Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
lienee määritelty "kohtuullisen käytön" rajaksi toi? eli jos käytät 3,5gt niin käyttösi on kohtuutonta ja maksat 1,5e/mt kaikesta ylimenevästä.Onko tota kirjoitettu mihinkään ylös että on vaan 3 gigaa kuussa? Ei mainita missään soneran sivuilla.
Mitä 3 gigalla tekee käytännössä luurin datakäytössä? Ei pysty hahmottamaan.. ku ei oo luureilla surffannu.
Mulla meni n. 2 kuukaudessa EDGEllä alle 50 megaa. Siis imutteleeko 3G jotenkin enemmän vai miten se vie jengillä niin pirusti? Ja kännysurffailusta puhutaan ..
Mulla meni n. 2 kuukaudessa EDGEllä alle 50 megaa. Siis imutteleeko 3G jotenkin enemmän vai miten se vie jengillä niin pirusti? Ja kännysurffailusta puhutaan ..
Onko tota kirjoitettu mihinkään ylös että on vaan 3 gigaa kuussa? Ei mainita missään soneran sivuilla.
Tuossahan tuo lukee (pitää siis tuolla sivulla painaa lisätiedot-tekstiä, jotta tuo tulee näkyviin).http://www.sonera.fi/Puhelin+ja+lii...intavertailu/Data%20Teho%20Usein%20kysytty%E4 : Data Kuukausi on tiedonsiirtopalvelu, jolla surffaat kiinteällä kuukausimaksulla lähes rajoituksetta. Kuukausimaksuun sisältyy 3 Gt tiedonsiirtoa, jota et kännykällä hevillä riko (ellet tuppaa lataamaan kokopitkiä dvd-elokuvia kännykkääsi)
Sonera: Data Kuukausi on tiedonsiirtopalvelu, jolla surffaat kiinteällä kuukausimaksulla lähes rajoituksetta. Kuukausimaksuun sisältyy 3 Gt tiedonsiirtoa, jota et kännykällä hevillä riko (ellet tuppaa lataamaan kokopitkiä dvd-elokuvia kännykkääsi).
Paskat, Sonera. 3 Gt:n kuukausirajoitus kolahtaa täyteen kuuntelemalla normaalia nettiradiota (128 kbps) kaksi tuntia päivässä.
Wikipedian mukaan YouTube-videot ovat keskimäärin 378 kbit/s. 3 Gt kuukausirajoitus täyttyy katsomalla YouTubea 37 minuuttia päivässä.
Entäpä jos menee 3 Gt/kk -limitti yli? Soneran 1,49 €/Mt -hinnoittelulla YouTuben katsominen maksaa 247,51 € per tunti. Katsomalla kuvanlaadultaan YouTube-tasoisen keskimittaisen (100 min) elokuvan hintaa pelkästä tiedonsiirrosta tulee reilu 400 euroa.
Ja iPhone-paketeissa tiedonsiirtoa on mukana 100/250/1000 Mt. Jumalauta 90 €/kk kuukausipaketilla voi katsoa 12 minuuttia YouTubea päivässä ilman, että tulee lisälasku perästä.
Kuvitellaanpa, että Soneran iPhone Large -liittymän ottaja katsoo YouTubea tunnin päivässä. Tiedonsiirtoa tulee 378 kbit/s * 3600 s * 30 päivää = 40 824 000 kb = 5 103 000 kt = 4,87 Gt kuussa. Ensimmäinen 1 Gt kuuluu pakettiin, joten maksettavaksi jää 3,87 Gt tiedonsiirtoa.
Ja mitäkö se maksaa 1,49 €/Mt -hinnoittelulla?
5 904,69 €.
Tunti YouTubea per päivä, kuukausilasku Soneralta KUUSI TUHATTA EUROA.
(Kyllä hävettää jos oon laskenut jotain väärin. Tarkistakaa joku, please.)
Vertebrate, johan tässä on todettu kuinka paskoja noi Soneran paketit on :D
En kyllä ymmärrä mikä tässä niin kauhean kallista on?!?! Jos rajoittamaton data on jotain 15e/kk ja puhelut ja tekstiviestit menisi minun sonera liittymällä suurinpiirtein samaan hintaan kuin nykyisellä liittymälläni. Eli hurjat n. 15 euroa tulisi kuukaudessa lisää datapaketin kanssa. Ja luurin ostaa esim. 429 euroa (8G).
Mikä tässä on niin kauhean kallista ??? Eikös tälläinen paketti ole mahdollista ottaa??
On kyllä. Viimeisissä viesteissä puhuttiin vaan tuosta "rajoittamattomasta" datasta. Tulee kalliiksi, jos dataliikenne ei pysy siinä 3 gigan sisällä, ja kuten juuri tuossa ylempänä laskeskeltiin, aika helposti tuo 3g ylittyy. Muuten on mun mielestä vähintäänkin kohtuuhintainen paketti tuo reilut 400e + minun sonera.