Armeijassa treenaaminen!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mä olin Hangossa Russarön linnakkeella. Alokas ajan jälkee kerkes vaikka joka ilta reenaamaan. Painoo tuli intti aikana 7kiloo lisää ja tulokset nousi. Oli kreatiini ja sun muut purnukat mukana=).

iivili sanoi:
Tanu (ja muut), kyllä ne lihat takaisin siviilissä tulee. Tälläkin palstalla on monia tarinoita lihasmuistin ihmeellisyydestä. Myös on tarinoita siitä, miten on jopa kasvatettu lihaksia intin aikana, kun on hankkiuduttu sopiviin tehtäviin ja paikkakunnalle, minkä kasarmilla on kunnon sali sekä järkätty lisäravinteiden avulla syömisiä paremmalle tolalle.

Ja jos vuoden päästä olet menossa, voit toki koettaa vielä vaihtaa joukko-osastoa ja tehtävää. Sisseistäkin voinee hakea vaikkapa sotilaspoliisiksi tai kuskiksi, jolloin on fyysisesti helpompaa, mutta silti osallistuu täysillä maanpuolustukseen.
Jee, pitää vaa luottaa lihasmuistiin. :) En kyllä aio muuttaa palveluspaikkakuntaa, koska tämä on lähellä ja muut ei oikee kiinnosta yhtään. Jos vaikka 6kk viihtyisi?? Voisha ton homman ottaa sillai diettinä, mikä vie rasvat ja lihakset siinä samassa.. No katotaan vasta sitte ku on intit käyty!!

edit: oho! olipas quotet metässä..
edit2: no prkl.. nyt toimii!

iivili sanoi:
:anssi: Can u say iltapala? Sekä Kainuun prikaatissa että Lahdessa järjestettiin iltapala. Sitä varten pitää vain nohevana etukäteen imoittautua. Kätevää heti reenin jälkeen mennä valtion laskuun mättämään naamariin kunnon lasti ruokaa. Anabolia jyllää ja lihasten kasvun voi suorastaan kuulla! :D

Meillä ainakin Hyrylässä iltapala on worst ever. Normaali iltapala: 2 palaa kauheeta vaaleeta leipää ja päälle vielä kauheempaa teollisuusmakkaraa. No ehkä tästä syystä nyt puolen vuoden aikana on kumottu noin 100 tonnikalapurkkia.

Treenaa pääsee kyl yllättävän hyvin, periaatteessa 2 kertaa viikossa jotain leiriviikkoja lukuunottamatta. Treeni on tietenkin vaan ylläpitävää, mutta edes jotain. Ja todellakin kannattaa ottaa omia safkoja mukaan: omenaa, banaania, tonnikalaa, kaseiinia välipalaksi tai iltapalaksi. Näin itse pärjäsin suht hyvin, kiloakaan en ole laihtunut vaikka voimataso on kärsinyt jonkinnäköisen inflaation, mutta onneksi lihat on jokseenkin edes säilyneet.
TJ 15 ja vähenee..

Pioneerit ja pst miehet saavat kuulemma kantaa helvetinmoiset määrät miinoja, sinkoja jne. Näillä aselajeilla sais varmaan kakkua jalkoihin ainakin.

Janne22 sanoi:
Pioneerit ja pst miehet saavat kuulemma kantaa helvetinmoiset määrät miinoja, sinkoja jne. Näillä aselajeilla sais varmaan kakkua jalkoihin ainakin.

Kyllä sekin kuihduttavan kestävyysurheilun puolelle menee.

Minun mielestä ainoat "koulutushaarat" joissa voi intissä saada massaa on ne jossa ei tehdä juuri mitään = treeniaikaa, ruokaa ja lepoa paljon.

Paras paikka bodarille vois olla huoltokomppania.

Angelos sanoi:
Mites viestinnässä treenaaminen onnistuu? Kokemuksia?

Oikea sanamuoto on "viestissä".
;)

Melko hyvin pääsi treenaamaan. Iso osa vuoden koulutuksesta oltiin oppitunneilla, joten iltaisin pääsi salille. Meillä oli kuitenkin aika usein harjoituksia maastossa; monet muut aselajit tarvitsevat leireilleen yhteyksiä. Viestissä on koko ajan tekemistä (kuinkahan monella muulla itseni ikäisellä ressulla on 383 palveluvuorokautta plakkarissa?), mutta "ryynätä" ei tarvi oikeastaan ollenkaan peruskoulutuskauden jälkeen.

Rock^ sanoi:
Eräs alikessukaverini, joka on nyt intissä, sanoi että on tullut joku lakiuudistus joka tarkoittaa sitä että alokkailla on ilta vapaa, eli kuudesta eteenpäin voi käydä esim salilla. Joten miks ihmeessä niitä jauhoja ei ottais sinne heti ekasta päivästä lähtien.

Kyllä sitä vapaata on uudistuksen myötä tulossa vähän liiankin kanssa. Eri asia onkin sitten pääsettekö vapaa-ajalla poistumaan yksiköstä minnekään, helposti kun lipsahtaa tuo soden ja punttiksen esittely vasta toiselle tai kolmannelle viikolle. "Illat vapaata" tarkoittaa ettei illalle ole merkitty koulutusta, mutta vittuuntuneet alikessut voivat silti pitää teille vaikka kuinka pitkiä siivoustarkistuksia/pinkkatarkastuksia/muuta että vapaa aikaa jääkin vain pieni siivu.

Muutenkin mielestäni aika huono tuo uudistus. Toki iltakoulutus jää pois ja p-kaudella vapaa-aikaa riittänee, mutta kun siirrytään e-kaudelle niin sopeuttava koulutus ei enää olekaan voimassa. Sama määrä asiaa täytyy joka tapauksessa opettaa, joten p-kauden jälkeen alun vapaat illat saattavat kostautua aika rankasti.

Edit. TJ 197 :thumbs:

meikku on nytten lahden urheilukoulussa intissä.siellä pääsee aika hyvin reenaamaan vaikka enemmän pitäisi päästä.mettäöitä mulla on tullu joku 10-15.olen ollut siellä viime toukokuusta ja pääsen nyt toukokuussa pois.viikossa reenejä tulee 5-10 ja paini oli mun laji..

Itse olin riihimäellä viestissä. P-kaudella oli kyllä sen verran raskasta,
ettei iltaisin jaksanut mitään enää tehdä(paino tippui lähes 10kg).

P kauden jälkeen muuttui olot sen verran, että pystyi käymään joka ilta salilla.
Joskus päivisinkin sai erikoisluvan lähteä salille jos ei ollut muuta tekemistä, se luettiin jotenkin armeijan kannalta hyödylliseksi toiminnaksi.
Ja tuli sellainen ohjelmakin sitten tehtyä, että tosiaan lähes joka ilta siellä olin.
Kun kaikki muut jäivät makaamaan sohville ja jäystämään tilaamaansa pitsaa töllön ääressä, sai mukavasti motivaatiota lähteä salille. Safkapuoli oli pelkkää hiilaria, sotkusta tuli aina ostettua kananmunaruisleipiä hirveät läjät että sai edes jonkin verran protskuja. Tietysti jauhot olisivat olleet todella jees, mutta kun en raukka ollut vielä tutustunut luontaistuotekauppojen antimiin, eikä tietoa oikein osannut/älynnyt etsiä ennen pakkista. Paino nousi kuitenkin hiljalleen takaisin, ja
tj 0 oltiin taas samassa painossa kuin inttiin mennessä.

Onneksi löysin pakkiksen ja sen kautta lisäravinteiden maailman(valitettavasti vasta intin jälkeen), ei voi sanoin kuvailla miten paljon on elämä helpottunut kun ei tarvitse kaikkea saada oikeasta safkasta *hörppäisee mehevän suklaisaa maitoon sotkettua pakkiksen twinlabia*.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Bateman sanoi:
Kyllä sekin kuihduttavan kestävyysurheilun puolelle menee.

Minun mielestä ainoat "koulutushaarat" joissa voi intissä saada massaa on ne jossa ei tehdä juuri mitään = treeniaikaa, ruokaa ja lepoa paljon.

Paras paikka bodarille vois olla huoltokomppania.

Se on tosiaan hirveän paljon koulutushaarasta kiinni kuinka intissä pystyy treenaamaan. Asioihin pystyy vaikuttamaan paljon vielä palveluun astuttuakin. Itsellä oli lähes täydelliset mahdollisuudet treenaamiselle. Viimeisen puolenvuoden aikana posket senkuin pyöristyi ja ennätykset rikkoontui.

Intissä ollessa kannattaa treenata edes sen kerran viikkoon vaikka viikonloppulomilla. Tällöin kun käy kaikki lihasryhmät nopeastikkin lävitse niin tuskin ne tulokset niin dramaattisesti tippuvat kun vaan syö mahdollisimman paljon. Leireilläkin saa yleensä syödä näkkäriä niin paljon kuin napa vetää.

Janne22 sanoi:

Itse olen keuruulla intissa ja siellähän pioneereja on ja vitun rankkaa koulutusta.. Ei paljon kaverit jaksa salil treenailla, aerobinen kunto ja kestävyys kasvaa paljon, mut ei kyllä varmasti tule jalkoihin kakkua jos vedät 72 tuntia putkeen jotain varamiinotetta ja syöt jos ehdit jotain sissimuonaa siinä välillä.. :hyper:

oon ite raivaaja-pioneeri, eli vähän helpompaa kuin noilla tst-pioneereillä, mutta en ole montaa kertaa salille ehtinyt/jaksanut lähteä ja kohta puol vuotta takana.. Ja sehän näkyy 11kg lähtenyt painoa, mutta nyt alkaa puolen vuoden johtajakausi alikessuna ja luultavasti ehdin treenata pari-kolme krt viikossa ja luotan lihasmuistiin, että katotaa nouseeko tulokset ennalleen.. Eli ekan puolen vuoden aikana (P-kausi sekä AUK I&II) ei paljon salilla käyty..

Intti on siis ollu lihasten ja treenaamisen kannalta tähän mennessä täysi helvetti, mutta katotaan mitä saan täs vielä aikaiseksi.. Ja jos joku on Keuruulle tulos ni hyvät ruoat siel ainakin on, et se on plussaa..

Itse kävin armeijan vuonna 2002, alokasajan olin upinniemessä ja sieltä pansioon spolliksi, alokasaikana ei tullut yhtään treenattua, mutta oikeastaan heti kun siirryin pansioon niin kyllä sen verran aikaa liikeni, että ihan hyvin pystyi treenaamaan. Tulokset silloin parani, aika paljonkin itse asiassa. Toki pitää muistaa etten sitä ennen ollut kyseistä touhua harrastanut "tosissaan" vaan ihan satunnaista se oli, mutta intissä se "kipinä" oikeastaan syttyi kun oli eräs (kokenut) kaveri potkimassa perseeseen ja kannustamassa aina salille mukaan! Olen siitä ihan tyytyväinen, että sen jälkeen tähän päivään asti olen pitänyt itseni tosissaan punttailun parissa ja tulokset edelleen nousussa! Eli intistä asti on tullut "kunnolla" treenattua eli noin 2-2½ vuotta :D ja tosiaan lujaa menee edelleen! Vaikka monella saattaa tulla harrastuksiin pahojakin taukoja intissä niin onneksi itse sain sen kunnon kipinän siellä josta olen erittäin tyytyväinen. Intin punnituksessa painoin muistaakseni jotain 80kg kieppeillä ja nykyään ~103kg, että on tässä jotain käteenkin jäänyt :D Tsemppiä intissä treenaamiseen vaan kaikille jolla se vielä on edessä! Se on kyllä ikävä fakta ettei alokasaikana paljon ehdi eikä jaksa treenailla, eikä intissä nyt muutenkaan niin intensiivisesti jaksa painaa kuin muuten :thumbs:

Kävin intin 1/04 Karkialammella Mikkelissä SavPr:ssä Spollena.7.10 Reserviin ja tuona 9kk:n aika kerkesin treenata muutaman kerran..Toinen hidaste treenaamiselle oli käsittämättömän pieni sali,missä käsittämätön määrä porukkaa...Sai odottaa 30min vuoroaan ja sata teki aina välissä samaan aikaan...ei hjuvä

Aikaa ei muutenkään ollut treenata juurikaan paitsi iiihan lopussa ois,mut ajattelin et vittu menköön loppuun asti laiskotellessa...

Paino 12.10 aamulla 93kg ja 7.10 86-87kg
Otetaan kaikkien rakastama penkki vertailuksi..sitä en tehny intissä kuin muutaman kerran.122,5kg oli tultaessa ja reserviin tulon ja ryyppämiseen jälkeen 105kg..Nyt Penkki 128kg,että kyllä se siitä...

Intissä saa pitää kaapissa vaikka Dynämiittiä,jos ei näy eikä kuulu...Siviili-kaapissa kaikkee omaa,muttei inttikamaa tai pekkaaa napsahtaa.Intissä kaikki liikunta vaati kestävyyttä,mikä pisti tälläistä "VihaanSitäSaatananHölkkäämistäYliKaiken"-asenteella olijaa vituttamaan kerran jos toisenkin.2pv ennen kotiutumista oli viel reilu 10km jouksulenkki..jooo..kyl juostiin alusta loppuun tosin kaikki ei enkä minäkään,kun välillä piti odottaa ettei PERÄ JÄÄ!!...hyii ku tulloo rumia muistoja mieleen..onneksi ei tartte ennää juosta kuin tyttöjen perässä :rock:

Jo vuonna 1988 onnistui jumppaaminen intissä ja mitä olen kuullut juttuja, niin nykyään olisi enemmän aikaa treenata. Eli taitaapi olla ihan viitsimiskysymys, jollet ole ninja shadow warrior -joukoissa...

Wintikka sanoi:
Jo vuonna 1988 onnistui jumppaaminen intissä ja mitä olen kuullut juttuja, niin nykyään olisi enemmän aikaa treenata. Eli taitaapi olla ihan viitsimiskysymys, jollet ole ninja shadow warrior -joukoissa...

Kyl Kyl siel kerkiää ainakin nykyisellään,kun on tuo ettei kuuden jälkeen ennää ole mitään.P-kausi oli itselläni ainakin 22asti melkein joka päivä..siis melkein tai ainakin kahdeksaan.Ei siin paljon treenattu.No sitten p-kauden jälkeen oli yllättävän paljon leirejä tai sitten koulutus oli jotain helvetin vittuSaatana-juoksemista ja tetsaamista ettei illalla enää viittinyt paljoa salilla käydä.Tosin sali oli aina täyteen pukattu,et kyl sinne istumaan pysty lähtee.

Paras ajankohta päivästä treenamiselle olisi ennen kuin päivän palvelus loppuu.Eli jos saa näitä treenivapaita anottua.Itse en sellaiseen lähtenyt,kun en kuitenkaan mikään HC-treenaja ole.Muutaman kerran pääsin siihen aikaan salille,kun oli noita koulutuksia peruttu ja ai ai ku oli nannaa,kun mahtu pyörii ja heittää kuperkeikkaa salilla :kippis1:

Eikös tuo armeija kohta käydä kirje-kurssina,et kyl siinä treenaamaan kerkii,jos nyt todellakin viitsii.

Olen nyt tullut sinuiksi sen kanssa että jos ei kykene tai jaksa treenata niin ei se haittaa. Kyllä ne lihat takasin saa aikasta nopeasti siviilissä. En jaksa stressata turhia menkööt miten menee. Yritän kuitenkin olla lihomatta liikoja.

:offtopic:
Onko muuten kellään kokemusta siitä miten pärjää armeijassa huonolla selällä? Mulla on useampaan otteeseen nyrjähtänyt selkä sellaseen kuntoon ettei pysty edes kävelemään pitkään aikaan ja hiukan huolestuttaa noi painavat kamat joita siellä pitää rahdata selässään. Ilmeisesti on mahdollista saada jonkinlainen kantovapautus tai jotain, miten sen saa?...

Artemis sanoi:
Onko muuten kellään kokemusta siitä miten pärjää armeijassa huonolla selällä? Mulla on useampaan otteeseen nyrjähtänyt selkä sellaseen kuntoon ettei pysty edes kävelemään pitkään aikaan ja hiukan huolestuttaa noi painavat kamat joita siellä pitää rahdata selässään. Ilmeisesti on mahdollista saada jonkinlainen kantovapautus tai jotain, miten sen saa?...

Jos sulla oikein on todettu siihen selkään joku juttu (lääkärintodistus) niin saatat saada jotkut B:n paperit jos se oikein huono on, koska ei sinne varmaan ketään pistetä A -mieheksi joka ei koko intin aikana voi kantaa edes täyspainoista tetsaria.

No niin, lähtö lähestyy koko ajan ja sen olen päättänyt että jauhoja otan mukaan heti ekasta päivästä lähtien, mutta yks juttu vähän askarruttaa, kummassa ne kannattais viedä sinne, ihan omissa säkeissään vai jossain purnukassa? Aika :david: kyllä mut haluan kuulla mielipiteitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom