tikkuukko
Banned
Ilmeisesti sulla on joku tilasto nyt tässä sun apuna. Itse muistan jonkun tilaston jonka mukaan todella isolla (siis Jon Jones-lukemissa) reach-avulla voittaa tyyliin yli 60 % ajasta keskimäärin. "Normaaleilla" reach-eroilla sen tilaston mukaan toi voittohajonta oli huomattavasti pienempi (tyyliin 52-48 viiva 55-45). Heavyweightissäkin isompireachisten etu oli joku 55 %.
Noiden äärimmäisen harvinaisen isojen reach-erojen takia ei ole mun mielestä mitään järkeä lähteä muuttamaan koko painoluokka-konseptia. Jos joku löytää jonkun tommosen tilaston niin laittaa tähän niin näkee paremmin. Muutenkin noissa tilastoissa on niin paljon eri muuttujia ja niiden analysointi on tosi raskasta ja tarkkaa puuhaa, eikä mulla ainakaan ammattitaito riitä siihen.
Pienet reach-erot ei vaikuta juuri lainkaan, samoin kuin ei pienet painoerotkaan. Nuo mainitsemani luvut on tutkimuksesta missä otantana oli kaikki siihen mennessä käydyt reilu 2200 ufc-ottelua. Taisi olla underdogsin laittamana gsp-ketjuun muutama päivä sitten. Löytäisin henk.koht siitä tutkimuksesta paljonkin huomauttamisen ja tarkentamisen varaa, mutta ihan riittävän suuntaa-antava se on.
Ei sellaiset 4-8 tuuman reach-erot mitään "äärimmäisen harvinaisia" sentään ole isommissa painoluokissa ja niillä on jo tosi merkittävä vaikutus. Jones on sitten vielä ihan oma poikkeuksensa siihen päälle ja sillä on Hendoon jo 12 tuumaa. Tämä nyt ei aiheeseen suoranaisesti liity, mutta on aika ironista, että Hendon "ainoa" mahdollisuus voittaa Jones on saada h-bomb osumaan, ja samalla sen on ihan naurettavan vaikeaa saada siihen edes yhtä tilaisuutta reach-eron takia. Mutta kaikki kunnia papalle, kun sitä ei koskaan haittaa paljonko vastustaja painaa tai miten pitkä kikkeli sillä on.