Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikissa neljässä yläkroppaan kohdistuvassa treenissä kuitenkin eri lihasryhmät. Ja kaikkia lihasryhmiä treenaan kerran viikkoon, niin mikä on ongelma ?
Ei tuossa jaossa ole järkeä, koska ei ole missään suhteessa tasainen. 5-jakoinen on jo aikamoinen hifistelyjako, jossa tulee ottaa huomioon epäsuora rasitus jne. Yksi treeni jaloille 5-jakoisessa on järkevä ainostaan, jos ne ovat suorastaan häkellyttävästi muita lihasryhmiä edellä.
Voitko auttaa ? Miten muuttaisit ohjelmaa ?
Kuinka pitkään olet harjoitellut ja millaisia tuloksia on tullut?
En saanu tuolta kolmijakoisesta keskustelusta vastausta. joten tämmösella ajattelin veivata. Onko liikkeitä liikaa vai liian vähän? Ja 3on1off systeemillä lähtis.
Mun mielestä näyttää hyvältä. Vatsat vaan puuttuu. Enkä myöskään itse jaksaisi tehdä kuin yhden hauisliikkeen, mutta mikäs siinä jos haluat tehdä nuo.
Mitä mieltä tästä?
tässä jonkun aikaa kotona treenanneena miltä näyttää toi tekele. kehitystä on tullut jonkun verran ainakin penkissä mutta johtunee siitä että tulee tehtyä aika paljon sarjoja.
ja aina olen yrittänyt lisätä joka viikko viimeisiin sarjoihin painoja.
Olen salilla käynyt nyt puolisen vuotta (pari ekaa kuukautta oli lähinnä epämääräistä haahuilua laitteelta toiselle), ja tämmöisellä ohjelmalla oon nyt kuukauden verran tehnyt. 2-jakoinen tämä taitaa olla? Ja ikää löytyy 16 vuotta ja tyttö olen, jos sillä on jotakin merkitystä.
Miltä näyttää? Eli treeni 1 ja treeni 2 vuoroviikoin.
1. Kyykky 5x5 / Mave 5x5
2. Penkkipunnerrus 5x5
3. Pystypunnerrus 5x5
3. Hauiskääntö tangolla 3x6
4. Leuanveto leveällä otteella 3 x MAX
6. Istumaannousu lisäpainolla 3-4 x 20
QUOTE]
Toi ohjelma on selvästi yläkroppapainotteinen. Lisäksi yläkropalle on enemmän työntäviä kuin vetäviä, joten olkapää ja ryhtiongelmat voivat pian olla tosiasia. Itse laittaisin joko kaksi alakropan liikettä joka treeniin tai sitten vähemmän sarjoja noihin yläkropan liikkeisiin, niin saadaan ohjelmasta tasaisempi. Ja hauiskäännön kanssa voisi vaikka vuorotella facepullia niin saa takaolkapäätkin rasitusta. Penkin ja pystärin kanssakin saattaisin tehdä jotain vuorottelua, sillä molempia 5x5 kolmesti viikkoon lienee turhan kova. Ja muista, että istumaannousu ei vatsaliikkeenä ole kovin hyvä, mikäli se nyt sitä varten tuossa ohjelmassa on.
1. Kyykky 5x5 / Mave 5x5
2. Penkkipunnerrus 5x5
3. Pystypunnerrus 5x5
3. Hauiskääntö tangolla 3x6
4. Leuanveto leveällä otteella 3 x MAX
6. Istumaannousu lisäpainolla 3-4 x 20
Onko tällaisessa G6:en ja Strongliftsin sekoituksessa järkeä? Tietysti voisin valita suoraan vaan toisen ohjelmista, mutta olen tällainen painelija-aloittelija, joka miettii ehkä liikaa sitä millä saa maksimaalisen hyödyn irti ja liian vähän sitä, että tekisi vain pitkäjänteisesti.
Joka toinen kerta tehdään siis kyykky, joka toinen mave. Tai sitten ton voisi vaihtaa kyykky 3x5 + mave 1x5 ja seuraavalla kerralla toisinpäin? 3 kertaa viikkoon. Tekemisjärjestys on juuri tuo ilmoitettu.