Et tunnu ymmärtävän sitä, että reach-erojen merkitys vain kasvaa mitä lähemmäksi tullaan tätä päivää ja koventunutta tasoa. Jos tuossa otannassa on ollut kaikki vanhat openweight-matsit mukana, niin ensimmäisenä minulle tulee mieleen, että ehkä jopa isompi osa niistä matseista ei ole edes päättynyt sen isomman ja ulottuvamman voittoon. Varsinkin kun mennään kaikkein isoimpiin paino ja reach-eroihin (ns.friikki-matsit), niin oli varmaan yleisempää niin päin, että pienempi ottelija voitti. Mikä tarkottaisi sitä, että ne open weight matsit vääristäisivät tuon tutkimuksen prosentteja toiseen suuntaan mitä yrität esittää. Todennäköisimpänä pidän kuitenkin, että tuon tutkimuksen tulokset vastaavat suht hyvin todellisuutta.
Nuo joidenkin ottelijoiden uran varrella vaihdelleet reachit eivät taas todista sen enempää puolesta kuin vastaan tuon tutkimuksen tuloksia, joten niiden ei pidä antaa vaikuttaa tilastoista tehtäviin johtopäätöksiin.
Ei minulla ole mitään erityistä tarvetta kieltää sinun esittämiä pointteja, ihan hyvää ja aiheellista pohdintaa sinulla on ja kaikki pitää ilman muuta ottaa huomioon. Tuota tutkimusta parempaa materiaalia meillä ei vain tällä hetkellä ole tarjolla ja ainakin minä pidän hyvin todennäköisenä kaiken tiedon valossa, että se on suunnilleen paikkaansa pitävä, mutta tottakai jokaiseen tutkimukseen kuuluu oma virhemarginaalinsa. Tuskin sinäkään olet sitä mieltä vaikka tuota tutkimusta ei olisi olemassakaan, että esim.6 tuuman reach-ero ei vaikuttaisi keskimäärin merkittävästi kahden ottelijan välillä varsinkin tänä päivänä vapaaottelussa? Sinun täytyy sitten vain mutuilla se merkityksen suuruus itse jos et halua tuota tutkimusta ottaa vakavasti.
En voi sanoa että olisin sitä mieltä että 6 tuuman reach ero vaikkutaisi keskimäärin merkittävästi kun luotettavaa tilastotietoa ei ole, en pidä tuota tilastoa luotettavana. Pyydä niitä tekemään nykyaikainen versio niin katsellaan asiaa uudestaan.