Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nollapäivitys? Onhan siinä kuitenkin edelliseenkin verrattuna tehokkaampi suoritin, RAM-muistia tuplasti, parempi kamera, touch-id...

Jotain tuollaista itsekin löysin, kun yritin vertailuja hakea.
Paljonkos näissä käyttis + muut valmiiksi asennetut softat vie tilaa?
Se on selvä, että 16gb versiolla ei tee mitään, mutta mahtaako 64gb riittää vai onko 128gb ainoa oikea vaihtoehto?

Tulin siihen tulokseen, että 128gb on oikea vaihtoehto :D
Kotelo mukaan ja sattuneista syistä väriksi valikoitui punainen ;)

ipadtilaus.JPG

Mulla on tuo "vanha" Air 32gb:nä. Käyttis taitaa viedä jonkun 3-4gb (en jaksa tarkemmin katsoa), kun tuossa ei ole kuin 30 ohjelmaa ja 215 kuvaa sisällä, eos paljonko cydia ja muut jb-jutut vie. Musiikit tulee kumminkin spotifystä, leffat viaplaystä jne, joten ei oo itsellä mitään tarvetta suurelle kapasiteetille.

Mulla on tuo "vanha" Air 32gb:nä. Käyttis taitaa viedä jonkun 3-4gb (en jaksa tarkemmin katsoa), kun tuossa ei ole kuin 30 ohjelmaa ja 215 kuvaa sisällä, eos paljonko cydia ja muut jb-jutut vie. Musiikit tulee kumminkin spotifystä, leffat viaplaystä jne, joten ei oo itsellä mitään tarvetta suurelle kapasiteetille.

Tuskin itsekään ihan heti tarvitsen, mutta tuota on todennäköisesti tarkoitus käyttää aika pitkään, joten päätin ottaa samantien maksimi tallennustilan.
Eipä sitten tarvitse ihan heti taistella tilan loppumisen kanssa.

Tuskin itsekään ihan heti tarvitsen, mutta tuota on todennäköisesti tarkoitus käyttää aika pitkään, joten päätin ottaa samantien maksimi tallennustilan.
Eipä sitten tarvitse ihan heti taistella tilan loppumisen kanssa.

Juuri näin. Eikä siitä ylimääräisestä tilasta nyt ainakaan haittaa koidu.

Aamulla kävin uuden airin hakemassa. 64gb wifi+ cellular. Aikaisempiin Ipadeihin en osaa verrata, koska aikaisemmin oli nexus 7. Ihan hyvältä vaikuttaa näin ensi alkuun. Todella ohut tuo ainakin on, joten varmasti saadaan lukea uutisia kuinka uusi Ipad taipuu myös. Jonkinlainen kotelo tuolle pitää kyllä hankkia, mutta tuo applen oman suojan hinta hiukan hirvittaa.

Suurin osa päivästä kuluikin hyvin xcomia pelatessa padilla:D

Aamulla kävin uuden airin hakemassa. 64gb wifi+ cellular. Aikaisempiin Ipadeihin en osaa verrata, koska aikaisemmin oli nexus 7. Ihan hyvältä vaikuttaa näin ensi alkuun. Todella ohut tuo ainakin on, joten varmasti saadaan lukea uutisia kuinka uusi Ipad taipuu myös. Jonkinlainen kotelo tuolle pitää kyllä hankkia, mutta tuo applen oman suojan hinta hiukan hirvittaa.

Suurin osa päivästä kuluikin hyvin xcomia pelatessa padilla:D

Testasitko tuossa kuulokkeita?
En löytänyt mistään tietoa, että minkälainen liitin tuossa on. Oletan kuitenkin, että siinä on vielä 3.5mm kuulokeliitäntä?

edit:
Normaalissä käytössä tuskin taipuu:

mutta kyllä sen rikottua saa, jos haluaa:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ipad2 omistajana pidän tota ihan nollapäivityksenä edelleen, vaikka moni siitä nähtävästi onkin erimieltä.
uutta hienoo tossa sormenjälkitunnistin.. (kuka nykyään edes mainitsee että prossu päivittynyt ja muisti, joka on itsestään selviö) Nopeuden kanssa noilla ei ongelmia ole ollut, joten applen aivopesu on onnistunutta, jos joku lähtee edes mainitsemaan että nopeampi kuin vanha (koska näin ei olisi?).

Ipad2 omistajana pidän tota ihan nollapäivityksenä edelleen, vaikka moni siitä nähtävästi onkin erimieltä.
uutta hienoo tossa sormenjälkitunnistin.. (kuka nykyään edes mainitsee että prossu päivittynyt ja muisti, joka on itsestään selviö) Nopeuden kanssa noilla ei ongelmia ole ollut, joten applen aivopesu on onnistunutta, jos joku lähtee edes mainitsemaan että nopeampi kuin vanha (koska näin ei olisi?).

Joo, on se varmasti noinkin. En mäkään tuota olisi ostanut, jos mulla olisi ennestään joku tabletti.
Mutta kun ei ole, niin kyllä valinta oli selvä vaikka sen ekan Airin halvemmalla saisikin.

Ei pysty ymmärtämään, iPad Air 2:n hinnalla saa melkein 1,5kpl Intelin I7:lla ja 6Gb muistilla varustettua kannettavaa uudella Nvidian 3D ohjaimella, joilla voi pelata suht paljon tehoa vaativia pelejäkin.

iPad Air ykkönenkin on iso päivitys kakkosesta. Näytön laatu ja laitteen pidempiaikainen pideltävyys ovat aivan eri luokkaa. Päivitin omani ja vaimon kakkoset viime vuonna.

pahoittelen, tarkoitin siis Ipad AIRin omistajana toi air2 on nollapäivitys.
eli paino ei juur muuttunu, eikä koko, eikä reso jne jne jne.. Oon samaa mieltä et Air oli iso päivitys vanhasta ipadista kyllä.

Joo Airista ei ole mitään mieltä päivittää Air kahteen. Sen sijaan pojalle siirtynyt kakkonen vaikuttaa Airiin tottumisen jälkeen lähes käyttökelvottomalta. On silti edelleen yleisimmin käytetty malli.

Ei pysty ymmärtämään, iPad Air 2:n hinnalla saa melkein 1,5kpl Intelin I7:lla ja 6Gb muistilla varustettua kannettavaa uudella Nvidian 3D ohjaimella, joilla voi pelata suht paljon tehoa vaativia pelejäkin.

Entä sitten?
Mulla on jo käytössä yksi läppäri, mitä ihmettä mä toisella tekisin?

(kuka nykyään edes mainitsee että prossu päivittynyt ja muisti, joka on itsestään selviö) Nopeuden kanssa noilla ei ongelmia ole ollut, joten applen aivopesu on onnistunutta, jos joku lähtee edes mainitsemaan että nopeampi kuin vanha (koska näin ei olisi?).

Ipadeissä oli RAM pysynyt 1 GB:ssa iPad 3:sta lähtien eli ei se muistin päivitys niin itsestään selvää ole. Apple ei muuten maininnut muistin päivitystä lainkaan Air 2:n julkistustilaisuudessa, eikä käsittääkseni sen jälkeenkään. Kyllä ne taitaa yleensäkin olla ihan muut firmat, jotka harrastaa tuota spekseillä keulimista.

Tarkoitankin juuri tuota, kun sulla on läppäri ja luultavasti hyvä älyluuri, niin Ipad on kuin shampanja sekoitin.

Joo, kyllä parempi olisi pistää ne rahat vaikka viinaan tai kehitysapuun.

edit:
Tarkennetaan nyt vähän syitä tuon hankinnan takana.
Mulla oli pelikäyttöön tarkoitettu pöytäkone, joka tässä viimeiset 5kk lähinnä keräsi pölyä, joten myin sen pois.
Nyt käytän läppäriä, joka on myös mun työkone.
Halusin hankkia jonkun laitteen, jota käytän jatkossa kotikoneena, ehkä jotain kevyttä pelailuakin tulee harrastettua.

Tuo uusi Air 2 täyttää kriteerit enemmän kuin hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom