Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heipä hei. Elikkäs nyt on taas pitkästäaikaan aloitettu hieman kohentamaan kuntoa tästä tavallisesta opiskelijaelämästä, kun päästy sieltäkin poies.
Elikkäs tilanne tämmöinen, 21V 175cm pätkä ja painoa about 80kg (ei voi varmistaa ilman vaakaa)
Ruoan syöminen, aamupuuro siin 8-10 maissa, ruoka 2-3 maissa ja sitten viimeinen iltapala 7-9 maissa.
Ruuasta sen verran, että syötyä tulee mihinkä on varaa, elikkäs spagetti jauhelihakastike, peruna jauhelihakastike jne.
Myös kasviksia tulee popsittua.

Nyt vain sitten tarvitsisin hieman apua näissä kuntoilutavoitteissa, että pääsisin jo ensivuonna rantakuntoon ja treenit on aloitettu jo.

(treenit aloitan 15:00-16:00)
-Ma: 3km lenkki, 3x20 vatsoja, 3x10 punnerruksia, 3x10 maikereita (kyykkyyn + potkut)
-Ti: 3km lenkki, 3x20 vatsoja, 3x10 punneruuksia, 3x10 käsipainoilla (10kg painot)
-Ke: Vapaa
-To: 3km lenkki, 3x20 vatsoja, 3x10 punnerruksia, 3x10 maikereita (kyykkyyn + potkut)
-Pe: 3km lenkki, 3x20 vatsoja, 3x10 punneruuksia, 3x10 käsipainoilla (10kg painot)
-La: Vapaa
-Su: Vapaa

Itse treenit ei käy kunnon päältä, mutta hikeä kylläkin tulee. Nyt kyselen sitten, että mitä mieltä ja miltä näyttää?

Karvarausku: Syö useammin, noin 5 krt/pvä ja tarkkaile mihin suuntaan paino liikkuu. Varmista, että proteiinia tulee joka päivä noin 2g/painokilo eli sulla vähintään 150g. Lisäksi helpoiten rantakuntoon pääsee aloittamalla kuntosalilla harjoittelu, aluksi suosittelen 1-jakoista ohjelmaa. Lue Starting Strength ja Arnoldin kultainen kuusikko ketjut täältä, siinä kaksi hyvää ohjelmavaihtoehtoa.

C'mon, jeesatkaa.

Tere Pakkislaiset, miltäpä vaikuttaisi tällainen ohjelma. Yksijakoinen koko kehon treeni 3x viikossa. Joka treenissä pitäisi olla ( ? ):

-jalat
-rinta
-selkä
-olkapäät
-hauis
-ojentajat
-vatsalihas/core liike

MA

Takakyykky 4x
Penkki 3x
Alatalja 3x
Vipunosto sivulle 3x
Scott 3x
Pushdown 3x
Selän yliojennus 3x

KE

SJMV 4x
Vinopenkki 3x
Kulmasoutu 3x
Dippi 3x
Pystypunnerrus 3x
Hauis tanko 3x
Istumaannousu 3x

PE

Takakyykky 3x
Penkki KP 3x
Leuat vastaote 3x
Pohkeet istuen 3x
Ranskalainen punnerrus 3x
Hauis KP 3x
Voimapyörä 3x

-Onko ohjelma tasapainoinen ( saako kaikki paikat tarpeeksi/sopivasti treeniä? )
-Liikejärjestys oikein?
-Pitäisikö jokin liike lisätä/ottaa pois/vaihtaa?
-Sarjamäärät ok?

Tavoitteena lihasmassa tasaisesti ympäri kehon, painoa tällähetkellä 73kg, pituutta 178cm. Salilla käytynä vähän yli puoli vuotta.

C'mon, jeesatkaa.

Hyvää perussettiä. Itse ottaisin keskiviikolta yhden punnerrusliikkeen pois (voit vaikka vuorotella niitä viikottain) ja lisäisin sinne pohkeet seisten & reidenojennuksen (koska pohkeessa on kaksi lihasta jotka reagoivat eri asentoihin, etureidelle yksi oma liike myös). Dipin olet varmaan tulkinnut ojentajaliikkeeksi, mutta se on kapeanakin hyvin raskas olkapäille. Hauikset voit tehdä kerran viikossa myötä-tai hammerotteella niin tulee vielä forkkutreeniä päälle.

Liikejärjestys on hyvä. Sarjamäärissä ei mitään vikaa, mutta niiden vaihtelu on yksi tapa kehittyä. Toistoaluettakin kannattaa vaihdella. Isoissa liikkeissä 5-12, pienissä 8-20 ihan esimerkiksi, ei ole mitään kiveen hakattua.

Nonni elikkäs ite ajattelin nyt aloittaa salilla käymisen monen vuoden tauon jälkeen. Liikuntaa on tullut harrastettua mutta tuntuu että ne lihakset ovat jääneet jonnekkin. Elikkäs massaa olis tarkoitus saada lisää. Tällä hetkellä mitat siinä 188/82. Tälläsen ohjelman oon nyt kerännyt heittäkää jotain kommenttia. Noita liikkeitä nyt varmaan on liikaa mut..

1kk 12-15 toistoa
2kk 8-12 toistoa
3kk 6-8 toistoa

2-3 kertaa per liike.

Ke-Pe-Su ajattelin treenipäivät

1.Päivä : Penkkipunnerrus, vinopenkki, ristitalja, pystypunnerrus, viparit sivuille, viparit taakse, pysty soutu, vatsat

2.Päivä: kyykky, prässi, reiden ojennukset, sjmv, reiden koukistus, pohkeet istuen/seisten

3.Päivä: maastaveto, alatalja, ylätalja, kulmasoutu, kapea penkki, ranskalainen punnerrus, ojentaja punnerrus, vatsat

Eli tollasta oon miettinyt. Painoista ei ole vielä mitään hajua. Mutta laittakaa mielipiteitä että onko ihan perseestä vai ei.

Olen kesän jälkeen siitymässä 1-jakoisesta (G6) ohjelmasta moni-jakoiseen kunhan olen kyseisestä ohjelmasta saanut kaiken irti. Olen suunnitellut seuraavanlaisen ohjelman:

2-jakoinen 4 kertaa viikossa (ma,ti,to,pe), alkuviikosta pienillä toistomäärillä painoa lisäillen aina kun viimeisessä sarjassa menee yli tavotteellisen määrän (G6 tyylillä). Loppuviikosta pidempiä sarjoja, painojen lisäys samalla kaavalla kuin elaston 2-jakoisessa (esim. Vk1:3x8x70kg, vk2:3x10x70kg, vk3: 3x12x70kg, vk4:3x8x72,5kg jne.)

1a.
Penkki tk 2x6
Vinopenkki tk 3x5
Leuat lm 3x5
Kulmasoutu tk 3x5
Pystypunnerrus tk 4x5
Dippi 4x5
Hauiskääntö tk 4x5

2a.
Takakyykky 5x5
Sjmv 5x5
Pohkeet seisten 4x8
Vatsoja

1b.
Vinopenkki kp 4x8-12
Ylätalja 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Olankohautus 2x8-12
Viparit sivu 2x8-12
Takaolat 2x8-12 (viparit/soutu)
Pushdown 3x8-12
Hauiskääntö myötäote tk 3x8-12

2b.
Prässi 4x8-12
Polvenkoukistus 4x8-12
Pohkeet istuen 4x8-12
Selänojennus 3x20???
Vatsoja

Mielipiteitä kokeneemmilta harrastajilta? Haluan käyttää tulevassa 2-jakoisessa alakroppa/yläkroppa jakoa, eli en ota elaston ohjelmaa käyttöön.

Hyvää perussettiä. Itse ottaisin keskiviikolta yhden punnerrusliikkeen pois (voit vaikka vuorotella niitä viikottain) ja lisäisin sinne pohkeet seisten & reidenojennuksen (koska pohkeessa on kaksi lihasta jotka reagoivat eri asentoihin, etureidelle yksi oma liike myös). Dipin olet varmaan tulkinnut ojentajaliikkeeksi, mutta se on kapeanakin hyvin raskas olkapäille. Hauikset voit tehdä kerran viikossa myötä-tai hammerotteella niin tulee vielä forkkutreeniä päälle.

Liikejärjestys on hyvä. Sarjamäärissä ei mitään vikaa, mutta niiden vaihtelu on yksi tapa kehittyä. Toistoaluettakin kannattaa vaihdella. Isoissa liikkeissä 5-12, pienissä 8-20 ihan esimerkiksi, ei ole mitään kiveen hakattua.

Kiitos kommentista! Hyvä tietää, että ohjelma oli kuitenkin suurinpiirtein ok. Hioin neuvojesi pohjalta tällaiseksi, miltä vaikuttaa? Lisäsin vielä reiden koukistajan perjantaille ja ylätaljan/kevennetyt leuat myötäotteella maanantaille, näinollen joka päivällä 8 liikettä. Vai onko se jo liikaa?

MA

Takakyykky 4x
Penkki 3x
Alatalja 3x
Ylätalja/kevennetyt leuat myötäotteella 3x
Vipunosto sivulle 3x
Scott 3x
Pushdown 3x
Selän yliojennus 3x

KE

SJMV 4x
Vinopenkki 3x
T-kulmasoutu 3x
Pystypunnerrus/Dippi 3x
Reiden ojennus 3x
Pohkeet seisten 3x

Hauis tanko 3x
Istumaannousu 3x

PE

Takakyykky 3x
Penkki KP 3x
Leuat vastaote 3x
Pohkeet istuen 3x
Ranskalainen punnerrus 3x
Hammer 3x
Reiden koukistaja 3x
Voimapyörä 3x

Etukäteen ei voi varmuudella sanoa missä menee raja liikkeiden määrällä. Kahdeksan on melko paljon, mutta ihan ok vielä. Siinä auttaa jos pystyy olemaan plussakaloreilla. Näyttää mun silmään mallikkaalta ja tasapainoiselta nyt. Mulla jäisi varmaan reiden koukistajat tekemättä, mutta harkitse sen mukaan että mihin sulla takakyykky eniten lopulta kohdistuu. Sitten kun on pari kiloa tullut lihasta niin pystyykin jo itse paremmin päättelemään, missä omat heikkoudet mahdollisesti on ja mitkä lihasryhmät reagoi treeniin paremmin. Sen jälkeen voi taas katsastaa ohjelmaa uusiksi.

Etukäteen ei voi varmuudella sanoa missä menee raja liikkeiden määrällä. Kahdeksan on melko paljon, mutta ihan ok vielä. Siinä auttaa jos pystyy olemaan plussakaloreilla. Näyttää mun silmään mallikkaalta ja tasapainoiselta nyt. Mulla jäisi varmaan reiden koukistajat tekemättä, mutta harkitse sen mukaan että mihin sulla takakyykky eniten lopulta kohdistuu. Sitten kun on pari kiloa tullut lihasta niin pystyykin jo itse paremmin päättelemään, missä omat heikkoudet mahdollisesti on ja mitkä lihasryhmät reagoi treeniin paremmin. Sen jälkeen voi taas katsastaa ohjelmaa uusiksi.

Suurkiitokset teikälle. Nyt voi hyvin mielin reenailla eteenpäin. :)

Mitä 2-jakoiseen kannattaa sisällyttää jos ajattelee jakoa: 1. rinta, ojentaja, olka 2. selkä, hauis? Ja nyt ainoastaan yläkroppaan tavaraa poislukien mave.

1A. rinta, ojentaja, olka
-penkki
-kapea penkki
-pystypunnerrus

2A. selkä, hauis
-ylätalja, t-tanko
-hauiskääntö tanko, hammer

1B. rinta, ojentaja, olka
-käsipainoilla punnerrus,
-ranskalainen, dipit
-pystypunnerrus käsip., kohautus

2B. selkä, hauis
-mave, soutu käsip.
-scott, myötäote hauis tangolla

Onko aivan katastrofi? sarjoja noissa 2-3 ja toistoja 5-12.

Tiesitkö, että myös vyötärön alapuolelta löytyy lihaksia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nojoo....täytyi oikein tännekkin rekisteröityä kun on päässyt tuo punttikärpänen iskemään pahemman kerran :D

Eli vihdoin ja viimein kyllästyneenä omaan olemattomaan ruhoonsa, päätin aloittaa ´lihoa terveellisesti´ sekä punttireenit ja ai että kun tuntuu hyvältä!
Olen kerran aiemminkin ollut lihotuskuurilla, mutta silloin ruokavaliona oli lähinnä hervoton grillisapuskan ja pizzan vetäminen.....lopputuloksena (joo muutama kilokin lisää) kolesteroliarvot taivaisiin.
Lähtötilanne siis n. 183cm/60-65kg ja tavoite olisi saada paino hilattua lihalla jonnekkin 80-90kg tietämille.

Tämän hetkisestä ruokavaliosta sen verran, että päivän eväät ovat suurinpiirtein: Aamupala(3-4xjuustomakkaraleipä + kahvi), Päivällä(normi kotiruokaa paljon), iltapäivällä(joskus kotiruokaa, joskus joku mikroateria + 500g rahkaa), joku välipala (leipää, rahkaa, naposteltavaa.....jotain mitä sattuu käteen tarttumaan), iltapala (3-4juustomakkaraleipä + 1prk tonnikala öljyssä öljyineen + raejuustopurkki).
Jostain luin, että olisi osa terveellistä tapaa lihota litkiä muutama hörppy rypsiöljyä päivittäin???? Kait sitäkin sitten täytyy alkaa juomaan :D

Ohjelma on tällähetkellä seuraavanlainen:

Maanantai:
- Penkkipunnerrus 3-4 x 8-12
- Vinopenkkipunnerrus 3-4 x 10-12
- Ristikkäistalja 3-4 x 12-15
- Pystypunnerrus 3-4 x 10-12
- Vipunostot sivuille 3-4 x 10-12
- Ranskalainen punnerrus 3-4 x 8-12
- Ojentajat naruilla 3-4 x 10-15
- Olan kohautukset käsipainoilla 3-4 x 10-12

Keskiviikko:
- Maastaveto 2-3 x 6-8 / selän ojennus 3-4 x 10-15
- Ylätalja 3-4 x 8-12
- Alatalja 3 x 8-12
- Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 10-12
- Hauiskääntö mutkatangolla 3-4 x 8-12
- Hauiskääntö käsipainoilla 3-4 x 10-12
- Olan kohautukset käsipainoilla 3-4 x 10-12

Perjantai:
- Jalkakyykky 3 x 8-10
- Jalkaprässi 3 x 10-12
- Reidenkoukistus 3-4 x 10-15
- Reidenojennus 3-4 x 10-15
- Pohkeet seisten 3-5 x 12-15
- Vatsalihasliikkeet

Mitäs mieltä, mennäänkö näillä?

Erehdyin kokeilemaan 2jakoista ohjelmaa ylä- alakroppa jaolla ja tykästyin. Nyt tuli ajankohtaseksi vaihtaa treeni ohjelmaa ja tämmösen suunnittelin. Plussa kaloreilla lähden tätä tekemään. Progression hoidan lisäämällä painoja joka treeni kerta ja vaihtelun vuoksi ajattelin a treenin ja b treenin toistoja vaihdella päikseen n. 1-1,5 kuukauden välein. Sarjat pitkiä koska nyt on tullu monta kk. putkeen tehtyä pääsääntöisesti lyhyitä sarjoja.

Yläkroppa:
A.Treeni
toistot 6-10

Penkki 3x
MO leuat 2x
Kulmasoutu tang. 3x
PP tang. Istuen 3x
hammer hauis 3x
Kapeapenkki 2x

B.Treeni
toistot 12-15

Vinopenkki kp. 3x
dipit 2x
mave polvista 3x
yhdenkäden t-soutu 3x
pystysoutu 2x
viperit taakse 2x
suoralla tang. Hauis 3x

Alakroppa:
A.treeni
Toistot 6-10

Kyykky 3x
Sjmv 3x
Pohkeet prässissä 3x
Vatsat 3x

B.treeni
toistot 12-15

Prässi 3x
reidenojennus 2x
reidenkoukistus 2x
pohkeet istuen 3x
jalkojen nostot 3x

Onko tuossa jotain pahoja puutteita jne ? Viittiikö kukaan kertoa mielipidettä? Kiitos jo etukäteen jos joku näkee vaivaa ja kommentoi. :)

MA, TO:

Rinta, ojentajat, olkapäät, etureidet

Penkkipunnerrus tangolla 4x6
Vinopenkkipunnerrus kp 3x8
Jalkaprässi 4x12
Etureisiojennus 3x12
Viparit sivuille 3x10
Pystypunnerrus kp 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x10

TI, PE:

Selkä, takareidet, pohkeet, epäkkäät, ranteet

Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
SJMV 4x8
Takareisikoukistus maaten 3x12
Pohkeet seisten smithissä 4x15
Hauikset scotissa mutkatangolla 3x10
Rannekäännöt tangolla 3x12

Tämmöstä 2-jakoista olen veivannut kohta 2 viikkoa. Vatsat teen joka treenin lämmittelyissä 4x25. Mielipiteitä?

En löytänyt pakkiksesta ketjua, jossa voisi kysellä personal traineria tai ihan suomeksi valmentajaa. Onkohan Turun seudulla kehonrakennukseen perehtynyttä valmentajaa, jolla tekniikat hallussa. Lähinnä salille voisi tulla 5-10 kertaa 6kk ja treeniohjelmaa laittaisi. Jos jotakin 100€ tunti ohjauksesta niin eipä se paljon ole, mikäli asiansa osaa. Moni PT kun vain neuvoo vähän ylätaljaa ja tulostaa jonkun ohjelman netistä. Tietotaso huonompi kuin itsellä. Vinkkejä mistä katsoa? Mainostakaa

En löytänyt pakkiksesta ketjua...

Siitä ei voi kyllä foorumia syyttää. Tässä yksi säie Turun alueen personal trainereista: http://www.pakkotoisto.com/turku/85957-suosittele-personal-traineria-turun-alueelta/ ja jos se Tikkakaan ei löydy, niin tässä vielä suorempaa linkkiä: ProTrainer.fi - Treenit, rasvanpoltto, valmennus

Olisi toki kiva, jos joku sinne jaksaisi päivitellä jotain tuoreempiakin vaihtoehtoja, ja en tarkoita tällä nyt Tikan tuoreutta, vaan jos ja kun Turun suunnalle on uusi personal trainereita tullut, niin tuo olisi hyvä paikka "ilmoitella" itsestään.

Siitä ei voi kyllä foorumia syyttää. Tässä yksi säie Turun alueen personal trainereista: http://www.pakkotoisto.com/turku/85957-suosittele-personal-traineria-turun-alueelta/ ja jos se Tikkakaan ei löydy, niin tässä vielä suorempaa linkkiä: ProTrainer.fi - Treenit, rasvanpoltto, valmennus

Olisi toki kiva, jos joku sinne jaksaisi päivitellä jotain tuoreempiakin vaihtoehtoja, ja en tarkoita tällä nyt Tikan tuoreutta, vaan jos ja kun Turun suunnalle on uusi personal trainereita tullut, niin tuo olisi hyvä paikka "ilmoitella" itsestään.

Kiitos. Kiltisti tehty

Heitetään oma ohjelma jälleen kerran tänne arvosteltavaksi. Ajattelin tällä tehdä tämän kesän, kun salille kerkeää/huvittaa/jne noin 2-3 kertaa viikossa, kun pyöräiltyä tulee paljon kesällä, töihin melkein joka päivä 10km suuntaansa ja sitten harrastuksena on maastopyöräily, josta tulee yleensä 2-4 lenkkiä tms viikkoon. Ja kendoa tulee myös 1-2 treeniä viikkoon. Joten yksijakoiseen olen päätynyt. Taustoina on talven ja kevään kiusannut ylikunto, sekä pientä sydänlihastulehdusta myös, kun lenkille tuli lähdettyä pikku flunssassa, paska mäihä kävi, mutta josko tuosta oppisi, toivottavasti. Mittaa mulla on 173cm ja paino oli tänä aamuna huikeat 56.2kg, joka on tippunut nyt noin kilon, kun on tullut luokkaantumisia fillaroinnissa jne, eikä ole oikein tullut syötyä tarpeeksi, joten bulkille ohjelma tulisi. Joka tapauksessa, se siitä. Omat voimatasot (Painot 1RM max) tällä hetkellä kyykky 1.5x omapaino, Mave 2.25x omapaino ja penkki 1.15x omapaino. Penkkiä en ole vähään aikaa kyllä tehnyt oikein kunnolla, olen rinnalle tehnyt vinopenkkiä käsipainoilla ja dippiä. Dipissä meni tänään 3x10 12.5kg lisäpainolla, mikä nyt ei kummoinen ole. Mutta jos toi lähtötaso mitään vaikuttaa ohjelmaan ja sen toimivuuteen, niin sillä noita tuohon kirjoittelin.

Treeni 1.
Kyykky 3x5-10
Vinopenkki kp 3x8-12
Kulmasoutu 4x8-12
Viparit sivulle 3x8-12

Treeni 2.
Mave 2x6
Dippi 3x8-12
Leuat 4x8-12
Face-pull 3x12-15

Treenit yleensä esim. Ma.1 Ke.2 Pe.1 jne. Myöskin jos aikaa ja voimia on, niin olen tehnyt treenin loppuun 2x10 sarjat hauista ja ranskalaista Pääpaino kuitenkin noissa isoissa liikkeissä, kun oon junnannut pitkään paikoillani, pääosin liian vähän ravinnon ja levon takia, joten ajattelin keskittyä oikeastaan vain tekemään isoja liikkeitä ja ehkä välttelemään failurea enemmän, kun aikaisemmin on tullut tehtyä aina viimeisissä sarjoissa niin monta toistoa kuin vain tulee, myös muissa sarjoissa on tullut failureita aika useasti. Tätä ohjelmaa ennen tein 2-jakoisella noin vuoden (Elaston 2-jakoinen, pääosin vapailla painoilla).

Pitkä teksti ja varmasti myös sekava. Toivottavasti tosta sekämetelistä jotain selvää saa ja joku sen jopa jaksaa lukeakkin. Arvostaisin neuvoja ja ehdotuksia ohjelmaan! Olkapäille ei ole kuin viparit ja face-pull, koska etuolkapäät ovat huomattavasti sivu-ja takaolkapäitä edellä, sitä korjailen tässä, ja sitten kun sopivalta näyttää, niin ehdottomasti pystäri mukaan.

Joten yksijakoiseen olen päätynyt. Taustoina on talven ja kevään kiusannut ylikunto, sekä pientä sydänlihastulehdusta myös, kun lenkille tuli lähdettyä pikku flunssassa, paska mäihä kävi, mutta josko tuosta oppisi, toivottavasti. Mittaa mulla on 173cm ja paino oli tänä aamuna huikeat 56.2kg, joka on tippunut nyt noin kilon, kun on tullut luokkaantumisia fillaroinnissa jne, eikä ole oikein tullut syötyä tarpeeksi, joten bulkille ohjelma tulisi.
1-jakoinen on tietysti järkevä valinta kun käydään vaan 2-3 x salilla MUTTA koska sulla on noin paljon muuta rasitusta sekä taustalla ylikunto-oireita, minä ottaisin isojakoisemman ohjelman. Ylikunto on sellainen vekkuli, että se tulee niille helpommin jotka siitä on joskus kärsinyt, joten ottaisin varman päälle ja tekisin vaikka 3-jakoista ainakin alussa. Muistahan syödä oikein reippaasti ja nukkua hyvin, koska niilläkin on iso merkitys rasituksen sietoon.

1-jakoinen on tietysti järkevä valinta kun käydään vaan 2-3 x salilla MUTTA koska sulla on noin paljon muuta rasitusta sekä taustalla ylikunto-oireita, minä ottaisin isojakoisemman ohjelman. Ylikunto on sellainen vekkuli, että se tulee niille helpommin jotka siitä on joskus kärsinyt, joten ottaisin varman päälle ja tekisin vaikka 3-jakoista ainakin alussa. Muistahan syödä oikein reippaasti ja nukkua hyvin, koska niilläkin on iso merkitys rasituksen sietoon.

Niin, tottahan tuokin. Toi 3-jakoinen ~3 kertaa viikossa on vain jotenkin itselle sellainen kummaijainen, mitä ei ole tullut ikinä kokeiltua. Kaippa sitäkin voisi kokeilla, mutta eipä siinä tule tosiaan kun kerran kroppa viikossa läpi. Siitä kyllä varmasti palautuisi paremmin kuin 1-jakoisesta. Mutta toisaalta onko kehitys sitten niin hyvää kuin 1-jakoisella. Toisaalta jos 1-jakoisella ei oikein kunnolla palaudu ja jää jumiin, niin sitten ei hyvä. Vaikeita valintoja, IMO tuntuisi paremmalta tehdä kroppa kuitenkin ainakin 2 kertaa viikossa läpi, mutta en ole kyllä näissä asioissa niin kokenut, että varmaa voisi sanoa.
Ruokaa täytyy tosiaan saada lisää, ei oo kyllä bulkki mennyt putkeen kun paino putoaa... :D

Back
Ylös Bottom