Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
No mites tämä nyt näin lähtee offtopiciksi. Nimenomaan minä aikaisemmin olen harrastanut hifiä hyvinkin raskaasti, on ollut kierrossa sun mainitsemat krellit ja muut. Stereophilet on olleet tilauksessa useamman vuoden ja Eräpuulta olen ostanut sen modaaman putkivahvarinkin (jos tuo nyt on joku erikoinen asia lol).

Mutta ei siitä sen enempää kun en nyt oikein näe syytä miten ne liittyy mun esittämään tiedusteluun, vähän on nyt erikoista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vakiotelakassa (link) on analogi audio output, mutta DA-pääte tuossa laitteessa/telakassa on mikä on... näyttää siltä että iPadin voi kytkeä Camera Connection Kitin kautta USB Audio Interfaceen, koska iPad (epävirallisesti) tukee USB Audio Class -laitteita. Ja koska kolmannen osapuolen laite-/softavalmistajat voivat tehdä Dock-porttiin kytkettäviä lisälaitteita ja softalla voi kirjoittaa uusia USB-protokollia, vois kuvitella että jostain on tulossa kunnollinen audiotelakka.

Jos löytyy jo iPhone niin turhaan massiaan lykkää iPad 3G:hen:
Jailbreak App Turns iPhone Into 3G Modem for iPad
Tosin iPhonen pitää olla jailbreakattu.

Toivottavasti tetherin tuki hakkeroidaan jossain vaiheessa suoraan iPadiin, iPhonessa jos vetää wlan ja 3g molemmat yhtäaikaa niin ei sillä kauaa surffailla. Noksulla testailin joskus tuollasta softaa mikä teki puhelimesta 3G-wlan-tukiaseman, puhelin kuumeni käytössä ihan järkyttävästi ja akusta hyyty todella nopeesti vaikka tuossa oli akkukesto about 3x parempi kuin iPhonessa.

Duunissa pyöri tänään iPad (karvahattumalli eli 16 GB WLAN versio) ja moista tuli jonkin aikaa testailtua. Ensifiiliksiä
+ UI on slick ja peruskäytössä todella joutuisa
+ tekstinsyöttö on screen näppiksellä toimii huomattavasti paremmin kuin odotin
+ mailisofta erittäin toimivan oloinen
+ reilun tunnin säätäminen vei akkua vain reilun 10%
+ näyttö on kirkas ja väritoisto erittäin hyvä
+ ebook reader varsin mukava

- mukavaa käyttöasentoa, jossa screeniä olisi kiva katsella/käyttää on todella vaikea löytää ja laitteen jatkuva tukeminen (niin pöydän ääressä kuin sohvalla istuessa) väsyttää räpylät yllättävän äkkiä. Tämän huomion tekivät myös duunikaverini melko nopeasti. Tämähän on enemmänkin koko tablet form factorin ongelma kuin iPadin, mutta anyway häiritsee käyttöä aika lailla
- näytön tarkkuus/koko ei riitä normi webasivujen fiksuun rendaukseen pystyasennossa ilman zoomailua/scrollailua, vaakatasossa taasen näkyy turhan pieni osa sivuista
- videokäytössä ruutua väkisinkin koristavat sormenjäljet suorastaan hyppäävät silmille
- flashin puute ja hitaus (esim. Atom-pohjaiseen netbookiin verrattuna) surffailussa

Toimii kokonaisuutena paremmin kuin testien/arvioiden perusteella odotin, mutta en haluaisi kyseistä laitetta. Kaksi ylintä edellisen listan miinusta on vaan liian suuria ongelmia/rajoituksia (tunnin käyttöjakso tuntuu edelleen peukaloissa). Kiinnostuneille suosittelen pidempiaikaista käyttötestausta normaalikäytössä eli pöydän ääressä tai istuessa padiä sylissä pitäen. Jossain liikkeen demotelineessä leikkiminen tai parin minuutin pikakokeilussa jää helposti nuo käyttöergonomian haasteet huomaamatta

Todettakoon että olen ehkä asettanut tuollaisen olohuonesurffilaudan riman varsin korkealle kun jokusen kuukauden itsellä on ollut käytössä Sony Vaio X11

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=36466

Viimeksi muokattu:
Suoraan jostain liikkeestä, vai toiko ystävä?

Voi kivat verot tulla tollasee, eikö?

Ystävä toi tuon mukanaan.

iPad on meillä osa tuota elektroniikkahömppää, jota on kerääntynyt ympärille. Applea on nyt muutamia erilaisia yksilöitä kotosalla käytössä (iPhonet, iMac, macbook pro, iPod nanot, iPod Touch, MacMini ym.) ja tämä on yksi lisä kokeiluun menneistä. Kaikki on paikassaan kivoja kapistuksia. Minä henk. koht. tykkään vain pikkuisen näperrellä niillä ja kuluttaa aikaa. Mies taasen puuhastelee tuotteilla sitten hieman syvällisemmin.

Kohta saa iPadiin näppämistönkin joka muuttaa laitteen kannettavaksi. http://www.youtube.com/watch?v=Sl5QWmhRYSw&feature=player_embedded

clamcase_03.jpg

Mikä tuon iPadin hyödyllisin käyttötarkoitus on? Voi kumminkin olettaa, että kaikilla niillä on läppäri käytössä jotka sijoittaa iPadiin 500e niin se poistaa varmasti monta käyttötarkoitusta tuolta?

tehdä rahaa jobsille, noita tabletteja on ollut myynnissä niin pitkään paremmilla ominaisuuksilla, jotta kaikki jotka niitä töissä tarvitsee on ostanut jo omat.

Mikä tuon iPadin hyödyllisin käyttötarkoitus on? Voi kumminkin olettaa, että kaikilla niillä on läppäri käytössä jotka sijoittaa iPadiin 500e niin se poistaa varmasti monta käyttötarkoitusta tuolta?

Aika kattavasti on käyttötarkoitukset käyty läpi Applen sivuilla. "Hyödyllisin käyttötarkoitus" riippuu varmaan käyttäjästä. Voi sillä esimerkiksi Norjan hallitusta johtaa Atlantin toiselta puolen lentokentältä käsin:
norway.jpg

Norway Prime Minister governs with the iPad

noista hyvistä käyttötarkoituksista sopii just sähköpostin lukuun. muuten liian pieni näyttö, enkä pidä kijoitustavasta.

Varmaan tuo nettiselaimena parhaimmillaan on.

Eiköhän ne parhaat bisnekselliset innovaatiot ole nimenomaan laitteita joita kukaan ei ole tiennyt tarvitsevansa ennen laitteen keksimistä...

Eiköhän ne parhaat bisnekselliset innovaatiot ole nimenomaan laitteita joita kukaan ei ole tiennyt tarvitsevansa ennen laitteen keksimistä...

Näinhän se menee, mutta sitähän ei suomi-insinööri käsitä eikä varmaan koskaan tule käsittämäänkään..

Pakko taas kommentoida, mulla ei ole tarvetta iPadille, mutta miksi siitä pitää itkeä että sellainen markkinoilla on, naurakaa sitten jos se epäonnistuu ja Apple vetää ittensä konkkaan, miksi täälä pitää arvuutella tarviiko sitä joku jos itse ei tarvitse ja kitistä kuinka on turha laite, mielestäni Apple ei vie keneltäkään rahaa joka tuota ei tarvitse, jos taas joku sen ostaa se ei ole myöskään teidän lompakoista pois.

Kitiskää ihan rauhassa mutta ihmetyttää miten joku jaksaa valittaa laitteesta jota ei itse tarvitse eikä koe siinä mitään järkeä, antakaa muiden ostaa jos haluaa. Aivan turhaa itkeä siitä kuinka se on peilikuvalle turha.

Eihän siinä nyt ole mitään pahaa, jos sanoo ettei ite tekisi moisella laitteella mitään tai ei keksisi tuolle mitään järkevää käyttöä :) Sehän on nyt monta kertaa todistettu, että Applen laitteet menee kaupaksi vaikka kyseessä olisi kilo paskaa. Moniajon puute (taas) tekee tuosta melko onnettoman. Eikä tuo näyttökään tarkkuudella mairittele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom