AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö vieläkään ole muutkaan saaneet kutsuja pääsykokeisiin? Pääsykokeet pidetään ensiviikon perjantaina ja alan jo hieman huolestua.
Aiempina vuosina ne kutsut on minusta saapuneet jo viikkoja aiemmin...

Eikö vieläkään ole muutkaan saaneet kutsuja pääsykokeisiin? Pääsykokeet pidetään ensiviikon perjantaina ja alan jo hieman huolestua.
Aiempina vuosina ne kutsut on minusta saapuneet jo viikkoja aiemmin...

Turun ammattikorkeakouluYhteishaun valintakoetiedot kevät 2007

Valintakoekutsut postitetaan 30.5. ja tulokset julkaistaan aikaisintaan 10.7. ja viimeistään 20.7.2007.

Noin lukee Turun ammattikorkeakoulun sivuilla

Kiitos. Varmasti noudattavat tuota samaa aikataulua muissakin kouluissa.
Huokasin helpotuksesta etteivät ole minua unohtaneet tai hakemus kadonnut matkanvarrella.

Onko Elektroniikan koulutusohjelma ihan perseestä? Työmahdollisuudet millä tasolla nykyään? Tietysti suuntautumisvaihtoehdoilla pystyy hieman vaikuttamaan asioihin. Se on totta, että insinöörejä valmistuu nykyään paljon.

Onko Elektroniikan koulutusohjelma ihan perseestä? Työmahdollisuudet millä tasolla nykyään? Tietysti suuntautumisvaihtoehdoilla pystyy hieman vaikuttamaan asioihin. Se on totta, että insinöörejä valmistuu nykyään paljon.

riippuu vähän että mitä tahtoo työelämältä mutta ainakin enermetti tuntuu vieläkin työllistävän suunnittelupuolta

kysyntää varmaankin on kaikenlaiselle elektroniikalle mutta kaikista varminhan ois lukea mekaniikkasuunnittelijaks niin työt ei periaatteessa loppuis koskaan jos on vaan ammattitaitoinen....

Ketään menossa Tampereelle tekniikan pääsykokeisiin? Itehä oon menossa Lahdesta ja tietenki varmaa sotken itteni liian myöhään paikalle jonku juna- tai linja-autokommelluksen takia. :D

Olin opettajan kanssa sopinut, että esitän oparin tällä viikolla. Olikin iloinen yllätys kun aamulla tuli sähköpostia, että opettaja on tän viikon poissa ja ensi viikolla alkaa kesäloma. Pitää istua valmiin oparin päällä koko kesä ja esittää syksyllä...

En tiiä onko tässä jo kysyttykin, mutta...

perjantaina ois nuo tekniikan puolen amk-pääsykokeet ja epäilyttää omat taidot laskutehtävissä kun en oo lukiota käyny...

Niin, kun tuolla amk:n sivuilla lukee että kokesta pitää saada vähintään 10 pistettä, eli montakohan laskua pitää osata? Ja mitenkä luetun ymmärtäminen, kai se kuuluu tohon 10 pisteeseen myös?

Entä jos osaa jonkun laskun osittain niin saako siitä kuitenkin jotain pisteitä, vaan pitääkö lasku osata täysin?

Mitenkähän sitten, kun haen suht pieneen amk:hon ja tänä vuonna ensisijaisia hakijoita oli muutama vähemmän kuin aloituspaikkoja... että otetaanko kaikki paikat tuollaisissa tapauksissa täyteen vaikkei kokeesta saisikaan vaadittavaa pistemäärää? etenkin jos muuten pisteet on suht hyvät, mm. työkokemuksen ansiosta...

anteeksi jos oli vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta mua vaivaa...:rolleyes:

Luetunymmärtäminen? Ei minusta sellaista ole tekniikan pääsykokeissa ollut... Saatan muistaa kyllä väärinkin.

Laskujen pisteyttämisessä on aikalailla sama käytäntö ilmeisesti kuin ylioppilaskokeissakin. Eli ymmärtääkseni pisteitä saa myös vajaiksi jääneistä tai laskuvirheellisistä tehtävistä, jos edes idea on ollut oikea.

Kylläpä noissa vanhoissa pääsykoelappusissa (2005-2006) on tekstin ymmärtäminen ekana... luetaan juttua jotain 20 min ja sittee vastataan kysymyksiin... liekö ollut moinen vielä montaa vuotta?

Olen ensi vuonna hakemassa AMK:uun ensihoitajaksi opiskelemaan ja nyt olisi hieman kysyttävää... Siis millä te elätte sen n vuotta, mitä opiskelut kestää?:eek: Tekemällä töitä samalla? (kaveri pelotteli, että tunteja saattaa olla klo 8-18 ja siihen vielä matkat päälle, niin jes...). Opintotuella? (elääkö sillä?!). Vai onko kaikilta kuollut joku yber-rikas Horst-setä sopivasti juuri ennen opiskeluja jättäen miljoonaperinnön?:eek: Mä en ainakaan himassa voi asua sitten kun opiskelut alkaa, joten siinäkään ei voi säästää.

herätellään tätäkin ketjua.

AMK haku todennäköisesti kohta edessä ja nyt kaipaisin tietoa & kokemuksia AMK opiskelusta. yllätyin kuin lueskelin juttuja amk opiskelusta, oli hyvin paljon sellaisia mielipiteitä että koko homma on kuin ylä-asteelta. helvetisti ryhmätöitä, "itse oppimis" -päiviä/jaksoja, ja opettajilla kova pula motivaatiosta.

erityisesti jo jollakin on kokemusta EVTEK:istä tai STADIA:sta. varsinkin stadiasta on yllättävän paljon tullut juttua että olisi enemmänkin lastentarha kuin ammattikorkeakoulu.

herätellään tätäkin ketjua.

AMK haku todennäköisesti kohta edessä ja nyt kaipaisin tietoa & kokemuksia AMK opiskelusta. yllätyin kuin lueskelin juttuja amk opiskelusta, oli hyvin paljon sellaisia mielipiteitä että koko homma on kuin ylä-asteelta. helvetisti ryhmätöitä, "itse oppimis" -päiviä/jaksoja, ja opettajilla kova pula motivaatiosta.

erityisesti jo jollakin on kokemusta EVTEK:istä tai STADIA:sta. varsinkin stadiasta on yllättävän paljon tullut juttua että olisi enemmänkin lastentarha kuin ammattikorkeakoulu.
No itse olen ensimmäistä(ja viimeistä) vuotta opiskelemassa stadiassa ja kyllä osaltaan tuntuu tuo lastentarha juttu olevan totta. Siis töitä kyllä on paljon ja lukea saa mutta noi luokkatoverit vaikka samaa ikäluokkaa ovatkin, ovat henkisesti moni hieman liian nuoria. Meinaa palaa päreet joka päivä. Mutta en siis tämän takia lopeta, vaan kun ei ala kiinnosta.

Siis millä te elätte sen n vuotta, mitä opiskelut kestää?:eek: Tekemällä töitä samalla? (kaveri pelotteli, että tunteja saattaa olla klo 8-18 ja siihen vielä matkat päälle, niin jes...). Opintotuella? (elääkö sillä?!).

Ahkerimmat tekee töitä, mutta tietenkin hyvät osa-aikaiset paikat ovat harvemmassa. Mutta joka tapauksessa opintoraha ja asumistuki tekevät parhaimmillaan n. 400e/kk, opintolainaa saa 300e/kk päälle. Solukämpän vuokra on n. 200e/kk joten viisi hunttia pitäisi jäädä elämiseen. Eihän se paljoa ole, mutta kyllä sillä kituuttaa etiäppäin jos ei ole paljoa muuta välttämätöntä kuin ruokakulut. Opiskelijana kannattaakin hommata esim. kämppä läheltä koulua ja jotain ruokakauppaa niin säästää bensassa/bussilipuissa jo jonkun euron.

Vaihdoin viime syksynä puolta tietotekniikasta konetekniikkaan. Aika paljon alasta kiinni millaisia ihmisiä tulee luokkaan ja tietenkin puolesta.

Samoin tunnit ym. riippuu kovasti opettajasta ja alasta. On hyviä ja huonoja opettajia.

Samalla luokalla on ainakin kolmesta eri koulusta Ouluun siirtyneitä. Kajaanista, Rollosta ja Ylivieskasta. Hirveä ero ainakin opetussuunnitelmissa. Moni noista on kusessa matemaattisissa aineissa, koska ei ole käynyt perushommia ekana vuonna edellisessä koulussa.

Koulusta pääsee helpolla jos haluaa, mutta saa siihen aikaakin menemään jos todella haluaa panostaa.

Niin ja aika moni tekee töitä samalla koulun ohella tai sitten on kesät paukuttamassa tienestejä säästöön.

Jos meinaat esim. Oulussa asua yksiössä niin aika hyvin saat tuella kituuttaa. Järjestään menee kämppään sen yli 400e/kk. Ellei saa opiskelija-asuntolasta järkättyä yksiötä.

Mitä oon kuullu niin aivan perseestähän se on. Ryhmätöitä, projekteja omalla ajalla, vitusti koulua, kursseja saa valita ees ite, työllisyys joillain aloilla aivan peppureiästä...

Kyllä, menkää yliopistoon, mutta välttäkää humanistisia aloja.

Mitä oon kuullu niin aivan perseestähän se on. Ryhmätöitä, projekteja omalla ajalla, vitusti koulua, kursseja saa valita ees ite, työllisyys joillain aloilla aivan peppureiästä...

Kyllä, menkää yliopistoon, mutta välttäkää humanistisia aloja.
No mitäs siellä AMK:ssa sitten pitäisi tehdä?

Taitaa olla toi tuntien määrä viikossa vaihdella aika rajusti eri koulujen välillä. Meillä on ainakin tähän mennessä ollut (4 vuosi menossa) maksimissaan 20-25h/viikko. Aina ollut ainakin yksi päivä viikossa täysin vapaa. Ja suurimman osan kursseista pääsee läpi tekemättä yhtään mitään tai olematta edes paikalla. Kunhan nyt kokeessa käy ja sen saa läpi. Ainoastaan muutamalla kurssilla (~5) on tähän mennessä oikeasti joutunut tekemään jotain päästääkseen edes läpi. Mutta tuokin johtuu lähinnä yhdestä opettajasta, joka oikeasti vaatiikin opiskelijoilta jotain. :)

Mutta toi on itselle ollut ainakin siinä hyvä systeemi, että on ollut aikaa tehdä koulun ohella paljon omia alaan liittyviä projekteja. Niissä olen enemmän oppinut kuin koulussa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom