Antti Heikkilän TV-haastattelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
vaikka siksi syö hiilaria kun harrastaa aerobista?!?

Missä kohtaa vhh kieltää hiilihydraattien syömisen ? Mun mielestä se vain rajoittaa sitä, joten voit kyllä VHH:lla syödä hiilaria ilman, että edes harrastaisit aerobista :D

Onko taas puurot ja vellit sekasin ?

ravintohan sitä ylensyömistä ei aiheuta vaan se että ihmisellä ei ole suhteellisuudentajua. onhan toi vhh hyvä homma holhouksen alaiselle sitä en kiistä.

No tottakai aiheuttaa, verensokerin vaihtelut vaikuttaa nälkään ja sitä kauttaa ylensyömiseen. Sitä sä nyt et voi muuttaa vaikka kuinka kauan jankkaisit.

Muutenkin toi sun logiikka on niin älytöntä, "syödään hiilaria--->pitää 2 tuntia nälän ja sitten ollaan siinä näläntunteessa vaikka loppuilta ettei tule syötyä liikaa"...Sitten haukutaan, että SYÖT LIIKAA vaikka söisit vaan nälkääsi. Edelleenkin lihavuus ei ole vähän liikkuvien vaan väärin syövien tauti.

Kysyn vaan, että miksi ihmeessä ei voi korvata hiilareita rasvalla ja olla jatkuvasti kylläisenä esim. 3 aterialla päivässä (+ palkkari&mahdollinen lataus ennen treeniä).

:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missä kohtaa vhh kieltää hiilihydraattien syömisen ? Mun mielestä se vain rajoittaa sitä, joten voit kyllä VHH:lla syödä hiilaria ilman, että edes harrastaisit aerobista :D

Onko taas puurot ja vellit sekasin ?

No tottakai aiheuttaa, verensokerin vaihtelut vaikuttaa nälkään ja sitä kauttaa ylensyömiseen. Sitä sä nyt et voi muuttaa vaikka kuinka kauan jankkaisit.

Muutenkin toi sun logiikka on niin älytöntä, "syödään hiilaria--->pitää 2 tuntia nälän ja sitten ollaan siinä näläntunteessa vaikka loppuilta ettei tule syötyä liikaa"...Sitten haukutaan, että SYÖT LIIKAA vaikka söisit vaan nälkääsi. Edelleenkin lihavuus ei ole vähän liikkuvien vaan väärin syövien tauti.

Kysyn vaan, että miksi ihmeessä ei voi korvata hiilareita rasvalla ja olla jatkuvasti kylläisenä esim. 3 aterialla päivässä (+ palkkari&mahdollinen lataus ennen treeniä).

:rolleyes:
totta kai saa syödä hiilaria, eri asia riittääkö se ainakaan itellä vai ei.

sun logiikasta puhumattakaan. kuka kieltää etteikö hiilareiden kanssa saa syödä rasvaa ja proteiinia kanssa? kaikki skenaariot on aina sitä että puputetaan pelkkää vehnäjauhoa.

kysyn vaan että miksi pitäisi korvata hiilarit rasvalla? kun voin valita molemmat ja saada molempien hyvät puolet.

totta kai saa syödä hiilaria, eri asia riittääkö se ainakaan itellä vai ei.

Kerro ihmeessä mihin ei riitä esim. 40% hiilarimäärät ?

sun logiikasta puhumattakaan. kuka kieltää etteikö hiilareiden kanssa saa syödä rasvaa ja proteiinia kanssa? kaikki skenaariot on aina sitä että puputetaan pelkkää vehnäjauhoa.

Nyt taas huomaa kuinka pihalla olet, totta helvetissä jokaista saa syödä eri asia on missä jakaumassa :D

kysyn vaan että miksi pitäisi korvata hiilarit rasvalla? kun voin valita molemmat ja saada molempien hyvät puolet.

Luetteleppas niitä hyötyjä ? Unohdetaan se urheilu, koska siihen liittyviä hyötyjä ei kukaan kiistä. Tosin saavuttaakseen ne hyödyt ei tarvita virallisen suosituksen määräisiä kuormia.

No totta helvetissä on! :D

Keskivartalolihavuus/kaljamaha johtuu nimenomaan hiilihydraateista...

Kenties sinä kerrot mulle, että mistä se on sitten kiinni ? Ja sen, että käyttäytyykö sun mielestä alkoholijuomassa olevat hiilarit jotenkin eri tavalla kehossa ? :D

Itseasiassa porukka ottaa todella suuren määrän hiilareita nimenomaan juomalla päivässä. Se on petollisinta...

Heeei sun heiluvilles!

Selvitäpä ihan eka vaikka se, mitä tapahtuu elimistössä kun sinne joutuu alkoholia.

Tai ole selvittämättä, ihan sama, koska mä poistun tästä ketjusta nyt.

Heeei sun heiluvilles!

Selvitäpä ihan eka vaikka se, mitä tapahtuu elimistössä kun sinne joutuu alkoholia.

Tai ole selvittämättä, ihan sama, koska mä poistun tästä ketjusta nyt.

Tää oli paras tähän asti :D

Meeppä kuule tekemään ihan empiiristä tutkimusten tonne Siwan-kulmille ja tule raportoimaan sitten :)

Kenties keksi pyörän uudestaan vielä :)

Meni sellanen viikko suunnilleen kun lueskelin tätä keskustelua täällä läpi. En ole ennen kirjoittanut pakkikseen, mutta nyt on aivan pakko.

Minulla ei ole oikeastaan minkäänlaista mielipidettä VHH:sta. Olen kokeillut VHH:ta ja voin sanoa sen toimivan: nälkä pysyi sopivana, olo oli hyvä... Toisaalta, nyt kun olen lisännyt taas hiilareita, olo on edelleen hyvä, paino on sama, nälkä on sama. Ehkä olen niillä geeneillä siunattu? Mene ja tiedä... Mutta sen voin sanoa, että ei ihmisen ole mahdotonta elää hyvin suurilla hiilarimäärillä. Otetaan esimerkiksi oma mummoni ja pappani: kummatkin päälle 90vee täysin terveitä vanhoja ihmisiä, raittiita, jotka keittävät joka aamu puuroa, syö joka päivä leipää, kahvipullat, jne. Jos ruissarilla, pullalla ja puurolla saa ton mittasen elämän, niin voin sanoa sen 100% varmuudella kelpaavan meistä kenelle tahansa.

Wallacen ei tarvitse postata minulle samoja linkkejä, olen ne lukenut jo. Niitä yleensäkin postataan vain yhden kerran per thread. Kyllä niissä on asiaa, en kiellä sitä. Monilla saattaa tosiaan olla syömisen kanssa ongelmia hiilareiden takia, kun nälkä ei pysy kontrollissa. Hienoa, että tämä asia on huomattu, ja toivottavasti se näkyy myös tulevaisuuden ravitsemussuosituksissa.

Pointtina ravitsemustieteessä on keksiä keinot, jolla saadaan tarvittavat ravintoaineet hyvään terveelliseen elämään. Tässä näyttäisi nyt syntyvän kaksi eri koulukuntaa, painottaakko rasvaa vai hiilareita?

Itse en tiedä näistä asioista mitään. En tiedä ruokavalion vaikutuksista ihmiseen kuin oman kokemukseni kautta, ja kuten aiemmin totesin, pullalla voi elää pitkän ja hyvän elämän. Niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Jättäkää siis röökit ja viinat kauppaan ja yrittäkää jonkinlaisella ravinnolla selvitä ilman ylipainoa, sairauksia tai muita ongelmia. Yhteistä hyväähän tässä varmasti jokainen meistä haluaa. Julistan täten toisten arvostelun, turhan tuputtamisen ja mutuilun kielletyksi tässä ketjussa.

Keskitytään asiaan, eli Antti Heikkilän TV-haastatteluun (=VHH ruokavalioon). Asiahan on erittäin mielenkiintoinen ja itse ainakin tykkään lukea infoa siitä. Käykää ihmeessä kaikki tutustumassa esim. karppi-sivuston keskusteluihin. Niissä saatte kyllä väitellä, jos se kiinnostaa keskustelemista enemmän. Ei täällä ei tarvitse väkisin yrittää todistella mitään. Wallacen viesteistä kaikken paras tähän mennessä oli kun kerroit omia kokemuksiasi VHH:sta. Näitä lisää. Ossipena&Co, teidän kannattaa varmaan jättää tämä keskustelu tähän. Mielipiteenne on tämän aiheen osalta tullut erittäin selväksi. Kenties voitte pyytää wallacen sähköpostiosoitteen ja jatkaa toistenne nälvimistä henkilökohtaisesti.

Tämä on ainoa viesti, jonka tänne koskaan ikinä kirjoitan, joten hyvää kesää ja loppuelämää kaikille! Kiitos, ja anteeksi.

Te, jotka käytätte tuota VHH-ruokavaliota, niin syöttekö "tunnollisesti" sen mukaan?

Itse olen kattonut Antti Heikkilä-vouhotusta liian läheltä, nimittäin oma äiti hurahti siihen. Mutta ikävä kyllä hän ei ole järjen jättiläinen niin ei ole ottanu sieltä ruokavalioonsa kuin ne kivoimmat kohdat, eli syödään rasvaa ja voita. Hiilareista se ei käsitä tuon taivaallista ja eikä osaa niitä laskea. Tällai saattaa käydä aika monelle, jotka eivät ole kiinnostuneet ravintoasioista vaan enemmänkin iltasanomien uutisista jotka saattaisivat hehkuttaa "voi ei ole epäterveellistä". Tarkoitan tällä sitä, että Antti Heikkilä painottaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka suosii rasvoja. Media saattaisi unohtaa pienemmälle tuon vähähiilihydraattisuuden ja ihmisethän aina uskovat mihin haluavat. Eli tuossa on se kiva juttu, että rasvaa saakin syödä.

Itse ajattelin kokeilla tuota ruokavaliota, pääasiassa sen vuoksi että voisin valistaa sitten myös äitiäni, joka ei jaksa oikein ottaa asioista kunnolla selvää :)

Zelda sanoi:
Itse olen kattonut Antti Heikkilä-vouhotusta liian läheltä, nimittäin oma äiti hurahti siihen. Mutta ikävä kyllä hän ei ole järjen jättiläinen niin ei ole ottanu sieltä ruokavalioonsa kuin ne kivoimmat kohdat, eli syödään rasvaa ja voita. Hiilareista se ei käsitä tuon taivaallista ja eikä osaa niitä laskea. Tällai saattaa käydä aika monelle, jotka eivät ole kiinnostuneet ravintoasioista vaan enemmänkin
iltasanomien uutisista jotka saattaisivat hehkuttaa "voi ei ole epäterveellistä".

Tarkoitan tällä sitä, että Antti Heikkilä painottaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka suosii rasvoja.

Media saattaisi unohtaa pienemmälle tuon vähähiilihydraattisuuden ja ihmisethän aina uskovat mihin haluavat. Eli tuossa on se kiva juttu, että rasvaa saakin syödä.

Antti Heikkilä: Diabeteksen hoito ruokavaliolla -kirjan olen lukenut ja gyl tuo kirja antoi uusia näkemyksiä ruokavalion suhteen.

Minkä kirjan äitisi luki ? On valitettavaa Zelda, ettei äitisi ymmärrä lukemaansa tekstiä.
Antti Heikkilä-vouhotukseen = hiilihydraattitietoiseen ruokavalioon, ei äitisi kylläkään ole hurahtanut, jos ei hiilihydraattimääriä osaa laskea tahi ei ymmärrä niiden vaikutuksia elimistössä.

Antti Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla -kirjaa voisi suositella niille, joita aihe kiinnostaa.

Hyvä olisi, jos äitisi ymmärtäisi, että kyse on kokonaisuudesta, ei siitä että pelkkää rasvaa & voita voi nautti runsain mitoin.

Te, jotka käytätte tuota VHH-ruokavaliota, niin syöttekö "tunnollisesti" sen mukaan?

Itse olen kattonut Antti Heikkilä-vouhotusta liian läheltä, nimittäin oma äiti hurahti siihen. Mutta ikävä kyllä hän ei ole järjen jättiläinen niin ei ole ottanu sieltä ruokavalioonsa kuin ne kivoimmat kohdat, eli syödään rasvaa ja voita. Hiilareista se ei käsitä tuon taivaallista ja eikä osaa niitä laskea. Tällai saattaa käydä aika monelle, jotka eivät ole kiinnostuneet ravintoasioista vaan enemmänkin iltasanomien uutisista jotka saattaisivat hehkuttaa "voi ei ole epäterveellistä". Tarkoitan tällä sitä, että Antti Heikkilä painottaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka suosii rasvoja. Media saattaisi unohtaa pienemmälle tuon vähähiilihydraattisuuden ja ihmisethän aina uskovat mihin haluavat. Eli tuossa on se kiva juttu, että rasvaa saakin syödä.

Itse ajattelin kokeilla tuota ruokavaliota, pääasiassa sen vuoksi että voisin valistaa sitten myös äitiäni, joka ei jaksa oikein ottaa asioista kunnolla selvää :)

Siis kerro mutsilles, että VHH:ssa hiilihydraatit korvataan rasvoilla ja syödään vaan silloin kun on nälkä.

Jos korkeisiin hiilarimääriin lisää korkeat määrät rasvaa niin katastrofi on kyllä valmis :D

Mie en nykyään enää sano vältteleväni hiilareita, vaan sanon, että oon korvannu riisit, pastat ja perunat kasviksilla. Kaikille paljon helpompaa niin, kun ei tarvi puolin ja toisin alkaa väittelemään.

Mie en nykyään enää sano vältteleväni hiilareita, vaan sanon, että oon korvannu riisit, pastat ja perunat kasviksilla. Kaikille paljon helpompaa niin, kun ei tarvi puolin ja toisin alkaa väittelemään.

Yep :D

Se ei varmaan järkyttäis kenenkään maailmaa niin paljoa ;)

Joo, mutta yrittäny selittää sille ihan perusjuttuja eli mitä ne hiilarit on. Ei noi aivan helposti tavikselle joka ei tiiä ravinnosta mitään niin ihan heti avaudu.

Ja se ei tosiaan sisäistä kaikkea lukemaansa, vaan ne kivat kohdat.

No, ehkäpä se joskus ymmärtää. Ei jaksa jankuttaa sille.

Joo, mutta yrittäny selittää sille ihan perusjuttuja eli mitä ne hiilarit on. Ei noi aivan helposti tavikselle joka ei tiiä ravinnosta mitään niin ihan heti avaudu.

Ja se ei tosiaan sisäistä kaikkea lukemaansa, vaan ne kivat kohdat.

No, ehkäpä se joskus ymmärtää. Ei jaksa jankuttaa sille.

Immeinen perin harvoin (haluaa) ymmärtää jankutusta...
Suojamekanismit lyö päällensä..

e: toivon mukaan haluaa ottaa selvää enempi ravintojutuista =]

Noissa Heikkilän kirjoissahan on puolet kirjasta pelkkiä ruokareseptejä. Jos noita testailee, niin pitäisi kasvisten osuuskin hahmottua varsin selkeästi.

Aivan, tarkotuksena onkin ostaa nuo kirjat. Täällä lapissa ainaki kirjastoissa kauhiat jonot noitten kirjojen kohalla.

HIILIHYDRAATIT AIHEUTTAVAT SYDÄNTAUTIA

Tuore uutinen maailmalta kertoo, että lääkärit ovat tienneet vuosikymmeniä ravinnon liian hiilihydraatin aiheuttavan sydäntautia. On kumma, että täällä Euroopan pussinperän tohtorit eivät ole tienneet asiasta, vaan syyttävät voita ja siunaavat margariinia. Tai sitten muu maailma on väärässä, ja meidän neropatit tietävät jotain sellaista, mistä muut eivät osaa edes uneksia. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, leipätiedotus ja diabetesliitto pyörittävät tätä onnetonta maata mielensä mukaan sillä harva osaa kieliä siinä määrin, että voisi seurata netistä mitä maailmalla todella tiedetään.

Science daily julkaisi uutisen aiheesta, kun Tel Avivin yliopiston tutkijat olivat selvittäneet, millä mekanismilla hiilihydraatit tuhoavat verisuonia. Liian hiilihydraattipitoinen ateria turvottaa valtimoita usean tunnin ajaksi. Kyseinen turvotus on stressi verisuonille ja johtaa pitemmällä aikavälillä pysyviin verisuonivaurioihin. Valkoinen leipä, aamiaismurot, sokeri ja kaikki tärkkelys on todellista myrkkyä. Eli, kolesteroliteorian voi heittää vihdoin roskakoppaan. Koskaan ei ole kyetty näyttämään, millä mekanismilla rasvat tai kolesteroli vaurioittaisivat verisuonia. Koko hössötys on perustunut todistamattomiin teorioihin. Hiilarit tappavat. Se on nyt tutkittua tietoa.

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/06/090625133215.htm

Uutisen mukaan on myös tiedetty, että runsashiilihydraattinen ruoka lisää äkkikuoleman riskiä huomattavasti. Miksi tästä ei ole kerrottu meille? Veronmaksajana vaadin konsuleiden eroa, sillä miksi maksaa palkkaa täysin pätemättömille asiantuntijoille etenkin näin kireän taloustilanteen aikana. Vai onko kyse hyväveli-kerhosta, jonka edut ovat tunnetusti koskemattomia tässä bysanttilaisessa maassa.

Leivän ja vastaavien hiilareiden ystäville vielä tiedoksi, että liika hiilihydraatti aiheuttaa myös diabetesta.

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/11/071126162554.htm

Ja kun lääketieteellinen mafia pelottelee kansalaisia vähähiilihydraattisen ruokavalion vaaroista, niin voin sanoa, että he valehtelevat todella härskillä tavalla. 20 vuotta kestänyt tutkimus toteaa, ettei VHH -dieetistä ole mitään vaaraa sydämelle, eikä siitä ole mitään muutakaan haittaa. Sylttytehtaalla ei ole mitään vastaavaa esitettävänä. Ainoastaan kertovat, ettei VHH:ta ole tutkittu riittävästi, mutta eikö 20 vuotta ole riittävän pitkä aika? Margariinista ja rypsiöljystä ei ole esittää mitään vastaavaa.

http://www.sciencedaily.com/releases/2006/11/061109095850.htm

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=124

HS ja KALAÖLJYT

30.6. Helsingin Sanomissa oli omaa terveyttään hoitavia ihmisiä syyllistävä kirjoitus, joka väheksyi omega-3-rasvojen terveysvaikutuksia ja samalla syytti omegabuumin aiheuttavan merien kalakadon. Juttu oli kuin margariiniteollisuuden oppikirjasta ”Kuinka mustamaalata kilpailija jotta oma tuote myy”. En ymmärrä maan suurimman päivälehden tapaa kirjoittaa kun näin netin aikana voi asiat selvittää hetkessä. Tietysti asia muuttuu toiseksi, jos haluaa vääristellä totuutta lehdessä mainostavien brändiruokien eduksi ja jos haluaa tukea nykyistä joka vaivan pillerilinjaa. Päämedia alkaa olla todellisen disinformaation keskeisin lähde tässä maassa.

Toimittajalle vain tiedoksi, että ihan hiljattain omega-3-rasvojen eduista on julkaistu artikkeli tieteellisessä sivustossa.

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/06/090609073022.htm

Artikkelin kirjoittajalla ei ollut myöskään harmainta aavistusta omegarasvojen biokemiasta ja ravintoketjusta yleensä. Omegarasvat syntyvät planktonissa ja levissä. Ravintoketjun kautta ne sitten siirtyvät kaloihin. Mitä rasvaisempi kala, sitä enemmän omega-3-rasvaa. Tämän suhteen ei kannata menne merta edemmäksi, sillä järvi-Suomen muikku on erinomainen omega-3-lähde.

On täysin ylimitoitettua syyttää omegabuumia ylikalastuksesta, joka johtuu aivan muista syistä. Tämänkin suhteen kirjoittaja haluaa esittää omaa jumalallista erinomaisuuttaan ja syyllistää ihmisiä.

Tekniikka on kehittynyt ja noita omegarasvoja valmistetaan nykyisin suoraan alkulähteestä ilman, että siihen tarvitsee kaloja. Oheisena yksi kaupallinen sivusto, joka löytyi kolmessa sekunnissa googlen avulla. Joten voi kysyä toimittajan ammattitaidon perään.

www.mind1st.co.uk

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=125

:hyvä:

Joo ja Antti Heikkilällä on ainakin kuusi kirjaa itsellään myynnissä, halvin taisi olla myös kohtuu kallis..

:offtopic:

Olisiko jollain laittaa esimerkki vhh ruokavalioita dietille ja bulkille. Heikkilän visioitakin voisi pällistellä jos joku niitä jaksaisi tähän laittaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom