Antti Heikkilän TV-haastattelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ei mitään transrasvoja
Voita tahi kookosöljyä. Älä sitä kookosrasvaakaan osta siitä lähikaupasta, sillä sekin sisältää transrasvoja....siis se lähikaupan kookosrasva, ituhippiliikkeeseen mars niin saat aitoa tavaraa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaurapuuro on ihan sallittua...kattilassa vanhanaikaisesti keitettynä...rahkaa ja jogurttia joukkoon...kyllä jaksaa vääntää:puntti::worship::worship:

Joo aamupuurosta tuskin on suurempaa haittaa, mutta allekirjoitan ton liian leivän ja perunan haitat. Itse en enää syö perunaa paitsi silloin tällöin uusia perunoita grillauksen yhteydessä :P

Käsittääkseni Heikkilä on ORTOPEDI. Lekureista endokrinologeilla on yleensä ravintopuolen asiat hallussa, useimmilla muilla erikoislääkäreillä ei...

Ei Heikkilä Suomen pahin puoskari ole, Antioksidanttiklinikan Jaakkola ja kumppanit syöttävät potilaille lähes mitä tahansa mineraaleja wolframista lähtien... rouskutelkaa mielummin vanhat hehkulamput, niin säästyy rahaa... Tietääkseni Jaakkola on saanut useita huomautuksia "puoskaroinnista" TEO:lta vuosien saatossa, mutta edelleen ukko saa myrkyttää potilaita mielin määrin

Käsittääkseni Heikkilä on ORTOPEDI. Lekureista endokrinologeilla on yleensä ravintopuolen asiat hallussa, useimmilla muilla erikoislääkäreillä ei...

Ei Heikkilä Suomen pahin puoskari ole, Antioksidanttiklinikan Jaakkola ja kumppanit syöttävät potilaille lähes mitä tahansa mineraaleja wolframista lähtien... rouskutelkaa mielummin vanhat hehkulamput, niin säästyy rahaa... Tietääkseni Jaakkola on saanut useita huomautuksia "puoskaroinnista" TEO:lta vuosien saatossa, mutta edelleen ukko saa myrkyttää potilaita mielin määrin

Onko se nyt sitten niin, että jos se tutkinto ei satu olemaan just se mikä sen pitäisi olla niin jutut on automaattisesti kuraa? Itse kun olen vuosien saatossa aika helkkarin monen ravintohommien kanssa pyörivän viittaavan Heikkilään positiivisessa mielessä ja käsittääkseni miestä pidetään ihan asiamiehenä. Ei tosin välttämättä niissä piireissä missä ravintotieteet on luettu kansalaistaidon kirjasta tai Me Naisten ruokaympyröistä.

Mitä tuohon koulutukseen tulee niin eräs tuttuni lueskeli jokunen kuukausi takaperin ravintotieteitä yliopistossa ja opetukset olivat suoraan sitä samaa mitä itse luin terveystiedon kirjasta vuonna 1986. Sitten kun proffalle heitettiin, että anteeksi mutta tässä olisi viimeaikaisia tutkimuksia missä väitetään toista mitä sanoit niin meni proffalla nyrkki perseeseen.

Hege on hieno mies, edelläkävijä, idoli, profeetta ja kuningas :rock:

Mulla on vanhempia Heikkilän videoitakin koneella. Oon koittanut laittaa niitä youtubeenkin, mutta on poistettu tekijänoikeuksien takia (miksi näin?) taisivat niistä ainakin osa oltu maikkarilta nauhoitettuja niinkuin tuo tässäkin threadissa jo oleva.

Onko se nyt sitten niin, että jos se tutkinto ei satu olemaan just se mikä sen pitäisi olla niin jutut on automaattisesti kuraa? Itse kun olen vuosien saatossa aika helkkarin monen ravintohommien kanssa pyörivän viittaavan Heikkilään positiivisessa mielessä ja käsittääkseni miestä pidetään ihan asiamiehenä. Ei tosin välttämättä niissä piireissä missä ravintotieteet on luettu kansalaistaidon kirjasta tai Me Naisten ruokaympyröistä.

Mitä tuohon koulutukseen tulee niin eräs tuttuni lueskeli jokunen kuukausi takaperin ravintotieteitä yliopistossa ja opetukset olivat suoraan sitä samaa mitä itse luin terveystiedon kirjasta vuonna 1986. Sitten kun proffalle heitettiin, että anteeksi mutta tässä olisi viimeaikaisia tutkimuksia missä väitetään toista mitä sanoit niin meni proffalla nyrkki perseeseen.
Kuopion yliopiston ravitsemustieteen opetuksesta olen kyllä kuullut paljonkin negatiivista - heistä kun tulee ravitsemusterapeutteja ja siellä Savossa kai halutaan, että jokainen valmistunut vetää samaa perusperunalinjaa. Helsingissä opetus perustuu enemmän tutkimusten lukemiseen ja kun luennoilla on alle 20 ihmistä, syntyy proffien kanssa mielekkäitä keskusteluja jopa riidoiksi asti... mutta hyvässä hengessä. Olen suorittanut 300 opintoviikkoa aika monessa eri Yliopistossa ja laitoksilla. Ainoa mesta, joka tuntuu himalta, on HY:n ravitsemustieteen osasto. Siellä tulen ravaamaan loppu elämäni, jollei proffilla pala hermot...heh

Mutta täytyy kyllä myöntää, että kun aloitin RAV-opinnot Stadissa ja aikaisempia opintoja oli takana jo suht paljon ja ravintojuttuja tullut luettua 13-vuotiaasta lähtien jenkkilehdistä yms. niin vuoden opintojen jälkeen tajusin, kuinka pinnallista osaamiseni oli. Hävettää pirusti kaikki viisastelevat kommentit proffille ekana vuonna. Tämä sama tauti taitaa vaivata useimpia Pakkiksen ravintoasioista kiinnostuneita. Yksi asia mikä vituttaa Patrik Borgia (jota arvostan laaja-alaisesta ravitsemustietämyksestä, yhden nippelialueen asiantuntijoita on maailma pullollaan), on netin tutkimusabstraktit - niiden perusteella ei pysty vetämään tutkimuksista järkeviä johtopäätöksiä

Tätä oon ehkä kaikkein eniten ihmetelly, jos hiilihydraatti on kerran niin perkeleen paholaisesta niin miks kaikki ihmiset ei sairasta diabetesta, ite ainakin oon olettanu että ne joilla menee se ruoan syöminen täysin päin persettä niin on pahimmassa kunnossa. Et jos oot esimerkiksis VHH-dietillä ja et syö kumminkaan leipää etkä pastaa/perunaa (eiköhän pasta ja peruna ole aika lähellä toisiaan kumminki?) niin mistä revit ne hiilarit sitten. Joku voisi hyvin todenäkösesti vastata tähän että palautusjuomasta mut eikös tota kautta aleta mennä jo keton puolelle aika nopeesti.
Olettaisin ainakin että kuinka pahasti verensokeri hiilihydraatista vaihtelee on aika ihmiskohtasta, itse ainakin tunnen hyvin monta urheilevaa ihmistä jotka vetelee mielenmäärin hiilareita välillä enemmänkin ku proteiinia ja silti on ympärivuoden terveenä omistamatta minkäänsortin sairauksia jotka liittyy juuri hiilareihin.

Itsellä tulee aina vähennettyä kalorit hiilareista kun on dietillä ihan vaan sen takia että se tuntuu järkevämmältä kuin rasvan tai protskun vähentäminen.

Itse olen kovasti ihmetellyt näitä Heikkilän ajattelussa esiintyviä ristiriitaisuuksia.

Yhtäältä ensin mitätöidään tilastollisiin menetelmiin perustuvat tutkimukset:
”Paljon teoreettisia tutkimuksia, hyvin harvoin tutkimuksia joissa katsotaan mitä todella ihmiselle oikeasti tapahtuu. Nää on vaan tämmosia tilastollisia systeemeitä.”

Sitten viitataan ilmeisesti tilastollisiin tutkimuksiin:
”Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydänkohtauksia, todennäköisesti vähentää myös syöpien osuutta, ja diabeteksen osuutta.”

Oikeastaan koko haastattelun helmi on Heikkilän pelottelu hiilihydraateilla ja insuliinilla haastattelun alkupuolella:

”Sokeri aiheuttaa sokeritautia”
”Insuliini on hyvin haitallinen”
”Hiilihydraatit rasittaa elimistöä hyvin paljon”
”Hiilihydraatit nostaa insuliinin tasoja, insuliini on hyvin voimakas hormoni, jos se pääsee nousemaan veressä, siit tulee eri paljon haittoja, se on todella huono.”
”Ne menee parista leivästä ne sokerit sekasin”

Ja lopuksi sitten viitataan sujuvasti jopa Jungiin:
” Pahuus hallitsee pelolla maailmassa”
”Siinä on tämmönen uskonnonomainen leima et on hyvää ja pahaa, joka on vastoin tieteellistä ajattelua että on pahaa”
”Se on hirvittävää nähdä, että ihmiset jotka sanoo olevansa tieteen harjoittajia, ne ei poista pelkoja vaan lisää niitä. Ja voi kysyy miks?”

Niinpä.

Mitä merkitystä ? :wtf:

Keskiverto ortopedilla ei ole minkään valtakunnan koulutusta, käsitystä ja tietoa esim sellaisten sairauksien hoidosta kuin esim diabetes. Sori vaan, mutta jos joku keski-ikäinen ortopedi alkaa valistamaan mua diabeteksesta ja toisella puolella keski-ikäinen sisätautilääkäri, niin kuuntelen sitä sisätautilääkäriä, vaikka se sanoisi paskan syönnin parantavan diabeteksen.

No te kouluja käyneenä oottee jo pelkästään periaatteestakin koulujakäymättömän mielipiteitä vastaan vaikka niissä pointtia olisikin. :D

Keskiverto ortopedilla ei ole minkään valtakunnan koulutusta, käsitystä ja tietoa esim sellaisten sairauksien hoidosta kuin esim diabetes. Sori vaan, mutta jos joku keski-ikäinen ortopedi alkaa valistamaan mua diabeteksesta ja toisella puolella keski-ikäinen sisätautilääkäri, niin kuuntelen sitä sisätautilääkäriä, vaikka se sanoisi paskan syönnin parantavan diabeteksen.

Voin kertoa perhepiiristä että on melkolailla aivan sama mihin on erikoistunut, lääkäreillä yleensäkin ravintopuoli ei ole mitenkään hyvin hanskassa.

No te kouluja käyneenä oottee jo pelkästään periaatteestakin koulujakäymättömän mielipiteitä vastaan vaikka niissä pointtia olisikin. :D
Niin koska esimerkiksi J.Rossi ei ollenkaan nostanu hyviä ristiriitoja esiin?
Jos hyvin epäluotettavan näkönen mies näkis kadulla sun linkuttavan ja tarjois sulle neuvoja ja kertois että on itse koulutettu niin ottaisitko vastaan? mitäs jos se ei olis enää epäluotettava näkönen niin entäs sitten? Faktahan on se että jokainen pystyy kertomaan asioita joita tajutaan maalaisjärjellä mutta koulutus takaa sen että tiedetään miksi niin tapahtuu tai miten se tapahtuma alkaa tai on saanut alkunsa.
Kai tässä on siitä kiinni että kuka on tarpeeks hyväuskonen loppujen lopuks.

kuuntelin tota heikkilää kun oli radiorockin korporaation haastiksessa tänää tai eilen ( -> varmaa löytyy radiorockin podcasteista joko tältä tai eiliseltä päivältä)

Ihan asiallista kamaa puhui, juurikin noista erilaisista rasvoista ja korosti tossa hiilarijupakassa nimenomaan puhdistettujen hiilareiden syömisen välttämistä. Ei sinänsä mitään uutta keskivertopakkislaisen tietämykseen. Kaikkein paras oli kyllä; "no sitten on kyllä ihan sama mitä tekee jos sitä moskaa syö..."

Ainiin ja kaikki muu ku tiskiltä oleva tai sitte vaan ilman marinadia hiilidioksidikaasuun pakattu liha on saatanasta.

Mut ei siinä, hyvin asiallinen juttu. Puhuttiin muustaki ku ravinnosta, kantsii tsekkaa. :)

Itse olen kovasti ihmetellyt näitä Heikkilän ajattelussa esiintyviä ristiriitaisuuksia.

Yhtäältä ensin mitätöidään tilastollisiin menetelmiin perustuvat tutkimukset:
”Paljon teoreettisia tutkimuksia, hyvin harvoin tutkimuksia joissa katsotaan mitä todella ihmiselle oikeasti tapahtuu. Nää on vaan tämmosia tilastollisia systeemeitä.”

Sitten viitataan ilmeisesti tilastollisiin tutkimuksiin:
”Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydänkohtauksia, todennäköisesti vähentää myös syöpien osuutta, ja diabeteksen osuutta.”

Oikeastaan koko haastattelun helmi on Heikkilän pelottelu hiilihydraateilla ja insuliinilla haastattelun alkupuolella:

”Sokeri aiheuttaa sokeritautia”
”Insuliini on hyvin haitallinen”
”Hiilihydraatit rasittaa elimistöä hyvin paljon”
”Hiilihydraatit nostaa insuliinin tasoja, insuliini on hyvin voimakas hormoni, jos se pääsee nousemaan veressä, siit tulee eri paljon haittoja, se on todella huono.”
”Ne menee parista leivästä ne sokerit sekasin”

Ja lopuksi sitten viitataan sujuvasti jopa Jungiin:
” Pahuus hallitsee pelolla maailmassa”
”Siinä on tämmönen uskonnonomainen leima et on hyvää ja pahaa, joka on vastoin tieteellistä ajattelua että on pahaa”
”Se on hirvittävää nähdä, että ihmiset jotka sanoo olevansa tieteen harjoittajia, ne ei poista pelkoja vaan lisää niitä. Ja voi kysyy miks?”

Niinpä.

Suosittelen lukemaan Heikkilän kirjan "diabeteksen hoito ruokavaliolla", siinä on esimerkiksi listattu insuliinin haittavaikutuksia ja muutenkin selitetty asiat perinpohjaisemmin. Ymmärtänet varmaan, että 10 min haastattelussa ei ihan kaikkea saa sanottua...

Ja kuten Heikkilä sanoi, verensokerimittari käteen ja kokeilemaan, jos epäilyttää se miten oma keho toimii...

:worship:

Antti Heikkilä ei ole keskiverto ortopedi, joten miksi vertaat häntä keskiverto ortopediin ? Ei mitään järkeä...

Kopio Antti Heikkilän nettisivuilta,

Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri. Näkemykseni kivunhoidosta on kokonaisvaltainen ja perustuu jo -80 -luvulla tekemääni havaintoon, että leikkaushoito auttaa vain murto-osaa potilaista.

Moni yhdysvaltalainen kirurgikollega on opiskellut psykiatriksi, ja myös itse olen jo pitkään tutkinut ihmisen psyyken osuutta kipujen syntyyn. En enää leikkaa potilaita, vaan pyrin hoitamaan kipuja ilman leikkauksia ja lääkkeitä.

Kokonaisvaltaisesta näkemyksestäni johtuen olen aina myös kartoittanut kipupotilaideni ruokailutottumukset ja ohjannut heitä kohti ravintorikasta ja luonnonmukaista ruokavaliota. Ruokavalion suotuisat vaikutukset ovat olleet selittämättömistä kivuista kärsivillä potilailla dramaattisia ja samalla ilmeni, että ruokavalio auttaa moneen muuhunkin vaivaan, pääasiassa moniin ns. elintasosairauksiin. Kliinisen kokemukseni pohjalta olen kirjoittanut aiheesta selkokielellä suurelle yleisölle, jotta jokainen voi itse vaikuttaa elämänsä laatuun parantavasti ilman lääkkeitä ja asiantuntijoita. Ravinteikas, vähähiilihydraattinen ruokavalio todella auttaa ihmisiä, joiden ongelmana on

• ylipaino (varsinkin vartalolihavuus)
• diabetes, sokeritasapaino-häiriöt
• metabolinen oireyhtymä
• kohonnut verenpaine
• kohonneet veren rasva-arvot
• toistuvat tulehdukset
• krooniset ihottumat
• masennus
• mielialan vaihtelut jne.

Vuosina 2002-2008 olen julkaissut ravinteikasta, vähähiilihydraattista ruokavaliota käsittelevän kirjasarjan Elämän paras aika, Hyvän olon keittokirja, Hyvän olon keittokirja 2, Ravinto & Terveys, Näin me keitämme ja Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Esittelemäni ruokavalio tunnetaan myös nimellä Pellinki-dieetti. Tähän täydelliseen sarjaan ei ole mitään lisättävää. Olen kertonut kaiken oleellinen ravintoasioista. Omien potilaiden lisäksi olen saanut palautetta sähköpostitse yli 4.000 lukijalta. Valtaosa heistäkin on päässyt vaivoistaan. Mikä parasta, he ovat päässeet eroon heille loppuelämäksi määrätyistä lääkkeistä. Mitään haittavaikutuksia ruokavaliosta ei ole ilmaantunut. Ainoastaan jokunen potilas on ilmaissut pettymyksensä, ettei ole päässyt aivan nuoruutensa mittoihin.

Uusitun sivustoni kuva-aiheet ovat Pellingistä, jossa ravintokirjani ovat syntyneet. Toivon, että mahdollisimman monella suomalaisella olisi mahdollisuus elää paikassa, jossa kauneuden ja rauhan lisäksi on luonnonmukaisen ruuan tuottajia.

Kirjoitan parhaillaan kokonaislääketieteellisen näkemykseni seuraavaa osaa. Toistan kuitenkin ravinto- ja hoitosuosituksista vastaaville päättäjille tuoreessa blogikirjoituksessa esittämäni, mutta vastauksetta jääneet avoimet kysymykset. Toivon myös jokaisen suomalaisen vaativan vastauksia oman terveytensä takia:

1. kysymys on Suomen diabetesliiton ylilääkäri Pirjo Ilanne-Parikalle, joka pitää kynsin hampain kiinni sairastuttavasta ravintoteoriasta: Mihin tieteelliseen tosiasiaan perustuu Diabetesliiton nykyinen lääkelinja ja runsashiilihydraattinen ruokavalio, kun ennen diabetesta hoidettiin ensisijaisesti ja hyvällä menestyksellä potilaan hiilihydraattimääriä rajoittamalla?

2. kysymys on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen pääjohtaja Pekka Puskalle: Mihin tieteelliseen tosiasiaan perustuu eläinrasvojen vaarallisuus? Mihin tutkimukseen tai tieteelliseen tosiasiaan perustuu väitteenne, että rypsiöljy olisi terveellistä?

Toivottavasti en tuota lukijoilleni kovin suurta pettymystä, kun blogikirjoittamiseni harvenee kirjoitustyöni vuoksi joksikin aikaa. Menestystarinoitanne otan toki edelleen mieluusti vastaan. Niitä voitte lähettää myös kustantajalleni osoitteeseen info@rasalas.fi.

Hoitakaa itseänne ravinteikkaalla, vähähiilihydraattisella suomalaisella ruualla!

http://anttiheikkila.com/

Heikkilä on siis kiinnostunut ihmiskehosta kokonaisuutena. RAVINTO on yksi suuri osa tätä kokonaisuutta ja vaikuttaa moneen asiaan ihmiskehossa. Väittäisin melkeen, että Heikkilä on ottanut enemmän ravinnosta selville kuin keskiverto ravintoterapeutti. Kaikkihan nyt näkee mihin tämä hiilarimössön ylistys johtaa, elintasosairauksiin.

Eikä kannata luulla, että Heikkilä olisi ainoa joka puhuu tälläisen ruokavalion puolesta. Kannattaa ottaa selvää mitä Ruotsissa on esim tapahtunut. Voin tarkentaa, jos kiinnostaa ;)

Niin koska esimerkiksi J.Rossi ei ollenkaan nostanu hyviä ristiriitoja esiin?
Jos hyvin epäluotettavan näkönen mies näkis kadulla sun linkuttavan ja tarjois sulle neuvoja ja kertois että on itse koulutettu niin ottaisitko vastaan? mitäs jos se ei olis enää epäluotettava näkönen niin entäs sitten? Faktahan on se että jokainen pystyy kertomaan asioita joita tajutaan maalaisjärjellä mutta koulutus takaa sen että tiedetään miksi niin tapahtuu tai miten se tapahtuma alkaa tai on saanut alkunsa.
Kai tässä on siitä kiinni että kuka on tarpeeks hyväuskonen loppujen lopuks.

Ja sen koulutuksenko pystyy sitten hankkimaan vain yliopistosta? Ja toiseksi: mitä vitun väliä on sillä miltä ihminen näyttää? :D Stephen Hawking on varmaan kanssa aika tyhmä ku näyttää sellaselta? :D

Ongelma kun on siinä, että olen lyhyen elämäni aikana tavannut niin vitun tyhmiä lääkäreitä, diplomi-insinöörejä, poliitikkoja, KTM:a, jne. että pelkästään tittelin perusteella en kenenkään juttuja usko mutta en myöskään tuomitse. Itse työskentelen sellaisella alalla, jossa poliitikot suoltavat silmät kirkkaina vilkkuen sellaista paskaa lehtiin ja uutisiin, että jos politiikasta heitettäisiin samanlaista niin täällä olisi ydinsota käynnissä alta viikossa. Eli: Tapauskohtaisesti mennään.

Suositut

Back
Ylös Bottom