Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

1-jakoinen massaohjelma - Treeniohjelmat - Livermore - Gymling

Mitä mieltä tästä? Toi edellisessä viestissäni antamani linkki ei jostain syystä kopioitunut oikein...

Surkea! Liikaa liikkeitä ja väärässä järjestyksessä. Ei tuollaista jaksa kunnolla 3 kertaa viikossa läpi viedä.
Jotain paljon yksinkertaisempaa pelkkää yläkroppa runkoa löytyy pakkikselta monia.
- Hauikset pieni lihas, miksi heti penkin jälkeen? Et todallakaan jaksa mavea/leukoja tehdä tuon jälkeen kunnolla.
- Jalat jossain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Surkea! Liikaa liikkeitä ja väärässä järjestyksessä. Ei tuollaista jaksa kunnolla 3 kertaa viikossa läpi viedä.
Jotain paljon yksinkertaisempaa pelkkää yläkroppa runkoa löytyy pakkikselta monia.
- Hauikset pieni lihas, miksi heti penkin jälkeen? Et todallakaan jaksa mavea/leukoja tehdä tuon jälkeen kunnolla.
- Jalat jossain?

Miks en muka jaksais mavea tai ylipäätään tehdä kunnolla tota reeniä? Mun mielestä mä ehdin palautua hyvin, kun on joko 1 tai 2 välipäivää treenien välissä. Liikkeet 1 ja 2 ei rasita juuri ollenkaan mitään mavessa aktiivisia lihaksia. Leukoja tarkoitus vetää 4 x maksimit eli ei niitä ole tarkoituskaan tehdä täyttä sarjaa, kuten tuossa ohjelman descriptionissa lukeekin.

Lähtökohta tossa mun ohjelmassa oli, että tehdään perusliikkeillä raskailla painoilla ja korkealla intensiteetillä.

Lähinnä nyt tuo sarjojen ja toistojen määrä arvelluttaa. Että onko se 5x5, 4x6-8, 3x10 vai mitä?

Järkyttävän huono ohjelma, en suosittelisi kenellekään missään tapauksessa. Missä kyykky?

Kuten edellisessä viestissä sanoin, yläkroppaohjelma kyseessä. En treenaa jalkoja, piste. Mikä tekee ohjelmasta järkyttävän 1-jakoiseksi ohjelmaksi? Mä tykkään ainakin isoista liikkeistä enkä nyt ainakaan vielä ole innostunut pikkulihasten hinkkaamisesta. Mulla on ainakin helvetin hyvä, revitty olo treenin jälkeen. Nyt tarkoitus olis vaan optimoida. Eli nuo "paska ohjelma"-kommentit ilman mitään perusteluita vois jättää suosiolla sivuun.

Lisäinfoa miten suoritan liikkeitä löytyy treenisivun lisätiedoista. Suoritan tosiaan liikkeitä pareittain vuorotellen (esim. sarja penaa, sitten sarja habaa etc.): 1) penkki, hauis 2) mave, olkapäät (nämä neljä liikettä ovat koko treenin perusta eli nuo liikkeet teen uupumukseen saakka/niin raskailla painoilla kuin mahdollista) 3) ranskis, leuanveto/supermies, ranskiksessa treenaan ojentajia vielä viimeiseen tippaan ja supermiehen/leukojen tarkoitus on saada viimeisetkin mehut yläkropasta kun vedetään maksimeja. Ja vatsat lopuksi vielä.

Oon pohtinut kaksijakoisen ohjelman aloittamista (jolloin treenipäiviä olis 4 krt viikossa), mutta kaiken pitäisi tapahtua vapailla painoilla, mikä nyt osaltaan estää kaikkien pikkulihasten hinkkauksen. Jos näin tekisin, niin miten olisi palautumisen ja max. tehon saamiseksi fiksuinta jakaa yläkroppa kahteen osaan?

Mietiskelin, että olisiko mahdollista tehdä 3-jakoisella 6krt/vk voima-hypertrofia tyylisesti? Pointtina että kannattaako painottaa täysin jompaan kumpaan vai toimisiko näin? (3voima, 3lihaskasvu,lepo ja uudestaan) Jako siis olisi: 1.rinta/selkä 2.olkapää kädet 3.jalat. Olisiko toimiva ja vinkkejä olisi hyvä saada! 2-3 v salitaustaa, aikaisemmin kokeillut arnold's blueprint jossa juuri samanlainen jako ja hyvin toimi ohjelma Bodybuilding.com - Arnold Schwarzenegger Blueprint Trainer: Mass Training Overview

Kuten edellisessä viestissä sanoin, yläkroppaohjelma kyseessä. En treenaa jalkoja, piste. Mikä tekee ohjelmasta järkyttävän 1-jakoiseksi ohjelmaksi?

Vastaat itse omaan kysymykseesi.

1-jakoinen ohjelma tuleekin perustua isoihin moninivelliikkeisiin, ei kukaan ole käskenyt iskeä miljoonaa eristävää liikettä mukaan. Sulla tuossa vaan näyttää olevan aivan liikaa tavaraa yhdelle päivälle ja muutenkin hieman hukassa koko homma. Onko pitkäkin salitausta takana vai onko kyseessä aloittelijan "mullehetikaikkinyt" ilman minkäänlaista tietotaitoa? Itse ohjelma kun näyttäisi hieman siihen suuntaan viittaavan.

Ota Starting Strenght tai vaihtoehtoisesti Elaston kaksijakoinen käyttöön ja jätä tuo oma sähellys pois, kiität myöhemmin.

Kuten edellisessä viestissä sanoin, yläkroppaohjelma kyseessä. En treenaa jalkoja, piste. Mikä tekee ohjelmasta järkyttävän 1-jakoiseksi ohjelmaksi?

Yläkroppaohjelma ei ole 1-jakoinen. Ei tuo kuitenkaan ole ihan järkyttävän huono, eikä periaatteessa ihan puhdas yläkroppatreenikään koska joka kerta on kuitenkin 5 x 5 mave. Tuo voi toisaalta käydä liian raskaaksi, tai ainakin sun pitää jättää toistoja varastoon. 1-jakoisessa ei muutenkaan tehdä joka kerta maksimisuorituksia.

Jos katsot hyväksi havaittuja 1-jakoisen runkoja (G6, SS, 20 toiston kyykkyproggis jne.) huomaat että ne on rakennettu hyvin pitkälti kyykkäämisen ympärille. Syy on (koko kropan treenaamisen lisäksi) käsittääkseni se, että kyykyn hormonaalinen vaste on todella korkea mikä edesauttaa lihan tarttumista muuallekin. Siksipä melkein kannattaisi sisällyttää ohjelmaasi joku kyykkyvariaatio. Jos pelkäät että massiiviset pyöräilijän reitesi kasvavat liikaa, tee vaikka voimatreeniä matalilla toistoilla. 5 x 5 toimii mainiosti.

Tsau pakkotoiston kaapit, kepit ja pallot! Viikko ja puoli sitten alotin käymään salilla ja sain alla olevan ohjelman käsiini, vaikuttaako tämä hyvältä? Omat mittani 178/95 eli rasvaa haluan pois ja kiinteytystä + tietty voimaa jonkin verran. Tässä ohjelmani, 1-jakoinen ja käyn salilla sen 3x viikossa.

Jalkaprässi 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Polven koukistus 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Rintaprässi 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Vaakasoutulaite 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Vartalon kierto 10kg kuulalla 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Selän ojennus 2-3 sarjaa, 15 toistoa

Mitä mieltä olette tuosta? Soveltuuko tuo kuinka hyvin rasvanpolttoon ja voiman lisäämiseen, mitä itse lisäisitte tuohon/muuttaisitte? Kiitän jo teitä etukäteen!

Tsau pakkotoiston kaapit, kepit ja pallot! Viikko ja puoli sitten alotin käymään salilla ja sain alla olevan ohjelman käsiini, vaikuttaako tämä hyvältä? Omat mittani 178/95 eli rasvaa haluan pois ja kiinteytystä + tietty voimaa jonkin verran. Tässä ohjelmani, 1-jakoinen ja käyn salilla sen 3x viikossa.

Jalkaprässi 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Polven koukistus 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Rintaprässi 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Vaakasoutulaite 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Vartalon kierto 10kg kuulalla 2-3 sarjaa, 15 toistoa
Selän ojennus 2-3 sarjaa, 15 toistoa

Mitä mieltä olette tuosta? Soveltuuko tuo kuinka hyvin rasvanpolttoon ja voiman lisäämiseen, mitä itse lisäisitte tuohon/muuttaisitte? Kiitän jo teitä etukäteen!

Löysitkö ohjelman netistä vai tekikö joku sen sinulle? Ohjelmasta puuttuu kolme parasta yksittäistä liikettä eli kyykky, mave ja penkki. Ohjelma voi olla keski-iän ylittäneelle naiselle ihan ok, mutta lähtisin kyllä itse liikkeelle vapaista painoista laitteiden sijaan jos vain mahdollista. Esimerkiksi Starting Strenght on hyvä vaihtoehto yksijakoiseksi ohjelmaksi ja oikein toteutettuna tuo varmasti tuloksia.

Rasvanpolttoon suosittelisin sinun tapauksessa pelkän kuntosalin sijaan kävelyä, uintia tai vastaavaa aerobista liikuntaa, mistä ikinä pidätkään. Ja ruokavaliolla tietysti erittäin suuri merkitys tässä asiassa. Toki kuntosalillakin kaloreita palaa.

Ma: jalat ja vatsa

1. Yhden jalan askelkyykky, jalka penkille tuettuna, mahollisesti käsipainot lisäksi - 3x10
2. Pohjepunnerrus prässissä - 3 x 10
3. Reiden koukistus seisten kaapelilla - 3 x 10
4. Reiden loitonnus laitteessa - 3 x 10
5. Jalka-lantionosto maaten, kehon painolla - 3 x 10
6. Istumaannousu vinopenkissä jalat ylhäällä, mahollisesti lisäpainoilla - 3 x 10

Ti: muu yläkroppa

1. Penkki kapealla otteella - 3 x 10 (tai 3 x max..)
2. Rintapunnerrus laitteessa - 3 x 10
3. Pystypunnerrus laitteessa (olkapäät) - 3 x 10 (tai niin paljon ku jaksaa)
4. Kulmasoutu levytangolla - 3 x 10
5. Hauiskääntö levytangolla - 3 x 10
6. Ylätalja - 3 x 10

(lepoa välissä yks päivä, tai kaks.. viikonlopulle aerobista jos jaksaa)

To: Koko kroppa

1. Kyykky - 3 x 10 tai 3 x 3, riippuu jaksamisesta ja fiiliksestä
2. Penkki - 3 x 10
3. Etulankku - nii pitkää ku jaksaa
4. Mave - 3 x 10
5. Hammerkääntö käsipainoilla - 3 x 10
6. Sivulankut molemmille puolille - fiiliksest riippuen sarjat ja toistot (? :D)

Pitäisköhän noita lankkuja muuten tehä yks sarja vai 3? En oo koskaan aatellu asiaa..

Anyways, mietin tässä vaan, että riittääkö nuo 6 liikettä per kerta? Esim. jalkapäivänähän on vaan neljä liikettä jaloille, tai oikeestaan kolme, kun tuo yks on vähän reppana.. Selkäpäivänäkin vaan kaks selkäliikettä, mutten kyllä keksinyt sinne enää oikein mitään. Toisaalta en nyt selkään haluaisikaan panostaa, vaan peppuun, takareisiin, vatsaan ja osittain käsiin. Mavea en haluis tehä kun kerran viikossa kun tuntuu, että se menee jo muutenki päin metsiä. Sjmv vois tietty tunkee jalkapäivälle mut aattelin, et se vois olla tulevaisuutta.

Täydellinenhän tää ohjelma ei siis ole, mutta onko ihan ok?

Löysitkö ohjelman netistä vai tekikö joku sen sinulle? Ohjelmasta puuttuu kolme parasta yksittäistä liikettä eli kyykky, mave ja penkki. Ohjelma voi olla keski-iän ylittäneelle naiselle ihan ok, mutta lähtisin kyllä itse liikkeelle vapaista painoista laitteiden sijaan jos vain mahdollista. Esimerkiksi Starting Strenght on hyvä vaihtoehto yksijakoiseksi ohjelmaksi ja oikein toteutettuna tuo varmasti tuloksia.

Rasvanpolttoon suosittelisin sinun tapauksessa pelkän kuntosalin sijaan kävelyä, uintia tai vastaavaa aerobista liikuntaa, mistä ikinä pidätkään. Ja ruokavaliolla tietysti erittäin suuri merkitys tässä asiassa. Toki kuntosalillakin kaloreita palaa.

No kylläpä maurizio olet niin kaikkitietävä. Se, että aloitat viestisi aika agressiivisilla heitoilla käyttäen kliseisiä fraaseja ei anna kovin hyvää kuvaa kompetenssistasi arvioida toisten ohjelmia. SS on aikamoinen massanlisäysohjelma eli kiloja tulee oikein toteutettuna.

Stellas: Jos tarkoituksena on kasvattaa voimaa ja laihtua, on yksi vaihtoehto valmiista ohjelmista on P90X tai vastaava ohjelma, jossa tehdään kovalla intensiteetillä ja mahdollisimman monipuolisesti koko kroppaa ärsyttäen ja jatkuvilla variaatioilla. Oon itse suorittanut ohjelman enkä pettynyt. Suosittelen kuitenkin ottamaan selvää ohjelmasta englanninkielisillä sivuilla, sillä ohjelmassa on paljon pieniä nyansseja joiden varaan ohjelma rakentuu. Ohjelma vaatii sitoutumista 90 päiväksi, mikä on sinänsä hyvä keino pysyä tavoitteellisena mutta toisaalta aiheuttaa haasteita kiireisellä työssäkäyvälle.

Ja maurizio vastaus edelliseen vastaukseesi: kyllä, mulla on ainakin ollut jonkinlainen 'nytkaikkiheti'-ongelma, mikä johtuu siitä kun ei ole selkeitä tavoitteita treenaamisessa, mutta silti haluaisi käyttää treeniajan mahdollisimman tehokkaasti. Siksi mulla on noita isoja liikkeitä eikä juurikaan mitään pikkulihasten runkkausta. Mutta kaksijakoisuus olisi tosiaan jees, sillä onhan se totta että palautuminen on aika haastavaa jos se ei ole optimaalista.

Kiitos jabbar vinkeistä. Olen aina aliarvioinut kyykkyä, sillä nuo jalat ovat muutenkin isot. Toisaalta argumentti hormonaalisesta vasteesta on looginen. Vedän vielä tämän viikon tuolla olemassaolevala suunnitelmalla ja koitan modata ohjelman kaksijakoiseksi ottaen mallia Elaston ohjelmasta, sillä se sisältää lähes kaikki samat pääliikkeet mitä mulla on mutta vain kaksijakoisena ja kyykyillä.

Stellas: Jos tarkoituksena on kasvattaa voimaa ja laihtua, on yksi vaihtoehto valmiista ohjelmista on P90X tai vastaava ohjelma, jossa tehdään kovalla intensiteetillä ja mahdollisimman monipuolisesti koko kroppaa ärsyttäen ja jatkuvilla variaatioilla. Oon itse suorittanut ohjelman enkä pettynyt. Suosittelen kuitenkin ottamaan selvää ohjelmasta englanninkielisillä sivuilla, sillä ohjelmassa on paljon pieniä nyansseja joiden varaan ohjelma rakentuu. Ohjelma vaatii sitoutumista 90 päiväksi, mikä on sinänsä hyvä keino pysyä tavoitteellisena mutta toisaalta aiheuttaa haasteita kiireisellä työssäkäyvälle.

Tarkoituksena on näin alkuun lähinnä kasvattaa lihaksia; en halua tilanteita, joissa en pääse kammettua itseäni ylös, koska lihaspuute. Laihtua ehtii sitten myöhemminkin :D Toi P90X vaikuttaa tehokkaalta, mutta kuntosalin juuri aloittaneena haluan päästä vauhtiin rennommin, enkä ole oikein hyvä noudattamaan valmiita ohjelmia.

Väsäsin ton ohjelman gymlingillä, jossa pyrin kattomaan, että esim. jalkapäivänä tulee mahdollisimman pitkälti koko jalan lihakset käsiteltyä. Suurin alottelijan kysymys ohjelmaa koskien on kuitenkin se, että riittääkö nuo liikkeet, vai pitäisikö käydä lihas useamman kerran läpi yhden treenin aikana, vai onko se turhaa / negatiivisesti vaikuttavaa? Esim. onko järkeä tehdä kyykkyä 3x10 ja jalkaprässiä 3x10 samassa treenissä kun käytännössä ovat sama liike..

Tarkoitus ei todellakaan ollut olla agressiivinen, vaan kiinnosti lähinnä se onko joku tuon ihan kysyjää varten suunnitellut. Saattoi tulla hieman väärät sanat valittua.

Starting strenght on hyvä ohjelma aloittelijalle, sillä saa voimatasot nousuun eikä se paino mihinkään räjähdysmäiseen kasvuun lähde ilman plussakaloreita. Täältä löytyy oma ketju kyseiselle ohjelmalle, sieltä voi käydä kysymässä neuvoja ja lukemassa muiden kehitystä.

Varmasti kaikenlaiset Mega Abs Crusher 9000 XXX -ohjelmat tuovat tuloksia, mutta lähtisin itse yksinkertaisella ja hyväksi todetulla ohjelmalla liikenteeseen.

Tervehdys kaikille!

Rekisteröidyin juuri ja olen selannut keskusteluja mutta silti muutama asia on jäänyt vaivaamaan.

MA
Kapea penkki 3*12
Ojentaja Ylätalja 3*12
Hauiskääntö seisten kp 3*12
Hauiskääntö scott-penkissä tangolla 3*12
pystypunnerrus kp 3*12
kick back kp 3*12

KE
prässi 3*12
J. ojentaja 3*12
J.koukistaja 3*12
Pohkeet 3*15

PE
Ylätalja 3*12
alatalja 3*12
penkki 3*12
vinopenkki kp 3*12
kulmasoutu 3*12

Jalkapäivälle on tarkoitus vaihtaa kyykkyä, sjmv ja mavea kuha vähän ensin saa peruskuntoa kun alaselkä on vaivannut.

Arvostelkaa tuota ohjelmaa ja laittakaa vinkkejä.

Olen: 180cm 87kg ylipainoa on hieman. Työ on pääasiassa istumatyötä (autoilua). Syöminen menee työvuorojen takia vähän miten sattuu.

Laskin eilistä syömistä ja se oli suurinpiirtein 2250kcal 310hh 161prot. Onko aivan pielessä jos meinaan pudottaa painoa?

Miten lepopäivien ruokailun pitäisi koostua?
Osti hera80 voiko sitä pitää vaikka välipalana töissä?

Kiitos jo etukäteen.

Rekisteröidyin juuri ja olen selannut keskusteluja mutta silti muutama asia on jäänyt vaivaamaan.

MA
Kapea penkki 3*12
Ojentaja Ylätalja 3*12
Hauiskääntö seisten kp 3*12
Hauiskääntö scott-penkissä tangolla 3*12
pystypunnerrus kp 3*12
kick back kp 3*12

KE
prässi 3*12
J. ojentaja 3*12
J.koukistaja 3*12
Pohkeet 3*15

PE
Ylätalja 3*12
alatalja 3*12
penkki 3*12
vinopenkki kp 3*12
kulmasoutu 3*12

Jalkapäivälle on tarkoitus vaihtaa kyykkyä, sjmv ja mavea kuha vähän ensin saa peruskuntoa kun alaselkä on vaivannut.

Arvostelkaa tuota ohjelmaa ja laittakaa vinkkejä.

Olen: 180cm 87kg ylipainoa on hieman. Työ on pääasiassa istumatyötä (autoilua). Syöminen menee työvuorojen takia vähän miten sattuu.

Laskin eilistä syömistä ja se oli suurinpiirtein 2250kcal 310hh 161prot. Onko aivan pielessä jos meinaan pudottaa painoa?

Miten lepopäivien ruokailun pitäisi koostua?
Osti hera80 voiko sitä pitää vaikka välipalana töissä?

Kiitos jo etukäteen.

Tekisin ensinmäisenä liikkeenä pystypunnerruksen sitten kapeanpenkin. Lisäisin vipunostot sivulle ja taakse. Ottaisin kick backin pois.

Jaloille tosiaan esim. Etukyykky, sjmv, prässi ja koukistukset, ojennukset pois. Taikka mave, etukyykky, prässi, koukistukset ja pohkeet

Ylätaljan tilalle leuat? Muuten näyttää ihan kivalta, vatsoja kannattaa muistaa tehdä säännöllisesti myös.

Tosiaan kannattaa tehdä kaikki isot liikkeet ekoina esim pystypunnerrus sitten kapeapenkki ja lopuilla ei niin väliä koska on suhteellisen eristäviä liikkeitä. Ja perjantain treenissä esim leuat sitten penkki, sitten taas letävä liike ja taas työntävä. Penkissäkin tarvitsee nimittäin selkälihaksiakin niin voi olla mukavampi tehdä kun selkä ei ole vielä aivan väsy. Ja keskiviikon jalkatreenissä tietenkin lähtee sielläkin isoimmasta liikkeestä eikä esim koukistuksista.

Onko tuo 2250kcal treenipäivän kalorit? Hyviä yksinkertaisia ohjeita on, että ~1g painokiloa kohden rasvaa ja 2g painokiloa kohden proteiinia ja loput hiilareista.
Kokeilisin sinuna vaikka syödä treenipäivänä 2500kcal ja lepopäivänä 2300kcal. Katselet vaakaa aluksi saattaa lähteä nesteitä viikossa parissa huomattavan paljon sitten yrittää seurata että paino putoaisi sellaiset 200-500g viikko.
Ei kannata hätääntyä jos paino ei liikahda esim yhtenä viikkona, jatkat saamaa rataa vain. Painon pudotus on siitä jännää, että välillä ei tapahdu mitään ja välillä tapahtuu ihmeen paljonkin peienssä ajassa vaikka mitään asioita ei olisi muuttannutkaan. :D

Rinta ja ojentaja

Vinopenkki 3x12
Pystypunnerrus 3x10-12
Vipunosto sivulle kp 3x15
Takaolkapää 3x15
Pec Dec 3x15
Ranskalainen ojentajapunnerrus maaten 3x12
Ojentajakone 2x20
( Vatsoja )

Jalat

Hackkyykky jalat kapealla ja alhaalla 3x15
Prässi v-asento ja jalat hiukan ylempänä 2x12, 1x20
Levypainolla askelkyykky kävely 2x30 (käytävä mitta)
Maastaveto kuulalla jalat leveällä + reisikoukistus maaten 3x12 + 15
Pohkeet 3-4x15-20

Lisäksi oon tehnyt tanko + lp kyykkyjä

Selkä ja haukkari

Ylätalja eteen 3x12
Alatalja soutu 3x12-15
Ylähammer vastaote 3x15
Epäkkäät kp 3x12-15
Haukka tangolla 3x15
Haukka istuen kp 2x12
( vatsoja )

Ennen viime kesää tällä ohjelmalla tein ja olin tyytyväinen tuloksiin, kesällä loukkaantuminen ja saleilu jäi koko kesäksi. Nyt n. 3-2,5kk sitten aloin uusiks tällä ohjelmalla, ja jalkoihin ei tuu enää samaa poltetta vaikka koittaa painoa lisätä ?
Jalkapalloa tullut harrasteltua eli jaloissa on massaa ja voimaa riittää. Peppuun kaipaisin lisää muotoa, eikä pienoinen painonpudotuskaan olisi haitaksi...:) ruokavalioremontti kylläkin tulossa tässä parhaillaan.

Mitat 162 cm 63kg ja olen siis nainen :)

Toisena kysymyksenä palkkarit sun muut, joista oon ihan pihalla :wtf: Mitäs te kokeneemmat konkarit suosittelette treenin jälkeisiksi ja joskus mahd. välipalaksi ?

Jos kerta tuloksia tullut kyseisellä ohjelmalla ennenkin, niin jatka vain tällä alkuun, luultavasti toimii nytkin, mutta sittenkun lakkaa toimimasta niin voithan tulla uudestaan tänne katselemaan uutta ohjelmaa. :)
Tuo jalkojen polte on vähän outo juttu, onko tekniikat muuttunut? Taikka on jopa liikaa painoa jolloin se tehtävä työ karkaa oikeilta lihaksilta muualle. Itse lähtisin ensiksi vähentämään hiukan painoja, keskittyisin tekniikkaan ja sitten kun tekniikat on varmasti hallussa ja kaikki menee niinkuin pitää niin lähtisin lisäämään painoja. Ja voi olla vain pitkän tauon jälkeen ettet saa vain vielä itsestäsi irti niin paljoa mitä ennen taukoa.
Tuo ohjelma voi muutenkin olla painon pudotus mielessä hyvä, kun tekee pitkiä sarjoja niin sykekin pysyy mukavan korkealla. Mutta ei välttämättä ehkä lihaksen hankintaan toisaalta paras. Mutta sillä ei niin väliä varmasti nytten ole kun ei se lihas dietillä voi kasvaakkaan.
Välipalaksi jotain perus heraa elikkä on käytännössä melki pelkkää proteiinia. Treenin jälkeen voi ottaa joko taas pelkkää heraa taikka esim heraa+maltoa. Malto on nopeasti imeytyvä hiilihydraatti. Maltoa en taas välipaloilla hörppisi, koska nopeat hiilihydraatit ei nyt ole ehkä se paras mahdollinen hiilari lähde "arkeen", treenin ympärillä toki hyödyllinen.

Kiitos vinkeistä.

Tekisin ensinmäisenä liikkeenä pystypunnerruksen sitten kapeanpenkin. Lisäisin vipunostot sivulle ja taakse. Ottaisin kick backin pois.

Jaloille tosiaan esim. Etukyykky, sjmv, prässi ja koukistukset, ojennukset pois. Taikka mave, etukyykky, prässi, koukistukset ja pohkeet

Ylätaljan tilalle leuat? Muuten näyttää ihan kivalta, vatsoja kannattaa muistaa tehdä säännöllisesti myös.

Tosiaan kannattaa tehdä kaikki isot liikkeet ekoina esim pystypunnerrus sitten kapeapenkki ja lopuilla ei niin väliä koska on suhteellisen eristäviä liikkeitä. Ja perjantain treenissä esim leuat sitten penkki, sitten taas letävä liike ja taas työntävä. Penkissäkin tarvitsee nimittäin selkälihaksiakin niin voi olla mukavampi tehdä kun selkä ei ole vielä aivan väsy. Ja keskiviikon jalkatreenissä tietenkin lähtee sielläkin isoimmasta liikkeestä eikä esim koukistuksista.

Onko tuo 2250kcal treenipäivän kalorit? Hyviä yksinkertaisia ohjeita on, että ~1g painokiloa kohden rasvaa ja 2g painokiloa kohden proteiinia ja loput hiilareista.
Kokeilisin sinuna vaikka syödä treenipäivänä 2500kcal ja lepopäivänä 2300kcal. Katselet vaakaa aluksi saattaa lähteä nesteitä viikossa parissa huomattavan paljon sitten yrittää seurata että paino putoaisi sellaiset 200-500g viikko.
Ei kannata hätääntyä jos paino ei liikahda esim yhtenä viikkona, jatkat saamaa rataa vain. Painon pudotus on siitä jännää, että välillä ei tapahdu mitään ja välillä tapahtuu ihmeen paljonkin peienssä ajassa vaikka mitään asioita ei olisi muuttannutkaan. :D

Kiitos vinkeistä. Pitää lähtä testaamaan.

Miltä tällainen vaikuttaa:

1. treeni:
Penkkipunnerrus 4x8-10
Peck-deck 3x8-12
Vinopenkki kp 3x8-12
Maastaveto 5x5
Vatsasetti

2. treeni:
Etukyykky 4x6
Jalkaprässi leveä 3x10-12
Jalkaprässi kapea 2x10-12
Pystypunnerrus tangolla 3x8-12
Hauiskääntö tangolla 3x10-12

Rytminä se, että treenit vuorottelevat ja välissä on yksi lepopäivä:
Ma: 1. treeni
Ti: lepo
Ke: 2. treeni
To: lepo jne.

Välipäivinä hiihtoa, sulkapalloa ym. yleisaerobista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom