Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Lähinnä vertasin tuon ikäiseen puhelimeen kun ihmisillä tuntuu olevan jotain ihan käsittämättömiä kuvitelmia akun kestosta puhelimessa..

Kuten Mike asian ilmaisi jos sen pistää pöydälle se akku kestää yhtä pitkään kuin muillakin.. se on vain se kun sitä pitää räplätä niin se akku kuluu :P

Lähinnä vertasin tuon ikäiseen puhelimeen kun ihmisillä tuntuu olevan jotain ihan käsittämättömiä kuvitelmia akun kestosta puhelimessa..

Kuten Mike asian ilmaisi jos sen pistää pöydälle se akku kestää yhtä pitkään kuin muillakin.. se on vain se kun sitä pitää räplätä niin se akku kuluu :P

Tuota yltiöpäistä akunkulutusta löytyy Nokialtakin, esim. N900:sta, tosin vaihteluväli yksilöiden välillä ilmeisesti melko suuri. Ei ole Maemo tuossa suhteessa yhtä hyvä kuin Symbian, joka todennäköisesti on vähiten virtaa käyttävä älypuhelimien käyttöjärjestelmä. Toki muut seikat(näytön koko yms.) ovat ratkaisevammassa roolissa, mutta käyttöjärjestelmälläkin on osuutensa.

Akkukestossa edelleen ei ymmärretä, että iPhone on vain niin herkullinen laite, että sitä tulee räplättyä keskimääräistä enemmän. Pistetään luurit pöydälle ja odotellaan viikko, varmaan kestää aika pitkään akku. Akkukestoa saisi olla mun puolesta vaikka 4 kuukautta, mutta onneksi nyt sentään päivän kestää aktiivikäytössä, paitsi jos kuuntelee radiosoftalla nettiradiota, siinä lähtee palkkeja aika hätäseen 3G alueella.
Uusimman Tietokone-lehden Tehokkaimmat älypuhelimet -testin mukaan iPhonessa oli paras akkukesto. Mukana vertailussa oli HTC Hero, HTC Touch Pro2, Nokia N900, Nokia N97, Nokia E75, Samsung Galaxy ja Samsung Omnia II. :david:

http://www.strandreports.com/sw4031.asp

Löysin tuosta listasta yhden (tai oikeastaan kaksi, mutta niissä molemissa kritisoitiin samaa asiaa) joka haittaa mun elämää joskus, mutta ei sekään joka päivä, eli tuo moniajon puute. Aika moni muu puute on ainakin 3GS versiossa korjattu, eli jäljelle jää teknisistä puutteista radion puute, huono kamera, akun vaihdon hankaluus ja operaattorisidonnaisuus. Muut jutut näyttää olevan lähinnä makuasioita.

Radiota en ole kuunnellut yhdessäkään aikaisemmassa puhelimessa jossa se ON ollut, koskaan
Kamera on KAIKISSA kännyköissä ihan paska
Uuden akun oon vaihtanut yhteen tähän mennessä omistamaani puhelimeen
Sonera oli operaattorina jo ennen iPhonea.

Hitto mulla on ihan JÄRKYTTÄVÄ Tukholma-syndrooma, Jobs ota minut opetuslapseksesi!

Uusimman Tietokone-lehden Tehokkaimmat älypuhelimet -testin mukaan iPhonessa oli paras akkukesto. Mukana vertailussa oli HTC Hero, HTC Touch Pro2, Nokia N900, Nokia N97, Nokia E75, Samsung Galaxy ja Samsung Omnia II. :david:

Itellä työpuhelimena oli vähän aikaa Nokian E72, siinä oli kyllä aivan järjetön akunkesto. Aivan toista luokkaa mitä on esim iPhone 3g:ssä, N97:ssa, 5800xm:ssä ollut.

Eiköhän tämä ratkaise asian.. vai onkohan tietokonelehden testaajillakin havaittavissa tukholma syndroomaa :hyvä:

Eiköhän tämä ratkaise asian.. vai onkohan tietokonelehden testaajillakin havaittavissa tukholma syndroomaa :hyvä:

Hankala on akunkestoa mitata, mutta tuskin iPhone ainakaan huonoin luokassaan on. Omien kokeiluiden perusteella kyllä esim. 5800xm:ssä akku kestää paremmin mitä iPhonessa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
http://www.strandreports.com/sw4031.asp

Löysin tuosta listasta yhden (tai oikeastaan kaksi, mutta niissä molemissa kritisoitiin samaa asiaa) joka haittaa mun elämää joskus, mutta ei sekään joka päivä, eli tuo moniajon puute. Aika moni muu puute on ainakin 3GS versiossa korjattu, eli jäljelle jää teknisistä puutteista radion puute, huono kamera, akun vaihdon hankaluus ja operaattorisidonnaisuus. Muut jutut näyttää olevan lähinnä makuasioita.

Radiota en ole kuunnellut yhdessäkään aikaisemmassa puhelimessa jossa se ON ollut, koskaan
Kamera on KAIKISSA kännyköissä ihan paska
Uuden akun oon vaihtanut yhteen tähän mennessä omistamaani puhelimeen
Sonera oli operaattorina jo ennen iPhonea.

Hitto mulla on ihan JÄRKYTTÄVÄ Tukholma-syndrooma, Jobs ota minut opetuslapseksesi!
Aika vähissä oli ne tekniset rajoitukset, jotka haittaavat minua päivittäisessä elämässä. Olen siis Jobsin panttivaki.

Mullakin ainoastaan tuo moniajon puute haittaa silloin tällöin. Olis kiva saada vaikkapa Runkeeper ja Spotify pelittämään samaan aikaan. iPod sentään pelittää Runkeeperin taustalla, joten lenkillä ei tarvi ihan ilman musaa olla. ;)

P.S. Radio-nimisellä softalla löytyy järjetön määrä nettiradioita ja niitä pystyy myös itse lisäämään. Ihan mukava kuunnella paikallisradiota joskus reissun päällä...

Esimerkiksi kakkoslemppariluurilleni E71
Kuinka toi voi olla kenenkään edes kakkoslempiluuri, JOUDUN päivittäin tollasta käyttämään ja yhtään liioittelematta hankalin ja huonoin puhelin käyttää mitä ikinä!
Uskomatonta miten on voitu tehdä puhelimesta niin helvetin vaikea käyttää....
Alivalikkojen alivalikoita mitä ihmeellisimmillä nimillä, tekstiviesti esim. valikossa tapahtumat, tapahtumissa ei kuitenkaan ole esim. lokia..
Onkai noi valikot muokattavavissa, mutta silti. Näppis on mun sormille ihan luokaton.

No makunsa kullakin :)

Mistäs tälläisiä iPhoneja saisi ostettua halvalla ilman kytkyä? Kun kotimaan hintoja kattonut niin ei hirveesti kiinnosta maksaa 600€ 3G:stä... Että saako ihan Ruotsista sen verran halvemmalla että sieltä kannattaisi sellainen ostaa kun seuraavan kerran siellä käy? Ja toimiiko esim DNA prepaidillä? :D

Mun tutkimuksien mukaan akut kestään tasan tarkkaan yhtä pitkään nykyluureissa (=nykyluuri väh. 3,2" kosk.n.), joka ilta pitää luuri laittaa narun jatkeeksi oli sitten alla iPhone, Hero/Android, HTC/winmo. Varmaan samsunkitkin kestää sen päivän tai ehkä jopa yön. Eipä se ihme olekaan, samaa tekniikkaahan noissa sisällä on. Oikeastaan nyt HD2ssa on ehkä paras hyötysuhde, ruutupinta-alaa kun on melkein tuplasti enemmän ja silti jaksaa koko päivän vaikka akku onkin hyvin littana.

Palatakseni tuohon stokis-syndroomaan, niin onhan tuossa pientä totuuden siementä. Harvoin näkee niin silmälappuisia ihmisiä jotka suorastaan kieltävät muiden firmojen innovaatioiden olemassaolon. Tai ainakin niiden merkityksellisyys kiistetään aikalailla defaulttina. Tai ainakin sellaisen kuvan asiassa saa, koska useat kommentit vertautuu johonkin viime vuosien noksuihin.

Mutta eipä siinä mitään haittaa ole, hauskaa luettavaahan aiheesta syntyy. Eikä se tietty mitään rajoita jos joku MMS ei toimi, sehän on päivänselvää. Videokameraakaan ei useimmat ikinä käytä. Eikä oikeastaan moniajoakaan vaikka sellainen olisikin, mitäpä tuota turhaan kun ei ole mitään järkevää päällekkäisyystarvettakaan. Nyt on kuitenkin huomannut sen kun on tullut tesmailtua iPhonen jälkeen muutakin, niin eipä noilla ole edes merkitystä. Mielenkiintoisia juttuja kuitenkin, ja specswisen kannalta tietty hauskaa brassailua. Mielummin tätäkin trediä lukee kuin jotain sinkkujen purnauksia. Japin kommentit on ehkä kivoimpia.

Kuinka toi voi olla kenenkään edes kakkoslempiluuri, JOUDUN päivittäin tollasta käyttämään ja yhtään liioittelematta hankalin ja huonoin puhelin käyttää mitä ikinä!
Uskomatonta miten on voitu tehdä puhelimesta niin helvetin vaikea käyttää....
Alivalikkojen alivalikoita mitä ihmeellisimmillä nimillä, tekstiviesti esim. valikossa tapahtumat, tapahtumissa ei kuitenkaan ole esim. lokia..
Onkai noi valikot muokattavavissa, mutta silti. Näppis on mun sormille ihan luokaton.

No makunsa kullakin :)

En mä tiedä, tykkäsin vaan. Möin tosin broidille pari kuukautta sitten kun en mä oikeasti tarvitse kahta puhelinta mihinkään. Mutta joo, mulla oli HTC Hero esimerkiks testissä tossa jokin aika sitten, mun mielestä sekin oli enemmän perseestä kun E71. Se on kyllä totta, että on paikoin turhan monimutkainen mutta ei se mua silleesti haitannut. Ja näppiskin oli pieneen irssaamiseen oikein mainio =)

End of :offtopic:

Ihme lässytystä akku kestosta. Ikinä ei ole kesken reissun loppunut akku, kunhan muistaa ladata ennen ja ei käy niitä säätiedotuksia netistä kattomas 5min välein...

Muutenkin lataus käy todella nopeasti, 25%->100% latautuu reilu 30 minuutissa.

Nonniin onnistuin kikkailemaan itse tehdyn soittoäänen iphoneen. Tietääkö kukaan onnistuuko viestiäänen vaihto mitenkään jailbreikkaamattomaan iphoneen? Kaikki ohjeet, jotka googlella löysin perustui ssh:lla räpläämiseen ja .caf teidostojen vaihtoon.

Mun tutkimuksien mukaan akut kestään tasan tarkkaan yhtä pitkään nykyluureissa (=nykyluuri väh. 3,2" kosk.n.), joka ilta pitää luuri laittaa narun jatkeeksi oli sitten alla iPhone, Hero/Android, HTC/winmo. Varmaan samsunkitkin kestää sen päivän tai ehkä jopa yön. Eipä se ihme olekaan, samaa tekniikkaahan noissa sisällä on. Oikeastaan nyt HD2ssa on ehkä paras hyötysuhde, ruutupinta-alaa kun on melkein tuplasti enemmän ja silti jaksaa koko päivän vaikka akku onkin hyvin littana.

Joo, tottahan tuo. Ja kyllä ne valmiusajatkin on pitkiä, jos puhelinta ei vain käytä. Oma HTC Touch Pro 2 porskuttaa melkein viikon jos ei oo tullut puhuttua ja surffattua vaan käytettyä pelkkää herätyskelloa. Akku tosin sitten kuluu päivässä loppuun, kun lyö wlanin päälle ja menee surffaileen sivuille ja pelailee kaiken maailman turhia pelejä. Sama homma joka vehkeellä

Eilen tuli sitten käytyä kaupoilla ja ostettua uusi 3GS. Ihan hyvän tuntuinen laite, paljon mukavaa pikku säätöä.. Miten ootte saannut Puhepostin toimimaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom