Tietääkseni ei ole olemassa mitään järjestöä, johon kuuluu 99,9999% ympäristötiedemiehistä. IPCC puolestaan on hallitusten välinen tutkimusryhmä, jossa käydään läpi kaikki ilmastotutkimus, kootaan tieto yhteen ja julkaistaan raportteja, joissa ennustetaan ilmastonmuutoksen suuntaa.99% ympäristötiedemiehistä kuuluu IPCC:hen?
Kun ihminen on rakentanut koko planeetan kattavan teollisen infrakstruktuurin 150 vuoden aikana, niin kuka oikeasti kuvittelee, että ympäristöystävällinen energianlähde koko tämän systeemin pyörittämiseen olisi jotenkin halpa, helposti ja nopeasti kehitettävissä ja rakennettavissa. Jotain suhteellisuudentajua kiitos.e: aurinko- ja tuulivoiman hyötysuhteita huono huomattavasti parantaa. jos niin meinataan tehdä, pitää asentaa miljardeja minikokoisia tuulivoimaloita tai sit keksiä fysiikan lait uusiks.
Energiaa yritetään tosiaan nyt puristaa ulos vähän jokaisesta paikasta. Norjaanhan ollaan just rakentamassa osmoosivoimalan prototyyppiä. Aika villi visio täytyy sanoa.mutta esimerkiks merien aaltoenergia ynnä muut on varteenotettavia vaihtoehtoja. (promillen hyötysuhteella merien aaltoenergiasta muistaakseni saataisiin useita (kymmeniä??)prosentteja energiankulutuksesta tuotettua tasaiseen tahtiin 24/7/51)
Väitätkö ihan tosissasi, ettei CO<sub>2</sub> ole kasvihuonekaasu?1000 tutkimusta... ok.... no, kaikki data kuitenkin kertoo, että lämpötila nousee maapallolla ensin, sitten co2. Go figure.
Kannattaa varmaan opetella väittelyn perusteet, joiden mukaan väitteen esittäjä tarjoaa perustelut väitteelleen. Ei ole mun tehtävä osoittaa sun väitteitä vääriksi vaan sun vastuullasi on osoittaa ne oikeaksi.Kannattaa myös näin internetaikana opetella kuitenkin itse hakemaan tietoa tekstin pohjalta, eikä aina odottaa valmiita linkkejä. Sivulla oli aika isot läjät nimiä joita voi googlailla.
Kyllä mun ymmärtääkseni teollisuus ja omistajat hyötyvät rahallisesti jos heidän päästöjään kukaan ei rajoita.Länsimainen teollisuus siis hyötyisi siitä, että 50 vuoden päästä kehitysmaat ja muutkin perässähiihtäjät olisi samalla tasolla länsimaiden kanssa?