Animal Cut ja muut vastaavat, hyötyä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
48
Hei vaan!

Osaakos joku kertoa, onko noista rasvanpolttajista, kuten Animal Cut ja vastaavat, oikeasti hyötyä? Liikun suht paljon (3 x viikossa puntti, 3 x viikossa aerobinen), ja pyrin myös syömään terveellisesti ja kevyesti. Silti tekee tiukkaa saada paino laskuun. Olen siis 3-kymppinen nainen, :wanha: tiputettavia kiloja 5-10. :itku:

Kotisiili sanoi:
Hei vaan!

Osaakos joku kertoa, onko noista rasvanpolttajista, kuten Animal Cut ja vastaavat, oikeasti hyötyä? Liikun suht paljon (3 x viikossa puntti, 3 x viikossa aerobinen), ja pyrin myös syömään terveellisesti ja kevyesti. Silti tekee tiukkaa saada paino laskuun. Olen siis 3-kymppinen nainen, :wanha: tiputettavia kiloja 5-10. :itku:

No ei varmasti ole nestepöhöä voi poistaa

Kotisiili sanoi:
Hei vaan!

Sinun tilanteessasi en ensimmäisenä etsisi ratkaisua näistä rasvanpolttajista. Mielestäni näiden tuotteiden hyöty on melko vähäinen ja ne toimivat parhaiten silloin, kun painonpudotuksen kaikki muut osa-alueet ovat kunnossa.

Se, että painosi ei tipu, johtuu luultavimmin ruokavaliostasi. Eli siitä, mitä syöt tai et syö. Jotta vähän pääsisi ongelman juurille, voisitko listata yhden päivän syömisesi aterioittain. Jos lasket kaloreita ja hiilari/proteiini/rasva -määriä, niin aina parempi. Lisäksi olisi hyvä tietää pituus ja paino.

Vielä voisin sanoa sen verran, että vaaka ei ole välttämättä paras kehityksen mitta. Jos olet aloittelija, voit saada +- samaan tahtiin lihasta kuin menetät rasvaa ja kehitys näkyy parhaiten peilistä tai mittanauhalla.

Mike sanoi:
Aika monessa on kofeiinia tai guaranaa, joten piristää.

Sekä vihreää teetä, joka sekin piristää.
Ja eikös tuo kilpirauhasen toimintaa stimuloiva sitriinikin (HCA/Garcinia cambogia)
tavallaan piristä? Sitähän on tungettu suurimpaan osaan rasvanpolttotuotteista nykyään.

Eli siis...

Vähän taustoja siis:

Olen siis nainen, ikää 29 v, pituutta 180 senttiä, painoa 70 kiloa. Olo on ollut hyvä 60 kiloisena, siihen pyrkimys takaisin. Kiloja kertyi vaivihkaa lisää viime kesänä ja syksynä, kun joudun asumaan erillään miehestäni (töiden takia) vieraalla paikkakunnalla, jota vihasin, ja taidan vihata edelleen, vaikka se on nykyisin kotikuntani... Ei tullut liikuttua mitään, ja mässäsin ikävääni. Seli seli... :rolleyes:

En ole aivan aloittelija, olen liikkunut aktiivisesti (siis puntti + aerobinen -systeemillä, tätä ennen liikunta oli satunnaista aerobista + aktiivista ratsastusta) noin 5 vuoden ajan. Vasta viimesen vuoden on ollut ammattilaisen tekemä saliohjelma, jaettu 3 päivälle.

Viimeiset pari vuotta olen syönyt aivan liian vähän, noin 1300 kilokaloria per päivä (lukuunottamatta mässyjaksoa), ja elimistö meni ns. säästöliekille (tämä ei ole oma arvaukseni, vaan salin ravintoasiantuntijan), ja tuntui, että vähäinenkin lihaksistoni korvautui läskillä. Inhaa.

Nyt olen koittanut opetella syömään oikein, mutta jokin mättää vieläkin. Paino meinaa vain nousta. Tässä vähän viitettä syömisiini, esim. tänään:

klo 6.30 2,5 dl jugurttia (2% rasvaa)
klo 8.00 1 viipale sekaleipää, päällä broilerinleikettä, jossa rasvaa 1% ja Beceliä, rasvaa 35%
klo 11.30 kanafilettä, wokkivihanneksia ja raejuustoa, jälkkäriksi 2 mandariinia
klo 14.30 banaani
- tässä välissä reeni tai lenkki tai vastaava -
klo 18.00 pieni annos pastaa, raejuustoa, 1 viipale sekaleipää, jossa päällä 1 tl Beceliä ja broiskuleikettä, jälkkäriksi myslipatukka tai proteiinipatukka
20.30 2-3 dl rahkaa

Päivät on aina suht samanlaisia, joskus kanafileen tilalla on tonnikalaa, wokkirehujen tilalla salaattia ja pastan tilalla riisiä jne. Pari kertaa viikossa tulee syötyä esim. fazerin sinin patukka tai vastaava. Kerran viikkon syön vähän enemmän, jotta "herättelisin" aineenvaihduntaani.

Mitään palkkareita tai muita en käytä, vatsa ei kestä niitä. Leipä on sekaleipää (eikä esim. ruisleipää, paitsi joskus) samasta syystä, eli mua riivaa ärtyneen suolen oireyhtymä, joka rajoittaa ruokavaliota jonkun verran. :(

En ole mikään "tositreenari", eli en tähtää mihinkään muuhun kuin hyvään oloon ja omaa silmää miellyttävään ulkonäköön.

Tosi kiva jos joku viitsii auttaa :D :worship:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kotisiili sanoi:
Nyt olen koittanut opetella syömään oikein, mutta jokin mättää vieläkin. Paino meinaa vain nousta. Tässä vähän viitettä syömisiini, esim. tänään:

klo 8.00 1 viipale sekaleipää, päällä broilerinleikettä, jossa rasvaa 1% ja Beceliä, rasvaa 35%
klo 11.30 kanafilettä, wokkivihanneksia ja raejuustoa, jälkkäriksi 2 mandariinia
klo 14.30 banaani
klo 18.00 pieni annos pastaa, raejuustoa, 1 viipale sekaleipää, jossa päällä 1 tl Beceliä ja broiskuleikettä, jälkkäriksi myslipatukka tai proteiinipatukka
20.30 2-3 dl rahkaa

No joo... Et syö hirveän huonosti, mutta kyllä tuossa korjattavaakin on. Ensiksi: Jätä kaikki sokeri pois. Jugurtissa on sokeria, samoin proteiini- ja myslipatukoissa. Eipä se banaanikaan ole muuta kuin nopeaa hiilaria (+vitamiineja ja hivenaineita).
Toiseksi: Paljon liikkuvaksi ja "isokokoiseksi" (anteeksi, mutta et ole mikään hiirulainen naiseksi) syöt mielestäni liaan vähän. En osaa sanoa syömistäsi määristä, mutta veikkaisin, että jää alle 1700 kcalin päivä. Oma 10 kiloa kevyempi ja reilua kymmentä senttiä lyhempi kultani syö enemmän kuin sinä. :)
Kolmanneksi: Suosittelen lisäämään hyviä rasvoja ruokavalioon. Eteenkin tuonne iltapalalle voisit lisätä pari ruokalusikallista öljyä tai kourallisen pähkinöitä tms. Samoin suosittelen pitämään huolen siitä, että saat proteiinia joka aterialla; pelkkä banaani ei mielestäni tee ateriaa ja aterioita kannattaa syödä se 6 päivässä. Ja aamupala on hyvin tärkeä. Purkillinen jukurttia aamupalana on lähinnä vitsi. :rolleyes:

Kotisiili sanoi:
...
klo 14.30 banaani
20.30 2-3 dl rahkaa...

...Päivät on aina suht samanlaisia, joskus kanafileen tilalla on tonnikalaa, wokkirehujen tilalla salaattia ja pastan tilalla riisiä jne. Pari kertaa viikossa tulee syötyä esim. fazerin sinin patukka tai vastaava. Kerran viikkon syön vähän enemmän, jotta "herättelisin" aineenvaihduntaani...
Oletko mahtanut laskea noita itse noita kaloreita? Nimittäin sain lukemaksi seuraavaa (noin-arvoilla, esim. veikkasin leivän painoksi 30g, broilerleikkeen 25g.. jne.): prot.117.885g (36%), hh. 160.038g (49%), rasva 21.33g (15%), yhteensä 1314.81kcal. Eli AIVAN LIIAN VÄHÄN! Sinun kokoisesi nainen kuluttaa jo sängyssä makaamalla ainakin 1500kcal päivässä, ilman että nousee edes hampaita pesemään. Toisinsanoen, jos tuolla määrällä lihot, väkisinkin käy mielessä ajatus, että "aineenvaihdunnanherättelypäivän" täytyy olla melkoista mässäystä. Onkohan noin? Viikon keskiarvokalorit luonnollisesti ratkaisee.

Toiseksi, esimerkiksi rasvaa saat ruokavaliostasi todella vähän. Aikuinen ihminen tarvitsee vähintään 40g rasvaa päivässä. Lisää siis ruokavalioosi esim. öljyä, pähkinöitä tai rasvaista kalaa. Kroppa pitää kiinni rasvavarastoista, jos et anna sille riittävästi hyviä rasvoja. Koita tuota, olen melkoisen varma että jo lisäämällä rasvaa ruokavalioosi saat selviä muutoksia aikaan. Myös proteiinia voisit lisätä, koska vajaa 120g päivässä on aika vähän. Voisithan esimerkiksi lisätä aamupalaasi purkillisen rahkaa ja hiukan hyviä rasvoja, esim. lesitiinirakeita. Muutenkin aamupala on todella niukka - se on toinen päivän tärkeimmistä aterioista. Saisit siis hyvinkin lisätä siihen ruokaa.

Suosittelisin, että käyt esimerkiksi tsekkaamassa Helgan tai Trinityn syömiset (he ovat myös dieetillä). Todella esimerkillisiä ruokavalioita mun mielestäni.. ja tuloksista pystyy myös näkemään, ettei tarvitse kitua äärimmäisen pienillä kaloreilla tiputtaakseen painoa! Mimmien ruokailuja löydät tästä threadista. Ainakin Trinityn syömiset löytyy sivulta 11. Helgan ruokailuja voi tutkia ainakin hänen treenipäiväkirjastaan. (Toivottavasti tyttöjä ei haittaa tämä viittaus - toivoisinpa vaan jokaisen dieettaavan naisen katsovan läpi nuo ruokavaliot ajatuksen kanssa, ja sisäistävän miten paljon dieetilläkin saa syödä!!)

Jospa näillä pääsisit alkuun. Gillyanne tulee varmaan analysoimaan ruokailujasi vielä tarkemmin - varaudu lisäämään protskua jokaiseen ateriaasi ;)

EDIT: Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: rasvanpolttajilla et voi korvata oikeaa ruokavaliota. Ne antavat marginaalisen avun, jos muut osa-alueet ovat viimeisen päälle kunnossa. Ruokavalio on rasvan vähentämisessä kehosta kaiken A ja O! Tätä ei voi ikinä korostaa liikaa. Taikatemppuja ei voi millään laillisilla tuotteilla tehdä. Mikäli tällainen tuote olisi markkinoilla, tuskin Suomessa/muualla olisi niin paljon ylipainoisia ihmisiä :rolleyes:

Kotisiili sanoi:
Olen siis nainen, ikää 29 v, pituutta 180 senttiä, painoa 70 kiloa. Olo on ollut hyvä 60 kiloisena, siihen pyrkimys takaisin.

En haluaisi arvostella tavoitteitasi, mutta mielestäni 60 kg on 180-senttiselle naiselle aika vähän - se tarkoittaa painoindeksiä 18,51, eli lievää alipainoa. Joten olisiko sittenkin järkevää miettiä tuota tavoiteasettelua uudestaan, varsinkin kun aktiivinen salitreeni usein pikemminkin nostaa painoa kuin laskee sitä...? Olen tämän sanonut ennenkin, ja sanon taas: vaaka on punttimimmille turhista turhin kapistus, peili, vaatteet ja ehkä mittanauha kertovat kaiken tarpeellisen.

Kotisiili sanoi:
Viimeiset pari vuotta olen syönyt aivan liian vähän, noin 1300 kilokaloria per päivä (lukuunottamatta mässyjaksoa), ja elimistö meni ns. säästöliekille (tämä ei ole oma arvaukseni, vaan salin ravintoasiantuntijan), ja tuntui, että vähäinenkin lihaksistoni korvautui läskillä. Inhaa.

Näin uskon minäkin tapahtuneen, sillä tuo 1300 kcal on TODELLA vähän - ymmärtääkseni fitnesskilpailijatkaan eivät useinkaan mene noin alas kaloreissa, edes dieetin loppumetreillä. Olisiko mahdoton ajatus, että unohtaisit nyt dieetit hetkeksi tykkänään ja pyrkisit saamaan kroppasi taas toimimaan kunnolla = söisit kunnolla ns. puhdasta ruokaa, ja miettisit dieettaamista vaikkapa kuukauden päästä uudestaan

Kotisiili sanoi:
klo 14.30 banaani
20.30 2-3 dl rahkaa

Eniten pistää tässä silmään hyvien rasvojen puute, 2 tl beceliä/vrk ei riitä. Treeniä edeltävälle välipalalle lisäisin myös jotain proteiinipitoista, voisit vaikka sekoittaa banaanin rahkaan. Tarkoittaako tuo iltapalan rahka muuten maustamatonta rahkaa "suoraan purkista" vaiko hedelmärahkaa tms.?

Tässä nyt jotain näin toisen naistreenaajaan näkökulmasta. :)

EDIT:
Faidra sanoi:
Jospa näillä pääsisit alkuun. Gillyanne tulee varmaan analysoimaan ruokailujasi vielä tarkemmin - varaudu lisäämään protskua jokaiseen ateriaasi

:lol2: Mulla alkaa näemmä olla mainetta mimmien keskuudessa :D

EDIT2: Hidas olin, Omskakas ja Faidra ehtivät jo sanoa ihan samat asiat tuossa ylempänä. No, kertaus opintojen äiti oNpi ;)

Voi ei

Siis voi ei :( Mulle syöminen on TOSI vaikeeta! Nyt mä syön jo omasta mielestäni paljon verrattuna siihen, mitä söin jokin aika sitten. Mä en pysty syömään yhtään enempää!

Tiedän, että tuo aamun jugurtti ei riitä aamiaseksi, mutta aamuisin ei mene alas mitään muutakaan, hyvä että tuo. Yök! :urjo: Samoin välipalabansku tai muu hedelmä - en saa alas sen lisäksi mitään. Eli mä olen luonnostani vähäsyömäinen, ja tuonkin määrä syöminen on jo pakottamista. Ilmeisesti mä en siitä säästöliekistä pääse eroon millään!

Tiedän, että vaakaan tuijottaminen on turhaa, ja mieluummin hävittäisin senttejä kuin kiloja, tai muuttaisin löllön kiinteäksi ilman, että senttejäkään lähtisi. Mutta kun mitään ei tapahdu, tai jos jotain tapahtuu, niin muutos on vaan negatiiviseen suuntaan. :itku:

Mässäyspäivä ei ole mikään yletön. Saatan syödän jonkun em. aterian tilalla joskus pizzaa pari sliceä, tai hampurilaisen, mutta siihen se jää, koko päivä ei ole mässyä. Joka mässypäivänä en noihinkaan sorru, en läheskään. JA tiedän, että toi ei olekaan oikeaoppinen mässypäivä, siis parashan olisi syödä sitä, mitä normaalistikin, mutta vaan enemmän. Mä vaan olen aika herkkusuu, himoitsen välillä pizzaa tms, ja jos kieltäisin ne itseltäni kokonaan, repsahtaisin paheen poluille täysin. Joka päivä en myöskään syö mysli- tai protskupatukkaa jälkkäriksi, mutta mutta... se makeenhimo...

En mä tiijä. Ehkä mä vaan luovutan... :wanha:

Kiitos teille kaikille neuvoista jo nyt! :worship: Lisää otettaisiin ilolla vastaan...

Edit: AI NIIN! Tiedän, etten ole kokoni puolesta mikään hiirulainen :D mutta en ole mikään amatsoonikaan. Eli mä olen kapealanteinen ja -harteinen, pieniluinen siis, vaikka olenkin näin pitkä. Siksi tuo 60 kg (tai muuten vaan sen aikaiset mitat) on mulle se oikeen ja hyväntuntuinen olotila. Eikä se tosiaan ole mikään teini-iän paino, vaan olen ollut tuon painoinen noin ikävuosina 23-28.

En ole varmaan oikea ihminen antamaan syömisneuvoja, kun en ainakaan yleensä kärsi ruokahalun puutteesta. Poikkeus on minulla aamiainen, jolloin on vaikeaa saada alas mitään. Olenkin siirtynyt aamiaisen syömisen sijasta juomaan aamiaisen. :) Eli vedessä turvotettuja kaurahiutaleita, heraproteiinia ja maitoa isoon kannuun, seikaisin sauvasekoittimella ja muutamalla huikalla alas. Ei tarvitse edes pureskella. ;)

Jos ei tuo 'koktaili' maistu, niin on kai sitä keksitty parempiakin. Kokeilepa seuraavalla välipalalla laittaa banaanin seuraksi purkki rahkaa ja muutama desi vettä astiaan ja surauttaa se juoksevaksi sauvasekoittimella. Saat pirtelön, joka maistuu hyvältä ja on helppo syödä "pieneenkin vatsaan". Toisaalta heraproteiinidrinkit ovat jopa kätevämpiä aterian lisiä. Jos 'lehmänmakuinen' pieruhera ei maistu, saa kaupoista nykyään jo todella herkullisen makuisia proteiinijauheitakin.

Taisin mainita jo niistä rasvoista? Kaada oliiviöljyä ruokalusikkaan, lusikka suuhun ja nielaise. Toista tätä muutaman kerran päivässä. Saat kaivattuja kaloreita ja hyviä rasvoja. Hyviä kalorien ja rasvojen lähteitä ovat myös mainitsemani pähkinät ja mantelit yms. Voit rouskutella niitä vähän joka aterialla.

Siis voi ei Mulle syöminen on TOSI vaikeeta! Nyt mä syön jo omasta mielestäni paljon verrattuna siihen, mitä söin jokin aika sitten. Mä en pysty syömään yhtään enempää!

...Vaikka pahoin kyllä pelkään, että tuo "syömävaikeutesi" on henkistä alkuperää, jolle täältä näppäimistön takaa on aika hankala tehdä mitään. :(

.

Jos mä sitten koittaisin aamulla "juoda" aamiaisen, jonkun proskudrinkin vaikka... Soijapohjaisissahan ei tainnut olla laktoosia ensinkään? Ja noita sokereita pitäis varmaan rajoittaa tosissaan, mutta sitten pitää keksiä tilalle jotain, tai kalorit laskee entisestään.

Tuota öljyä mä voisin koittaa lisätä vaikka wokkaamiseen (nyt wokkaan ilman mitään rasvoja), ja sitten salaatinkastikkeeksi myös.

Ehkäpä tämä tästä, pikkuhiljaa... Nyt tuntuu vaan siltä, että elämä ja ajatukset pyörii vaan ja ainoastaan omien kilojen ja syömisten ympärillä. Pitäisi kai saada tilanne siihen malliin, että söisi elääkseen, eikä eläisi syödäkseen, vaikka yleensähän tuolla "eläisi syödäkseen" -jutulla tarkoitetaan ylensyömistä, eikä ruokahaluttomuutta...

Kotisiili sanoi:
Tiedän, että tuo aamun jugurtti ei riitä aamiaseksi, mutta aamuisin ei mene alas mitään muutakaan, hyvä että tuo. Yök! :urjo: Samoin välipalabansku tai muu hedelmä - en saa alas sen lisäksi mitään. Eli mä olen luonnostani vähäsyömäinen, ja tuonkin määrä syöminen on jo pakottamista. Ilmeisesti mä en siitä säästöliekistä pääse eroon millään!

Omskakasin idea aamiaisen juomisesta syömisen sijaan on hyvä! Ja on kyllä myös niin, että syöminenkin on pitkälti opettelu- ja tottumiskysymys. Hiljaa hyvä tulee! :)

Kotisiili sanoi:
Tiedän, että vaakaan tuijottaminen on turhaa, ja mieluummin hävittäisin senttejä kuin kiloja, tai muuttaisin löllön kiinteäksi ilman, että senttejäkään lähtisi. Mutta kun mitään ei tapahdu, tai jos jotain tapahtuu, niin muutos on vaan negatiiviseen suuntaan. :itku:

Ystävän neuvo: hankkiudu vaa'asta eroon HETI, ja teen ylipäätäänkin kunnon pesäero mokomiin vekottimiin! :evil:

Olethan muuten ymmärtänyt sen, että läskiä ei voi muuttaa lihakseksi...? Viittaan tällä tuohon "muuttaisin löllön kiinteäksi", kohtaan.

Kotisiili sanoi:
Mässäyspäivä ei ole mikään yletön. Saatan syödän jonkun em. aterian tilalla joskus pizzaa pari sliceä, tai hampurilaisen, mutta siihen se jää, koko päivä ei ole mässyä. Joka mässypäivänä en noihinkaan sorru, en läheskään. JA tiedän, että toi ei olekaan oikeaoppinen mässypäivä, siis parashan olisi syödä sitä, mitä normaalistikin, mutta vaan enemmän. Mä vaan olen aika herkkusuu, himoitsen välillä pizzaa tms, ja jos kieltäisin ne itseltäni kokonaan, repsahtaisin paheen poluille täysin. Joka päivä en myöskään syö mysli- tai protskupatukkaa jälkkäriksi, mutta mutta... se makeenhimo...

Ei pieni herkuttelu silloin tällöin ole pahasta, päinvastoin! Ex-moderaattorimme Sakkeuksen neuvo lienee taasen paikallaan: Syö 80-90% siististi ja "oikein", niin loput voit sitten ottaa rennosti ja herkutella hyvällä omallatunnolla! :)

Kotisiili sanoi:
En mä tiijä. Ehkä mä vaan luovutan... :wanha:

Miksi luovuttaisit? Siksikö, että syömään opetteleminen ja vartalon muokkaaminen vaatii työtä ja asiaan paneutumista, eikä onnistu tuosta vaan kädenkäänteessä? Ikinä et ole liian vanha muuttamaan syömisrutiinejasi parempaan suuntaan - mikäli et itse päätä sitä olevasi:whip:

Niin, tuosta painosta vielä. Itse olen sinua melkein 20 cm lyhyempi, ja painan tällä hetkellä arvioni mukaan (en ole omistanut vaakaa yli vuoteen) 65-66 kg, eikä silti läski silmissä hylly - en tosin edes väitä olevani mitenkään tiukassakaan kunnossa, kaukana siitä, mutta mahdun edelleen hyvin samoihin 38/medium-kokoisiin vaatteisiin, kuin viitisen kiloa kevyempänäkin. Lihas painaa enemmän kuin läski - mutta menee pienempään tilaan. ;)

Juuh...

Joo, mä tiedän, että ei läski lihakseksi muutu, se nyt oli vaan vertaus, eli läskin paikalle lihasta, kiitos! Tai edes se läski pois... Kriittisimmät kohdat on yläreidet ja vatsa, eli juuri ne, mistä läski huonoiten lähtee... :(

En mä luovuta, välillä vaan niin masentaa, kun yrittää ja yrittää tehdä asioita oikein (ja vielä ammattilaisten neuvojen mukaan), ja persiilleen menee. Saa vaan pahan mielen, ja just sellasen fiiliksen, että mitäpä tässä turhaan rypistämään, kun ei siitä tunnu olevan kuin haittaa. :(

Ennen näitä niukistelu- ja säästöliekkivuosiani söin ihan mitä sattuu ja milloin sattuu, joka viikko pizzaa ja hampurilaista, melkein joka päivä suklaata tai karkkia jne. Reenasin ihan oman keksimäni ohjelman mukaan, jossa ei ainakaan tämänpäiväiseen verrattuna ollut juurikaan järkeä. Muuta aerobista en harrastanut kuin ratsastusta. Ja olin paljon paremmassa kunnossa, noin ulkonäöllisesti ainakin...

Enkä mä nyt siitä painosta sinänsä rutise, se nyt on melko sama että mitä se vaaka näyttää. Mutta kun selkeesti vaakalukeman kasvamisen myötä peilikuva on huonontunut! Ei mulla ole koskaan ennen ollut kahvoja :(

Yritän tässä nyt vaan motivoida itseäni taas uudestaan :whip: Tavoitteeksi olen ottanut sen, että olen helkkarinmoisessa rantakunnossa (enkä rantapallokunnossa :evil: ) vuoden päästä kesällä! Tämä kesä on jo tuhoon tuomittu, joten mitäpä sitä ressaamaan... Eipä ole onneksi ulkomaanmatkaakaan tälle kesälle tiedossa ;)

Jännää, olisi paljon helpompi korjata syömisiään, jos olisi syönyt aivan liikaa. Tai ainakin mulle ruuan rajoittaminen olisi helpompaa, kuin sen määrän lisääminen, ainakin terveellisesti. Suuri kompastuskivi mulle on silti tuo makea...

Kotisiili sanoi:
Joo, mä tiedän, että ei läski lihakseksi muutu, se nyt oli vaan vertaus, eli läskin paikalle lihasta, kiitos! Tai edes se läski pois... Kriittisimmät kohdat on yläreidet ja vatsa, eli juuri ne, mistä läski huonoiten lähtee...

Jep... Valitettavasti taitaa todella olla niin, että jokaisella meistä on kropassaan jokin kohta, joka ei tunnu millään solakoituvan, vaan pikemminkin imuroi yybertehokkaasti jokaisen rasvahiukkasen ja junttaa sen kiinni pajavasaralla. Näkisitpä allekirjoittaneen ns. ratsarit... :evil: Mutta toisaalta, liekö tuolla niin hirveästi väliäkään? Väitän, että aika monella (naisella) se läski on kyllä pitkälti myös korvien välissä - ja itse itseäni mukaillen eräästä aikaisemmasta ketjusta: sopivasti sporttinen, ryhdikäs, itsensä kanssa sinut oleva, elämästään nauttiva nainen on aina upea näky, vaikkei kroppa nyt ihan fitnesstasoa olisikaan!

Kotisiili sanoi:
En mä luovuta, välillä vaan niin masentaa, kun yrittää ja yrittää tehdä asioita oikein (ja vielä ammattilaisten neuvojen mukaan), ja persiilleen menee. Saa vaan pahan mielen, ja just sellasen fiiliksen, että mitäpä tässä turhaan rypistämään, kun ei siitä tunnu olevan kuin haittaa.

Tarkoititko tuolla "persiilleen menolla" siis sitä, ettet pysy saamallasi ruokavaliolla? Vaiko sitä, ettei se tunnu tuottavan tulosta? Mikäli jälkimmäistä, niin silloin sanoisin, että jotain tarkistamisen varaa jossain lienee.

Kotisiili sanoi:
Ennen näitä niukistelu- ja säästöliekkivuosiani söin ihan mitä sattuu ja milloin sattuu, joka viikko pizzaa ja hampurilaista, melkein joka päivä suklaata tai karkkia jne. Reenasin ihan oman keksimäni ohjelman mukaan, jossa ei ainakaan tämänpäiväiseen verrattuna ollut juurikaan järkeä. Muuta aerobista en harrastanut kuin ratsastusta. Ja olin paljon paremmassa kunnossa, noin ulkonäöllisesti ainakin...

Hmmm. Tarkoitatko tuolla paremmassa kunnossa olemisella sitä, etä PAINOIT vähemmän = olit laihempi (kevyempi), ja ehkä siksi myös peilikuvasi näytti mielestäsi paremmalta...? Olen itse ollut vaa'an orja monta monituista vuotta, ja minusta kuulostaa nyt pahasti siltä, että sinulla asia on aivan samoin = vaa'an lukema määrää, miltä olosi tuntuu ja miltä peilikuva näyttää. Siksi ja sitä suuremmalla syyllä toivon, että lakkaat käymästä vaa'alla tykkänään NYT HETI - tiedän, että se on aluksi TODELLA vaikeaa, mutta maksaa kyllä vaivan ehdottomasti! :thumbs:

Rehellisesti sanoen, nimittäin, jos tosiaan olet syönyt ja treenannut täysin "miten sattuu", niin epäilen kyllä, ettei kroppasi ole ennenkään mitenkään "priimakunnossa" ollut, vaikka oletkin ehkä kiloissa mitattuna painanut vähemmän... pahoittelen suoria sanojani, ei ole missään nimessä tarkoitus haukkua/mollata tjsp. :piis:

Kotisiili sanoi:
Enkä mä nyt siitä painosta sinänsä rutise, se nyt on melko sama että mitä se vaaka näyttää. Mutta kun selkeesti vaakalukeman kasvamisen myötä peilikuva on huonontunut! Ei mulla ole koskaan ennen ollut kahvoja

Jep, mutta siitä huolimatta et tarvitse vaakaa mihinkään - anna peilikuvasi kertoa vartalosi paranemisesta!

Kotisiili sanoi:
Yritän tässä nyt vaan motivoida itseäni taas uudestaan :whip: Tavoitteeksi olen ottanut sen, että olen helkkarinmoisessa rantakunnossa (enkä rantapallokunnossa :evil: ) vuoden päästä kesällä! Tämä kesä on jo tuhoon tuomittu, joten mitäpä sitä ressaamaan... Eipä ole onneksi ulkomaanmatkaakaan tälle kesälle tiedossa

Tämä ei nyt ole mitenkään erityisesti sinulle tarkoitettu, Kotisiili, vaan ihan yleisen tason kommenttina: Jos minulla olisi valta ja voima, niin poistaisin tykkänään suomen kielestä sanat "kesäkunto" ja "rantakunto". Ei siellä rannalla (tai kesävaateputiikissa) ole mitään painorajoja tai rasvaprosentinmittauksia! Biitsille kyllä mahtuu vaikkeivät säikeet pakaroissa sinkoilisikaan, ja jos joku ei kestä katsoa, niin kääntäköön päänsä toiseen suuntaan, ei ole minun ongelmani ;) Itse en ole pitänyt tänä keväänä minkäänlaista dieettiä ja tuskin tulen pitämäänkään - tosin en kyllä mitään massiivista läskiongelmaakaan tunnusta omaavani, olenpahan tällainen pieni mutta pyöreä punttimimmi vaan. Enkä taatusti anna sen häiritä kesähepeneisiin tai bikineihin pukeutumista!

Kotisiili sanoi:
Jännää, olisi paljon helpompi korjata syömisiään, jos olisi syönyt aivan liikaa. Tai ainakin mulle ruuan rajoittaminen olisi helpompaa, kuin sen määrän lisääminen, ainakin terveellisesti. Suuri kompastuskivi mulle on silti tuo makea...

Tässä on kyllä vinha perä, itsellänikin on kokemusta hieman vastaavasta. Makean syönnistä sen verran, että väitän 99% makeanhimosta johtuvan joko opitusta tavasta syödä makeaa myötäänsä, tai alhaisesta verensokerista = yksinkertaisemmin sanottuna NÄLÄSTÄ. Eli lisää kunnon ruokaa koneeseen, niin makeanhimokin häviää tai ainakin laantuu huomattavasti, näin kävi myös itselleni! Jos taas kyse on tavasta ja tottumuksesta, niin ei auta kuin vain opetella siitä pois - helpommin sanottu kuin tehty, mutta kannattaa, ehdottomasti! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom