Antti Heikkilän TV-haastattelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mäkin joskus mietin että diettaisko vhh:lla, mutta se maailma on vaan niin mustavalkoinen että on käynyt koko homma enemmän ärsyttämään (lähinnä hyökkäykset lautasmallia ja hyviä hiilareita kohtaan).

Tuo on ihan totta. Moni on kuin "herätyksen kokenut" huomatessaan, että on mahdollista elää niukoilla hiilareilla. Ja olokin on samalla parempi.

Tällaisen uskonnollissävytteisen elämyksen kokee herkimmin henkilö, jolla on elämässään jokin pielessä. Pahimpia VHH vouhkaajia tulee helposti "käännynnäisistä", jotka ovat kokeneet suuren positiivisen muutoksen ja "uudestisyntymää" edeltävän syntitaakan putoamisen (ylettömän herkuttelun, laiskottelun ja muiden epäterveellisten tapojen mukana).

Kuntoilijat, joita kiinnostaa yksinomaan painonpudotus, näkevät VHH:n ehkä herkemmin vain sinä mitä se pohjimmiltaan on: työkalu tietynlaisen kehityksen aikaansaamiseksi.

Vouhkaaminen loppuu joko asian arkipäiväistymiseen tai tappioon hiilariherkkujen vietellessä takaisin lavealle polulle. Tai rasvapelon hiipiessä takaisin mieleen.

Mutta toisaalta osa paatoksesta kumpuaa siitä, että porukat eivät osaa suhtautua epätavalliseen ruokavalioon. Jos jollain on perussairaus, joka edellyttää tiettyä (perinteistä muistuttavaa, mutta karsittua/muunnettua) ruokavaliota, hän saa helposti kanssaihmisten ymmärryksen ja myötätunnon. Mutta jos joku terve, korkeintaan ylipainoinen ihminen lähtee safkaamaan piukalla VHH-, saati saatanallisella Atkinsin dieetillä, ei ihmettelyllä ja naureskelulla tunnu aluksi olevan loppua.

Samassa ruokapöydässä oleviin ihmisiin on helppo vaikuttaa pinnallisella tasolla: kun tulee selväksi, että VHH/ketoruokailija on valmis jauhamaan aiheesta hautaan asti, keskustelu siirtyy muille urille kuin itsestään. (Riippumatta siitä, pidetäänkö VHH-poikkeamaa edelleen älyvapaana vai ei.)

Joitain epänormiruokailijoita varmasti myös pännii jo niin pahasti samojen ainaisten ennakkoluulojen kanssa painiminen, että täyslaidallinen takaisinpäin lähtee helposti. Puhumattakaan tietysti hengellistä lähentelevän kokemuksen saaneista. (Ota sinäkin Atkins sydämeesi! :D) Osa tietysti vain haluaa päteä.

En tuputa omaa ruokavaliotani, mutta reagoin kohtalaisen vahvasti siihen, jos joku on tietävinään että tieni vie ravitsemukselliseen helvettiin. Sen ainakin tiedän, että vanhalla linjalla matkan varrella odottaa kakkostyypin diabetes ja nippu kardiovaskulaarisia traumoja. Jos 15 - 20 vuoden päässä odottaa pallolaajennus ja päivittäinen piikitys, voin yhtä hyvin hankkiutua samaan tilanteeseen hoikempana ja virkeämpänä. Toisaalta olen kärsimätön saamaan ylimääräiset kilot lopulta pois, joten pureva ketogeeninen dieetti sopii minulle.

Hyvistä hiilareista vielä... niitä on todella vähän. Siis todella. Pullamössöruisleipä ei vielä lukeudu "hyviin hiilareihin". Eikä oikein täysjyväruisleipäkään. Vasta hieman ylipiukaksi paistetut Jälkiuunipalat alkavat leipäpuolella olla "hyviä hiilareita". Ja vaalean leivän puolella taas pitää itse omakätisesti tehdä jotain tapposiemenlesesoijasämpylöitä, joiden kuitupitoisuus ylittää suositukset moninkertaisesti.

Ainakaan mulla ei vähempi riitä pitämään oloa hyvänä. Mutta tuota shittiä vedän sitten taas kun paino on mallillaan. Prskles kun voisikin jo nauttia "päivän epistolan" Ehramina. Siinä on bodykulttuurin maku! :D

Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole hyväksi hiirien verisuonille

Vähän hiilihydraatteja ja runsaasti rasvaa ja proteiineja sisältävä ruokavalio pudottaa painoa, mutta lisää verisuonten tukkeutumista eli ateroskleroosia, ainakin hiirillä. Lisäksi se heikensi uusien verisuonten syntyä. Vaikka perinteiset verisuonten riskitekijät kuten kolesterolitaso eivät nousseet enemmän kuin perinteistä länsimaista rasvaa ja proteiinia sisältävässä ruokavaliossa, verisuonet alkoivat tukkeutua.

Tutkimukseen osallistunut professori Anthony Rosenzweig kertoo tulosten olleen niin vakuuttavia, että hän luopui vähähiilihydraattisesta dieetistään.

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkeli...uokavalio-ei-ole-hyvaksi-hiirien-verisuonille

Kiva tietää, että se ei paranna hiirien verisuonten toimintaa, mutta näyttää parantavan ihmisten verisuonten toimintaa...

http://www.sciencedirect.com/scienc...serid=10&md5=a692763997c6e0315228b17fd831e7e5

How High Carbohydrate Foods Can Raise Risk For Heart Problems
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/06/090625133215.htm

Joo, ei tosissaan voi verrata ihmistä ja eläintä suoraan. Tottakai jos joku kani tai rotta saa syövän sivuvaikutuksena esim. jostakin testattavasti lääkkeestä, ei varmaankaan kannata lähteä testaamaan sitä enää ihmisillä. Mutta ihan turha tehdä joitakin testejä lajeilla, joiden ruokavalio on täysin erilainen.

Ihminenhän taitaa olla niitä harvoja nisäkkäitä, jotka eivät pysty valmistamaan mm. C-vitamiinia omassa kehossaan vaan se on saatava ravinnosta. Sama juttu, että vaikka gorilla kasvaisi pelkällä oksien sisältämällä proteiinilla 200-kiloiseksi, ei se ihmiseltä onnistu koska ihmisellähän mm. viljojen sisältämien proteiinien hyväksi käyttö on lähellä nollaa tai ainakin todella huonoa. Sekin jo mielestäni kertoo siitä että viljat ovat huonoa ravintoa, pelkkien kuitujen takia niitä ei kannata syödä.

Kommentoin tähän ketjuun nyt hieman joidenkin käsityksiä "tieteellisestä ymmärryksestä".

Joka kuukausi jossain puolella maailmaa aika liuta sijoittajia ostaa turskaa ennen lääkekehitysfirmojen milestoppeja kun tutkimustuloksissa todetaan, että hiirillä tai muilla koe-eläimillä toiminut lääke ei aiheuta riittävää vastetta ihmisissä/ei mitään vaikutusta/joku kuoli/vast. Yksittäisen tutkimuksen hehkuttaminen on varsin typerää, mutta niin kuin sopulimaailmassakin, jotkut vetävät sen perusteella johtopäätöksiä.
Aivan yhtä päätöntä olisi väittää VHH:ta terveelliseksi ihmiselle, jos sitä oltaisiin tutkittu vaikka sudella.

KASVISSYÖJÄT JA KUOLLEISUUS

Olen saanut ärsyyntyneiltä kasvissyöjiltä postia kun olen maininnut jossakin yhteydessä kasvissyöjien kuolevan aikaisemmin kuin tasapainoista ruokaa syövien. Aiheesta on tehty vain vähän kunnon tutkimuksia, joissa muut elämään vaikuttavat tekijät on poissuljettu. Oheisena yksi tutkimus, joka on paras aiheesta:

“The annual all-cause death rate of vegetarian men is slightly more than that of non-vegetarian men (.93% vs .89%); the annual death rate of vegetarian women is significantly more than that of non-vegetarian women (.86% vs .54%)”

(Michael L Burr MD Peter Sweetham Msc Am J Clin Nutr 1982 36:873)

Miehillä kuolleisuus oli pienempi kuin naisilla: .93% ja kasvissyöjät .89% mutta naisille kasvissyönti on katastrofi: .86% versus .54%

Viherät poliitikot ilmoittivat taannoin, että kovia rasvoja (tyydytetyt eläinrasvat) pitäisi verottaa enemmän kuin Floraa. Siinä yksi puolue näin edustaa avoimesti ruokajätti Unileverin etuja perinteisen suomalaisen maatalouden kustannuksella.

Laajin aihetta käsittelevä tutkimus on tehty Intiassa ( Malhotra) missä eri osavaltioiden kuolleisuustilastoja on verrattu keskenään. Intiassa on erilainen ruokakulttuuri eri osavaltioissa. Joillakin alueilla syödään sekaruokaa, kun toiset taas ovat tysin kasvisravinnon varassa. Intialaisten mukaan pelkkä kasvisravinto nosti kokonaiskuolleissuutta. Näin nettitodisteiden aikana minulla ei ole esittää aiheesta suoraa linkkiä niille jotka laiskuuttaan tai muuten eivät kykene hakemaan tietoa muuta tietä. Intialaiset ovat vasta viime aikoin alkaneet julkaista tutkimuksiaan internetissä. Tänä tutkimus on 90-luvulta.

Minä puolestani haastan kasvissyöjät. Esittäkää omalla nimellänne kasvissyönnin terveellisyys ja myös se, mihin tietoon se perustuu. Julkaisen sen ja aiheesta voidaan sitten keskustella. Samoin vihreä puolue voi määritellä, mikä on sitä terveellistä ruokaa, jota sitten verotettaisiin vähemmän. Näidenkin väitteiden pitäisi perustua faktoihin, ettei tarvitse jälkikäteen hävetä lapsenuskoaan Flora-mainosten sanomaan.

Ovat ne muutkin Arkadianmöen syöttiläät heränneet: Eduskunnasta kuuluu kummia. Siellä on Eduskunnan terveyden edistämisen asiantuntijaryhmä (TE-ryhmä) joka "selvittää tyydyttyneiden rasvojen valmisteveron käyttöönottoa" kirjoittaa Nykypäivä -lehdessä ryhmän puheenjohtaja Sanna Lauslahti kokoomuksesta. Lauslahti on kauppatieteitten maisteri. Varapuheenjohtaja on demari, sosiaalityöntekijä Anneli Kiljunen.

Mitä tällainen asiantuntijaryhmä ymmärtää mitään rasvoista. Pyytävät lausuntoa virkamiehiltä Terveyden ja hyvinvoinninlaitokselta ja se tiedetään, mitä margariiniylipappi Puska heille kertoo.

Joka päivä yksi maitotila lopettaa Suomessa. Valitettavasti tämä maa on typerysten halinnassa. Media tukee systeemiä eikä kirjota mitään, mitä esimerkiksi Ruotsissa ja muualla näissä asioissa tapahtuu.

Politikoille tiedoksi: Norjan uudet viralliset suositukset edustavat sitä helkkarin Heikkilän dieettiä. Joten kysykää Norjasta jos ette muuten ymmärrä.

http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=15&t=42479

Onnea vaan Norjalle....

Pistän kyssärin tännekin kun en saanut vastausta ketothredista eli:
Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle mutta vetelen vielä aamupalalla Eloveena-puuroa ja yhden ruisleivän. Lisäsin tänään Ehrmannin rypsärillä ja kananmunan aamupalalle kun aikaisemmin protskut ja rasvat puuttuivat aamupalalta. Kysynkin nyt että pitäisikö heivata vielä tuo puuro ja leipä pois aamusta?

Tuskin siinä ihan äärimmäisyyteen tarvitsee mennä, varsinkin kun molemmat sisältävät käsittääkseni aika hitaasti imeytyvää hiilaria.

Puurohan on valmiiksi niin pehmeää kuin olla voi, eikä ruisleipäkään ole niin auvoista kuin ajatellaan. Ainoa ruisleipä, jolla itse olen kokenut jaksavani kunnolla koko aamupäivän, on kuivakat ja sitkeät jälkiuunipalat.

Pistän kyssärin tännekin kun en saanut vastausta ketothredista eli:
Olen siirtynyt VHH-ruokavaliolle mutta vetelen vielä aamupalalla Eloveena-puuroa ja yhden ruisleivän. Lisäsin tänään Ehrmannin rypsärillä ja kananmunan aamupalalle kun aikaisemmin protskut ja rasvat puuttuivat aamupalalta. Kysynkin nyt että pitäisikö heivata vielä tuo puuro ja leipä pois aamusta?

Heivaa se puuro ja leipä vaan ja kokeile vaikka lisätä kananmunien määrää.
Etenkin jos haluat pudottaa painoa niin kannattaa jättää viljat pois.
Dieetti toimii varmasti monen mielestä, itseni mukaan lukien.

Lääkärinä tämä mies on ehdoton, sanoo että reilusti ylipuolet selkäleikkauksista on turhia. Hän on erikoistunut selkäkipuun eikä käytä parantamiseen enään kirurginveistä ollenkaan. Tämän miehen vastaanotolle miehiä on kannettu ja ne on kävellyt sieltä itse pois. Erittäin iso respect tätä kaveria kohtaan. :rock:

Lääkärinä tämä mies on ehdoton, sanoo että reilusti ylipuolet selkäleikkauksista on turhia. Hän on erikoistunut selkäkipuun eikä käytä parantamiseen enään kirurginveistä ollenkaan. Tämän miehen vastaanotolle miehiä on kannettu ja ne on kävellyt sieltä itse pois. Erittäin iso respect tätä kaveria kohtaan. :rock:
Selkäkivun mekanismiin hän tuo kirjassaan Siunattu kipu, myös aivan toisenlaisen lähestymistavan, mitä tänäpäivänä pidetään yleisesti oikeana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom