Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
å
Hassua muuten on, että Applea syytetään usein "markkinointitempuista" ja "hypetyksestä". Todellisuudessa Apple käyttää markkinointiin vähemmän rahaa kuin pörssiyhtiöt keskimäärin ja tuotekehitykseen taas huomattavasti keskimääräistä enemmän. Hypetyksestä taas huolehtivat tyytyväiset käyttäjät ihan omasta halustaan. Tyhmempi voisi tuosta päätellä, että ne vehkeet ovat aika hyviä. :)
njaah. Mäkillä on omat helluntaiseuransa aina välillä jossa kertovat uusia tarinoita iJeesuksistaan ja applen toiminta perustuu hyvin pitkälti niihin iDiootti - hihhuleihin jotka mäkfanatismissaan levittää pisaratartuntana järjen tuhoavaa syöpäänsä muuhun väestöön kun lässyttävät mäkeistään.

sinäänsä fiksua delegoida markkinointi "tyytyväisille asiakkaille" eli iDiooteille. Säästää rahaa.

lisäks mäkin markkinointi on ollut ainakin aikaisemmin "nn(kilpailija) on paska, mollataan sitä hehheh" - puheita, tosi siistii ja kypsää niinku tiäxä.

ja vaikka budjetti onkin pieni niin voisko silti olla mahdollista järjestää markkinointitempauksia.

ja aiheeseen: uusin symbian alkaa olla jo sulava ja fiksusti suunniteltu käyttöä ajatellen. Enemmän shortcutteja ja kakstoimisia pikanäppäimiä ja näppäinyhdistelmiä eri toiminnoille.

Noniin, nyt sitten koittaa minullekkin aika hankkia jeesusluuri. Nokian kytkyluuri alkaa olla loppuun kulutettu ja kelkasta pudonnut:D.
iPhone pitäisi siis saada. Luurin reittivaihtoehdot myyjältä kääteni on ilmeisesti seuraavat:
-kytky soneralta
-käytettynä huutonetistä
-käytettynä ebaysta
Noista vaihtoehdoista soneran kytkykauppa on oikeastaan hylätty jo, sillä yksi 24kk sitoutuminen liittymään riitti minulle, enkä myöskään soneraa halua. Jäljelle jää siis ebay ja huutonet. Apuanne tarvitsen ebayhin liittyvässä kaupanteossa, sillä en ole sieltä eläessäni mitään ostanut. Ovatko seuraavat oletuksini oikeita koskien paypalia ja ebayta:
-ebaysta ostamiseen tarvitsee paypalia
-paypal tilin avaamiseen tarvitsee luottokortin, mutta myös visa electronilla pitäisi onnistua
-maksaako vaivan ostaa iPhone ebaysta hieman halvempaan hintaan kiitos dollarin kurssin vai maksanko vain suosiolla muutaman kympin enemmän jollekin suomalaiselle huutonetissä?

etukäteen jo kiitos avusta avulialle:worship:.

-maksaako vaivan ostaa iPhone ebaysta hieman halvempaan hintaan kiitos dollarin kurssin vai maksanko vain suosiolla muutaman kympin enemmän jollekin suomalaiselle huutonetissä?

etukäteen jo kiitos avusta avulialle:worship:.

Melkeimpä ostaisin tässä tilanteessa hyväkuntoisen käytetyn suomesta.

3G mallia ei ainakaan kannata vielä ebaysta katsella, näkyisi olevan aika suolaiset hinnat päällä.

Ite just voitin vähän käytetyn 8 gigan iPhonen ebaysta.
Eka kauppa mullakin ebayssa, en oo vielä kerennyt maksaa mutta paypalin kautta maksan.
Kai tuo onnistuu ilman ongelmia :)

E: Huutonetissä alkaa hinnat +300 eurosta.
Ite voitin noin 350 dollarilla eli noin 220 eurolla. Tuohonhan tulee vielä postikulut päälle ja jos jää tulliin niin voi prkl :/

Ois ihan nastaa jos sais jostain jotain sivustoa mistä saa tuota ilmaista iphoneen.. :) kun tossa ei oo ees yhtään peliä mukana :(
App Storessahan on ilmaista kamaa vaikka kuinka paljon. Ja muutamalla eurolla saa jo vaikka mitä!

Ei, vaan ihmettelen oletko kuullut latureista? ;)
Mihinköhän sen laturin plugaat karjaluokassa, saako iPhonen ladattua jos töpselin työntää vieruskaverin nenään? Useimmissa loungeissa on pistokkeita, mutta yleensä niiden vieruspaikat menee ensimmäisenä. Monta kertaa vuodessa tulee puhelinta käytettyä intensiivisesti 12-24 tuntia ilman että on mahkuja päästä lataamaan akkua pistokkeesta. Tätä varten kannan paria vara-akkua messissä kun olen reissussa.

Miken kysymys kuului, että tekeekö kukaan näin. No ainakin minä teen ja tunnen kymmeniä ihmisiä jotka tekevät ihan samalla tavalla. IPhonessa ei akkua voi vaihtaa joten tyypillinen fanboy reaktio on työntää pää syvälle pensaaseen ja hokea siellä kädet korvilla että kukaan ei ikinä vaihda akkua puhelimeensa koska se on ihan turhaa.

Samalla lailla vuosi sitten kakki jeesuspuhelimen käyttäjät todistelivat, kuinka GPS:ää tai 3G:tä ei tarvita. Nyt sama jengi on pippeli pystyssä noista featureista kun Apple sai ne integroitua puhelimeensa. Useimmissa laitteissa on omat huonot ja hyvät puolensa ja iPhone ei mielestäni ole mikään poikkeus. Tuo akkujuttu ei ole mikään deal breaker minulle, koska iPhonelle myydään ulkoisia akkuja. Sen sijaan iPhonen kameran huonous on mulle deal breaker, mutta eiköhän taas vuoden päästä tule uusi malli missä on salama ja autofokus.

Hypetyksestä taas huolehtivat tyytyväiset käyttäjät ihan omasta halustaan. Tyhmempi voisi tuosta päätellä, että ne vehkeet ovat aika hyviä. :)

Tai en minä tiedä, ehkä periaatteellinen anti-Apple-vittuilu on jotenkin siistiä.
Ainakin itseäni korpeaa tässä markkinointimallissa se, että ennenkuin olen itse saanut punnittua plussia/miinuksia jostain Applen tuotteen hankkimisesta, olen sen verran kyrpiintynyt joka paikassa yli äyräiden pursuavaan iFanien lesoamiseen, että periaatteesta ostan mitä tahansa muuta.

Mitään järkevää keskustelua laitteen ominaisuuksista on yleensä turha yrittää, kun mikä tahansa puute laitteessa on aina käyttäjän vika. Kukaan järkevä ihminen ei yksinkertaisesti voi tarvita kännykässä vara-akkua, parempaa kameraa, 3G:tä, GPS:ää, moniajoa, jne. jne. Ainakin itselleni tulee tästä ja jatkuvasta käytettävyyden korostamisesta mielikuva, että esim. iPhonea käyttävät ne, joilla rikkaampi toiminnallisuus ja käyttöliittymä menevät vaan yli hilseen.

Mielikuva on varmasti väärä, mutta en halua assosioitua samaan jengiin.

Mitään järkevää keskustelua laitteen ominaisuuksista on yleensä turha yrittää, kun mikä tahansa puute laitteessa on aina käyttäjän vika. Kukaan järkevä ihminen ei yksinkertaisesti voi tarvita kännykässä vara-akkua, parempaa kameraa, 3G:tä, GPS:ää, moniajoa, jne. jne. Ainakin itselleni tulee tästä ja jatkuvasta käytettävyyden korostamisesta mielikuva, että esim. iPhonea käyttävät ne, joilla rikkaampi toiminnallisuus ja käyttöliittymä menevät vaan yli hilseen.

Miksi pitäsi käydä järkevää keskustelua iPhonen vaihdettavan akun puuttumisesta? Eihän siinä ole mitään keskusteltavaa, vaihdettavaa akkua ei ole. Jos sellainen on välttämätön, hankitaan jokin muu puhelin. Kyllä Applellakin tiedetään, että on olemassa järkeviä ihmisiä, jotka tarvitsevat vaihdettavan akun, mutta Apple nyt on päättänyt tehdä tuotteen, johon tämä kohderyhmä ei mahdu. Miksi iPhonen pitäisi olla kaikille sopiva kännykkä, kun eivät muutkaan kännykät sellaisia ole?

Osaako joku kertoa, miten moniajon puuttumien vaikuttaa iPhonessa? Omat käyttökokemukset rajoittuvat iPhonen räpläämiseen kaupassa. Tarkoittaako se vain sitä, että taustalle ei jää jotain ohjelmia syömään akkua? Vai vaikeuttaako se oikeasti jotain käyttöä?

Minä olen vielä Nokian käyttäjä, mutta tämä S40 ei ainkaan sovi määritelmään "rikas toiminnallisuus ja käyttöliittymä". Siksi tutkinkin vaihtoehtoja ja olisi kiinnostunut tietämään, missä kännykässä on mielestäsi nyt paras käyttöliittymä. Kyllä tällä nykyisellä S40-kännykälläni kai saisi käytettyä sähköpostia ja surffattua netissä, mutta alan räpeltämään niitä vasta sitten, kun ihan oikeasti henki on siitä kiinni, saako kännykällä luettua sähköpostit.

Miken kysymys kuului, että tekeekö kukaan näin. No ainakin minä teen ja tunnen kymmeniä ihmisiä jotka tekevät ihan samalla tavalla. IPhonessa ei akkua voi vaihtaa joten tyypillinen fanboy reaktio on työntää pää syvälle pensaaseen ja hokea siellä kädet korvilla että kukaan ei ikinä vaihda akkua puhelimeensa koska se on ihan turhaa.
.
Ettei se nokialaisen pää vain nyt nousisi sieltä puskasta ja huutaa "puhelin on paska kun minä ja minun kaverit haluavat vaihtaa akun". Juu, pysykää vain siellä pensaassa kiitos, iPhone on asettanut uudet kriteerit luurille ja se hiertää muita valmistajia ja näköjään myös tavallisia käyttäjiä.

Ainakin itselleni tulee tästä ja jatkuvasta käytettävyyden korostamisesta mielikuva, että esim. iPhonea käyttävät ne, joilla rikkaampi toiminnallisuus ja käyttöliittymä menevät vaan yli hilseen.
Voisitko kertoa mikä on rikkaampi toiminnallisuus ja käyttöliittymä? Semmonen Nokian piirilevyinsinöörien suunnittelema kauhistus? Onko tuo vain hienolta kalskahtava kiertoilmaisu epäloogiselle valikkohelvetille?

Mitä tarkoittaa tuo kun yritän mennä itunesiin luurilla ja ilmoittaa "itunes storeen ei saada yhteyttä" ja "liity wi-fi verkkoon käyttääksesi itunes storea"?

Apple storeen kyllä pääsee.

Älä osta iLuuria jos et halua olla iTunesin kanssa tekemisissä. Musat siirretään sen kautta luuriin. Muutenkin sen kautta synkataan emailit ja kaikki.

Eikö olekin hassua, etenkin nokialaisen käyttäjälle, että kun lämäät pakasta revityn jeesuspuhelimen iTunesiin kiinni, niin se synkkaa kalenterit, kontaktit, musat, leffat ja emailit luuriin. Emailitilille ei tartte tehdä mitään, vaan se toimii yhtään asetusta muuttamatta luurissa.

Itselle tärkeintä on emailit, kun Mail.app pääsee käyttämään iluurissa, niin mobiiliemaili saa aivan uuden käsityksen. Siinä vain nauraa kun joku nokialainen selittää miten hänen tonnin kommarissa on parempi maili, LOL.

iLuuri versus Nokia emailissa

http://www.youtube.com/watch?v=HIjYAScc5U8

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom