Se on hyvä että tulee myös negatiivisiä vinkkejä, koska niistähän sitä oppii.
Mutta olen ymmärtänyt, että isommalla (n.12) toiston sarjoilla, saa juuri lihasmassaa kasvamaan ? Olen merkannut tuohon 10-12 toistoja, mutta niitten pitäisikin olla 6-12, eli onko tässä nyt sitten jotain tärkeääkin eroa ?
Kyllä, rupean ottamaan vinopenkkiä mukaan myös harjoituksiini, ja vielä tuosta kun joku mainitsi ettei missään nimessä niskan taakse pystypunnerrusta, niin ei minulla se ainakaan näillä painoilla millä olen tehnyt niin olkapäitäni ole rikkonut, vaan hemmetisti lihaan tuntuu
Mutta täytyy ottaa huomioon tämä, ja ruveta tekemään myös _ei niskan taakse_.. :P
Lisää kommenttia ohjelmasta ;)
Alkuun kannattaa tehdä 6-12 toistoja about vuoden verran (tai enemmän) ja sitten kun huomaa ettei lihakset enää kasva, rupeat tekemään supersarjatreenejä (erityisesti käsivarsille) eli about 2x20 sarjoja vuoroviikoin (esim. joka kolmas viikko on jees).
Niskantaaksepunnerruksia kannattaa tehdä, muttei Smith-koneessa, koska liikerata siinä masiinassa ei ole erityisen "vapaa". Eli toisin sanoen tee toki "olankohautuksia", mutta tangolla.