Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Enemmän kapasiteettia => voidaan käyttää parempilaatuista äänikoodekkia. Riippuu ihan operaattorista, mitä antavat käyttää. Nyt kun Suomessa 900 MHz on muuttumassa 3G:ksi aikaisemmasta GSM:stä, niin kohta on 3G verkoilla parempi peittoaluekin. Operaattorin kannalta 3G on halvempi tapa välittää puheluita kuin GSM (samalla äänenlaadulla).
plus datayhteys pysyy auki jos tulee puhelua ja/tai viestiä. toisin kuin gsm-verkossa.

Enemmän kapasiteettia => voidaan käyttää parempilaatuista äänikoodekkia. Riippuu ihan operaattorista, mitä antavat käyttää. Nyt kun Suomessa 900 MHz on muuttumassa 3G:ksi aikaisemmasta GSM:stä, niin kohta on 3G verkoilla parempi peittoaluekin. Operaattorin kannalta 3G on halvempi tapa välittää puheluita kuin GSM (samalla äänenlaadulla).

Joo eipä siitä puhumisen kannalta mitään merkittävää hyötyä taida olla mutta kuka tuota jaksaa alkaa kikkailemaan päälle ja pois...? Viehän se enempi akkua mutta joutaahan se yön roikkua laturissa yleensä.

Ens vuoden alkupuolella täytyis hilpasta Nykiin, onkos kellään tietoa ideaa kannattaako sieltä kantaa iLuuri mukanaan??? Hinnat toimivuus Suomessa yms.?

Joo eipä siitä puhumisen kannalta mitään merkittävää hyötyä taida olla mutta kuka tuota jaksaa alkaa kikkailemaan päälle ja pois...? Viehän se enempi akkua mutta joutaahan se yön roikkua laturissa yleensä.

Tuo 3G tuo etunaan sen, että äänenlaatu pysyy samana yhteyden heiketessä kunnes puhelu katkeaa lopulta. GSM:llä taasen äänenlaatu heikkenee asteittain jatkuvasti. Tästä johtuen 3G:llä on parempi äänenlaatu melkein joka tilanteessa verrattuna gesmiin.

Tuo 3G tuo etunaan sen, että äänenlaatu pysyy samana yhteyden heiketessä kunnes puhelu katkeaa lopulta. GSM:llä taasen äänenlaatu heikkenee asteittain jatkuvasti. Tästä johtuen 3G:llä on parempi äänenlaatu melkein joka tilanteessa verrattuna gesmiin.

mahtaisiko olla näin...samat AMR kodekit on GSM ja WCDMA käytössä ja molemmissa linkkiadaptaatio eli hyvässä kentässä parempi kodekki laatua ja huonossa robustimpi kodekki. tänäpäivänä GSM llä on paljon parempi peitto tuon 900 MHz ansiosta verrattuna 2100 MHz

seurasin uutista, ja löysin alkuperän..

CNET's Chris Matyszczyk reported in his Technically Incorrect column

se luettelee puutteita jotka on korjattu jo aikaa sitten.. mut muuten ihan jees..

Seurasin siksi sitä että halusin nähdä mikä mun elämääni häiritsee päivittäin.. ei löytynyt.

Muutenkin miten joku voi rinnastaa teknologiajätin joka myy puhelimia panttivankeja ottaviin rikollisiin? WTF.. En siis todellakaan halua puolustella Applea kun ei yrityksellä ole mitään kytköstä minuun, mut eikö näitä uutisia vois joku lukeakkin ennenkuin niistä tehdään kolumneja suomeksi?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ei mitenkään kovin yllättäviä kommentteja, ensimmäisenä näitä odottelinkin... :rolleyes:

Työpaikalla keskellä Apple/Iphone -faneja lohkasin ko. urlin ja voi elämä sitä metakkaa.. :hyvä:

Ei mitenkään kovin yllättäviä kommentteja, ensimmäisenä näitä odottelinkin... :rolleyes:
No sinähän varsinainen Sherlock olet. Susta tulee isona varmaan nyt joku tosi fiksu insinööri, kun kerran oot noin fiksu, että arvasit tuommoisen höpöuutisen herättävän keskustelua.

"IPhonen käyttäjät ovat kuitenkin hyväksyneet nämä puutteet ja puolustavat puhelinta, vaikka tekniset rajoitukset haittaavat heitä päivittäisessä elämässä. "

Mä en ole kyllä hyväksynyt ainoatakaan "puutetta", joka mua on vituttanut ja kyllä mä ihan avoimesti olen niitä harmitellutkin. Softaperäiset päänvaivat on saatu jo ajat sitten korjattua, mutta kyllä tossa esimerkiksi edelleen on mun makuuni liian surkea akku.
Vittu mitä paska"tutkimuksia" :D

"IPhonen käyttäjät ovat kuitenkin hyväksyneet nämä puutteet ja puolustavat puhelinta, vaikka tekniset rajoitukset haittaavat heitä päivittäisessä elämässä. "

Mä en ole kyllä hyväksynyt ainoatakaan "puutetta", joka mua on vituttanut ja kyllä mä ihan avoimesti olen niitä harmitellutkin. Softaperäiset päänvaivat on saatu jo ajat sitten korjattua, mutta kyllä tossa esimerkiksi edelleen on mun makuuni liian surkea akku.
Vittu mitä paska"tutkimuksia" :D

Mä en kyllä näe akussa mitään vikaa, ehkä se on sitten vain se realiteetin taju, jos sulla on 3g puhelin jolla selaat nettiä ja jossa on 3.5 tuuman näyttö, niin jotenkin omaan mieleen tulee että eihän se akku varmaan yhtä kauaa kestä kuin nokian 2110 puhelimessa jossa oli mahdollisuutena soitto ja matopeli. Tämän tietenkin voisi testata että oliko siinä 2110 sittenkin parempi akku ja kytkeä se iPhoneen kiinni ja katsoa kauanko selataan nettiä sen kanssa.

Tuokaa mulle näytille puhelin läppäri tai mikä vaan tekninen laite jossa on jotain muutakin kuin pieni polttimo palamassa, ja näytän teille että niissäkin loppuu akku ennenpitkää. :rolleyes:

Akkukestossa edelleen ei ymmärretä, että iPhone on vain niin herkullinen laite, että sitä tulee räplättyä keskimääräistä enemmän. Pistetään luurit pöydälle ja odotellaan viikko, varmaan kestää aika pitkään akku. Akkukestoa saisi olla mun puolesta vaikka 4 kuukautta, mutta onneksi nyt sentään päivän kestää aktiivikäytössä, paitsi jos kuuntelee radiosoftalla nettiradiota, siinä lähtee palkkeja aika hätäseen 3G alueella.

Taitaa olla aika paska tuo iPhone, haen E72 Nokian.

Samalla tavalla tässä on kestäny akku, ku aiemmissa nokialaisissa työpuhelimissa mitä mulla on ollu. Tosin vähemmän aikaa kuin mun 60 euron noksussa jolla ei muuta tehty kuin soitettu tai viestitetty.

Mä en kyllä näe akussa mitään vikaa, ehkä se on sitten vain se realiteetin taju, jos sulla on 3g puhelin jolla selaat nettiä ja jossa on 3.5 tuuman näyttö, niin jotenkin omaan mieleen tulee että eihän se akku varmaan yhtä kauaa kestä kuin nokian 2110 puhelimessa jossa oli mahdollisuutena soitto ja matopeli. Tämän tietenkin voisi testata että oliko siinä 2110 sittenkin parempi akku ja kytkeä se iPhoneen kiinni ja katsoa kauanko selataan nettiä sen kanssa.

Tuokaa mulle näytille puhelin läppäri tai mikä vaan tekninen laite jossa on jotain muutakin kuin pieni polttimo palamassa, ja näytän teille että niissäkin loppuu akku ennenpitkää. :rolleyes:

Mun realiteetin tajussa ei ole mitään vikaa, kiitos vain kysymästä. Sanoin, että MINUN MAKUUNi akku on heikko. Minun mieltymykseni eivät ole sidoksissa sinun mielipiteeseesi tästä asiasta.
Esimerkiksi kakkoslemppariluurilleni E71:selle akku jäi kiistatta kakkoseksi, tuli tehtyä sillä muutakin kuin matopelailtua.
Mä käytän puhelinta todella vähän, pätee ihan soittamiseen ja surffailuun sun muuhun oheistoimintaan. Silti omasta mielestäni saan turhan usein ladata sitä.

Oon kuitenkin oppinut kantamaan laturia veskassa mukana, niin sen saa akuuttitilanteissa ladattua melkein missä vaan. Jaksa mitään kiistelyä tästä, koska se ei ollut mun alkuperäisen kirjoitukseni pointti.

Tää on taas näitä asioita, joissa ihmiset ottaa sen mustavalkoisen linjan näitä argumenttejaan keksiessä, ilmeisesti :david:

Joo, saa todella puolueettoman vertailun, kun vertaa lähes 15 vuotta vanhaa puhelinta nykyiseen. :david: Akut kun taitaa olla ihan pikkuriikkisen kehittyneet tuolta 90-luvun puolivälistä, samaten kaikki muu. Ennen kuin alat tuota testailemaan, niin voin kertoa sinulle, että iPhonessa kyllä kestää se akku paljon kauemmin kuin tuossa 2110:ssa, jossa muuten ei ollut matopeliä.

Mikäs tässä nyt oli pointtina? Sammuu se aurinkokin ennen pitkää.

Joo, saa todella puolueettoman vertailun, kun vertaa lähes 15 vuotta vanhaa puhelinta nykyiseen. :david: Akut kun taitaa olla ihan pikkuriikkisen kehittyneet tuolta 90-luvun puolivälistä, samaten kaikki muu. Ennen kuin alat tuota testailemaan, niin voin kertoa sinulle, että iPhonessa kyllä kestää se akku paljon kauemmin kuin tuossa 2110:ssa, jossa muuten ei ollut matopeliä.

Japi vertaa varmaan sen takia 15 vuotta vanhoihin Nokialaisiin, koska Nokia on hänen mielestään juuri tuon 15 vuotta kehityksessä perässä Applea. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom