Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
btw. onkohan akkuun tullut jotain vikaa, koska yön on aina latauksessa, mutta nyt on muutaman päivän tehnyt jo sellaista, että aamupaskalla selattuani päivän uutiset on akku muuttunut jo keltaiselle..

Se akku voi olla vaan kulunut/paska. Mulla on galaxyssä yhteensä 5 akkua ja kyllä ne ensimmäiset alkaa jo hyytymään aika pahasti (puhelin hommattu joskus helmikuussa) olen ihan ebaysta tilannut noita 6e (2kpl akkuja+laturi) paketteja ja yhden 1930mah akun. kaikki käytännössä ihan samanlaisia kestoltaan uutena ja pikkuhiljaa alkavat hiipumaan.

Edit: kuuntelen siis 8-10h radiota/spotifyä yms päivässä eli joka päivä joutuu iltapäivällä viimeistään vaihtamaan akun, joten akkujen eroja hyvä verrata. huonoimmat hyytyy jo 11 aikaan ja parhaat kestää jonnekkin 16-17 asti.

Tarkoitat varmaan kalibroinnilla sitä lataa täyteen, käynnistä uusiksi, tyhjennä akku, käynnistää uusiksi, tms. kalibrointia? Sitä mietin, että eihän tuo varmaan tyhjennä sitä battery calibration tiedostoa joka noissa on? Se vaan ehkä laskee sen uusiksi? Rootatuilla kun voi puhdistaa noi statsit, ja sitten tekee sen lataa täyteen ja tyhjennä kokonaan prosessin.
Onhan noita kalibrointiohjeita kaikenlaisia. Itsellä on rootattu ja olen aina tyhjentänyt batterystatsin terminal emulatorilla kaiken muun latauskikkailun lisäksi. En tiedä miten noi muut tavat toimii.

Mulla oli kyllä joskus tuo scandinavian, ja laitoin kyllä ihan suomenkielen. :o
Siis mää en oo mitään Scandinaviania ladannukkaa, enkä muista mikä näppis mulla on sillee että suomessa ei ääkkösiä, mut aattelin vaa et jos toi ruottiks vaihtaminen autto, ku mulla se toimii silleen.

Kylläpäs sieltä löytyi ihan vakiona ääkköset, kun vaihtoi vain jonkun näppäimistön samsungin omaan versioon tms. Vuoden nyt ollut ja vihdoin sain ääkköset. Ei tule enään epäselvyyksiä ainakaan pisteiden puuttumisen johdosta :D

Seuraava operaatio voisikin olla tämä akkuprobleema. Taas yön ollut latauksessa ja akku vain puolillaan.. p*rkele

Se ei edes lataa sitä yli tuon? Luulin että se tyhjenee nopeasti.

Se ei edes lataa sitä yli tuon? Luulin että se tyhjenee nopeasti.
No mä en tajua mikä tässä nyt on. Paripäivää takaperin alkoi temppuilemaan. Siihen asti toimi normaalisti. Ajattelin aluksi, että tonne latausrööriin on mennyt magnesiumia, koska sattui olemaan salilla taskussa mukana, missä oli myös magnesium pala. ( tämä epäilys heräs siis siitä, koska kännykkä ei reagoinut mitenkään siihen, kun työnsin sen oman laturin kiinni ). Hain sitten kaupasta tollaisen monen johdon paketin, mistä löytyi samsungiin sopiva latausjohto akun lataamiseksi.

Laitoin yöksi lataukseen ja akku oli taas täysi ja olin erittäin iloinen jälleen :dance:
Kunnes meni puoli tuntia ja akku vilkutti keltaisella. No siinä se sitten oli koko päivän johdon päässä, mutta ei kertaakaan sitten ladannut kunnolla täyteen. Yön sitten pidin latauksessa ja nyt se sitten jäi jo puoleen väliin..

Todella turhauttavaa, koska ilman puhelinta ei pärjää, mutta työpäivä vaatisi sitä puhelinta ILMAN, että latausjohto perseessä kiinni..

Pitäisi kai käydä näyttämässä ja kysymässä liikkeestä, että mikä on homman nimi. Ehkä menisi vielä takuun piikkiin jos vikaa on?

Lueskelin tätä ketjua pikkaisen ajankuluksi ja kyseltiin puhelimista ja etenkin galaxysta.. Ensimmäisestä vastoinkäymisestä huolimatta suosittelen lämpimästi jokaiselle, joka miettii ostoa!

Ostin tollaisen kumisen suojakuoren vuosi sitten samalla, kun ostin puhelimen. Vaikuttaa siltä, että kumi on kuin terästä, koska puhelin on tippunut lukuisia kertoja asfaltille, parketille, jopa yläkerrasta lalakertaan, mutta silti ei naarmuakaan, eikä minkäänlaista vikaa ole ilmaantunut..

No mä en tajua mikä tässä nyt on. Paripäivää takaperin alkoi temppuilemaan. Siihen asti toimi normaalisti. Ajattelin aluksi, että tonne latausrööriin on mennyt magnesiumia, koska sattui olemaan salilla taskussa mukana, missä oli myös magnesium pala. ( tämä epäilys heräs siis siitä, koska kännykkä ei reagoinut mitenkään siihen, kun työnsin sen oman laturin kiinni ). Hain sitten kaupasta tollaisen monen johdon paketin, mistä löytyi samsungiin sopiva latausjohto akun lataamiseksi.

Laitoin yöksi lataukseen ja akku oli taas täysi ja olin erittäin iloinen jälleen :dance:
Kunnes meni puoli tuntia ja akku vilkutti keltaisella. No siinä se sitten oli koko päivän johdon päässä, mutta ei kertaakaan sitten ladannut kunnolla täyteen. Yön sitten pidin latauksessa ja nyt se sitten jäi jo puoleen väliin..

Todella turhauttavaa, koska ilman puhelinta ei pärjää, mutta työpäivä vaatisi sitä puhelinta ILMAN, että latausjohto perseessä kiinni..

Pitäisi kai käydä näyttämässä ja kysymässä liikkeestä, että mikä on homman nimi. Ehkä menisi vielä takuun piikkiin jos vikaa on?

Lueskelin tätä ketjua pikkaisen ajankuluksi ja kyseltiin puhelimista ja etenkin galaxysta.. Ensimmäisestä vastoinkäymisestä huolimatta suosittelen lämpimästi jokaiselle, joka miettii ostoa!

Ostin tollaisen kumisen suojakuoren vuosi sitten samalla, kun ostin puhelimen. Vaikuttaa siltä, että kumi on kuin terästä, koska puhelin on tippunut lukuisia kertoja asfaltille, parketille, jopa yläkerrasta lalakertaan, mutta silti ei naarmuakaan, eikä minkäänlaista vikaa ole ilmaantunut..

Lue nyt ne munkin viestit. Jos se lataa täyteen, mutta tippuu heti, tai ei edes lataa täyteen, niin vika on 99.9% varmuudella siinä akun kalibroinnissa. Mulla oli ihan samaa vikaa ja kalibrointi korjasi sen.

Lue nyt ne munkin viestit. Jos se lataa täyteen, mutta tippuu heti, tai ei edes lataa täyteen, niin vika on 99.9% varmuudella siinä akun kalibroinnissa. Mulla oli ihan samaa vikaa ja kalibrointi korjasi sen.
Luin kyllä, mutta olen niin saamaton näiden elektronisten vehkeiden kanssa, että minun tapauksessa helpommalla pääsee, kun vie liikkeeseen ja antaa niiden hoitaa homman. :D
Katselin kuitenkin vähän noita ohjeita, mutta en näyttänyt löytävän suomenkielisiä? Ei toi vääräkieli oikein meikäläiseltä taitu, kun ala-asteen Englanninkielen alkeet on jo hukassa :)

99% ohjeista vaatii tosiaan puhelimen "lukituksien" poiston, eli rootin, mutta ilmeisesti voi toimi silti jos teet näin:
  1. Käytä akku loppuun kunnes puhelin sammuu
  2. Käynnistä puhelin uudestaan ja odota kunnes sammuu taas
  3. Ota akku pois 10 sekunnin ajaksi
  4. Laita akku takaisin mutta älä käynnistä puhelinta
  5. Lataa akku kunnes se on täynnä (valo), ja lataa vielä 1 tunti
  6. Käynnistä puhelin ja anna akun tyhjetä kunnes puhelin sammuu
  7. Käynnistä puhelin ja lataa ainakin 8 tuntia
  8. Irroita laturi, sammuta puhelin, ja sitten anna taas ladata tunnin
  9. Irroita laturi, käynnistä puhelin, ja odota 2 minuuttia
  10. Sammuta puhelin ja lataa tunti
  11. Käynnistä uudelleen ja käytä normaalisti
Toi on aika pitkä, ja tosta on monta variaatiota. Ajatuksena on että puhelin vetää akun statistiikat eri tavoin uusiksi ja siten olisi sitten oikeat. Prosessi lukitsemattomalla puhelimella on helpompaa, koska voi vain tyhjentää statistiikat ja ladata täyteen.

Lyhyempi samanlainen:
  1. Puhelin päällä lataa kunnes täynnä
  2. Irroita laturi
  3. Sammuta puhelin ja lataa tunti
  4. Irroita laturi
  5. Käynnistä puhelin ja odotan 3 minuuttia
  6. Katkaise virta ja lataa tunti
  7. Käynnistä puhelin, ja sen jälkeen käynnistä se uudelleen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luin kyllä, mutta olen niin saamaton näiden elektronisten vehkeiden kanssa, että minun tapauksessa helpommalla pääsee, kun vie liikkeeseen ja antaa niiden hoitaa homman. :D
Katselin kuitenkin vähän noita ohjeita, mutta en näyttänyt löytävän suomenkielisiä? Ei toi vääräkieli oikein meikäläiseltä taitu, kun ala-asteen Englanninkielen alkeet on jo hukassa :)
Sulla on varmaan roottaamaton puhelin, niin kokeilepa ihan sellaista, että annat akun kulua tyhjäksi niin että puhelin sammuu. Pidä puhelin sammuksissa ja lataa täyteen. Kun se ilmoittaa akun olevan täynnä, irrota akku ja pidä pari minuuttia irti. Laita akku takaisin ja lataa taas niin kauan, että akku on täynnä. Irrota laturi ja käynnistä puhelin. Puhelin on siis sammuksissa koko tämän ajan kunnes kaikki on valmista.

Rootatuille voi tehdä vielä sen batterystatsien pyyhkimisen, jonka pitäisi olla parempi, mutta tollakin on porukka saanut luurin toimimaan.

Ostin juuri ZTE puhelimen jossa android. Kalenteri on ongelma. Vaikka olen asentanut siihen Simple Calendar Widgetin ja se toimii, mutta ongelmana on se, että kun laitan puhelimeen jonkun tapahtuman, sitä ei löydy puhelimen kalenterissa, mutta näkyy kuitenkin sähköpostin kalenterissa.
Tavoitteena olisi kuitenkin vanhana nokian käyttäjänä saada sellainen kalenteri puhelimeen, joka näkyis näytöllä ja josta näkisin heti tämän päivän ohjelmani..missä pitää olla mihinkin aikaan..
Auttakaa naista mäessä...en muutenkaan ole mikään tekniikan ihmelapsi. Miten saan toimivan kalneterin puhelimeeni, jossa näkyisi tapahtumat?

Ps. Sori hieman sekavasti selitetty, mutta kun hermot menneet jo aikoja sitten....

Tietääkö kukaan mitään HTC Legend mallin roottauksesta? jotain tietoa olen googlella löytänyt mutta suurin osa on ihan täyttä hepreaa minulle.

Ostin juuri ZTE puhelimen jossa android. Kalenteri on ongelma. Vaikka olen asentanut siihen Simple Calendar Widgetin ja se toimii, mutta ongelmana on se, että kun laitan puhelimeen jonkun tapahtuman, sitä ei löydy puhelimen kalenterissa, mutta näkyy kuitenkin sähköpostin kalenterissa.
Tavoitteena olisi kuitenkin vanhana nokian käyttäjänä saada sellainen kalenteri puhelimeen, joka näkyis näytöllä ja josta näkisin heti tämän päivän ohjelmani..missä pitää olla mihinkin aikaan..
Auttakaa naista mäessä...en muutenkaan ole mikään tekniikan ihmelapsi. Miten saan toimivan kalneterin puhelimeeni, jossa näkyisi tapahtumat?

Ps. Sori hieman sekavasti selitetty, mutta kun hermot menneet jo aikoja sitten....

Mikä maili? Ainakin gmailin kalenterin saa helposti synkattua.

Mitäs mieltä Samsung Galaxy S plussasta? Kestääkö tuossa akku miten? Niin ja koska näyttö on sama kuin Galaxy S, niin pysyykö toi miten naarmuttomana ilman mitään suojamuoveja?

Tietääkö kukaan mitään HTC Legend mallin roottauksesta? jotain tietoa olen googlella löytänyt mutta suurin osa on ihan täyttä hepreaa minulle.
Ei juuri Legendin kohdalta ole tietoa.

XDA Developers on ylivoimaisesti paras tiedon lähde, ja siellä on myös linkit custom rommeihin ym. Legendin oma root/custom rom/räpellys palsta on tämä:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=610

Sieltä alkaa lukemaan, kysele toki täältä jos jokin ei aukea. Näin yleisesti voi sanoa että tuolla olevia ohjeita (etenkin mitkä on nostettu pysyvyksi ketjuiksi) seuraamalla ei kovin helposti edes voi mennä pieleen.

Käyköhän nuo Galaxy S:n custom rommit yms. tuohon uuteen plus malliin?
Näyttäisi siltä että ei, tai vaikka rom kävisi niin ilmeisesti ei ole tarjolla mahdollisuutta roottiin.

Back
Ylös Bottom