Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Ostaisin ennemmin mieluummin tonnilla unlockatun iPhonen ja siihen omat liittymät kuin maksaisin 90e kuussa 24kk. Ihan vitun älytön hinta laittaa yli tonni vuodessa puhelinlaskuihin, vaikka ilmaisen iPhonen sillä saakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli toimiiko tämä nyt siten, että voin ostaa iPhonen 430e:lla, ottaa kylkeen Minun Sonera -liittymän rajattomalla datalla ja omavalinnaisilla puhe ja tekstiviesti määrillä. Eikä minun tarvitse maksaa tohon päälle enää iPhonesta/kk yhtään mitään?

Eli toimiiko tämä nyt siten, että voin ostaa iPhonen 430e:lla, ottaa kylkeen Minun Sonera -liittymän rajattomalla datalla ja omavalinnaisilla puhe ja tekstiviesti määrillä. Eikä minun tarvitse maksaa tohon päälle enää iPhonesta/kk yhtään mitään?

Juuri noin. Mun mielestä ihan käypä diili.

Mutta sun pitää silti ottaa soneran liittymä 24 kuukaudeksi. Onko tää kytkysopimusten teko ihan vitun huolestuttava suunta kenenkään muun mielestä? Kaiken maailman elixiat ja kännykkäliittymät pakotetaan vuosien sopimuksella ja niistä ei pääse eroon edes itsemurhalla. Kuka vittu tietää haluaako soneran liittymää vuoden päästä?

Juuri noin. Mun mielestä ihan käypä diili.

Luin juuri uuestaan ton ja listalla ei ollut rajatonta dataa...?

Toimisikohan sitten vaan silleen, että ostaa Minun Sonera liittymän minimi kuukausi maksulla ja unlockkaa iPhonen ja käyttää vanhaa liittymää...

Luin juuri uuestaan ton ja listalla ei ollut rajatonta dataa...?
Kyllä Minun Sonera -liittymään saa semmosen. Se on vaan piilotettu jonnekin.

Toimisikohan sitten vaan silleen, että ostaa Minun Sonera liittymän minimi kuukausi maksulla ja unlockkaa iPhonen ja käyttää vanhaa liittymää...
Toimis. Jos on Sonera jo ennestään, ei tarvi edes unlockata. ;)

Kyllä Minun Sonera -liittymään saa semmosen. Se on vaan piilotettu jonnekin.

Toimis. Jos on Sonera jo ennestään, ei tarvi edes unlockata. ;)

Toimiiko muka noin? Eli jos on jo sonera, ja ottaa ton puhelimen "minun sonera ilman kk-maksuja" ja maksaa 430, niin voi käyttää vanhaa liittymää ja maksaa sen 1e tai jotain kk-maksua siitä liittymästä mitä ei käytä?

Ettei vaan olis joku lukitus, että vaan se iphone-liittymä toimii...

Toimiiko muka noin? Eli jos on jo sonera, ja ottaa ton puhelimen "minun sonera ilman kk-maksuja" ja maksaa 430, niin voi käyttää vanhaa liittymää ja maksaa sen 1e tai jotain kk-maksua siitä liittymästä mitä ei käytä?

Operaattoripohjainen lukitus, eli kaikki Soneran liittymät toimivat.

iPhonessa on operaattori- ei SIM-lukitus. Eli toimii juuri noin. Taitaa olla Minun Sonera -liittymän minimihinta 1,99 €/kk eli lisähintaa tulee alle viiskymppiä.

MBNetin Hintaseurannan mukaan halvin Nokia N95 8 GB maksaa 549 € (+ postikulut) ja sekin ranskalaisesta puljusta.

Tuo N95 8GB lienee kuitenkin se iPhonen kilpailija (ainakin Suomessa) tällä hetkellä. Eikä ainakaan mun tarvis kahta kertaa miettiä kumman ottaisin. En siis nyt oikein ymmärrä miksi kaikki itkevät kuinka kallis iPhone on.

iPhonessa on operaattori- ei SIM-lukitus. Eli toimii juuri noin. Taitaa olla Minun Sonera -liittymän minimihinta 1,99 €/kk eli lisähintaa tulee alle viiskymppiä.

MBNetin Hintaseurannan mukaan halvin Nokia N95 8 GB maksaa 549 € (+ postikulut) ja sekin ranskalaisesta puljusta.

Tuo N95 8GB lienee kuitenkin se iPhonen kilpailija (ainakin Suomessa) tällä hetkellä. Eikä ainakaan mun tarvis kahta kertaa miettiä kumman ottaisin. En siis nyt oikein ymmärrä miksi kaikki itkevät kuinka kallis iPhone on.

Ei toi 520e oo paha hinta tosta puhelimesta. Mutta se että mun on PAKKO ottaa soneran liittymä 2 vuodeksi vituttaa suunnattomasti. Alunperin toivoin että pääsen alle 700 euron kun ostan iPhonen.

saipas hyvät naurut noista "mutku jobs lupas puhelimen dollareina kahteen hunttiin eli 160 egeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - viesteistä.

toivottavasti teillä järki pelaa muissa asioissa sutjakammin... nimittäin 1 egehän on halvempi kuin $199 ;)

lopulta ihan ok hinta jos unlockaa ja saa ite valita jonkun muun operaattorin kaheks vuodeks. tuleeko sit 8g + kk-maksut maksamaan vähän reilu 500e?

...vaikka "äly"puhelin ilman copypastea onkin noin 2-3 sentin arvoinen imo..

Millä matematiikalla?

32 euroa kuussa 24 kuukautta ja päälle se 1 euro jolla ostettiin tekee 769 euroa.

edit: eli varsin alkeellisella.
edit2: näytti olevan 31.69e kuussa eli on vaan 761.56e
edit3: eikun ton saakin eurolla vaan jos ottaa ton 89.90e kuukaudessa maksavan liittymän. Hintaa tulee 920e halvimmalla kytkyllä.

Alunperin toivoin että pääsen alle 700 euron kun ostan iPhonen.
Pitää sun silti maksaa ne kytkysopimukset pois, se tekee ~770e.
Millä matematiikalla?
32 euroa kuussa 24 kuukautta ja päälle se 1 euro jolla ostettiin tekee 769 euroa.

edit: eli varsin alkeellisella.
edit2: näytti olevan 31.69e kuussa eli on vaan 761.56e

Ai? Mun laskuopin mukaan se maksaa 476,76 (429 + 24 * 1,99) euroa. Ei ollenkaan paha hinta.

Ai? Mun laskuopin mukaan se maksaa 476,76 (429 + 24 * 1,99) euroa. Ei ollenkaan paha hinta.

Aye. Tai 159e + se puhepaketti joka oli em. laskelman pohjana...

Eli ei mitään uutta maailman alla. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele että jeesuspuhelin olisi halvempi kuin esim. vastaavat nokialaiset? Eihän? Missä vaiheessa Jobs väitti että 199 usd olisi hinta lukitsemattomana?

Hämmentävää on kyllä se, että rajoittamatonta dataa ei ole tarjolla noissa paketeissa + se että ko. palvelun hinta on piilotettu yleiseen pdf-hinnastoon. Eli tämän pikkudetaljin selvittäminen vei lähes vartin valtion kallista työaikaa...

Että veetun hyvin tiedotettu soneralta, jälleen kerran. Pistää ihmettelemään myös että missä on mainonta, iphone on kumminkin ihan mielenkiintoinen ja jopa iltapäivälehdissä hypetetty juttu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom