Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tota kirjoitettu mihinkään ylös että on vaan 3 gigaa kuussa? Ei mainita missään soneran sivuilla.
lienee määritelty "kohtuullisen käytön" rajaksi toi? eli jos käytät 3,5gt niin käyttösi on kohtuutonta ja maksat 1,5e/mt kaikesta ylimenevästä.

sopparissa mainitaan käsittääkseni että sisältää kohtuullisella käytöllä rajattomasti dataa tjsp

Mitä 3 gigalla tekee käytännössä luurin datakäytössä? Ei pysty hahmottamaan.. ku ei oo luureilla surffannu.

Mulla meni vuonna 2006 illalla aika netissä surffailuun(känny + läppäri) ja kännyssä oli jatkuvasti mese päällä. Käyttö oli reilu 700 megaa kuussa. Mutta se oli intti aikana, joten uskoisin käytettäessä datayhteyttä tietokoneen internet-yhteytenä tuon kolmen gigatavun rajan rikkoutuvan todella helposti pelkällä surffailulla.

Mulla meni n. 2 kuukaudessa EDGEllä alle 50 megaa. Siis imutteleeko 3G jotenkin enemmän vai miten se vie jengillä niin pirusti? Ja kännysurffailusta puhutaan ..

Mulla meni n. 2 kuukaudessa EDGEllä alle 50 megaa. Siis imutteleeko 3G jotenkin enemmän vai miten se vie jengillä niin pirusti? Ja kännysurffailusta puhutaan ..

No, mä mainitsin yhteiskäytön läppärin kanssa. Mä kyllä myös surffaan aika paljon tuolla mun nykyisella n95:lla kun siihen näyttöön jopa mahtuu tavaraa näkymään. Niin, ja tuolla yhteystekniikan käytöllä ei ole hirveästi merkitystä. Se vaikuttaa lähinnä käyttötapoihin. Vertaa: Himowarettaja imuttaa puolimegasella paljon vähemmän kuin 10 megasella.

Jos nyt kerrankin vielä sanon jotain itseasiaan, niin olisi ihan mukava päästä kokeilemaan iPhonea. Tällä hetkellä en ainakaan lähde siihen leikkiin näillä nykyisillä Soneran hinnoilla. Käytettynä jenkeistä voisi saada joskus hyvään hintaan. Sonera kyllä vetää suomalaisia nenästä tuolla hinnoittelulla ja huonoilla pakettivaihtoehdoilla.

iPhonella voi katsoa videoita ja ladata musiikkia. Noihin + surffailuun, sähköposteihin, mesettämiseen ja muuhun voi mennä 3 gigaa kuussa.

Onko tota kirjoitettu mihinkään ylös että on vaan 3 gigaa kuussa? Ei mainita missään soneran sivuilla.
http://www.sonera.fi/Puhelin+ja+lii...intavertailu/Data%20Teho%20Usein%20kysytty%E4 : Data Kuukausi on tiedonsiirtopalvelu, jolla surffaat kiinteällä kuukausimaksulla lähes rajoituksetta. Kuukausimaksuun sisältyy 3 Gt tiedonsiirtoa, jota et kännykällä hevillä riko (ellet tuppaa lataamaan kokopitkiä dvd-elokuvia kännykkääsi)
Tuossahan tuo lukee (pitää siis tuolla sivulla painaa lisätiedot-tekstiä, jotta tuo tulee näkyviin).

Sonera: Data Kuukausi on tiedonsiirtopalvelu, jolla surffaat kiinteällä kuukausimaksulla lähes rajoituksetta. Kuukausimaksuun sisältyy 3 Gt tiedonsiirtoa, jota et kännykällä hevillä riko (ellet tuppaa lataamaan kokopitkiä dvd-elokuvia kännykkääsi).

Paskat, Sonera. 3 Gt:n kuukausirajoitus kolahtaa täyteen kuuntelemalla normaalia nettiradiota (128 kbps) kaksi tuntia päivässä.

Wikipedian mukaan YouTube-videot ovat keskimäärin 378 kbit/s. 3 Gt kuukausirajoitus täyttyy katsomalla YouTubea 37 minuuttia päivässä.

Entäpä jos menee 3 Gt/kk -limitti yli? Soneran 1,49 €/Mt -hinnoittelulla YouTuben katsominen maksaa 247,51 € per tunti. Katsomalla kuvanlaadultaan YouTube-tasoisen keskimittaisen (100 min) elokuvan hintaa pelkästä tiedonsiirrosta tulee reilu 400 euroa.

Ja iPhone-paketeissa tiedonsiirtoa on mukana 100/250/1000 Mt. Jumalauta 90 €/kk kuukausipaketilla voi katsoa 12 minuuttia YouTubea päivässä ilman, että tulee lisälasku perästä.

Kuvitellaanpa, että Soneran iPhone Large -liittymän ottaja katsoo YouTubea tunnin päivässä. Tiedonsiirtoa tulee 378 kbit/s * 3600 s * 30 päivää = 40 824 000 kb = 5 103 000 kt = 4,87 Gt kuussa. Ensimmäinen 1 Gt kuuluu pakettiin, joten maksettavaksi jää 3,87 Gt tiedonsiirtoa.

Ja mitäkö se maksaa 1,49 €/Mt -hinnoittelulla?

5 904,69 €.

Tunti YouTubea per päivä, kuukausilasku Soneralta KUUSI TUHATTA EUROA.

(Kyllä hävettää jos oon laskenut jotain väärin. Tarkistakaa joku, please.)

Paskat, Sonera. 3 Gt:n kuukausirajoitus kolahtaa täyteen kuuntelemalla normaalia nettiradiota (128 kbps) kaksi tuntia päivässä.

Wikipedian mukaan YouTube-videot ovat keskimäärin 378 kbit/s. 3 Gt kuukausirajoitus täyttyy katsomalla YouTubea 37 minuuttia päivässä.

Entäpä jos menee 3 Gt/kk -limitti yli? Soneran 1,49 €/Mt -hinnoittelulla YouTuben katsominen maksaa 247,51 € per tunti. Katsomalla kuvanlaadultaan YouTube-tasoisen keskimittaisen (100 min) elokuvan hintaa pelkästä tiedonsiirrosta tulee reilu 400 euroa.

Ja iPhone-paketeissa tiedonsiirtoa on mukana 100/250/1000 Mt. Jumalauta 90 €/kk kuukausipaketilla voi katsoa 12 minuuttia YouTubea päivässä ilman, että tulee lisälasku perästä.

Kuvitellaanpa, että Soneran iPhone Large -liittymän ottaja katsoo YouTubea tunnin päivässä. Tiedonsiirtoa tulee 378 kbit/s * 3600 s * 30 päivää = 40 824 000 kb = 5 103 000 kt = 4,87 Gt kuussa. Ensimmäinen 1 Gt kuuluu pakettiin, joten maksettavaksi jää 3,87 Gt tiedonsiirtoa.

Ja mitäkö se maksaa 1,49 €/Mt -hinnoittelulla?

5 904,69 €.

Tunti YouTubea per päivä, kuukausilasku Soneralta KUUSI TUHATTA EUROA.

(Kyllä hävettää jos oon laskenut jotain väärin. Tarkistakaa joku, please.)

Nettiradio: 128 kilobittiä/s = 16 kilotavua/s = 57600 kilotavua h. 3 gigatavua = 3072000 kilotavua. Tästä saamme: 53,3 tuntia, eli se vajaa pari tuntia päivä :)

Viimeksi muokattu:
En kyllä ymmärrä mikä tässä niin kauhean kallista on?!?! Jos rajoittamaton data on jotain 15e/kk ja puhelut ja tekstiviestit menisi minun sonera liittymällä suurinpiirtein samaan hintaan kuin nykyisellä liittymälläni. Eli hurjat n. 15 euroa tulisi kuukaudessa lisää datapaketin kanssa. Ja luurin ostaa esim. 429 euroa (8G).

Mikä tässä on niin kauhean kallista ??? Eikös tälläinen paketti ole mahdollista ottaa??

On kyllä. Viimeisissä viesteissä puhuttiin vaan tuosta "rajoittamattomasta" datasta. Tulee kalliiksi, jos dataliikenne ei pysy siinä 3 gigan sisällä, ja kuten juuri tuossa ylempänä laskeskeltiin, aika helposti tuo 3g ylittyy. Muuten on mun mielestä vähintäänkin kohtuuhintainen paketti tuo reilut 400e + minun sonera.

En kyllä ymmärrä mikä tässä niin kauhean kallista on?!?! Jos rajoittamaton data on jotain 15e/kk ja puhelut ja tekstiviestit menisi minun sonera liittymällä suurinpiirtein samaan hintaan kuin nykyisellä liittymälläni. Eli hurjat n. 15 euroa tulisi kuukaudessa lisää datapaketin kanssa. Ja luurin ostaa esim. 429 euroa (8G).

Mikä tässä on niin kauhean kallista ??? Eikös tälläinen paketti ole mahdollista ottaa??

Soneralta et kännykkään rajoittamatonta dataa ilmeisesti saa. Aina joku sana vaihtuu kun painaa jotain nappia. Loogisesti "Kännykällä nettiin"-osio tarjoaa hintoja Data Kuukausi - läppäri pakettiin, joka on rajaton data, mutta sitten jostain helvetin syövereistä kaivettu linkki ilmoittaa että kännykkään ei saa kuin 3 gigan datapaketin.

On kyllä. Viimeisissä viesteissä puhuttiin vaan tuosta "rajoittamattomasta" datasta. Tulee kalliiksi, jos dataliikenne ei pysy siinä 3 gigan sisällä, ja kuten juuri tuossa ylempänä laskeskeltiin, aika helposti tuo 3g ylittyy. Muuten on mun mielestä vähintäänkin kohtuuhintainen paketti tuo reilut 400e + minun sonera.

Saahan tuohon varmaan jonkinlaiset "saldohälytyksen" kun alkaa data määrät oleen tapissa, jos pelkää niitä sairaan kalliita lisämaksuja.

naurettavan kallis vekotin. ostin mieluummin ipod touchin.

noissa soneran liittymissä on puhelutkin kalliita. itse maksan 66 senttiä kk-maksua ja 6,9 senttiä minuutti ILMAN PUHELUN ALOITUS/MINIMIMAKSUA.

Mulla menee hermot noihin soneran sivuihin. Mistä vitusta sen data kuukausi-paketin saa edes tilattua kun ei oman sivunkaan kautta löydä, ja kaikki "tilaa"-linki johtaa suoraan sinne :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom