Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
Jollain applikaatiolla voisi hyvin teoriassa toimia. Jotkut osaa tallentaa iPadin muistiin (esim. Goodplayer) mutta siihen ei itunesilla vai mikä 'music' nyt onkaan pääse käsiksi. Oletan että välipalikka on USB-liitin samaan tapaan kuin esim. Camera connection kit:issä.

Muutoin kuvaamasi toimenpide vaikuttaa kahjolta, HDMI ja pyöristetyt kulmat (microusb?) ja kolmiot ja väkivalta ja...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse meinasin jo myydä ipadin pois, juuri sen takia, että ei tunnu omassa käytössä riittävän ainoana koneena.
En kuitenkaan sitten myynyt, kun kyllä sillekin käyttöä löytyy ja parempi vaihtoehto on jossain vaiheessa hommata tuohon joku läppäri rinnalle.

Itse meinasin jo myydä ipadin pois, juuri sen takia, että ei tunnu omassa käytössä riittävän ainoana koneena.
En kuitenkaan sitten myynyt, kun kyllä sillekin käyttöä löytyy ja parempi vaihtoehto on jossain vaiheessa hommata tuohon joku läppäri rinnalle.
Ootko sä siis siirtynyt sun siitä PC hirviölaitoksesta iPadiin. :D

Formula 1:stä skeittilautaan? :D Ei edes polkuautoon, kun jopa form factor eri. :D

Ootko sä siis siirtynyt sun siitä PC hirviölaitoksesta iPadiin. :D

Formula 1:stä skeittilautaan? :D Ei edes polkuautoon, kun jopa form factor eri. :D

Joo tai siis en siirtynyt suoraan :D Myin sen hirviön pois tuossa syksyllä ja vähän myöhemmin totesin, että pitää hankkia joku uusi lelu.
Ostin sitten iPad Air 2:n. Ihan hyvä laite tuo on, välillä vaan tulee eteen tilanteita, että joutuu kaivamaan läppärin esille, kun ei saa ipadilla tehtyä. Ei onneksi kovin usein.

^^Mulla ei oo yli kolmeen vuoteen ollut himassa tietokonetta ollenkaan, vaan kaikki hommat on hoituneet padilla. Tai no välillä ei hoidu, mutta harvemmin niitä tilanteita eteen tulee. Joskus harvoin käy mielessä läppärin ostaminen tiettyjä hommia varten, vaan onpa aina jäänyt hankkimatta. Töissä saa käyttää ihan tarpeeks kompuutteria :D

Onhan tää ihan ylivoimanen kapistus netin selailuun yms. perusjuttuihin. Ei tarttis läppärin kanssa kirjoittaa tätäkään viestiä samaan tapaan sohvalla makoillen mitä se padilla onnistuu.

^^Mulla ei oo yli kolmeen vuoteen ollut himassa tietokonetta ollenkaan, vaan kaikki hommat on hoituneet padilla. Tai no välillä ei hoidu, mutta harvemmin niitä tilanteita eteen tulee. Joskus harvoin käy mielessä läppärin ostaminen tiettyjä hommia varten, vaan onpa aina jäänyt hankkimatta. Töissä saa käyttää ihan tarpeeks kompuutteria :D

Onhan tää ihan ylivoimanen kapistus netin selailuun yms. perusjuttuihin. Ei tarttis läppärin kanssa kirjoittaa tätäkään viestiä samaan tapaan sohvalla makoillen mitä se padilla onnistuu.
No, homman taustalla oli se että MTM1977 sattui tuossa vielä äskettäin omistaa hirvittävän PC pelimyllyn. Et siitä tää muutos on melkone. :)

Joo, tiedän että jotkut pärjää pädillä.
Itsekin joskus naputtelen tabletilla, mutta ei se mulle toimi niin hyvin että koskaan varsinaista tietokonetta korvaisi. Siihen vaikuttaa tietenkin omat tavat käyttää nettiä, ja mitä muuta tekee.

No, homman taustalla oli se että MTM1977 sattui tuossa vielä äskettäin omistaa hirvittävän PC pelimyllyn. Et siitä tää muutos on melkone. :)

Joo, tiedän että jotkut pärjää pädillä.
Itsekin joskus naputtelen tabletilla, mutta ei se mulle toimi niin hyvin että koskaan varsinaista tietokonetta korvaisi. Siihen vaikuttaa tietenkin omat tavat käyttää nettiä, ja mitä muuta tekee.

Joo, on se muutos iso, mutta ei tämä ipad kuitenkaan sen PC:n tilalle tullut :) Mulla ei vaan ollut muuta konetta kuin duuniläppäri, niin piti hommata jotain kotikoneeksi. Hommasin sitten iPadin. Vähän on vielä totuttelua, mutta kyllä tällä suurimman osan asioista tekee varsin näppärästi.

lienekö kyseessä ainut "tietokone" ja nyt yritetään sit jotain mahdottomuuksia tehdä ja saada mp3-soittimelle lisää musaa tms...
Mutta kuten yllämainittiinkin, niin eipä taida tulla onnistumaan.

JOO! Tämä tilanne on siis kyseessä. Tosin MP3-soittimella ei ole siis yhtään mitään ja idea oli, että voisin siirtää iTunesin kautta iPadille ostetut musiikit MP3-soittimelle, jonka voisin viedä sitten töihin ja piristää siten iltapäivää. IPad kun on niin iso kuljetettavaksi.

- - - Updated - - -

Jollain applikaatiolla voisi hyvin teoriassa toimia. Jotkut osaa tallentaa iPadin muistiin (esim. Goodplayer) mutta siihen ei itunesilla vai mikä 'music' nyt onkaan pääse käsiksi. Oletan että välipalikka on USB-liitin samaan tapaan kuin esim. Camera connection kit:issä.

Muutoin kuvaamasi toimenpide vaikuttaa kahjolta, HDMI ja pyöristetyt kulmat (microusb?) ja kolmiot ja väkivalta ja...

No. Kun taito loppuu niin väkivalta tulee tilalle.

Kiitos kaikille vastauksista. Täytyy siis mennä jonkun luo, jolla on oikea tietokone. Kai IPadin musiikit voi siirtää sellaiseen isoon rohjakkeeseen ja siitä sitten mp3:een?

Reilun vuoden oli käytössä Ipad air johon olin todella tyytyväinen. Sain siitä tosin yllättäen yksi päivä erittäin hyvän tarjouksen, ja extempore möin sen pois. Ostin sitten tilalle uuden Ipad air 2 mallin kun sain vanhasta niin kivat rahat.
Erilaisia Ipad malleja on ollut useampia (ipad 2, ipad mini, ipad mini 2, ipad air, ipad air 2). Ipad air 1 on ollut ennen tätä ylivoimaisesti paras ja mukavin malli. Nyt kuitenkin päivitettyä air 2 malliin niin täytyy kehua ja hehkuttaa tätä. Nopeus, näytön tarkkuus ja laitteen keveys tekevät tästä mallista todella hyvän! Vaikka omastakin mielestä vaihto ei ehkä olisi ollut tarpeellinen, niin vaihdettuani huomasin miten paljon mukavempaa tablettia on taas käyttää. Ehdottomasti suosittelen päivittämään tähän malliin, jos yhtään on asiaa harkinnut.

Löytyykö iPadille mitään sellasta softaa, jolla pystyis valmiiseen tekstiin joka on esim pdf-muodossa, tekemään lisäyksiä styluksella? Opiskeluhommissa olis kätevä kun on matskut sähkösessä muodossa ja siihen vetäis alleviivaukset ja lisämuistiinpanot suoraan kynällä.

Moi,

Kun yritän katsoa ipadilla streamina videoita esimerkiksi youtube, twitch jne, kaatuu koko wlan verkko. Joskus pystyn katsomaan videoita 10minuuttia joskus en ollenkaan. Yleensä verkko kaatuu jo ekan minuutin aikana. Ongelmaa ei ole normaalin selaimen käytön(poislukien videot) tai pelaamisen kanssa. Kaikki wlanissa olevat laitteet menettävät wlan verkon.
Kun yritän yhdistää verkkoon uudestaan kysyy salaa uudestaan, mutta ei hetkeen suostu yhdistämään, mutta jonkin ajan päästä wlani taas toimii.

Olen vaihtanut ipadin DNS 8.8.8.8, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta. Ongelma on voi olla myös tuossa wlan purkissa, mutta mikään muu laite ei tätä ongelmaa tee.

Ipadi on päivitetty uusimpaan 6.0.3.

Wlan poksina toimii zyxel vmg3326-d20a.
802.11 mode: 802.11/B/G/N mixed
security: WPA-PSK
WMM(Wifimultimedia) on päällä
operating channel 13

^ kuulostaa tutulta. Aina silloin tällöin tukiasema reboottaa, mutta en ole tuollaiseen use caseen osannut sitä yhdistää. Yhteen väliin teki sitä että kun vaan avasi selaimen pädillä niin crashasi ja pari minuuttia sai odotella että verkko palaa. Varmaan joku zyxelin perushärö. Boxeja on vaihtuillut suht tiheään ja nykyinen pelaa toistaiseksi aika hyvin.

Itsekin syyttäisin ensimmäisenä tuota Zyxelin boxia. Ne on oman kokemuksen mukaan suoraan sanottuna ihan paskoja.
Mulla oli niitä erinäisistä syistä vuosien varrella useampiakin ja kaikissa oli sama ominaisuus. Eli, jos verkkoliikennettä tuli kerralla isompi määrä niin hyvin usein se perhana boxi löi jumiin.

Nykyään mulla on sellainen kombinaatio, että pistokkeeseen on kytkettynä pelkkä ADSL modeemi (D-link), siis kokonaan ilman reititintä. Siihen on kytkettynä Netgearin WLAN reititin, jossa ei omaa modeemia lainkaan.
Tuo on ollut paras setti, joka mulla on tähän mennessä ollut käytössä, ei koskaan mitään verkko-ongelmia.

Hmpf, täällä samaa ongelmaa. Jos laitan ipadillä wifin päälle, kaatuu koko netti riippumatta sovelluksesta mitä käytän.Käytössä thompsonin kaapelimodeemi wifillä. Ja tää ongelma tosiaan vetää koko purkin jumiin, tietokone on kiinni kaapelilla ja sekin menettää netin. Olen kokeillut vaihtaa myös kaapelimodeemia, mutta sama ongelma toistuu. Ei kaadu iphonella tai muksujen samsungeilla. Wtf?

Lasia siis tarkoitin. 41€ näyttäis olevan MyTrendyPhonessa. Taidan tilata ja ite vaihtaa.

Siis pelkkä lasi hajalla, ei näyttö (LCD)?
Tuossa on sellaista vaaraa ettei tatsi välttämättä toimi kiinanlasilla. Ja on siinä vaihtamisessakin hommansa jos ei ole tee-se-itse mies.

Mikähän mahtaa olla kun videoissa ei kuulu ääni? Youtube applarilla kyllä toimii, mutta jos johonkin nettisivuun upotettua tai facebookin videota katsoo niin ääntä ei tule.

Suositut

Back
Ylös Bottom