Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sinänsä ehkä, mutta nyt puhutaan siitä että tuollaiseen duuniin vie. Kyllä minäkin jos raksalla pitäisin tuota mukana, niin ostaisin kotelon. Siinä ei kuitenkaan ole sitä kalvoa sitten kun käyttää. ;)

itseasiassa tuntuu että toi kotelo jopa aiheuttaa sitä naarmuuntumista kun sinne koteloon ajanmyötä pääsee pölyä niin se hioo puhelinta. ja varsinkin kun joutuu nappeja käyttämään niin harvaa koteloa saa täysin tiiviiksi. Kalvo on siitä hyvä ettei sen alle pääse mitenkään roskaa kunhan vain putsaa hyvin vaihtaessa. näytön kun saa suojattua niin muutenhan noi kosketusnäytölliset älypuhelimet ovat varsin kestäviä ja erittäin käytännöllisiä työpuhelimia.

Onnistuin omasta wildfirestä tuon näytön paskomaan, myydäänköhän suomessa näyttöjä varaosina vai joutuuko kiikuttaa huoltoon?

itseasiassa tuntuu että toi kotelo jopa aiheuttaa sitä naarmuuntumista kun sinne koteloon ajanmyötä pääsee pölyä niin se hioo puhelinta. ja varsinkin kun joutuu nappeja käyttämään niin harvaa koteloa saa täysin tiiviiksi. Kalvo on siitä hyvä ettei sen alle pääse mitenkään roskaa kunhan vain putsaa hyvin vaihtaessa. näytön kun saa suojattua niin muutenhan noi kosketusnäytölliset älypuhelimet ovat varsin kestäviä ja erittäin käytännöllisiä työpuhelimia.
Motorola Defy on varmasti aika pätevä tuohon. Sillä on IP67 sertifikaatio, eli kestää pölyn ja veteen upottamiseen metriin asti 30 min ajaksi.

Siitä tulee nyt vielä Defy+, eli parempi versio.

Kuitenkin 100% älypuhelin.

Mitä launchereita jengi käyttää? Itellä ollu kokeilussa: LauncherPro, GO Launcher EX, ADW Launcher, Launcher7 ja SBP Shell 3D. Jotenkin tykästyin tohon SBP Shell 3D. Nopea, toimiva ja aika näyttävä (ainakin SGS2:lla). Säätömahdollisuudet on taas aika surkeat, mutta kyllästyin tohon säätämiseenki. Noilla muilla launchereilla pystyy kyllä säätää kaiken itse ja joskus jaksoin väsääkki photarilla kaikkia mageita juttuja, mutta jotenkin ei enää jaksa. Suurin osa noista on ilmaisia, mutta SBP Shell 3D maksaa sen 10 € https://market.android.com/details?id=com.spb.shell3d

Tosta akun roottauksesta, mistä oli edellisellä sivulla puhe. Nyt olisi muutama vapaapäivä, joten olisi aikaa vähän temppuilla ton puhelimen kanssa, mutta ongelma tulee heti tossa vastaan, kun akku pitää ladata täyteen. Itselläni oli n. 15h latauksessa, mutta ei tule sitä viestiä, että '' akku täynnä, irrota laturi ''. Akun kohdalla oleva sininen valo näyttää olevan täynnä, kun näyttöä latauksen aikana katsoo, mutta latausjohdon irrotettua sininen palkki onkin vain puolessa välissä..

Onnistuuko tämä '' roottaus '', kun akkua ei saa ladattua täyteen?

Tosta akun roottauksesta, mistä oli edellisellä sivulla puhe. Nyt olisi muutama vapaapäivä, joten olisi aikaa vähän temppuilla ton puhelimen kanssa, mutta ongelma tulee heti tossa vastaan, kun akku pitää ladata täyteen. Itselläni oli n. 15h latauksessa, mutta ei tule sitä viestiä, että '' akku täynnä, irrota laturi ''. Akun kohdalla oleva sininen valo näyttää olevan täynnä, kun näyttöä latauksen aikana katsoo, mutta latausjohdon irrotettua sininen palkki onkin vain puolessa välissä..

Roottaus on ihan eri juttu, kuin akun kalibrointi. Kyllä se jotenkin kikkailemalla pitäisi toimimaan saada. Kokeile nyt käyttää niin tyhjäksi, että sammuu, sitten lataat täyteen puhelin poissa päältä (niin täyteen kuin menee) irrotat akun, laitat kiinni ja lataat taas täyteen ja käytät taas loppuun jne. Tee niin monta kertaa, että alkaa pelittään.

Ja nyt kun kerroit näin hyvin mitkä on oireet, eli vaikka miten lataa, niin ei tule täyteen, vaan jää puoliväliin, niin kyseessä on 100% varmuudella akun kalibrointiongelma.

Siis, onnistuu toki. Tosin kyse on puhelimen roottauksesta...

En kyllä osaa yhtään sanoa onko tuollainen vika mitenkään siihen battery statistiikka tiedostoon liittyvä. Root oikeuksilla saa siis tuon tyhjennettyä/poistettua jolloin puhelimen pitää luoda se uusiks niin että puhelin ladataan täyteen kerran.

Ihan läpällä, mutta onko eroa jos lataat USB:llä? Kaikkea kannattaa kokeilla ettei tuon takia lähde roottaileen.

On tuolla ainakin HTCllä ollut jaossa jotain erikoisempia akunbuustauskikkailuja jo jonkin aikaa. En nyt tiedä onko tässäkin tredissä niitä jo sivuttu, mutta varsin useahko on niillä saanut akkuun lisää vipinää.

Vaatinee kevyen googletuksen että pääsee jyvälle proseduurista. En ole itse koekuormittanut aihetta.

Ei pysty kyl ymmärtämään et miten ihmiset saa puhelimiensa näytöt ihan naarmuille. Mulla on nyt ollu toi desire hd joku 8 kuukautta ja koko puhelimesta ei löydy yhtäkään naarmua. Ei ainakaan ilman suurennuslasia. Töissä puhelin on haalareitten rintataskussa ja vapaalla ihan housujen taskussa. Hetken aikaa pidin töissä sitä simmosessa suojalasien kankaisessa pussukassa, mut enää en oo jaksanu sitä edes käyttää. Niin ja itte en laittais mistään hinnasta suojakalvoa tohon. Sen verran mitä oon muutaman kaverin luuria nopeesti kokeillu, missä on suojakalvo ni kyl siin kärsii käyttötuntuma todella paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei pysty kyl ymmärtämään et miten ihmiset saa puhelimiensa näytöt ihan naarmuille. Mulla on nyt ollu toi desire hd joku 8 kuukautta ja koko puhelimesta ei löydy yhtäkään naarmua. Ei ainakaan ilman suurennuslasia. Töissä puhelin on haalareitten rintataskussa ja vapaalla ihan housujen taskussa. Hetken aikaa pidin töissä sitä simmosessa suojalasien kankaisessa pussukassa, mut enää en oo jaksanu sitä edes käyttää. Niin ja itte en laittais mistään hinnasta suojakalvoa tohon. Sen verran mitä oon muutaman kaverin luuria nopeesti kokeillu, missä on suojakalvo ni kyl siin kärsii käyttötuntuma todella paljon.
Suojakalvoja toki huonoja ja hyviä. Ei se silti sitä muuta käyttäisinkö itse. :)

Kaippa se joissain duuneissa sitten naarmuuntuu.. ja tietenkin jos on tapana pudotella. Itse olen pudottanut ehkä 3 kertaa sitten viime vuoden kesäkuun, ja jälkinä on pari ehkä puolen millin suuruista painaumaa tossa normi Desiren metallisessa reunuksessa.

^ Sama. En jaksanut käyttää alkua pitempää suojapussia kun puhelin tuntuu heti taskussa paljon isommalta + vittumaista kaivaa sieltä pussista. Sen verran oon huolehtinut että avaimia pyrin olemaan pitämättä samassa taskussa ja HTC:n näyttö on käytännössä naarmuton. Sen sijaan takakannessa alkaa näkymään kulumista mutta työkaluhan tää mulle on eikä mikään näyttelyesine.

työkaluhan tää mulle on eikä mikään näyttelyesine.
Samaa olen miettinyt. Tosin mulle ei ole työkalu, vaan hupiväline. Mikään näyttelyesine ei todellakaan ole, enkä ymmärrä ketä varten tätä näyttöä säästelisin. Kuitenkin käytän samaa puhelinta ainakin pari vuotta, niin ei tästä sen jälkeen kuitenkaan ole enää mitään jäljellä, eikä kukaan halua tätä ostaa kuitenkaan enää silloin.

Onko Andoid puhelimissa tota NFC sirua? Miten kaukaa se tunnistaa toisen sirun?
Mun mielestä ei vielä missään, ainakaan Suomessa myytävässä. Tosin niitä rupeaa tippumaan paljonkin vielä tänä vuonna.

Samsungin galaxy S 2:sta pitäisi loppuvuodesta löytyä NFC-piiri. En muista oliko se erillinen malli vai laittavatko sen kaikkiin puhelimiin.

Samsungin galaxy S 2:sta pitäisi loppuvuodesta löytyä NFC-piiri. En muista oliko se erillinen malli vai laittavatko sen kaikkiin puhelimiin.
... niin siis loppuvuodesta valmistettavat SGSII tulevat saamaan sen?

Back
Ylös Bottom