Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Jos omistaa vain yhden puhelimen, miten saa yhteyden, jos puhelin pitää viedä huoltoon pelkästään akun vaihdon vuoksi?:
Siis anteeksi mitä? Miten sä saat yhteyden jos sun Nokialainen menee huoltoon?

Käsi ylös ketkä on koska viimeksi irrottaneet puhelimestaan akun? Ja tuohon ei lasketa sim-kortin vaihtoa, sen voi iPhonessa vaihtaa ilman akun irrottamista.

Ootas kun otetaan ne käytännölliset asiat huomioon. Sun puhelimessa Dave ei ole.

- Vitun kovaa emailia
- Vitun kovaa selainta
- Vitun siistiä kosketusnäyttöä
- Helvetin nopeaa käyttöliittymää
- Täydellistä musiikkisoitinta cover flowlla
- Ja voila, GPS paikanninta

Se on toki ihan normaalia, että jos vituttaa, niin silloin puhelimessa yllättäen on tosi tärkeetä vaihdella akkua, mutta itse otan kasan todella hyviä ominaisuuksia sen sijaan, että voisin runkata akkua edes takas. Puhelimella pitää puhua, ei veivaa sitä akkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä helvetin pakko on saada joku iPhone heti kun se tulee markkinoille? Ei kaikki, mitä Apple kakkii markiinoille ole kultaa. Tuossa esimerkkiä:

http://goatechno.blogspot.com/2008/07/apple-iphone-3gthe-worst-phone.html

EDIT: Mikä ihme siinä on, että Apple on ottanut ihan asiakseen sen, että asiakas ei voi itse vaihtaa akkua? VOI JEESUS!!!
Olipas tuossakin linkissä paljon uusia asioita. En tiennytkään, että siitä puuttuu fyysinen näppäimistö ja MMS. Haptic feedbackkikin näyttää puuttuvan, vaikka se on jo kaikilla muilla... :jahas:

Kyllä kai täällä jokainen tietää aivan tarkkaan, mitä on ostamassa. Ja iPhonen ostaminenkaan ei ole mikään loppuelämän sitouminen, jos ei tykkää, niin myy pois.

Dangerous_Dave sanoi:
... Ei mitään järkeä tollasessa. Mutta ei kai sillä ole mitään väliä, kunhan vaan on siisti puhelin.
Olet oikeassa, puutteilla ei ole mitään väliä, jos ominaisuudet vastaavat tarpeita.

Siis anteeksi mitä? Miten sä saat yhteyden jos sun Nokialainen menee huoltoon?

Käsi ylös ketkä on koska viimeksi irrottaneet puhelimestaan akun? Ja tuohon ei lasketa sim-kortin vaihtoa, sen voi iPhonessa vaihtaa ilman akun irrottamista.

Ootas kun otetaan ne käytännölliset asiat huomioon. Sun puhelimessa Dave ei ole.

- Vitun kovaa emailia
- Vitun kovaa selainta
- Vitun siistiä kosketusnäyttöä
- Helvetin nopeaa käyttöliittymää
- Täydellistä musiikkisoitinta cover flowlla
- Ja voila, GPS paikanninta

Se on toki ihan normaalia, että jos vituttaa, niin silloin puhelimessa yllättäen on tosi tärkeetä vaihdella akkua, mutta itse otan kasan todella hyviä ominaisuuksia sen sijaan, että voisin runkata akkua edes takas. Puhelimella pitää puhua, ei veivaa sitä akkua.

Joo, tärkeintä on se, että on ihan vitun siistiä, eikö? Noi kaikki saa noksuun ilman mitään kytkykauppoja (ei ehkä vitun siistiä kosketusnäyttöä). Jotenkin tyypillistä Apple-fanaatikoille, että puutteet ohitetaan olan kohtautuksella ja tärkeintä on se, että on ihan vitun siisti puhelin/tietsikka whatevö. Ihan kivahan se on, että vitun siisti puhelin ja on siihen ihan vitun tyytyväinen, mutta itse en näillä hinnoilla ja ominaisuuksilla ostaisi iPhonea. En edes surffaa netissä millään puhelimella, vaan tietokoneella. Ainoa asia, mihin 3G-yhteyttä tarvitsisin, olisi se, että sitä kautta saisi langattomasti yhteyden nettiin kun sitä tarvii.

Edittiä vielä: Noksua ei tarvi viedä huoltoon, jos haluaa vaihtaa akun. :)

Ja mun pointti on se, että jokaisessa luurissa on puutteita, nyt vain näyttää siltä, että jos me verrataan iLuuria muihin, niin muissa on ihan hirveitä puutteita. Täydellistä puhelinta ei olekaan, iPhonessa voisi olla lisää vaikka mitä mun puolesta. Tuollaisenaan se kuitenkin on tällä hetkellä täysin ylivoimainen puhelin, jos siis oletetaan että luuria käytetään puhumiseen ja muuhun mihin puhelinta nyt käytetään. Eri asia on sitten, jos haluaa nähdä oman kuvansa puhelimen näytössä etukameralla, veivata akkua irti ja takas sekä yrittää epätoivoisesti videopuheluita frendeille, joiden Nokialaisessa ei ole siihen mahdollisuutta.

Applelta ihan hyvä idis tehä puhelin, jonka akkua ei voi vaihtaa. En ole itse kokeillut iphonea, mutta veikkaisinpa sen vaikuttavan puhelimen jämäkkyyteen ja ulkonäköön kun koko kuori on tavallaan "muurattu umpeen".
Nokian pudotessa maahan se hajoaa ihan tuhannen pillunpäreiksi..vaikkakin toimii kun olet saanut laitettua akun takaisin ja runkattua sen halvan muovitakakannen takaisin.

Kenenkään minun tuttavan tai kaverin ei ole tarvinnut vaihtaa akkua puhelimeensa. JOhtuu ehkä siitä,että jokaisella on max 4 vuotta vanha puhelin.
Pelottaako dangerous davella, että jos nyt viet vaihtoon sen nokian 3110:n ja 100 akkua ja otat iphonen, niin se ei kestäisikään samaa 18 vuotta kuin vanha kunnon noksun karvalakki vara-akkuineen, varakuminäppäinmattoineen ja pimpattuineen discovaloineen?

Edit: et tietenkään ole käyttänyt sitä nettiä, koska netin käyttäminen nokian puhelimella lähentelee suurinpiirtein onanointia ilman käsiä

Nokia on julkaissut tube-puhelimeensa sopivan vara-akkuvyön:

Lead Acid Battery Belt
aivan helvetin tyylikäs
BatteryBelt04-small.jpg

Mulle kyllä kelpais IPhoneen uusi akku. Luuria pitää koko ajan latailla, wifit vielä jos on pinnassa niin parissa tunnissa hapottaa akkuvedet minimiin.

Saahan tuon takakannen tietty aukaistua mutta vaatii käytännössä sekä lapion notta iskuporakoneen.

Applelta ihan hyvä idis tehä puhelin, jonka akkua ei voi vaihtaa. En ole itse kokeillut iphonea, mutta veikkaisinpa sen vaikuttavan puhelimen jämäkkyyteen ja ulkonäköön kun koko kuori on tavallaan "muurattu umpeen".
Tätä ei aina painoteta, puhelin tosiaankin on jämäkkä kuin mikä. Mutta jos toisinpäin olisi, että iPhone olisi kuin N95, eli heppoinen natiseva muoviläpyskä, niin mekkala kuuluisi Japaniin asti.

Raipat, kerro miten sait kakkosen ineen?

Joo, tärkeintä on se, että on ihan vitun siistiä, eikö? Noi kaikki saa noksuun ilman mitään kytkykauppoja (ei ehkä vitun siistiä kosketusnäyttöä).

HÄH?

Nokiassa vitun siisti email, vitun siisti selain, nopea käyttöliittymä ja gps-paikannus? Kyll, gps paikannus löytyy ja millä Nokian puhelimen näytöllä se on muka käyttökelpoinen? Ei yhdelläkään.

Email nokiassa? Susi kuin mikä, täysi paska ja mun pää vittu hajoaa sitä käyttäessä. Selain? HAHA, salli mun nauraa. Käyttis? No voi vittu, sitä en usko kenenkään täysjärkisen kehuvan hyväksi ja nopeaksi.

Ja se kosketusnäyttö on oikeasti helvetin hyvä tossa iPhonessa. Ko. puhelin hakkaa noksut ihan huolella käyttäjäystävällisyydessä. Ja lähes kaikessa mitä tekevät. Modeemin puute on perseestä, mutta kyllä sen asian kanssa elää kun noita Optionin ja Huawein mokkuloita kuitenkin kantaa mukavasti mukanaan. Ja eikai kukaan enää edes osta läppäriä ilman integroitua 3G:tä ?

Käsi ylös ketkä on koska viimeksi irrottaneet puhelimestaan akun?
Käsi ylhäällä. Minä ainakin kannan useampaa akkua messissä. Pitkillä reissuilla tulee puhuttua lentokenttäsiirtymien ja välilaskujen aika puhelimessa ja sitten sisällä koneessa kuuntelen musiikkia ja pelaan pelejä.

IPhone 3G:llä on puheaika reilut neljä tuntia testien mukaan. Mun käytöllä tuo tarkoittaisi sitä, että parin pompun reissulla akku loppuisi ennen toisen lennon lähtöä. Varmaan tuohon on keksitty jotain patterivekottimia, jolla jeesusluuria voi pitää hengissä, mutta itse laitan freesin akun koneeseen. Samaten lomilla kun käyttää navigaattoria ja kameraa paljon on joskus loppunut virta ennen iltaa. Vara-akku ei paljoa taskussa vie tilaa.

Käsi ylhäällä. Minä ainakin kannan useampaa akkua messissä. Pitkillä reissuilla tulee puhuttua lentokenttäsiirtymien ja välilaskujen aika puhelimessa ja sitten sisällä koneessa kuuntelen musiikkia ja pelaan pelejä.

IPhone 3G:llä on puheaika reilut neljä tuntia testien mukaan. Mun käytöllä tuo tarkoittaisi sitä, että parin pompun reissulla akku loppuisi ennen toisen lennon lähtöä. Varmaan tuohon on keksitty jotain patterivekottimia, jolla jeesusluuria voi pitää hengissä, mutta itse laitan freesin akun koneeseen. Samaten lomilla kun käyttää navigaattoria ja kameraa paljon on joskus loppunut virta ennen iltaa. Vara-akku ei paljoa taskussa vie tilaa.

Jotkut sitten keksii keinot pitää sen puhelin virroissa, toiset eivät. Esimerkiksi omassa firmassa on n. 20 työntekijää jotka ovat ulkomailla 200 päivää vuodesta. Kumma kyllä, eivät tarvitse lisäakkuja. Soneran puhelinlaskut on tavismittarilla tähtitieteellisiä. Jotenkin he kuitenkin pärjäävät ilman lisäakkuja.

edit: Ei ole iPhoneja kuin parilla, Noksut lopuilla.

mulla on sitten testissä soneran "rajoittamaton data". Oon käyttänyt puhelinta modeemina jo parisen viikkoa + puhelimelella omat surffailut. Mistään ei näy datamäärän käyttöä, mutta luulisi 3 gigan tulevan vastaan tuossa viikon parin päästä. katsotaan tuleeko lisälaskua.
Toisaalta tämä on yritysliittymä, niin uskaltaako sonera taas laskuttaa extraa..

Joo, tärkeintä on se, että on ihan vitun siistiä, eikö? Noi kaikki saa noksuun ilman mitään kytkykauppoja (ei ehkä vitun siistiä kosketusnäyttöä).

Kaikki eivät selvästi arvosta hyvää ja helppoa käyttöliittymää, suosittelen tutustumaan ja käyttämään iPhonea, ellet sitä ole jo tehnyt, muussa tapauksessa ihmettelen kommentteja asiasta johon ei ole tutustunut. Jos taas olet käyttänyt puhelinta, kuulisin mielelläni syitä, miksi et pitänyt käyttöliittymästä ja sen käytettävyydestä?

Kytkykauppa on vain yksi askel, kyllä niitä jossain vaiheessa ilmankin saa ja aina on eri kiertoreittejä. Ihmiset ostavat myös Nokialaisia kytkynä ja yllättäen kuulee vihaista palautetta, joten en pidä valmistajaa syynä tähän, vaan operaattoreita ja ihmisiä jotka niitä ostavat.

Edittiä vielä: Noksua ei tarvi viedä huoltoon, jos haluaa vaihtaa akun. :)

Nokian akun takuu 6kk. Tulee töissä tehtyä noita huoltoja ja akku viat ovat todella harvinaisia. Silloinkin kun asiakas tuo puhelimen ja kertoo että akku ei riitä on:

a) kyseessä virheellinen käsitys akku viasta, todellisuudessa asiakas vain käyttää puhelinta niin paljon ja ei tiedä että Nokialaisen akut eivät kestä, esim. verrattuna Samsung, Sony Ericson ja ennen kaikkea Applen malleihin (nämä vertailut omasta kokemuksesta valmistajan ilmoittamiin aikoihin ja käyttämiini puhelimiin).

b) siinä vaiheessa kun puhelinta huoltoon tuovat, on akun takuu jo ummessa.

c) mikäli huoltoon lähtee akusta, on huolto yleensä vain todennut "virran kulutus tarkastettu, normaali"

Eli sama suomeksi, en ole koskaan vaihtanut akkua mihinkään puhelimeeni. Mikäli joku tahtoo vaihtaa 2-4 vuotta vanhaan puhelimeensa akun, niin fiksumpaa on varmasti ostaa uusi puhelin, jossa jo akku, pienempi virran kulutus ja uuden takuu. Perämetsän mummot vaihtavat akkujaan, koska eivät osaa opetella uutta käyttöliittymää ja tekniikkaa, vaan pysyvät vanhassa. Tällöinkin heidän tarvitsee tulla liikkeeseen, koska eivät itse osaa avata takakantta.

Hmm tuleekohan iTunesiin lähipäivinä 2.0 ähötys, vielä on 1.1.4 uusimpana vaikka on uusin versio inessä.

Raipat, kerro miten sait kakkosen ineen?

En ole Raipat, mutta joillain iTunes jo sitä tarjoaa, en tiedä miksei mulla. Ja onhan beta ollut jaossa jo pitkään.

Vaikuttaa ihan hyvältä, vähän sen suuntaista avaajat kirjoittelevat ettei ohjeiden+softan julkistus olisi kaukana.

Ei nyt ainakaan vielä ole linkkejä jaossa jatkomanipulaatioihin vaikka kaikenlaista asiaan kuuluvaa säätökuvaa onkin.

Jotkut sitten keksii keinot pitää sen puhelin virroissa, toiset eivät. Esimerkiksi omassa firmassa on n. 20 työntekijää jotka ovat ulkomailla 200 päivää vuodesta. Kumma kyllä, eivät tarvitse lisäakkuja.
Ja pointti oli mikä? Olen typerä kun käytän puhelinta offline-moodissa lentokoneessa kun teidänkin firman fiksut kaverit osaavat niin tehdä?

Kaikki eivät selvästi arvosta hyvää ja helppoa käyttöliittymää, suosittelen tutustumaan ja käyttämään iPhonea, ellet sitä ole jo tehnyt, muussa tapauksessa ihmettelen kommentteja asiasta johon ei ole tutustunut.
Kaikki eivät selvästi arvosta sellaista kirjoitusta, jossa virkkeet päätetään pisteisiin eikä pilkkuihin, joilla ikäänkuin jatketaan virkkeitä toisella lauseella, vaikka aihe on jo vaihtunut, millä lienee yhteys tähän jankutukseen iPhonen käyttöliittymästä, sillä itse osaan käyttää muunkinmerkkisiä puhelimia sujuvasti, ja löydän jopa sen pisteen näppäimistöstä, vaikka sen symbolia ei ole näppäimeen merkitty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom