3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
^ Säästä rahaa ja hommaa jotain oikeasti hyödyllistä. Aerobista harjoitat omilla jaloilla, joten hanki jotain siihen lihaspuoleen.

Leuanveto, dippi ja vatsalihasasema - Gorillasports.fi

Tolla teet dipit, leuat, vatsa, eli koko yläkropan. Halvin versio nopean googlauksen jälkeen, vähän kalliimmissa oli kenties hieman enemmän ergonomiaa, mutta toimi toikin.

Nyt huomasin valitettavasti huonon puolen tuosta laitteesta. Mitenkäs kun maksimikuorma on se 90kg ja menee oma paino kybällä ylitse (läski olen)? Vääntyykö tuo käyttökelvottomaksi vai onko tuo vain joku "suositusraja" ja kestänee vielä reilusti yli tuon 90kg... Vai onko tässä ekana edessä kuntoremontti, jotta päästään tuohon 90kg.

http://gorillasports.fi/kuntosalilaitteet/10000804-voimatorni-2.html Ajaisiko esim tämän linkin tuote saman asian. Ainakin omalla painolla voisi specsien mukaan treenailla ja hinta on vielä edullisempi. Saatavuus vasta 15.9. Tämän voinee unohtaa myös

Hei! Oon tässä alkanu miettimään kuntosalilla käymistä. Elikkä oon 17v (188/96kg, läskiä reilusti) niin mietin että pitäskö alottaa diettaamalla eka jotain 10kg pois vai alanko vetämään plussilla? ajattelin että aloitan joko SS:illä tai G6. Tavoitteena on nyt yleiskunnon kohentaminen ja lihasten saaminen. :) Kiitos jo etukäteen vastauksista. :dance2:

Hei! Oon tässä alkanu miettimään kuntosalilla käymistä. Elikkä oon 17v (188/96kg, läskiä reilusti) niin mietin että pitäskö alottaa diettaamalla eka jotain 10kg pois vai alanko vetämään plussilla? ajattelin että aloitan joko SS:illä tai G6. Tavoitteena on nyt yleiskunnon kohentaminen ja lihasten saaminen. :) Kiitos jo etukäteen vastauksista. :dance2:

Itse en edes laskisi kaloreita, vaan lähinnä karsisin kaiken ns. "paskan" (erityisesti lisätyn sokerin ja prosessoidun ruoan!) ruokavaliosta. Eli ruokavalio kuntoon, oikeasti terveellistä ruokaa ja treeniä, niin todennäköisesti saat lihasta, mutta samalla läskiäkin palaa. Kaloreihin ei mielestäni kannata orjallisesti tuijottaa, vaan lähinnä kaloreiden laatuun.

Nyt huomasin valitettavasti huonon puolen tuosta laitteesta. Mitenkäs kun maksimikuorma on se 90kg ja menee oma paino kybällä ylitse (läski olen)? Vääntyykö tuo käyttökelvottomaksi vai onko tuo vain joku "suositusraja" ja kestänee vielä reilusti yli tuon 90kg... Vai onko tässä ekana edessä kuntoremontti, jotta päästään tuohon 90kg.

Voimatorni 2 - Gorillasports.fi Ajaisiko esim tämän linkin tuote saman asian. Ainakin omalla painolla voisi specsien mukaan treenailla ja hinta on vielä edullisempi. Saatavuus vasta 15.9. Tämän voinee unohtaa myös
Eikös tuo aika samanlainen ole. Eli ajaa kai saman asian.

- - - Updated - - -

SS kehiin ja dieetti. Aloittelijana saat lihasta dieetilläkin. Noilla mitoilla jos plussailet niin olet puolen vuoden päästä 110 kg ja siitähän riemu repeää.

Sellanen kysymys venyttelyyn liittyen, että tarviiko esim 2-4 tuntia salitreenin jälkeen venytellessä lämmittää venytettäviä lihaksia vai ovatko lihakset vielä lämpimät salireenistä? Kun yleensä sanotaan että 2-4 tuntia reenin jälkeen on hyvä venytellä. Pakkotoiston venyttelyoppaassa sanottiin että olisi hyvä juuri lämmittää lihakset ennen venyttelyä, mutta riittääkö esim. 20 askelkyykkyä ja muutama jännehyppy jalkojen lämmittelemiseksi vai jotain 5min pyöräilyä?

Sellanen kysymys venyttelyyn liittyen, että tarviiko esim 2-4 tuntia salitreenin jälkeen venytellessä lämmittää venytettäviä lihaksia vai ovatko lihakset vielä lämpimät salireenistä? Kun yleensä sanotaan että 2-4 tuntia reenin jälkeen on hyvä venytellä. Pakkotoiston venyttelyoppaassa sanottiin että olisi hyvä juuri lämmittää lihakset ennen venyttelyä, mutta riittääkö esim. 20 askelkyykkyä ja muutama jännehyppy jalkojen lämmittelemiseksi vai jotain 5min pyöräilyä?

Ehdottomasti jonkin sortin lämmittelyt ennen venyttelyä. Kevyitä lihasliikkeitä yms vai tehdä.

Hei olisiko mahdollista saada penkki maksimi 85kg nousemaan ja tarkotus ois nostaa se 20 viikos jonnekki 115-120kg. Oisko täs järkevää lähtee nyt jaksottelee perus ja maksimikautta?
esim. eka 2kk perusvoimaa 2-6*5-8, sit 1kk maksimia 2-5*1-3, sit taas 1kk perusvoimaa ja vipa 1kk piikkaus tyyliin? Ensinnäki onko toi edes mahdollista?

Hei olisiko mahdollista saada penkki maksimi 85kg nousemaan ja tarkotus ois nostaa se 20 viikos jonnekki 115-120kg. Oisko täs järkevää lähtee nyt jaksottelee perus ja maksimikautta?
esim. eka 2kk perusvoimaa 2-6*5-8, sit 1kk maksimia 2-5*1-3, sit taas 1kk perusvoimaa ja vipa 1kk piikkaus tyyliin? Ensinnäki onko toi edes mahdollista?

En ole ihan kauheasti voimailuun perehtynyt, mutta sanoisin, että ei ole mahdollista tuossa ajassa. Kuitenkin kun penkkimaksimissa lähennellään sitä satasta, niin viimestään siinä vaiheessa ns. nopea "aloittelijakehitys" on jo selkeästi muuttunut hitaammaksi kehitykseksi.

Ai melkein 2 kiloa viikossa? Tuskin onnistuu. Miksi edes mietit onko se mahdollista? Et sä varmaan treeniä tuohon lopeta.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Onko 3-jakoisen käyttäminen kolmena päivänä kovin kannattavaa? Olen nyt kesälomalla käyttänyt 2-jakoista, neljä kertaa viikossa mutta nyt kun koulut alkavat, minulla on mahdollista käydä vain 3 kertaa viikossa.

Kertoisitko minkälainen tuo 1+2-jakoinen on? Ja miten 2-jakoinen onnistuu kolmella treenikerralla viikossa?

1+2-jakoisessa tehdään ensimmäisessä treenissä koko kroppa läpi ja kahdessa seuraavassa puolet eli esim. koko kroppa - yläkroppa - alakroppa tai koko kroppa - työntävät - vetävät. Toisessa kysymyksessäsi nyt ei ole mitään järkeä. Jos teet 2-jakoista kolmella treenillä viikossa niin se ne viikkojen treenit vain vaihtelee 121 ja 212.

Onko 3-jakoisen käyttäminen kolmena päivänä kovin kannattavaa? Olen nyt kesälomalla käyttänyt 2-jakoista, neljä kertaa viikossa mutta nyt kun koulut alkavat, minulla on mahdollista käydä vain 3 kertaa viikossa.

Kolme kertaa viikossa salilla, niin yksjakonen ehdottomasti paras vaihtoehto. Millään muulla jaolla ei mielestäni kolmella salikerralla kannata treenata, sillä viikko ilman rasitusta lihasryhmälle on liian paljon.

^ Harjoittelet vielä sitä keskivartalon aktivointia. Lisäksi punnertuaessa pidä pakarat jännitettyinä. Tukee alaselkää huomattavasti.

Mul ois tällanen ongelma, kun pystypunnertaessa seisten alaselkä on niin yliliikkuva/heikko että se vaikeuttaa sitä punnertamista kun meinaa ryhti pettää. Ei oikeen kehitystäkään oo sille alueelle tullut, kun ei isoilla painoilla uskalla yrittää.
2 ratkaisua mielessä: 1) vahvistan alaselän lihaksia tekemällä selänojennuksia ja hyvää huomenia. ja vatsalihaksia kuten ennenkin. 2) hommaan painon nosto vyön joka pakottaa selän ryhtiin. Mitä porukka suosittelis? mavella sais varmaan hyvin alaselän kondikseen, mut ei oikeen kunnol pysty tekee sitä ku jännevamma hauiksessa, joka puuduttaa niveliä ilkeesti mavettamisen jälkeen. Sit toinen mikä epäilyttää, on toi hyvää huomenta, jota en oo tehnyt oikeestaan koskaan, joten en tiedä onko se hyvä vai paha, jos alaselkä valmiiksi heikko? auttakaas miestä mäessä. Ps. salillani ei ole smithiä jossa tehdä, ja mielelläni tekisin military press tyylillä.
Ei sulla tarvii olla vahva alaselkä, jotta voit tehdä jullee. Siitähän se vahvistuu tekemällä. Eli kevyet painot vaan aluksi äläkä ahnehdi. Perus neuvot :D

Ala-selkään liittyen myös. Itsellään se kipeytyy jatkuvasti. Kyykyssä, mavessa yms. vaikka pienillä painoilla teen, kotona kun siivoan tai tiskaan. Liittyykö tuo siihen että se on heikko vai siihen että se on jotenkin rikki? Ja mitä voi tehdä asialle?

Ala-selkään liittyen myös. Itsellään se kipeytyy jatkuvasti. Kyykyssä, mavessa yms. vaikka pienillä painoilla teen, kotona kun siivoan tai tiskaan. Liittyykö tuo siihen että se on heikko vai siihen että se on jotenkin rikki? Ja mitä voi tehdä asialle?

Onko kipu siis rangassa vai lihaksessa? Rangassa aina paha eli tsekkaa tekniikat ja ehkä fyssarille tms.

Kaipa se on rangassa. Tämä vaiva ollut niin pitkään kuin muistan. Ei se pahasti kipeydy mutta haittaa kuitenkin. Ehkä tosiaan fysioterapeutilla pitäisi käydä:S

Latest posts

Back
Ylös Bottom