Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän tää ihan iPhone 4 on kohtuu rälee vehje. Muuhun Applepaskaan en varmasti tule sortumaan, en ainakaan tunnusta!

Sitä tässä pelkäänkin. Viikko sitten vielä kaikki Appleen liittyvä oli ylihintaista tekotaiteellista skeidaa.

Tänään lähti mun toka iPhone4 liikenteeseen Soneralta. Saa nähä onko taas samaa paskaa. Tosi hyvä juttu muuten toi, että Elisa alkaa myymään myös iPhoneja ja vielä kytkyttä! Harmi vaan, että ehdin jo lyödä käteni paskaan. Varmaan tullut Applelle tarpeeksi valitusta Soneran "asiakaspalvelusta", niin lähti monopoliasema helvettiin. Tosin mun puolesta Soneran voisi bannata ikuisesti kaikkien Applen laitteiden myynnistä.

Onko muuten tietoa, paljonko Elisa saa ekassa setissä myyntiin luuria?

Ainakin setä telkkarissa oli sen verta vaitonainen, että liekö itekin ollu totaalisen pimennossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään lähti mun toka iPhone4 liikenteeseen Soneralta. Saa nähä onko taas samaa paskaa. Tosi hyvä juttu muuten toi, että Elisa alkaa myymään myös iPhoneja ja vielä kytkyttä! Harmi vaan, että ehdin jo lyödä käteni paskaan. Varmaan tullut Applelle tarpeeksi valitusta Soneran "asiakaspalvelusta", niin lähti monopoliasema helvettiin. Tosin mun puolesta Soneran voisi bannata ikuisesti kaikkien Applen laitteiden myynnistä.

meinaakko että elisalla on parempia applen luureja ku soneralla?

meinaakko että elisalla on parempia applen luureja ku soneralla?

En. Missä kohtaa olen noin väittänyt? Meinaan, että niillä voisi olla parempi asiakaspalvelu. Eli jos toimitetaan viallinen puhelin, niin se vaihdettaisiin uuteen, eikä tehdä kuten Soneralla. Siellä mua ensin kusetettiin palauttamaan puhelin siinä toivossa, että uusi lähtee samantien, vaikka todellisuudessa jouduinkin uuteen jonoon odottelemaan yli kuukaudeksi puhelinta jne jne. En jaksa edes luetella kaikkea paskaa mitä Sonera on kämmäillyt mun iPhonen kanssa. Lue tästä ketjusta jos kiinnostaa. Oon avautunut asiasta aikasemmin.

Ootko sä töissä Soneralla vai etkö osaa vaan lukea?

En. Missä kohtaa olen noin väittänyt? Meinaan, että niillä voisi olla parempi asiakaspalvelu. Eli jos toimitetaan viallinen puhelin, niin se vaihdettaisiin uuteen, eikä tehdä kuten Soneralla. Siellä mua ensin kusetettiin palauttamaan puhelin siinä toivossa, että uusi lähtee samantien, vaikka todellisuudessa jouduinkin uuteen jonoon odottelemaan yli kuukaudeksi puhelinta jne jne. En jaksa edes luetella kaikkea paskaa mitä Sonera on kämmäillyt mun iPhonen kanssa. Lue tästä ketjusta jos kiinnostaa. Oon avautunut asiasta aikasemmin.

Ootko sä töissä Soneralla vai etkö osaa vaan lukea?

Oon joo lukenut sun ongelmista, mutta Applen takuupolitiikka muuttuu miten kun Elisa alkaa myymään niiden luureja? Sen verran olen Elisankin asiakkaana ollut että en usko niidenkään omaan piikkiin noita viallisia luureja ottavan. Soneralla on kyllä se ongelma että joka asiakaspalvelija puhuu asioista vähän erilailla, mutta helvetin paljo parempaa asiakaspalvelua sieltä on kyllä saanut kuin keltään muulta. Yrityspuolen aspassa tosin olen viimeiset neljä vuotta asioinut, se saattaa tietty vaikuttaa.

Ja luojan kiitos, en ole soneralla töissä.

Ajattelin kanssa päivittää tuohon neloseen nyt kun sen saa operaattorivapaana. Nyt käytössä ollut JB+unlock Soneran kytky 3Gs, kun työliittymänä on Elisa. Kun mulla on kytkyä vielä pari kuukautta jäljellä, niin miten tuon pätkän kanssa kannattaisi toimia? Veljelle meinasin tuon vanhan luurin antaa ja sillä on Soneran liittymä...

Ajattelin kanssa päivittää tuohon neloseen nyt kun sen saa operaattorivapaana. Nyt käytössä ollut JB+unlock Soneran kytky 3Gs, kun työliittymänä on Elisa. Kun mulla on kytkyä vielä pari kuukautta jäljellä, niin miten tuon pätkän kanssa kannattaisi toimia? Veljelle meinasin tuon vanhan luurin antaa ja sillä on Soneran liittymä...

Ostat sen uuden luurin ja käytät työliittymääs siinä, annat vanhan veljelles ja maksat sen pari kk vielä sitä vaikka se luuri ei sulla enää olekaan. Sen jälkeen saat siitä virallisesti lukon pois ja voit heivata sen vanhan soneraliittymän veke. (oletan että sulla on siis vain pöytälaatikkoliittymänä se sonera)

Nyt voisin jo sanoa että hinta kohdillaan iLuurissa, tuon Elisan bisneksen jälkeen. Ainakin 16gb mallissa, 32gb jo vähän karu. Etenkin kun henk. koht. en koskaan soita musaa (paitsi streamit) puhelimella, ja videoitakaan en sinne lykkää. Kuviin ja omiin videoihin 16gb riittää mainiosti. On muuten perkeleen kallista muistia noissa... vai mikä siinä on. :p

Käsittääkseni soneralla ei ikinä ole ollut "monopoliasemaa" iPhoneihin, muut operaattorit/liikkeet eivät vaan ole halunneet myydä niitä, koska applen kanssa saa vain paskoja sopimuksia. (ei varmaa tietoa, näin sanoi Soneran viestintäjohtaja)

Ostat sen uuden luurin ja käytät työliittymääs siinä, annat vanhan veljelles ja maksat sen pari kk vielä sitä vaikka se luuri ei sulla enää olekaan. Sen jälkeen saat siitä virallisesti lukon pois ja voit heivata sen vanhan soneraliittymän veke. (oletan että sulla on siis vain pöytälaatikkoliittymänä se sonera)

Pöytälaatikossa on juu, tia tarkemmin kukkarossa. Pitääkö sitä lukituksen poistamista hakea erikseen vai tekeekö Sonera sen automaattisesti?

Käsittääkseni soneralla ei ikinä ole ollut "monopoliasemaa" iPhoneihin, muut operaattorit/liikkeet eivät vaan ole halunneet myydä niitä, koska applen kanssa saa vain paskoja sopimuksia. (ei varmaa tietoa, näin sanoi Soneran viestintäjohtaja)
Näin luin myös.

Ei ole vain muut operaattorit halunnut lähteä mukaan, ja juurikin Applen ehtojen takia. Tuo on (oli) tietenkin Soneralle vain plussaa.

Näin luin myös.

Ei ole vain muut operaattorit halunnut lähteä mukaan, ja juurikin Applen ehtojen takia. Tuo on (oli) tietenkin Soneralle vain plussaa.

Kiinassa Apple valitsi kaiken lisäksi täysin väärän operaattorin jakeluun. Toisaalta Applella toi taktiikka on toiminut ihan jees: aluksi tehdään eksklusiivisopimus jonkun operaattorin kanssa (AT&T) ja sitten laajennutaan muiden operaattoreiden kautta kun brändi/tuote lyönyt läpi. TeliaSoneran kanssa tällaista sopimusta ei kuitenkaan ollut, luulen että Elisa joko aliarvioi iPhonen kysynnän tai sitten Applen ehdot oli vaan niin huonot tai sitten jotain näiden väliltä. Toisaalta ongelmana tässä tulee kasvun rajallisuus ja rajoittaminen yhdelle operaattorille. Samaan aikaan Verizon on tuonut Androideja ja Blackberryjä aika tahdilla kilpailemaan iPhonen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom