Itse aloittanut treenailun 10v. tauon jälkeen. Alkuun totuttelua voimailuun n. 1kk ja sen jälkeen n.2kk Arskan G6:lla.
Jotenkin tuntuu paikat menevän tukkoon kun aina sama ohjelma 3 kertaa viikossa. Tulosta kylläkin tullut.
Olen hieman yrittänyt itse muokata tuota G6 perussettiä vaihtelevammaksi, mutta idean säilyttäen. Tämä siis 3 kertaa viikossa vaihdellen ABA, BAB, ABA jne.
Saa kommentoida tai ehdotta parannuksia! Mutta ideana ns. perusliikkeitä, ei mitään hilavitkuttelua.
A. treeni
- Penkki 3x8
- Kyykky 4x10
- Kulmasoutu tangolla 3x10
- Sivunostot 3x8
- Hammerkääntö 3x8
- Ojentajat taljassa 3x10
B. Treeni
- MAVE 3x10
- Penkki käsipainoilla 3x10
- Leuanveto leveä ote 3xMAX + Ylätalja eteen 3x8 (Ylätalja jää pois, kun saan 3x6 leukoja, sitten vain otteita vaihdellen ja lisäpainoja 12 toiston jälkeen)
- Istumaan nousu 3x12 (+kiloja mukaan tarpeen mukaan)
- Pystypunnerrus 3x8
- Hauis tangolla 3x10
- Ojentajat taljassa 4x10
Hieman yläkroppapainotteinen, kun joka treenissä rasitetaan hyvin yläkroppaa mutta sitten alakroppaa vähän jaotellummin. Liikejärjestys on kyllä hyvä, mutta tekisin pystypunnerruksen ennen istumaannousuja. Raskaammissa sarjoissa keskikroppa kuitenkin työskentelee myös, joten en väsyttäisi vatsoja ennen sitä (tai alaselkä voi olla kovilla raskaammissa sarjoissa + ei tule yhtä paljon painetta). Vaihtaisin myös maven toistot 4-6 sekä tekisin sen 1x viikossa ja kyykyn 2x viikossa.