Morjes!
Oon tässä vääntäny nyt viime toukokuusta tuolla elaston kokoamalla 2-jakoisella ohjelmalla. Nyt työkiireiden takia ja muutenkin olis tarkotus vähän lyhentää salikäyntiin vaadittavaa aikaa ja lisätä ohjelman intensiteettiä. Parhaat sarjat on tällä hetkellä:
Kyykky 2x100kg
Mave 5x100kg (on vielä nostovaraa, mutta oon menny rauhassa ylöspäin)
Penkki 5x80kg
Leuat 4x6 (pysäytys alhaalla ja suorilta käsiltä lähtö)
Oma paino: 76kg
Ohjelmaa olis tarkoitus tehdä joka toinen päivä, eikä niinkään viikkoihin jaksotettuna. Parhaiten kehittyneitä massan puolesta on tällä hetkellä reidet, pylly ja tissit.
1.
-Kyykky 3x5
-Penkki 3x5
-Voimapyörä
2.
-Mave 3x5
-Leuat (otettu vaihdellen)
-Pystypunnerrus 3x5
3.
-Kyykky 3x10
-Kapea penkki 3x10
-Istumaannousu
4.
-SJMV 3x10
-Kulmasoutu 3x10
-Hauiskääntö kp
Ensinnäkin, onko järkevää sekoittaa tällä tavalla voima/bodaustreeni, eli ensin kaksi voimaa ja sitten kaksi bodausta? Joihinkin kohtiin, mieluiten 3 ja 4 treeniin, voisi lisätä neljännen liikkeen, mutta mikä kannattaisi lisätä? Jääkö joku lihasryhmä pahasti paitsioon? Itse ajattelin olkapäille jotain lisäliikettä, mutta en oikein keksi mikä se olisi. Lisäksi onko jaottelu hyvä näin? Olen aiemmin tehnyt pystypunnerrus penkin jälkeen, mutta kaikki mehut ovet yleensä lähteneet jo penkissä, joten haluaisin sen eri päivälle. Ojentajille ja hauiksille on omat liikkeet, koska ne ovat sekä voimallisesti että ulkonäöllisesti pahasti jäljessä.
Syklitys olisi 3x5 liikkeissä esim. mavessa (korkein nosto aiemmin siis 5x100kg) 3x5 90, 3x5 95, 3x5 100, 3x5 105, jonka jälkeen alkaisi alusta ja seuraavaksi viimeinen sarja olisi 3x5 110. Tämä on suoraan siitä elaston ohjelmasta ja on toiminut minulla erittäin hyvin aiemmin. Tavoitteena on siis: tehokas ohjelma, lyhyt aika salilla.
Suurkiitokset kaikesta palautteesta!