Antakaa tuomio!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
50
Ajattelin vaihtaa nyt ojelmaa, ja kun täälä käy niin paljon viisaanpia miehiä kun minä, niin ajattelin ottaa teiltä tuomion että kannattaako tätä ruveta tekeen tai pitäskö täs tehdä jotain toisin.

Päivät joina pääsen salille nykyään ovat maanantai, torstai ja lauantai. Ajattelin jakaa ohjelman neljään palaan:

1.päivä rinta
2.päivä selkä
3.päivä olkapäät ja ojentajat
4.päivä jalat ja hauikset

ja kierto alusta

Korjattavaa/puutteita?

Wanhassa vara parempi...

MA jalat(reidet+pohkeet)
To vetoliikkeet(selkä+haba)
La punnerrukset(rinta+olkapäät+ojentajat)

Ei ole mun mielestä mitään järkeä pistää rinnalle omaa päiväänsä, on se sen verta pieni lihasryhmä. Siirrä vaikka hauikset jalkapäivästä ennemmin rintapäivälle, niin tossa on jo himpun verran enemmän järkeä.

Ohhoh.. Jortsu jo sanoikin. :)

Originally posted by Peetu

1.päivä rinta
2.päivä selkä
3.päivä olkapäät ja ojentajat
4.päivä jalat ja hauikset

ja kierto alusta

Korjattavaa/puutteita?

Vaikken tuomari olekaan, niin tuomioni on se että anna mennä vaan, se on aivan yhtä hyvä/huono kuin melkein mikä tahansa nelijakoinen ohjelma.

noin vähillä tiedoilla treenisisällöstä ei voi antaa minkäänlaisia muutosehdotuksia. jaolla ei niinkään ole vaikutusta, kuin muulla sisällöllä.

Tuomitkaa tämäkin

Maalis- ja huhtikuussa ajattelin vaihtelun vuoksi seuraavaa ohjelmaa (peruskunto- ja rasvanpolttokausi):

MA

-mave (raskas)
-kyykky (85%)
-prässi (85%)
-jalkakoukistus (85%)
-jalkaojennus (85%)
-vatsat

TI

-penkki (raskas)
-vinopenkki (raskas)
-kapeapenkki (raskas)
-ylätaljaveto eteen (85%)
-kulmasoutu käsip. (85%)
-hauiskääntö (85%)
-sivut

TO

-kyykky (raskas)
-mave (85%)
-prässi (raskas)
-jalkakoukistus (raskas)
-jalkaojennus (raskas)
-vatsat

PE

-Ylätalja eteen (raskas)
-kulmasoutu käsip (raskas)
-penkki (85%)
-vinopenkki (85%)
-kapeapenkki (85%)
-hauiskääntö (raskas)
-sivut

Mitä vitunvitunvittua tollasilla (85%):lla tekee? siis ei hevon helvettiäkään! jos raskas päivä: 3-6 toistoa ja jos kevyt päivä 8-12, so simple!

Originally posted by Kroppamies
Mitä vitunvitunvittua tollasilla (85%):lla tekee? siis ei hevon helvettiäkään! jos raskas päivä: 3-6 toistoa ja jos kevyt päivä 8-12, so simple!

No niin, on se hyvä, että olemme saaneet palstalle kaikkitietävän voimailugurun, jolla on absoluuttista faktaa asiasta kuin asiasta. Ravintotietämys on myös yksi erityismaininnan arvoinen osa-alueensa. Ongelmana gurulla on vain se, että vaikka hän suoralta kädeltä saattaa teilata vaikkapa kaikkien muiden vinkit, saattaa hän silti ottaa yhtäkkiä sanansa takaisin. Mutta väärässä hän ei ole ikinä. Jos joku on asiasta eri mieltä "saa hän vetää itsensä jojoon".

Jatka samaan malliin, saa hyvät naurut.

Nimim. "Please, push the red button"

Kroppamies puhuu varmasti kokemuksen syvällä rintaäänellä:lol1:

Lähinnä huvittavia kommentteja poika heittelee, ei sitä aina tarttis asiantuntiaa leikkiä:rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä kroppamies tavallaan puhui asiaa, vaikkakin asian olisi voinut ilmaista hiukan fiksummin, ja noista toistoista en ole ihan samaa mieltä. Aika harvoin tulee alle 6 toistoja otettua.

Kyllä jos tuloksia halutaan niin sitten treenataan kovaa, tai sitten kevyellä viikolla hiukan kevyemmin. Vaikkakin kaikki saa treenata miten lystää, ei yhtä oikeaa tietä ole.

:kippis1:

Originally posted by KyntöSika
Kroppamies puhuu varmasti kokemuksen syvällä rintaäänellä:lol1:

Lähinnä huvittavia kommentteja poika heittelee, ei sitä aina tarttis asiantuntiaa leikkiä:rolleyes:

Siis tarkoitin sitä, että mun mielestä

2x8
2x9
3x10-12

-tyyliset ohjelmat on ihan hanurista tai jotku tollaset prosenttihommat. Ei se lihas välitä treenataanko sitä tarkasti määritetyillä painoilla/toistomäärillä vai ei, kunhan vaan saa tuntumaan lihaksessa, ja jos on siis raskaspävä niin paljon painoo ja vähän toistoo ja kevytpäivä niin toisinpäin. Ei mulla ainakaan riitä innostusta treenata aina niin maan helvetin tarkasti määritetyillä ohjelmilla. Sitäpaitsi se ei ole hyväksi myöskään siksi, että lihas ei tykkää, jos se joutuu aina tekemään samat jutut samoilla painoilla samoina päivinä.

Et siis tainnut oikein ymmärtää pointtiani...

Re: Tuomitkaa tämäkin

Originally posted by trompp
Maalis- ja huhtikuussa ajattelin vaihtelun vuoksi seuraavaa ohjelmaa (peruskunto- ja rasvanpolttokausi):

MA

-mave (raskas)
-kyykky (85%)
-prässi (85%)
-jalkakoukistus (85%)
-jalkaojennus (85%)
-vatsat

TI

-penkki (raskas)
-vinopenkki (raskas)
-kapeapenkki (raskas)
-ylätaljaveto eteen (85%)
-kulmasoutu käsip. (85%)
-hauiskääntö (85%)
-sivut

TO

-kyykky (raskas)
-mave (85%)
-prässi (raskas)
-jalkakoukistus (raskas)
-jalkaojennus (raskas)
-vatsat

PE

-Ylätalja eteen (raskas)
-kulmasoutu käsip (raskas)
-penkki (85%)
-vinopenkki (85%)
-kapeapenkki (85%)
-hauiskääntö (raskas)
-sivut

En yritäkään leikkiä mitään voimaharjoittelun asiantuntijaa, mutta kysyisin paria asiaa:

Mitä ihmettä tuo 85% treeni tarkoittaa? Teetkö silloin sarjaa painoilla, jotka on 85 % maksimista? Jos teet, niin kyllä se on mun mielestä raskas treeni sekin - ellet sitten omaa älytöntä lihaskestävyyttä tai jätä sarjoja aikalailla vajaiksi. Jos taas tarkoitit sitä, että teet treenin 85 % teholla, niin eikö tuo mene aika vaikeaksi? Meinaan vaan, että miten tiedät teetkö nyt 85 vai 80 % tehoilla :rolleyes:

Ja on tuo ohjelma kyllä aika raskaan oloinen. Varsinkin kun on mave ja kyykky samana päivänä. Ettei vaan olisi ylikunto nurkan takana ennenpitkää?

Kroppamiehen "ei se lihas välitä jne." -kommentista tuli niin paljon KP Ourama mieleen, että ihan vihlaisi ... ;)

Jep jep... tuo 85% vain kuvastaa sitä, että ei tehdä täydellä teholla. Peruskuntoon tähtäävänä tuossa ohjelmassa toistot ovat 1. kuukautena 10-12 ja toisena 8-10.

Tätä ohjelmaa en ole koskaan käyttänyt, enkä välttämättä aiokaan käyttää. Laadin sen joskus junnuna jonkun oppaan mukaan. Siis kaksijakoinen voimanostoon tähtäävä ohjelma.

Probleemanahan tuossa ohjelmassa on se, että samat lihasryhmät treenataan kahdesti viikkoon ja kyykky + mave ovat samana päivänä. Tämä nyt on vaan vaihtoehto ns. perusohjelmalle, jossa kaikki treenataan kerralla.

Nyt kun on tottunut jo nelijakoiseen, niin se voisi olla vaihtelua... kesätauon jälkeen saattaisi tulla paremmin kyseeseen.

Siis tarkoitin sitä, että mun mielestä

Sitäpaitsi se ei ole hyväksi myöskään siksi, että lihas ei tykkää, jos se joutuu aina tekemään samat jutut samoilla painoilla samoina päivinä.

Tuossa ainakin puhut asiaa: meikäläinen ainakin on tykästynyt ns. progressiiviseen harjoitteluun ja pyramidi-menetelmään. Lihasta täytyy "huijata" kehittymään.

Kommentoikaa kiitos :)

Morjesta kaikille, aattelin tässä kysästä, mitä mieltä olette mun ohjelmastani, joten kirjoittakaa siis kommenttia tästä.
- Olen n. 1 vuoden käynyt salilla, tavoitteenani kasvattaa lihasmassaa.

Reeni 1: Rinta, olkapäät, ojentajat
Penkkipunnerrus: 1x15, 2x10-12
Rintalihas kone (enmuista virallista nimeä): 3x10-12
Pystypunnerrus niskantaakse: 1x15, 2x10-12
Vipunostot sivuille: 2x12-15
Vipunostot sivuille ristitaljassa: 2x12-15
Dippi: 2xniin monta ku menee
Ojentajat taljasta: 3x12-15

Reeni 2: Jalat, Vatsa - Joka toinen kerta kovaa, joka toinen kevyemmin
Reisi ojennus: 1x12-15, 2x10-12
Reisi koukistus: 1x12-15, 2x10-12
Takakyykky: 1x15, 2x10-12
Prässi: 2x15
Suorat vatsat: 2x40-50 (välillä pienellä lisäpainolla)
Vinot vatsat: 2x30-40 (molemmat puolet)
Kylki rutistus maaten: 2x20-30 (molemmat puolet)
Jalkojen nosto: 2x30

Reeni 3: Selkä, hauis, ranteet - Joka toinen kerta kovaa, joka toinen kevyemmin
Maastaveto: 1x15, 2x10-12
Ylätalja: 1x15, 1x10
Leuanveto myötäotteella: 3x10-12
Alatalja: 2x10-12
T-soutu: 2x10-12
Alaselkää maaten mahallaan: 3x30
Hauis suorallatangolla: 1x15, 2x10-12
Hauis käyrätangolla keskitettynä: 2x10-12
Haius käsipainoilla (vasaraote): 2x10-12
Hauis suorallatangolla (myötäote): 2x10-12
Rannekääntöä: 3x15

- Ennen jokaista reeniä, polkenut kuntopyörää / hölkännyt salille, joten lämpö on tullut jo siinä, toki pientä venyttelyä / verryttelyä vielä ennen varsinaista reeniä.
- Jokainen reeni kestää noin tunnin-puolitoistatuntia.

Kertokaa mitä mieleenne tulee minun ohjelmastani

Morjesta kaikille, aattelin tässä kysästä, mitä mieltä olette mun ohjelmastani, joten kirjoittakaa siis kommenttia tästä.
- Olen n. 1 vuoden käynyt salilla, tavoitteenani kasvattaa lihasmassaa.

Reeni 1: Rinta, olkapäät, ojentajat
Penkkipunnerrus: 1x15, 2x10-12
Rintalihas kone (enmuista virallista nimeä): 3x10-12
Pystypunnerrus niskantaakse: 1x15, 2x10-12
Vipunostot sivuille: 2x12-15
Vipunostot sivuille ristitaljassa: 2x12-15
Dippi: 2xniin monta ku menee
Ojentajat taljasta: 3x12-15

Reeni 2: Jalat, Vatsa - Joka toinen kerta kovaa, joka toinen kevyemmin
Reisi ojennus: 1x12-15, 2x10-12
Reisi koukistus: 1x12-15, 2x10-12
Takakyykky: 1x15, 2x10-12
Prässi: 2x15
Suorat vatsat: 2x40-50 (välillä pienellä lisäpainolla)
Vinot vatsat: 2x30-40 (molemmat puolet)
Kylki rutistus maaten: 2x20-30 (molemmat puolet)
Jalkojen nosto: 2x30

Reeni 3: Selkä, hauis, ranteet - Joka toinen kerta kovaa, joka toinen kevyemmin
Maastaveto: 1x15, 2x10-12
Ylätalja: 1x15, 1x10
Leuanveto myötäotteella: 3x10-12
Alatalja: 2x10-12
T-soutu: 2x10-12
Alaselkää maaten mahallaan: 3x30
Hauis suorallatangolla: 1x15, 2x10-12
Hauis käyrätangolla keskitettynä: 2x10-12
Haius käsipainoilla (vasaraote): 2x10-12
Hauis suorallatangolla (myötäote): 2x10-12
Rannekääntöä: 3x15
- Ennen jokaista reeniä, polkenut kuntopyörää / hölkännyt salille, joten lämpö on tullut jo siinä, toki pientä venyttelyä / verryttelyä vielä ennen varsinaista reeniä.
- Jokainen reeni kestää noin tunnin-puolitoistatuntia.

Kertokaa mitä mieleenne tulee minun ohjelmastani

Mieleen ei tule ainakaan "massanhankinta-ohjelma". Toinen asia on se, että tuppaa olemaan vähän liian yksipuolista treenaamista joidenkin lihasryhmien osalta (mm. rinta+olkapää+ojentaja+jalat). Lisäksi kannattaisi kiinnittää huomiota toistomääriin, sillä yli 12 toistomäärät sopivat parhaiten selkä- ja vatsalihaksille (taas tässä kohtaa joku voi olla eri mieltä :D).

:1:

yli 12 toiston määrät sopivat toki kyllä kaikille lihaksille yhtä lailla, ei tosin massanhankintamielessä kovin hyvin millekään...asiaan, itse tekisin seuraavia muutoksia, tosin nämä vain omat mielipiteeni:

-Rintalihaskoneen (peck deck?) lisäksi ala- tai ylävinopenkki (mieluusti vaikka vuorotellen), lisäksi ristitaljaa voisi joskus tehdä muotoliikkeenä peck deckin sijaan.

-Pystypunnerrusta en missään nimessä suosittele tehtäväksi niskan taakse, jollei halua hajottaa olkapäitään.

-Kaikki vatsat ja kyljet lisäpainoilla toistomäärin 6-12

-Hauiksilta ja yläselältä yksi liike pois, ja liikkeitä voi vaihdella sitten vuoroviikoin

-Toistomäärät kaikissa liikkeillä välille 6-12

Tosiaan vain minun mielipiteitäni, tottakai teet kuten sulla toimii. En kyllä jaksa uskoa että kellään tuollaiset toistomäärät toimivat massanhankintamielessä kovinkaan hyvin. aamen.

yli 12 toiston määrät sopivat toki kyllä kaikille lihaksille yhtä lailla, ei tosin massanhankintamielessä kovin hyvin millekään...asiaan, itse tekisin seuraavia muutoksia, tosin nämä vain omat mielipiteeni:

-Rintalihaskoneen (peck deck?) lisäksi ala- tai ylävinopenkki (mieluusti vaikka vuorotellen), lisäksi ristitaljaa voisi joskus tehdä muotoliikkeenä peck deckin sijaan.

-Pystypunnerrusta en missään nimessä suosittele tehtäväksi niskan taakse, jollei halua hajottaa olkapäitään.

-Kaikki vatsat ja kyljet lisäpainoilla toistomäärin 6-12

-Hauiksilta ja yläselältä yksi liike pois, ja liikkeitä voi vaihdella sitten vuoroviikoin

-Toistomäärät kaikissa liikkeillä välille 6-12

Tosiaan vain minun mielipiteitäni, tottakai teet kuten sulla toimii. En kyllä jaksa uskoa että kellään tuollaiset toistomäärät toimivat massanhankintamielessä kovinkaan hyvin. aamen.

Yhdyn muuten samaan, paitsi että en ottaisi mitään liikkeitä missään nimessä pois vaan jakaisin ne mieluummin vähän paremmin eri päiville (jos aikataulu sallii, muussa tapauksessa vaihtelee vuoroviikoin). Yhtenä poikkeuksena tietty tuo ylätalja, mä en ainakaan saa mitään tuntumaa selkään sillä vehkeellä.

Mm. rintaa kannattaa treenata monipuolisesti (mieluiten kaverin kanssa, niin saa vedettyä ihan loppuun "turvallisesti") kaikkia eri liikkeitä käyttäen(pena+vinopena+alapena+peck-deck).

jipii.

Se on hyvä että tulee myös negatiivisiä vinkkejä, koska niistähän sitä oppii.

Mutta olen ymmärtänyt, että isommalla (n.12) toiston sarjoilla, saa juuri lihasmassaa kasvamaan ? Olen merkannut tuohon 10-12 toistoja, mutta niitten pitäisikin olla 6-12, eli onko tässä nyt sitten jotain tärkeääkin eroa ?

Kyllä, rupean ottamaan vinopenkkiä mukaan myös harjoituksiini, ja vielä tuosta kun joku mainitsi ettei missään nimessä niskan taakse pystypunnerrusta, niin ei minulla se ainakaan näillä painoilla millä olen tehnyt niin olkapäitäni ole rikkonut, vaan hemmetisti lihaan tuntuu :)
Mutta täytyy ottaa huomioon tämä, ja ruveta tekemään myös _ei niskan taakse_.. :P

Lisää kommenttia ohjelmasta ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom