- Ikä
- 42
Mä kun luulin että sä oot sen verran hienohelma ettet tollasta kuravettä lipitä. Mutta taitaa se kännissä mennä sullakin mikä vaan. :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä kun luulin että sä oot sen verran hienohelma ettet tollasta kuravettä lipitä. Mutta taitaa se kännissä mennä sullakin mikä vaan. :D
Toi akkuhomma parani mulla ihan sillä, että anto akun purkautua ihan loppuun ja latasi sitten kerralla täyteen. Tää pari-kolme kertaa ja akun kesto parani huomattavasti. Mulla siis 4s ja tätä toimenpidettä ennen en ollut ikinä laskenut akkua loppuun.
Samaa se Androidi tekee. Tai ainakin teki. Nykyisestä ei vielä tietoa. Meni battery statsit sekaisin ja ne piti saada taas kartalle, että sai akun ladattua täyteen. Käytännössä tarkoitti pari kertaa tyhjäksi ja täyteen ja akkua irti jne. Mutta ei se noin nopeasti kyllä seonnut, vaan vähitellen käytön mukana.Mulla ei ladannut täyteen 100% edes kolmessa tunnissa. Täytyy purkaa pariin otteeseen täysin tuo ja ladata suoraan seinästä, ei koneen kautta.
Mulla ei ladannut täyteen 100% edes kolmessa tunnissa. Täytyy purkaa pariin otteeseen täysin tuo ja ladata suoraan seinästä, ei koneen kautta.
Uskon ennemmin puhelimen valmistajaa.Ei kannata, nykyisiä akkuja ei ikinä pidä päästää tyhjäks. Mitä täydempi sen parempi, siks kaikki langattomat lataukset tuleekin olemaan niin jees ja akun ohessa kesto pitenee. Varmaan softassa jotain häikkää. Perusteluja alhaalla lainattuna wikistä tukemaan omaa mutustelua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Akku
Litium-ioni
Ominaisuudet: Li-ion-akun itsepurkaus on noin 5 % kuukaudessa. Muista akkutyypeistä poikkeavana hyvänä puolena on, että muisti-ilmiötä Li-ion-akussa ei esiinny ollenkaan. Akun kapasiteetti ei alene, olipa lataus kuinka epäjärjestelmällistä tahansa.
Lataus ja käyttö:
Myöskään akun oikosulkeminen tai purkaminen aivan tyhjäksi (U < 2,5 V) ei ole suositeltavaa.
Säilytys:
Li-ion-akut tulisi säilyttää varattuina; suositeltavin varaustaso on 70–90 %. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat kannettavien tietokoneiden akut, jotka voivat menettää suurimman osan kapasiteetistaan jo yksittäisen syväpurkautumisen yhteydessä. Syväpurkautumista estämään akussa on yleensä erillinen ohjainpiiri. Piiri ei kuitenkaan suojele akkua, mikäli se ensin käytetään tyhjäksi ja tämän jälkeen jätetään lataamatta, jolloin se syväpurkaantuu hyvinkin pian itsestään.
Use iPhone Regularly
For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).
Näin kannattanee toimia.Uskon ennemmin puhelimen valmistajaa.
Aivan. Unohdin että jeesusluureissa akkujen ionitkin on saatu käyttäytymään normaalista poikkeavasti..
*dislike*Aivan. Unohdin että jeesusluureissa akkujen ionitkin on saatu käyttäytymään normaalista poikkeavasti..
Näin kannattanee toimia.
Slämy: Tossa ei ole kyse akusta vaan siitä, että puhelin "pitää kirjaa" akun tilasta ja se saattaa luulla, että akku on täynnä vaikkei ole. Se pitää siksi nollata välillä. Ja se on p-a-k-k-o tehdä, jos haluaa saada akun täyteen ja akun kestämään.
E: Ja vaikka se on softan vika, niin minkäs teet? Se on silti pakko päästää tyhjäksi. Kumman otat mielummin: Akun joka on kunnossa, mutta ei lataudu kuin 80%, vai akun joka kestää neljän vuoden sijasta kolme vuotta ja vaihdat puhelimen kahden vuoden päästä?
*dislike*
Ota asioista ensin selvää ja kiukuttele vasta sitten. On nykypuhelimissa hyvin yleinen ongelma, eikä sillä ole mitään tekemistä akun kanssa. Itse asiassa muistan wanhan nokialaisenkin joskus vuonna nakki ja papu tehneen samanlaista. Kun pidin toista akkua hetken aikaa, niin toinenkin kelpasi taas ilman mutinoita.
Kyllä se puhelin tietää koska akku on täynnä. Jotain muuta paskaa on softassa.Slämy: Tossa ei ole kyse akusta vaan siitä, että puhelin "pitää kirjaa" akun tilasta ja se saattaa luulla, että akku on täynnä vaikkei ole. Se pitää siksi nollata välillä. Ja se on p-a-k-k-o tehdä, jos haluaa saada akun täyteen ja akun kestämään.