3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En ole enää aloittelija. Salitreeniä on takana yli 10 vuotta, joista ehkä viimeiset pari vuotta on tehty jotain syömisen ja treenauksen kannalta järkevästi. Olen edelleen melko heikossa ja laihassa kunnossa, mitat ovat 181/72 ja penkkimaksimi joku 80 kiloa, kyykky ja mave ehkä 110kg molemmat. Toki kehitystä on tapahtunut, sillä lähtökohdat olivat anorektiset 50 kiloa painoa ja ehkä 50 kilon maksimit pääliikkeissä.

Mietin vaan sitä, että kun en ole enää aloittelija, mutta en ole kovin isossa kunnossakaan, kannattaako minun tehdä noita ns aloittelijoille tarkoitettuja ohjelmia (G6, Starting Strenght, Bill starr 5x5, Elaston 2-jakoinen jne) vai onko lihaksistoni pienuudesta huolimatta jo kehittynyt sen verran, että optimaaliseen kasvuun kannattaisi käyttää jotain eristäviä liikkeitä tai erikoistekniikoita.

Eli vuosia treenitaustaa mutta edelleen vaatimattomat tulokset, millaisiin ohjelmiin kannattaisi panostaa?

Kaipa se on rangassa. Tämä vaiva ollut niin pitkään kuin muistan. Ei se pahasti kipeydy mutta haittaa kuitenkin. Ehkä tosiaan fysioterapeutilla pitäisi käydä:S
Pyydä jotain katsomaan sun selän asento mm. kyykätessä/mavessa jne. Jos keskivartalon tuki pettää, niin selkäkivut on taattu. Samaa oiretta tulee myös jos tekee vatsalihaksia ilman, että aktivoi lihakset ensin (alaselkä jää notkolle) tai teet perinteisiä "selkälihas"liikkeitä ilman tukea alaselälle. Toki siellä selässä tai lonkan alueella saattaa olla jotain oikeasti vinksallaankin.

Morjens! Tarvis vähän apuja sopivan treeniohjelman löytämiseen.. Elikkä oon 17v, pituutta 175cm ja painoa n.70kg, peruskunto on aika hyvä (futista yms. pallopelejä tulee pelailtua, crossilla ajeltua ja talvisin kelkalla päivittäin) ja ajattelin alkaa käymään salilla 3 kertaa viikossa ainakin nyt aluksi (Ma,Ke,Pe), niin moni jakoisella ohjelmalla olis hyvä alkaa treenaileen? Valmiita ohjelmia varmaan tuolta löytyy mutta oon uus täälä ja ei oikeen sattunut silmään itselle.. niin jos joku vois laitella jonkun treeniohjelman mikä on todettu hyväksi ja toimivaksi! Kiitokset jo etukäteen! :)

Morjens! Tarvis vähän apuja sopivan treeniohjelman löytämiseen.. Elikkä oon 17v, pituutta 175cm ja painoa n.70kg, peruskunto on aika hyvä (futista yms. pallopelejä tulee pelailtua, crossilla ajeltua ja talvisin kelkalla päivittäin) ja ajattelin alkaa käymään salilla 3 kertaa viikossa ainakin nyt aluksi (Ma,Ke,Pe), niin moni jakoisella ohjelmalla olis hyvä alkaa treenaileen? Valmiita ohjelmia varmaan tuolta löytyy mutta oon uus täälä ja ei oikeen sattunut silmään itselle.. niin jos joku vois laitella jonkun treeniohjelman mikä on todettu hyväksi ja toimivaksi! Kiitokset jo etukäteen! :)

Starting Strength

raaka rinnalleveto

Kiinnostais parantaa raaka rinnallevetoa joka on nyt noin 140kg tuntumassa, kokemusta ei ole painonnostosta ja tulos on hankittukin pelkällä kyykky ja loikkatreenillä , muulla kehonpainolla tapahtuvalla toiminnalla, syksyllä olisi taas kuitenkin tarkoitus mennä salille ja parantaa sitä tulosta ensi kesään mennessä niin paljon kuin mahdollista. Tarvitseeko apuliikkeitä, teenkö kevyitä nopeita ykkösiä vai mitä?

Kiinnostais parantaa raaka rinnallevetoa joka on nyt noin 140kg tuntumassa, kokemusta ei ole painonnostosta ja tulos on hankittukin pelkällä kyykky ja loikkatreenillä , muulla kehonpainolla tapahtuvalla toiminnalla, syksyllä olisi taas kuitenkin tarkoitus mennä salille ja parantaa sitä tulosta ensi kesään mennessä niin paljon kuin mahdollista. Tarvitseeko apuliikkeitä, teenkö kevyitä nopeita ykkösiä vai mitä?

Tekniikkaharjoittelua ainakin paljon, jos et ole kauheesti rinnallevetänyt.

^^ 140 kilon rinnallevedon parantaminen? Mielestäni kyseessä ei ole aloittelijan peruskysymys, painu vaikka voimapuolelle siitä. ;) Tietty olisi hyvä tietää kysyjän päälaji, omat mitat ja esimerkiksi ne kyykkytulokset, niin tietäisi paremmin miten asiaa pitäisi lähestyä.

Nyt maanantaina ajattelin alottaa tuon SS-ohjelman! Aluksi jos tekis tuolla ma, ke ja pe, sitten jos aikaa riittää niin miten jos tuota tekis vaikka ma, ti ja to, pe ? Sais kummankin treenin kahdesti viikkoon vaikka aika samathan nuo on..?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kyllä tuossa ohjelmassa kannattaa aina olla välipäivä, joskus parikin, treenien välillä. Jos siis haluaa tehdä neljästi viikkoon, niin tee ma, ke, pe, su ja seuraavalla viikolla ti, to, la, ma jne...

Nyt maanantaina ajattelin alottaa tuon SS-ohjelman! Aluksi jos tekis tuolla ma, ke ja pe, sitten jos aikaa riittää niin miten jos tuota tekis vaikka ma, ti ja to, pe ? Sais kummankin treenin kahdesti viikkoon vaikka aika samathan nuo on..?

Yksijakoista ohjelmaa ei tehdä peräkkäisinä päivinä.

Moikkaus,
siis mikä ihme tämä ilmiö oikein on:

Verrattuna viime kesään olen saanut kivasti lisää uutta lihasmuotoa ja ulkonäkö edelliskesää jäntevämpi. Olen nyt kuitenkin tasan samassa painossa kuin vuosi sitten ja jotain rasvakerrosta silti pinnalla on. Viime kesän fotoissa näkyi siis jo jäntevöitynyt, mutta silti ruipelompi ja rasvaprosentiltaan pienempi versio. Miten ihmeessä en edes paina enempää, kun lihasta kerran on enemmän, vaan enemmän ottaa silmään se ylimääräinen pehmorasvasilaus tuossa päällä...? Mikä mulla menee nyt yhtälössä pieleen, mitä pitää tehdä toisin? Miten sitä rasvaa voi olla tuollainen kerros, vaikka paino on jo hilattu viime kesän lukemiin??

Moikkaus,
siis mikä ihme tämä ilmiö oikein on:

Verrattuna viime kesään olen saanut kivasti lisää uutta lihasmuotoa ja ulkonäkö edelliskesää jäntevämpi. Olen nyt kuitenkin tasan samassa painossa kuin vuosi sitten ja jotain rasvakerrosta silti pinnalla on. Viime kesän fotoissa näkyi siis jo jäntevöitynyt, mutta silti ruipelompi ja rasvaprosentiltaan pienempi versio. Miten ihmeessä en edes paina enempää, kun lihasta kerran on enemmän, vaan enemmän ottaa silmään se ylimääräinen pehmorasvasilaus tuossa päällä...? Mikä mulla menee nyt yhtälössä pieleen, mitä pitää tehdä toisin? Miten sitä rasvaa voi olla tuollainen kerros, vaikka paino on jo hilattu viime kesän lukemiin??

Mikä tässä nyt on ihmeellistä? Olet vuoden aikana muutaman kilon rasvaa saanut vaihdettua lihakseksi.

No se, että luulisin minun painavan enemmän, kun lihas kerran painaa rasvaa enemmän? Ja se, että rasvaa on näkyvissä enemmän muuttuneesta koostumuksesta huolimatta samassa painossa.

Kilo lihasta painaa saman verran kuin kilo läskiä. Veikkaanpa että nuo silmämääräiset arviosi rasvaprosenteista menevät vain metsään. Jos kerta lihakset erottuu nyt paremmin niin kyllä se rasva% siinä tapauksessa on tällä hetkellä pienempi kuin viime kesänä.

Kysytään vielä täälläkin.

Eli siis jos satunnaisesti off-seasonilla pelailee jotain pelejä tai harrastaa muuta korkeasykkeistä liikuntaa niin kannattaisiko:

A: pitää edellinen treenipäivä ja seuraavalle välipäivälle sijoitettu urheilupäivä miinuskaloreilla
vai
B: jatkaa plussalla ja luonnollisesti siis syödä hiukan enemmän kerta on urheillutkin

Mietin että kai A-vaihtoehdossa saisi ainakin sen murusen rasvaa palamaan ja silloin tuon "metabolisen treenin" saisi hyötykäyttöön. Vai?

Jos tuo tapahtuu todellakin vain satunnaisesti niin väliäkös tuolla. Off-seasonilla kun ei hirveästi aerobista kantsis tehä. A vaihtoehto siinä mielessä parempi, että maistuu ruoka offilla taas paremmin ku pitää satunnaisia miinuskaloripäiviä.:rolleyes:

Jos tuo tapahtuu todellakin vain satunnaisesti niin väliäkös tuolla. Off-seasonilla kun ei hirveästi aerobista kantsis tehä. A vaihtoehto siinä mielessä parempi, että maistuu ruoka offilla taas paremmin ku pitää satunnaisia miinuskaloripäiviä.:rolleyes:

Juu. Varmaan vedän tuohon sitten pienen miinustelun aina.

Olen 14-vuotias ja treenitaustaa on 8kk:n ajalta. Olen tehnyt jalkaliikkeitä, joissa on selän pyöristymisriski (mm. SJMV ja takakyykky). Jos olen sjmv:tä tehnyt joskus ilman vyötä, olen seuraavana päivänä kokenut latseissa pientä lihassärkyä, mutta tämähän on ilmeisesti normaalia, koska sjmv:ssä alaselkäkin on pieni avustava lihasryhmä? Takakyykyssä ei ole koskaan ollut mitään selkäongelmiä. Olen näihin molempiin liikkeisiin tarkistuttanut suoritustekniikkani liikunnanopettajaltani ja kokeneemmilta treenaajilta. Voinko treenata huoletta kovaa, jos selässä ei ole tämän 8kk:n aikana ollut mitään ongelmaa?

Latest posts

Back
Ylös Bottom