Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei tuosta hauiskäännöstä kyllä mitään haittaa ole. Varsinki jos tavoitteena on rantakunto.

Ei muuta kuin treenin venyminen. Tärkeämpiäkin liikkeitä jotka pitäisi ehtiä/jaksaa tehdä.

- - - Updated - - -

En tajua miks g6 kaipaa mavea, mut jos se sinne pitää tunkea niin korvaisin takakyykyn etukyykky+mave combol. Ja jep jättäisin hauiskäännön pois ihan sen takia et saattaa viedä tehoi seuraavan treenin leuoist ja (kulmasoudust?). Ite tein ekan vuoden noit yhen nivelen vitkutuksii mut nyt jättäny pois ja hyvä niin.

Mave siksi, koska se on yksi parhaista liikkeistä enkä ymmärrä miksi sitä ei pitäisi tehdä.

Jos nyt mietitään ni mitä sillä mavella on tarjottavaa takakyykyn sijaan kun ohjelma kuitenkin 1-jakoinen. Kuulee monesti sanottavan et takakyykky parantaa mave tulosta eikä niinkään toisin päin. Miksei siis suosiolla kyykkäis 3 kertaa viikossa. Onhan mave kiva liike muttei nyt kelpaa mulle perusteluks :)

Minä en kyllä aina tunkis sitä mavea joka ohjelmaan. Mitä mavella on tarjottavaa? Mave nyt on melkein koko kehon liike kun taas takakyykky ei. Eipä se kyykky erityisemmin mavea paranna itsekseen.

Jos nyt mietitään ni mitä sillä mavella on tarjottavaa takakyykyn sijaan kun ohjelma kuitenkin 1-jakoinen. Kuulee monesti sanottavan et takakyykky parantaa mave tulosta eikä niinkään toisin päin. Miksei siis suosiolla kyykkäis 3 kertaa viikossa. Onhan mave kiva liike muttei nyt kelpaa mulle perusteluks :)

Kiistätkö nyt maastavedon ylivertaisuuden, sen miehekkään olemuksen ja kuolleen raudan voittamisen aiheuttaman endorfiiniryöpyn, suurten painojen aiheuttaman egobuustin ja vastakkaisen sukupuolen ihailun, välilevypullistuman pelon aiheuttaman "taistele tai pakene"-reaktion, rautojen testosteronintuoksuisen kolinan, joka saa päät kääntymään salin päästä päähän, ja henkisen sukuelimen kasvun ennätyksen ollessa kolminumeroinen jo ensimmäisinä salikuukausina?

Minä en kyllä aina tunkis sitä mavea joka ohjelmaan. Mitä mavella on tarjottavaa? Mave nyt on melkein koko kehon liike kun taas takakyykky ei. Eipä se kyykky erityisemmin mavea paranna itsekseen.
Jokseenkin jto niin väittää bulgaari artikkelissaan ja omasta mielestä takakyykky ainakin melkein yhtä koko kropan liike ku mave ja paljon parempi alakropalle kun vielä huomioidaan että 1-jakoisen ainoa liike jaloille.

Jokseenkin jto niin väittää bulgaari artikkelissaan ja omasta mielestä takakyykky ainakin melkein yhtä koko kropan liike ku mave ja paljon parempi alakropalle kun vielä huomioidaan että 1-jakoisen ainoa liike jaloille.

Kyllä maastavetokin on ihan hyvä liike takareiskoille ja pakaroille varsinkin. Ja jos joka toinen kerta tulee kyykky niin väittäisin, että ne jalat kehittyy kyllä vallan mainiosti. Lisäksi mave kehittää yläselän lihaksistoa ihan eri tavalla kuin takakyykky. Puristusvoimakin kasvaa mukavasti.

Kyllä maastavetokin on ihan hyvä liike takareiskoille ja pakaroille varsinkin. Ja jos joka toinen kerta tulee kyykky niin väittäisin, että ne jalat kehittyy kyllä vallan mainiosti. Lisäksi mave kehittää yläselän lihaksistoa ihan eri tavalla kuin takakyykky. Puristusvoimakin kasvaa mukavasti.

Noh omasta mielestä jalat on aika laiminlyöty jos 1-jakoisen treenipäivän liikket ovat mave kulmasoutu leuat penkki niskantakaa punnerrus ja vatsat. Noh jotkut ei treenaa jalkoja ollenkaan täs tulee jo vähän.

Siksi idea onkin, että jos sen maven ottaa mukaan, sitä vaihdellaan kyykyn kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omasta mielestä silti painottuu enemmän yläkropalle kuin alkuperäinen g6. Mieti nyt jos joka toinen kerta mave niin viikossa voi olla vain yksi jalkapainnotteinen liike vs 20 yläkropalle. Tyhmää sanon minä, siinähän kehittyy apinaks.

Itse olen aloittanut salitreenin vajaa vuosi sitten, aluksi salin omalla ohjelmalla (jonka hylkäsin nopeasti sen "toimimattomuuden" vuoksi) ja nyt tehnyt ohjelmat itse yhdistäen muiden ohjelmista. Luulen, että parannettavaa yms. löytyy vaikka kuin paljon, joten eikun palautetta ja vinkkejä tulemaan. Oma tämänhetkinen treeniohjelma menee siis näin:

Maanantai Kädet
Vipunosto 8-10-10
Pystypunnerrus käsipainoilla 6-8-10
Hammer- kääntö käsipainoilla 8-10-12
Hauikset tangolla 10-10
Kickback 12-12
Ojentajat taljassa 10-10-12
Perusvatsarutistukset painolla (2,5-5 kg)
Sivuvatsalihakset painolla ja vartalonkiertolaitteessa

Keskiviikko Jalat
Maastaveto 8-10-12
SJMV 10-10
Pakarat laitteessa 8-10
Pakarat taljassa 10-12-12
Pakarapumppaukset lattialla
Etureidet laitteessa 8-12-12
Pohkeet laitteessa 10-12-15

Perjantai Selkä-vatsa
Alatalja soutu 6-10-12
Ylätalja myötäotteella 6-10-12
Kulmasoutu käsipainoilla 8-10-12
Peck deck 10-12
Vatsarutistukset painoilla ja lankku

Vain yks liike rinnalle ja ojentajillekkaan juurikaan tuu rasitusta. Tää on tosi sekava, onks toi 10 12 15 joku pudotussarja vai jamikä kickback loistaa käsipäivässä tai pakarapumppailu? Eihän toi jaotus vastaa edes sisältöä käsipäivänä pystäriä ja vipareita ja selkä päivänä peckdeck. Siis mitä ihmettä, mikä tää ohjelma nyt on olevinaan....

Omasta mielestä silti painottuu enemmän yläkropalle kuin alkuperäinen g6. Mieti nyt jos joka toinen kerta mave niin viikossa voi olla vain yksi jalkapainnotteinen liike vs 20 yläkropalle. Tyhmää sanon minä, siinähän kehittyy apinaks.

Kuka kieltää tekemästä esim. prässiä mavepäivinä lisäksi?

Elikkäs ikää 16 vuotta ja salilla käytä aktiivisemmin 3 kuukautta. Saa vapaasti heittää kommenttia ja polvivammaisena polvet ei pahemmin mitään kestä, joten tulla kertomaan että jalat heikoilla!

1. päivä: forkut, trapsit, pohkeet, vatsat ja alaselkä

2.päivä: rinta, ojentajat ja olkapäät

3.päivä: hauis ja selkä

4.päivä: lepoa

Pari kyssäriä olis vielä: onko näin aloittelijana kreatiinista ja proteiinijauheesta mainittavaa apua?

Vähän erikoinen tuo jako. Saman verran apua kuin muillekkin, tavallisella ruoallakin tosin pärjäät.

Elikkäs ikää 16 vuotta ja salilla käytä aktiivisemmin 3 kuukautta. Saa vapaasti heittää kommenttia ja polvivammaisena polvet ei pahemmin mitään kestä, joten tulla kertomaan että jalat heikoilla!

1. päivä: forkut, trapsit, pohkeet, vatsat ja alaselkä

2.päivä: rinta, ojentajat ja olkapäät

3.päivä: hauis ja selkä

4.päivä: lepoa

Pari kyssäriä olis vielä: onko näin aloittelijana kreatiinista ja proteiinijauheesta mainittavaa apua?

Huono jako. Suosittelisin 2-jakoista ohjelmaa.

Kuka kieltää tekemästä esim. prässiä mavepäivinä lisäksi?
Joo tai parempi neuvo toisen treeniohjelmaan on sanoa vaik et "vedä jalkatreeni ennen ohjelmaa". Treeniohjelmaa muutellaan miettimättä yhtään muutoksen merkitystä ohjelmaan ja alettaan paikkailla 10 viestiä perässä.

Joo tai parempi neuvo toisen treeniohjelmaan on sanoa vaik et "vedä jalkatreeni ennen ohjelmaa". Treeniohjelmaa muutellaan miettimättä yhtään muutoksen merkitystä ohjelmaan ja alettaan paikkailla 10 viestiä perässä.

En oo mitään paikkaillu, koska edelleen mun mielestä mave riittää. Mutta koska sulle ei tunnu riittävän niin totesin, että mielummin kiskoisin maven ja prässin joka toinen kerta kyykyn tilalla kuin tekisin joka kerta kyykkyä, enkä ikinä mavea.

Kreatiinista on paljon tutkimusnäyttöä:
Editors' Thoughts on Creatine
I honestly see no reason why somebody shouldn't supplement creatine, nor do I see any logical basis for the seeming 'fear' of this compound in society.
It's safe, it's healthy, it's cheap, and for most people, it just works. Get some Creatine Monohydrate, take 5g a day, and you're good to go.

Creatine - In-Depth Scientific Supplement Information | Examine.com

Proteiinijauhe on helppo ja edullinen tapa taata riittävä määrä proteiinia ruokavaliossa. Todennäköisesti tarkoitat proteiinijauheella palautusjuomaa. Kannattaa tutustua Juha Hulmin kirjoituksiin. Esimerkiksi Mikä on tärkeintä päästäkseen kovaan fyysiseen kuntoon? | Lihastohtori käsittelee millä asioilla on merkitystä:
Proteiinipitoinen palautusjuoma on siis tutkitusti hyödyllinen monille. Mutta ei kuitenkaan rankingissä tämän korkeammalla [6. sija].

Back
Ylös Bottom