Angiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abine
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä en löytäny söötsillä tähän vastausta eli kysympä täs.

Mulla ny sitte todettiin angiina, mutta kuinka kauan pitää olla pois salilta??

Vituttaa vaa ku täs on jo oltu kuumeen takia jo VIIKKO :curs:, penisiliini-kuurin loppuun asti, vai??

Ite olisin ainakin kuurin loppuun saakka pois salilta! Mulla on ainakin noi lääkkeet laittaa vähä pannun sekaisin!

abine sanoi:
Elikkä en löytäny söötsillä tähän vastausta eli kysympä täs.

Mulla ny sitte todettiin angiina, mutta kuinka kauan pitää olla pois salilta??

Vituttaa vaa ku täs on jo oltu kuumeen takia jo VIIKKO :curs:, penisiliini-kuurin loppuun asti, vai??

IMO vähintään kuuri loppuun ja sitten vasta salille. Jos lääkkeitä määrätään, on hyvä kysyä lääkäriltä, kauanko olisi syytä olla urheilematta.

Joo kävin nyt apteekista penilisiinin hakemas ja 10 päivän kuurin lykkäs että kait lopus voi jo jotain pientä duunailla ilman pahempia jälkisairauksia?

Aika pienesti kannattaa tosiaan aloittaa. Itselläni pamahti kuurin jälkeen kuume heti 38 asteeseen kun pikkusen hölkkäilemässä kävin. Kuurin aikana ei tosiaankaan paljon kannata treenailla, itsellä oli ainakin puhti pois niin pitkään kun lääkkeitä söin, vaikka olo oli jo suhteellisen terve.

Angiinan kanssa viisi kertaa tapelleena voin kertoa, että kannattaa ottaa varsin rauhallisesti taudin kanssa ja parannella itsensä kondikseen todella rauhallisesti. Angiinasta voi nimittäin saada todella ikäviä jälkitauteja, jotka ovat suoraan yhteydessä sydämeen mm. sydänlihaksen tulehdus. Ehdottomasti kuuri loppuun ja senkin jälkeen kannattaa tunnustella omaa fiilistään ennen kuin lähtee salille riehumaan

Mitä pitäis tehä ettei nämä vähäkki lihat lähtisi kun on ny parin viikon paussi, esim jotain syömis puolesta??

Olisit kysynyt lääkäriltä. Minulle lääkäri sanoi että on vältettävä raskasta ja vaativaa liikuntaa. Kävin sitten pumppailemassa kevyesti ja harrastin muutakin liikuntaa kohtuu kevyesti, vaikka minulla oli penisilliinikuuri päällä. Ei tullut minkäänlaisia jälkiseuraamuksia.
Mutta EN SUOSITTELE sinua tekemään näin. Koska sinun tapaus voi olla käyttäytyä erilailla kuin minun. Ja siinä on aina riskinsä, enkä halua olla osasyyllinen jos saat jonkun jälkitaudin tai jotain. Harkitse itse mikä on järkevää sinun tapauksessa.

Jeme sanoi:
Mulla on ainakin noi lääkkeet laittaa vähä pannun sekaisin!

Kovin yksilöllistä. Ellen väärin muista, niin tohon angiinaan tarjotaan jotain V-Pen megaa tai vastaavaa penisiliiniä joka lähinnä pistää kusen haisemaan hassulta. Kokemusta on useammastakin kuurista, ehkä mä olen immuuni muille sivareille?

Kuuri vain loppuun, ei missään tapauksessa puolikuntoisena salille. Ei ne lihat sieltä haubereista minnekään häviä. Lepäilet, syöt monipuolisesti, käytä luppoaika hyödyksesi lukemalla vaikka bodykirjallisuutta, hanki esim. Frédéric Delavierin kirjoittama ja loistavasti kuvittama kirja Lihaskuntoharjoittelun anatomia. Sen parissa aika kuluu. Hätäilemällä saat vain kuolemantaudin ja puupalttoo on aika huono reenivaate.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
uga sanoi:
Kovin yksilöllistä. Ellen väärin muista, niin tohon angiinaan tarjotaan jotain V-Pen megaa tai vastaavaa penisiliiniä joka lähinnä pistää kusen haisemaan hassulta. Kokemusta on useammastakin kuurista, ehkä mä olen immuuni muille sivareille?

Niin voi olla että se kusen haju laittaa mun pään sekaisin! :lol2:
On muuten merkillinen haju!Pitäsköhän rupee tutkiin sen sielun elämää...

Minulle tuli penisilliini kuurista joka annettiin juurihoidon yhteydessä aivan ihme sivarit. Siis mulla ei ollu mitään räkätautia tai vastaavaa ollu pitkiin aikoihin tai muutenkaan ollut pahemmin kipeänä. No kun aloitin tämän kuurin niin alkoi nokasta valumaan jotain keltaista nestettä! WTF? Aluksi ajattelin että kustakos sieltä valuu? Noh toki tätä nestettä piti maistaa.. ei ollu kusta, onneksi! En sitten ikinä keksinyt että mitä tämä neste oli jota nokasta alkoi valumaan aina kun leuan laski kohti rintaa. Nukkuessakin tätä nestettä valui ja aamulla oli tyyny aina aivan märkänä ja poski semmoisessa kivassa liimassa kiinni siinä tyynyssä. Taisi olla kyseessä 2 viikon kuuri ja oireet alkoivat heti samana iltana kun tämä kuuri ja loppuivat heti samana iltana kun kuuri loppui. Noh.. ei ole hammasta kolottanut joten en jaksanut mennä täteiltä kysymään että mikäs tällainen sivari on että valuu jotain keltaista, erehdyttävästi kusta muistuttavaa nestettä nokasta.

Kellään vastaavia sivareita tullut mistään? Mitähän ainetta tuo olisi voinut olla? Itse luulen että olisi voinut olla jotain vanhaa limaa joka olisi poskionteloista tämän kuurin ansiosta sitten valunut pois.. aika vahva kuuri taisi olla kyseessä.. mene ja tiedä :evil: :kippis1:

Angiinaan on myös todettu auttavan mm. Coentsyymi Q10 ja L-karnitiini. En tiedä tarkalleen missä määrin. Jotakin apua saattaa olla myös arginiinista, magnesiumista, N-asetyyli kysteiinistä ja E-vitamiinista (luonnollinen tokoferolien muoto). Sivuhuomautuksena vaan.

Mä olen myös levon kannalla! 1-2viikkoa pois salilta tuskin tekee mitään hirveitä kenenkään tuloksille. Joskus tauko voi jopa parantaa tuloksia. Mulla oli aikoinaan angiina 2-vuotta putkella ja toisen vuoden siitä vietin armeijassa, enkä koskaan saanut vapautusta mistään. Tosin mulla ei ollut koskaan kuumetta. Aina kun kuuri loppui, niin kävin angiina testissä ja joka kerta tulos oli +. Söin mustaakseni 32 kuuria kahden vuoden aikana, eikä niistä ollut mitään apuja. Nielurisat sitten leikattiin armeijan lopulla ja melkein kuolin sinne sairaalaan, koska sain jonkun sairaalapöpön. Sen jälkeen ei ole kurkku ollut kertaakaan kipeä, muuta ku raakan viinan juonnista. Leikkauksesta on nyt aikaa 8-vuotta. Jos sulla on angiina useita kertoja vuodessa, niin kannattaa ehdottaa lääkärille nielurisojen poistoa.

Joo no penisiliininä toimii tuote nimeltään: Milcopen 1500, ja ennen ei ole ollu angiinaa eli ensimmäinen kerta. :curs:

:offtopic: , mutta pitääkö penilisiini kuurin jälkeen syödä jotain maitohappobakteeria (esim. kapseleina, gefilus-piimää), että mahas olis kuurin loputtua "hyviä"-bakteeria ettei "pahat"-bakteerit pääse valloilleen?

abine sanoi:
:offtopic: , mutta pitääkö penilisiini kuurin jälkeen syödä jotain maitohappobakteeria (esim. kapseleina, gefilus-piimää), että mahas olis kuurin loputtua "hyviä"-bakteeria ettei "pahat"-bakteerit pääse valloilleen?

Joillaki antibiootit pistää vatsaa vähän sekasin, joillaki enemmän ja joillaki ei ollenkaan! Apteekistaa saa hyviä maitohappo bakteereja jos jaksaa niistä maksaa! Mut ei oo pakollista. Ja tiedoks kaikille: Älkää koskaan treenatko kipeenä, ainakaan jos on joku bakteeri tai muu sairaus mihin tarvii lääkkeitä. Voin kertoa että lääkärin mukaan angiinassa pitäsi olla yhteensä 2viikkoa treenaamatta, siis vielä pari päivää kuurin jälkeen! Mutta sehän siis tarkottaa kovempaa rasitusta, eli puntti treenihän on siis vaan hyvä! Eli lyhyempää sarjaa pienemmillä painoilla niin ettei rasitu paljoa! Ja kaks viikkoa treenaamatta ei vielä ole paha! ottakaa palautumisen kannalta!

Itse olen yleensä pitänyt vain pari ensimmäistä kuurin päivää ilman mitään treeniä ja sen jälkeen treenannut normaalisti. On totta että näin jälkitautien riski varmasti moninkertaistuu, mutta kun ei malta niin ei. Lääkäri on yleensä tätä kysyttäessä vastannut ettei suosittele mutta ei nyt suoranaisesti kielläkkään. Suurin vaarahan tossa on juuri toi sydänlihaksen tulehdus joka ei oo kiva juttu..

Muutaman päivän kuurin aloittamisesta voi varmaan huoletta jotain kevyttä reeniä tehdä, mutta se pitää kanssa olla kevyttä, silleen että pikkusen lämpiää ja vetreytyy paikat. Lähellekään normaalireenin tasoista ei missään nimessä ennen kuurin loppumista.

Itellä oli pikkupoikana tod. usein angiinaa ja sekä kita että nielurisat reikäiset isot pallukat (kuulemma, lekurin sanoin), jotka oikein imivät itseensä taudinaiheuttajia. Ne sitten leikattiin pois 6-vuotiaana, eikä ole sen jälkeen ollut angiinaa. :) Nykyään kuulemma homma hoidetaan laserilla ja operaatiosta toipuminenkin kestää selvästi lyhyemmän aikaa, kuin silloin vuonna 1980.

Mitä tulee maitohappobakteerivalmisteisiin, niin itse olen niistä saanut paljonkin apua. Gefilusta olen käyttänyt ja nykyään otan yhden päivässä Idoform merkkisiä kapseleita. Niissä on muistaakseni bifidus maitohappobakteereja ja ovat kohtuuhintaisia, jotain 20€ paikkeilla 100kpl purkki. Tässä lisätietoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom