Pidän aivan poskettomana ajatuksena, että voisin vaikka tuplata nykyisen melkein-Montignac-tyylisen syömiseni ja laihtua.
Jaa, no sun mielipiteellä ei sinänsä ole mitään väliä ;)
On kuitenkin aika paljon eläviä esimerkkejä varmaan tunnetuimpana se Esko Aho ;)
Kuinkakohan kauan menee ennenku nämä vanhat ja harhaanjohtavat, toisin sanoen väärät, ruokauskomukset on saatu korjattua kansallisella tasolla.
Oon yrittäny parille henkilölle mm. vaimolle selittää että älä sitä hiilaria lyö koko ajan naamaan, mutta ei vielä sanavarasto ja valmius niin hyvä että pystyis pätevästi selittämään muille.
Suosittele heille vaikka Antti Heikkilän "diabeteksen hoito ruokavaliolla"-kirjaa
Se sopii hyvin täysin maallikolle
millä resursseilla? nykyiset ravintosuositukset on siitä solidaarisia että niiden mukaan syömällä ruokaa riittää maapallolla periaatteessa kaikille ihmisille. käytännössä jos olisi keino kaivaa mäkkärin rosiksista sinne viskotut pullasämpylät ja lähettää nälänhätäalueille.
Jos nyt oikeastiin aletaan "jeesustelemaan" niin kaikkienhan pitäisi lopettaa myös kehonrakennus.
MILLÄ RESURSSEILLA OLLAAN PLUSSALLA KUN MUUALLA ON NÄLÄNHÄTÄÄ ? ONKO TÄMÄ SOLIDAARISTA ? Mun mielestä voit lopettaa ton heti alkuunsa.
Kerro mulle myöskin se, että missä se suuri ongelma on kun VHH:n periaate on HIILARIT KORVATAAN RASVALLA ? Eikö sulle toi ole vieläkään selvää, vhh ei ole mikään proteiiniruokavalio vaan pikemminkin RASVAruokavalio.
Nykyään jo kaikkien kevyttuotteiden takia heitetään hyvää rasvaa pois vaikka millä mitoin.
Sitä paitsi hiilarit aiheuttavat yleensä YLENSYÖMISTÄ, eli syödään enemmän kuin on tarpeen. Onko tämä solidaarista ja fiksua mielestäsi ?
entä ympäristönsuojelu? viljojen viljely on suht luontoa kuormittamatonta verrattuna esim pihvikarjan kasvattamiseen.
Hetkonen... Ensinnäkin maanviljely köyhdyttää erittäin paljon maaperää ilman eläinten lantaa sitä ei ole kovin helppoa rikastuttaa ainakaan luonnollisin keinoin, tietääkseni (en ole alan asiantuntija ;) )
Sitä paitsi ei viljelyä todellakaan pidä tai tarvitse lopettaa, oleellista on se mitä viljellään.
Ovatko nykyiset viljelymenetelmät mielestäsi hyviä luonnonsuojelun kannalta ?
mikä on harhaanjohtavaa? millä perusteilla väärät?
joku voisi koota nyt parhaat argumentit noiden väitteiden taakse. huom! ei mitään
"katso www.karppihullut.fi/karppaus-maailman-paras-juttu-jee-jee/" - linkityksiä. mielellään esim linkit pubmediin johonkin tutkimukseen ja lause pari kuvausta perään.
Eiköhän tutkimuksia ole jaettu ihan tarpeeksi tämän otsikon aikana jo :D
Kenties SÄ voit välillä postata jotain mikä PUOLUSTAIS virallista linjaa ? :D
(hah, eli hiilarit on syynä maapallon ylikansoitukseen ;) )
Niinpä, mutta se on tietysti eettisesti oikein :D
Ylikansoituksella ja nälänhädällähän ei tietenkään VOI olla mitään yhteyttä ;)
PS. Anteeks nyt vaan, mutta mä en ole kiinnostunut kun omasta ja Suomen meiningeistä, jätän loput sitten misseille
Miksikö Suomen ? No siksi, että minunkin VERORAHOJA tuhlataan turhiin hoitoihin kiihtyvällä tahdilla :(