Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, tärkeintä on se, että on ihan vitun siistiä, eikö? Noi kaikki saa noksuun ilman mitään kytkykauppoja (ei ehkä vitun siistiä kosketusnäyttöä). Jotenkin tyypillistä Apple-fanaatikoille, että puutteet ohitetaan olan kohtautuksella ja tärkeintä on se, että on ihan vitun siisti puhelin/tietsikka whatevö. Ihan kivahan se on, että vitun siisti puhelin ja on siihen ihan vitun tyytyväinen, mutta itse en näillä hinnoilla ja ominaisuuksilla ostaisi iPhonea. En edes surffaa netissä millään puhelimella, vaan tietokoneella. Ainoa asia, mihin 3G-yhteyttä tarvitsisin, olisi se, että sitä kautta saisi langattomasti yhteyden nettiin kun sitä tarvii.

Tämä on kyllä outo ilmiö tämä Apple-ahdistus. Jonkun Microsoft- ja Windows-vihan nyt voi vielä ymmärtää, koska Windowsia käytännössä pakkosyötetään kouluissa ja työpaikoilla ja kirjastoissa ja vaikka missä. Mutta Apple on marginaalinen tuote nyt ja tulevaisuudessa. Yhdenkään ihmisen ei tarvitse käyttää Applen tuotteita, jos a) ei ole varaa, b) ei vastaa tarpeita, c) haluaa vaihtaa akun ja prosessorin ja emolevyn viikottain, tai d) ei muuten vain kiinnosta.

Noinko paljon se ahdistaa, että Apple ajattelee ensin käyttäjää ja sen jälkeen vasta piirilevyinsinööriä? Jättäkää kaupan hyllylle ne ylihinnoitellut ja liikaa hypetetyt tuotteet, sillä siitä selviää.:)

Kaikki eivät selvästi arvosta sellaista kirjoitusta, jossa virkkeet päätetään pisteisiin eikä pilkkuihin, joilla ikäänkuin jatketaan virkkeitä toisella lauseella, vaikka aihe on jo vaihtunut, millä lienee yhteys tähän jankutukseen iPhonen käyttöliittymästä, sillä itse osaan käyttää muunkinmerkkisiä puhelimia sujuvasti, ja löydän jopa sen pisteen näppäimistöstä, vaikka sen symbolia ei ole näppäimeen merkitty.

Liekö sama tyyli kirjoituksessani toistunut koko tekstin läpi? Lisäsin yhden pisteen pilkun paikalle, EDIT:
Kaikki eivät selvästi arvosta hyvää ja helppoa käyttöliittymää (piste lisätty). Suosittelen tutustumaan ja käyttämään iPhonea, ellet sitä ole jo tehnyt, muussa tapauksessa ihmettelen kommentteja asiasta johon ei ole tutustunut.

Kyllähän tuo hieman selkeytti.

En kirjoituksessani mielestäni mollannut muita käyttöliittymiä. Nykyaikainen käyttäjäystävällinen tietojenkäsittely on luonut sen verran hyvän pohjan, että äkkiseltään en menisi haukkumaan mitään suuremman merkin käyttistä. Makuja on tietysti monia ja harva on päässyt kaikkia testaamaan.

En kuitenkaan peittele Applen iPhone ketjussa sitä tosi asiaa, että itse pidän suuresti iPhonen kosketusnäytöstä. Tämän takia kuulisin mielelläni mitkä asiat siinä häiritsevät niitä, jotka eivät siitä pidä.

Ps. Liekö tuo aihe, asenteeni (?) vai oikeasti kieliopilliset virheet jotka tekstissäni ärsyttivät? Harvemmin kukaan äidinkieltäni korjaa, varsinkaan netissä, vaikka se huonoa onkin. Vai oliko tämä sitä kuuluisaa pilkun nussintaa? :D

Näkisin tämän kyllä ihan luonnollisena vastareaktiona sille kauhealle hehkutukselle, hypetykselle ja fanitukselle, mitä innokkaimmat Applen tuotteiden käyttäjät/fanit saavat aikaan.
Näätkö koskaan esim Pakkotoistolla pc-/win ketjuja, joissa Applen fanit tulisivat aukomaan päätänsä vaikka eivät edes aikoisi käyttää tuotetta? Kummallisesti Applen käyttäjät pysyvät Pakkotoistollakin muutamassa ketjussa ja ovat varsin tyytyväisiä ja jättävät rauhaan nuo pc-ketjut. Mutta jostain vitun syystä pc:n käyttäjät näkevät ihan älyttömän isona ongelmana Applen jo ihan käsitteenä. Aina pitää olla marisemassa vaikka ei koskaan aikoisi edes kokeilla sen tuotteita.

Näätkö koskaan esim Pakkotoistolla pc-/win ketjuja, joissa Applen fanit tulisivat aukomaan päätänsä vaikka eivät edes aikoisi käyttää tuotetta?
No eihän tässä ole samasta asiasta kyse. Kyllähän säkin menisit uskovaisten ketjuun "aukomaan päätäsi", jos siellä hehkutettaisiin jeesuksen uutta tulemista, vaikka et itse aikoisikaan uskoa moista huuhaata. :lol2:

Näkisin tämän kyllä ihan luonnollisena vastareaktiona sille kauhealle hehkutukselle, hypetykselle ja fanitukselle, mitä innokkaimmat Applen tuotteiden käyttäjät/fanit saavat aikaan.

Sitä se varmaankin on, mutta eikö keskustelua voisi edes yrittää pitää jotenkin asiatasolla? Ainakin minä yritän keskustella teknisesti itse tuotteista, en niiden käyttäjistä.

Mäkki-fanit epäilemättä ovat ärsyttäviä, mutta se johtuu siitä, että heillä lähes kaikilla on kokemusta Windowsista ja vertailukohta siihen, kuinka paljon paremmin Mäkki toimii. Sama juttu Iphone/Nokia-asiassa. Perstuntumalta väitän, että suurin osa anti-Apple-ihmisistä taas ei ole vakavissaan edes koittanut omppuja, vaan huutelee ihan vaan periaatteen vuoksi. Ja jos päästään tekniseen keskusteluun, Windows/Nokia-miehet kaivavat esiin tarkoitushakuisesti jonkin yksityiskohdan ja kieltäytyvät jääräpäisesti tunnustamasta sitä, että kokonaisuutena omppujen käytettävyys on eri planeetalta kuin kilpailjoiden. Ihmettelen edelleen, mikä saa ihmisen tekemään sellaista. Apple on vähemmistöä nyt ja tulevaisuudessa, ei niitä vehkeitä ole pakko hankkia.

Hassua muuten on, että Applea syytetään usein "markkinointitempuista" ja "hypetyksestä". Todellisuudessa Apple käyttää markkinointiin vähemmän rahaa kuin pörssiyhtiöt keskimäärin ja tuotekehitykseen taas huomattavasti keskimääräistä enemmän. Hypetyksestä taas huolehtivat tyytyväiset käyttäjät ihan omasta halustaan. Tyhmempi voisi tuosta päätellä, että ne vehkeet ovat aika hyviä. :)

Tai en minä tiedä, ehkä periaatteellinen anti-Apple-vittuilu on jotenkin siistiä. Minä en pidä metallimusiikista enkä ole pätkän vertaa kiinnostunut kalastuksesta, mutta en minä jaksa käydä räyhäämässä hevareiden tai kalastajien foorumilla, kuinka perseestä on kuunnella metallia tai heittää virveliä.

Nyt on päivän verran hiplailtu uutta iPhonea. Kyseessä vielä ensimmäinen kokeilemani ja kättämäni Apple tuote :D
Vaihoin 5v vanhasta nokialaisesta(josta en muuten kertaakaan joutunut vaihtamaan akkua) tähän ja erohan on aika huima. Ihan tekstarien kirjottamisesta internet selailuun. Kuitenkin kiitos helpon käyttöliittymän sen oppi nopeasti tunnissa parissa.

iPodikin toimii puhelimessa todella kiitettävästi, niin leffat kuin musiikkikin. Leffatkin saa pyörimään ihan hyvällä tarkkuudella tolla näytöllä.

Suuri plussa koko iPhonessa on se, että jos siintä jotain puuttuu mikä olisi teknisesti kuitenkin mahdollista siihen saada, niin sen saa jo nyt App Storesta tai sitten myöhemmin. Tekee puhelimesta todella monipuolisen ja tulevaisuuden kehitystä ajatellen luulisi pärjäävän pitkälle.

Ainut miinus mikä on tullut vastaan on liian heikko värinähälytys, saako sitä tehostettua mitenkään?

Yksi kysymys vielä, saako tekstareita kirjottaessa näppäimistön siirrettyä vaakatasoon? sais vähän enemmän tilaa.

Ois ihan nastaa jos sais jostain jotain sivustoa mistä saa tuota ilmaista iphoneen.. :) kun tossa ei oo ees yhtään peliä mukana :(

Ja vieläpä tyhmä kysymys mäkkivammaiselta:

Jos iLuurin ostaa, joudunko väkisin naimisiin jollain tavalla iTunesin kanssa?

Ja kaikki luurin ensijoukoissa noutaneet vois heitellä kommentteja aparaatista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom