa, ja muilla punttiharrastajilla määrät ovat samalla kymmenluvulla. Suurin ongelma saliharrastukselle siis täällä on aikaongelma, vapaa-aikaa on nihkeästi. Toisekseen nämä vapaa-ajat käyttää sitten mieluiten nukkumiseen ja syömiseen. Toinen motivaatiota rankasti syövä ongelma on ruoan määrä, laatu ja aikataulutus. Bodarin ruokavaliota on mahdotonta noudattaa, ja varsinkin tiedustelupuuhissa käytettävät taistelumuonapakkaukset ovat tasan niin anabolisia, että parin edellisviikon hypoteettiset saavutuksetkin kuihtuvat miinuksen puolelle leirin aikana.

Alokaskausi Porin Prikaatin Sotilaspoliisi- ja tiedustelukomppaniassa oli verrattain rankka, paino tippui n. viisi kiloa. Nyt painoa on kilo enemmän kuin armeijaan tullessa, mutta lihaksina se ei tasavarmasti ole tullut. Edelleenkin masentaa "oletpa laihtunut paljon" -kommentit, joita kuulee tasaisesti armeijan aikana (nytkin, samanpainoisena kuin silloin siviilissä!). Rasvaprosentti on ollut suhteellisen pieni koko armeija-ajan ja sitä ennen, ja kyllähän sen valokuvista varsinkin huomaa, mistä tuo "laihtuminen" on tapahtunut.

Mutta!
Leppoisat kokelasajat ovat edessä, ja puntilla ehtii varmasti taas käydä. Kokelastuvassa on kai myös hieman enemmän tilaa säilytellä protskupöniköitä, joten edessä on loistava tulevaisuus lihasten suhteen (yeha right). Kaloreita pitäisi myös saada tarpeeksi, ainakin kun katseli omia alokaskauden alikessuja oman AUKin loppuvaiheilla :evil:

Punttiharrastajan paikka intti ei sämpyläiltapaloineen kyllä ole, mutta itse ainakin luotan siihen että vanha innostus jatkuu intin jälkeen, ja lihasmuistin ansiosta tapahtuva nopea "kehitys" vielä siivittäisi sitä. Omaan asuntoon muuttamisen vuoksi ruokavalionkin pystyy kerralla muuttamaan mallista sissimuona malliin bodarinihilisti.

Itse olen Vekaralle lähdössä nyt tammikuussa, mutta vähän huolettaa tuo, kun olen nyt jo ollut kuukauden kipeänä.

Olen siis astmaatikko, ja sen kautta b-mies. Nyt olen siis kuukauden jo ollut kipeänä, eikä ole treenaamaankaan oikeen päässyt. Tänään kävin vähän puntteja nostelemassa, niin heti on pää kipeä, ja yskittää. Lääkärissäkin on tullut juostua vähän väliä, ja vaikka mitä lääkkeitä syötyä.

Tämä on mulla joka talvinen juttu, aina venyy tämä sairastaminen, ja parantua ei meinaa millään.

Vähän vaan huolettaa, että miten tuolla intissä pärjää, tiedän sen, että jos nyt pitää paljon hikoilla, ja sen jälkeen vähänkin vilustuu, niin sitten olen taas vuodepotilaana.

Tosireenaajat hakeutuu toimistohommiin, jolloin salille pääsy ja reenaamiseen keskittyminen helpottuu kummasti. Eikä tarvi olla B-mies, mutta vaatii tietysti hiukan tuuria ja moitteetonta palvelusta, että moiseen hommaan sattuu pääsemään. Ja reilusti asennetta - kyllä se vaan pidemmän päälle tylsistyttää istuskella sisätiloissa sillä aikaa, kun kaverit juoksentelee mettässä.
Leireillä ei tosin reenaamaan pääse, mutta eipähän tarvitse muiden lailla kärsiä nälästä ja nukkumaankin ehtii varsin mukavasti.

Ihan vaan varotuksen sanana, niin eipä meidän iltapaloissa ainakaan paljon hurraamista ollut. Eipä tuo nälkä lähde kupilla teetä ja parilla palalla näkkäriä...

Ateriankorvikkeita tms. suosittelen lämpimästi. Auttaa jaksamaan leireilläkin. Lisäks vielä urheilujuomat ja vastaavat on myös ihan hyviä omistaa. Riippuu nimittäin pitkälti palveluspaikasta, että minkälaisest pöperöt firma tarjoaa. Ite en ollut mitenkään ronkeli vaan kaiken lapoin naamaan mitä vaan tarjottiin, mut ravintoarvoista en sitten ookkaan niin varma. Meillä oli ensimmäiset 2 kk hyvät pöperöt ja sitten alko taso laskemaan pikku hiljaa.

Intti on valintoja. Vuoden nakin saatuani ja hiemanaikaa tilannetta tarkkailtuani valitsin lääkintäau:n hommat, enkä katunu(ku gineksien valtavaa määrää). Vikan puolen vuoden aikana treenasin oikeastaan niin paljon ku kroppa sieti. Tais tulla kaiken kaikkiaan neljä viikkoa ku en treenannu, niistä kaks kulu komppaleireillä ja kaks loppusodassa. Mutta eipä noissa mitään älyttömiä tappioita saanu ku palvelin huollossa, jossa ruokaa ja unta tuli hieman extraa. Esim. köpöjen köpöilyleireillä ite nukuin päivät JSP:llä ja parina iltana salille, olin onnistunut neuvottelemaan lähimmältä esimieheltä luvan. Jos oli kassuviikko olin lähes aina päivystämässä terveysasemalla ja hommat loppu puol neljä, siitä sitten about viideks tyhjälle salille treenaamaan. Kyllä tuli aukissa lähteneet kilot ja tulokset takasin, sainpa jopa hieman lisää molempia.

Intin safkat ei oo tunnetusti mitään hirveen proteiini pitoisia, mutta kyllä niilläkin jotenkin pärjää, jos ei hirveen rankka päiväpalvelusta ole. Täytyy vetää vaan hiki makkaraa niin paljon ku sielu sietää, sekä kaikkea mistä protskuu irtoo ni vähän sieto kyvyn yli, grilliltä saa ainakin massaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom