Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

5 jakoinen ohjelma

Moro,

Muutin hieman treeniäni ja nyt on tälläinen menossa. Kommentoikaa toki.

Ti: Rintatreeni

Vinopenkki: 4 x 6 (smith)
Penkki käsipainoilla: 4 x 6
Peck deck: 4 x 12
Ristiinveto taljassa: 4 x 12

Ke: Jalat

Kyykky: 4 x 6
Jalkaprässi: 4 x 6
Maastaveto jalat suorina: 4 x 10
Selän taitto: 4 x 10

To: Lepo

Pe: Selkä

Leuanveto kapealla otteella: 4 x 6
Maastaveto: 4 x 6
Kulmasoutu käsipainolla: 4 x 6
Pystysoutu tangolla: 4 x 10

La: Olkapäät

Pystypunnerrus tangolla niskan takaa: 4 x 6 (smith)
Pystypunnerrus tangolla rinnalta: 4 x 6 (smith)

Vipunostot tangolla eteen: 4 x 10
Vipunostot käsipainoilla sivuille: 4 x 12
Takaolkapäät koneessa: 4 x 12

Su: Kädet

Hauiskääntö suoralla tangolla: 4 x 8
Hauiskääntö mutkatangolla: 4 x 8
Hammer: 4 x 12

Dippi: 4 x 10
Penkki kapealla otteella: 4 x 6
Dippi uudestaan: 4 x 6 (toi dippi on mun suosikkiliike ojentajille, minusta sillä saa parhaiten tuloksia joten olen haksahtanut tähän liikkeeseen)

Maanantaisin lepään eli viikon eka treenipäivä on tiistai. Yritän saada lihaksiin kokoa mahdollisimman paljon. Smithissä teen liikkeitä sen takia, koska menen heti aamusta salille ja treenaan ihan yksin.. Mitäs mieltä olette tästä ohjelmasta?

Olisiko siis fiksumpi ratkaisu tämänkaltainen:

Treeni1
Kyykky 4x10
Etureisien ojennus 3x10
Penkkipunnerrus 3x10
Vinopenkki kp 3x10
Dipit 3x10 / Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat taljassa 3x10
Pystypunnerrus 3x10
Viparit 3x10
Vatsat

Treeni 2.
Askelkyykky 3x10
SJMV 3x10 / takareisien koukistus 3x10
Pohkeet 3x20
Leuat leveällä otteella 3x max
Alatalja 3x10 / Kulmasoutu 3x10
Negatiiviset leuat 3x max / hauiskääntö mutkatangolla 3x10
Hauiskääntö / Hammerkääntö kp 3x10
Kyljet

Moro,

Muutin hieman treeniäni ja nyt on tälläinen menossa. Kommentoikaa toki.

Ti: Rintatreeni

Vinopenkki: 4 x 6 (smith)
Penkki käsipainoilla: 4 x 6
Peck deck: 4 x 12
Ristiinveto taljassa: 4 x 12

Ke: Jalat

Kyykky: 4 x 6
Jalkaprässi: 4 x 6
Maastaveto jalat suorina: 4 x 10
Selän taitto: 4 x 10

To: Lepo

Pe: Selkä

Leuanveto kapealla otteella: 4 x 6
Maastaveto: 4 x 6
Kulmasoutu käsipainolla: 4 x 6
Pystysoutu tangolla: 4 x 10

La: Olkapäät

Pystypunnerrus tangolla niskan takaa: 4 x 6 (smith)
Pystypunnerrus tangolla rinnalta: 4 x 6 (smith)

Vipunostot tangolla eteen: 4 x 10
Vipunostot käsipainoilla sivuille: 4 x 12
Takaolkapäät koneessa: 4 x 12

Su: Kädet

Hauiskääntö suoralla tangolla: 4 x 8
Hauiskääntö mutkatangolla: 4 x 8
Hammer: 4 x 12

Dippi: 4 x 10
Penkki kapealla otteella: 4 x 6
Dippi uudestaan: 4 x 6 (toi dippi on mun suosikkiliike ojentajille, minusta sillä saa parhaiten tuloksia joten olen haksahtanut tähän liikkeeseen)

Maanantaisin lepään eli viikon eka treenipäivä on tiistai. Yritän saada lihaksiin kokoa mahdollisimman paljon. Smithissä teen liikkeitä sen takia, koska menen heti aamusta salille ja treenaan ihan yksin.. Mitäs mieltä olette tästä ohjelmasta?

En suosittele smithiä. Ratkaisut ovat helpot ilman smithiäkin. Jos haluat tehdä tangolla vinopenkin niin tee ilman lukkoja, jolloin failuressa voit kipata painot pois. Tangon voi myös rullata reisien päältä pois. Helpoin tapa tietysti tehdä vinopenkki käsipainoilla. Pystärissä suosittelen vielä vähemmän ja en edes ymmärrä miksi smithiä tarvitsee. Tangonhan voi laittaa yksinkertaisesti kyykkyhäkin telineisiin jos tulee failure. Etuviparit myös aika turhat, sillä ne saavat runsaasti rasitusta jo rintapäivänä sekä pystärissä ja dipeissä. Jättäisin ehdottomasti pois. Selkäpäivään lisää liikkeitä voisi kans laittaa, ehkä alatalja?

- - - Updated - - -

Olisiko siis fiksumpi ratkaisu tämänkaltainen:

Treeni1
Kyykky 4x10
Etureisien ojennus 3x10
Penkkipunnerrus 3x10
Vinopenkki kp 3x10
Dipit 3x10 / Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat taljassa 3x10
Pystypunnerrus 3x10
Viparit 3x10
Vatsat

Treeni 2.
Askelkyykky 3x10
SJMV 3x10 / takareisien koukistus 3x10
Pohkeet 3x20
Leuat leveällä otteella 3x max
Alatalja 3x10 / Kulmasoutu 3x10
Negatiiviset leuat 3x max / hauiskääntö mutkatangolla 3x10
Hauiskääntö / Hammerkääntö kp 3x10
Kyljet

Paljon parempi. Pari juttua:

- Pystäri ennen oikkareita eli vinopenkin jälkeen
- SJMV ennen askelkyykkyä
- Mikä noiden negatiivisten leukojen idea on? Ei siis välttämättä huono juttu, mutta en nyt vaan ihan tajua :D Varmaan tarkoitat että kapealla vastaotteella jarrutellen leukoja eli hauisliikkeeksi?

- - - Updated - - -

Paljon parempi. Pari juttua:

- Pystäri ennen oikkareita eli vinopenkin jälkeen
- SJMV ennen askelkyykkyä
- Mikä noiden negatiivisten leukojen idea on? Ei siis välttämättä huono juttu, mutta en nyt vaan ihan tajua :D Varmaan tarkoitat että kapealla vastaotteella jarrutellen leukoja eli hauisliikkeeksi?

Juuri näin. En itsekkään välttämättä tajua niiden ideaa, mutta hyvin tuntuu ottavan hauiksiin. Kiitos vielä rakentavasta palautteesta, näillä mennään!

1- jakoinen kysymyksenä:

Treeni A

Kyykky 4 x 10
Vinopena Smith 4 x 10
Viparit sivulle 2 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Kulmasoutu tangolla 4 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

Treeni B

SJMV 4 x 10
NTP 4 x 10
Kulmasoutu kp 3 x 10
Ylätalja 3 x 10
Ranskalainen punnerrus 3 x 10

Treeni C

Prässi tai hack kyykky 4 x 10
Vinopena kp 4 x 10
Ylä / alatalja 4 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Push down 4 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

Rajoituksena todettakoon, että puolen vuoden tauko takana koska olkapään Ac-nivel oli pahasti tulehtunut ja on vieläkin hieman paineinen. Tästä syystä dippi, penkki, leuanveto ja mave toistaiseksi pannassa eikä myöskään raskaita olkapäähän ottavia liikkeitä samalle päivällä esim. vinopena ja ntp.

Treeni B:stä puuttuu tissiliike ihan tarkoituksella kun oletettavasti paikat ei kestä kolme kertaa viikossa tapahtuvaa etuolkapään rasitusta. Tuohon C treeniin voisi kehitellä jonkun muun selkäliikkeen.

Sanottakoon jo nyt että olen käynyt vasta kerran salilla eli ohjelma voi olla täysi susi. Parempi kuitenkin näin alussa kysyä apua ja neuvoja kuin nostella huonolla menestyksellä omin päin. Kerralla olen ajatellut koko kropan tehdä.

Ekalla kerralla tein kutakuinkin näin:

Prässi 3x10 (kyykky lienee tehokkaampi?)
Vinopenkki pienessä kulmassa 3x10
Kulmasoutu käsipainoilla 3x10
Vatsat laitteessa 3x10
Hauiskääntö käsipainoilla 3x?
Olkapäille liike jolle en nimeä tiedä. Käsipainot edessä vierekkäin ja nostetaan sivuilta pään yläpuolelle. Tuntui ainakin hyvin olkapäissä. 3x?

3x viikossa

Korjattavaa lienee, ehkä jokin paikka jää jopa treenaamatta. Olen ainakin miettinyt jos ottaisi normi penkin mukaan ja laittaisi vinopenkin hieman suurempaan kulmaan. Olkapäät tulisi varmaan tehtyä siinä sitten?

Laitetaanpas tänne, vaikken ihan aloittelijaksi itseäni kutsuisikaan.

Iältäni olen nyt 23 ja muutamassa vuodessa on tullut Jutiloiduttua vähäisen/olemattoman salitreenin takia jonkun verran, vaikka ihan puol-ammattilaistasolla jääkiekkoa olen pelannutkin.

Nyt alkaa taas enemmän salille painottuva treenaaminen, joten kyselisin miltä tämä alkuun suunniteltu ohjelmani teidän silmissä näyttää.

Yläkropalle ja alakropalle olis tarkoitus tehdä treeni molemmille 2kertaa viikossa.

Treeni 1: Yläkroppa:

Penkkipunnerrus 2x7
Vipunostot sivulle ja eteen 2x7
Ylöstyöntö niskan takaa 3x8
Hauiskääntö 3x10
Ojentajat 3x10
Loppuun vatsat/kyljet/selkä.

Treeni 2: Alakroppa:

Takakyykky 3x8
Askelkyykky 3x 8+8
Yhden jalan kyykky 2x6+6
Rinnalleveto 3x7
Loppuun vatsat/selkä/kyljet

Huonon alaselän takia suuremmin selkää tasittavat, esim mave jne on pakko jättää pois.

Alakroppa mulla tällä hetkellä onkin oikein hyvässä kondiksessa, yläkroppa ois tarkotus saada samalle tasolle.

Mietteitä? Ja kirjoitusvirheitä voi jokunen olla kun puhelimella kirjoittelee, älkää välittäkl.

1- jakoinen kysymyksenä:

Treeni A

Kyykky 4 x 10
Vinopena Smith 4 x 10
Viparit sivulle 2 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

Treeni B

SJMV 4 x 10
NTP 4 x 10
Kulmasoutu kp 3 x 10
Ylätalja 3 x 10

Treeni C

Vinopena kp 4 x 10
Ylä / alatalja 4 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Push down 4 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

Rajoituksena todettakoon, että puolen vuoden tauko takana koska olkapään Ac-nivel oli pahasti tulehtunut ja on vieläkin hieman paineinen. Tästä syystä dippi, penkki, leuanveto ja mave toistaiseksi pannassa eikä myöskään raskaita olkapäähän ottavia liikkeitä samalle päivällä esim. vinopena ja ntp.

Treeni B:stä puuttuu tissiliike ihan tarkoituksella kun oletettavasti paikat ei kestä kolme kertaa viikossa tapahtuvaa etuolkapään rasitusta. Tuohon C treeniin voisi kehitellä jonkun muun selkäliikkeen.

- Smith helvettiin
- Leuanveto kapealla vastaotteella treeni A:han, jolloin hauiksen voi heivata
- Viparit taakse pois treenistä C ja alatalja ja leuanveto leveällä myötäotteella molemmat mukaan. Ylätaljan voi sieltä myös poistaa
- Hauista voi tehdä treenissä B lopuksi
- Pystäri ainakin kahteen treeniin mukaan, viparit sivuille sopii superina sen kanssa

Nämä ohjeet tietysti koskee vasta sitä aikaa, kun olkapää kestää.

1- jakoinen kysymyksenä:

Treeni A

Kyykky 4 x 10
Vinopena Smith 4 x 10
Viparit sivulle 2 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

Treeni B

SJMV 4 x 10
NTP 4 x 10
Kulmasoutu kp 3 x 10
Ylätalja 3 x 10

Treeni C

Vinopena kp 4 x 10
Ylä / alatalja 4 x 10
Viparit taakse 3 x 10
Push down 4 x 10
Hauisvemputusta 3 x 10

- Smith helvettiin
- Viparit taakse pois treenistä C ja alatalja ja leuanveto leveällä myötäotteella molemmat mukaan. Ylätaljan voi sieltä myös poistaa
- Pystäri ainakin kahteen treeniin mukaan, viparit sivuille sopii superina sen kanssa

- - - Updated - - -

Sanottakoon jo nyt että olen käynyt vasta kerran salilla eli ohjelma voi olla täysi susi. Parempi kuitenkin näin alussa kysyä apua ja neuvoja kuin nostella huonolla menestyksellä omin päin. Kerralla olen ajatellut koko kropan tehdä.

Ekalla kerralla tein kutakuinkin näin:

Prässi 3x10 (kyykky lienee tehokkaampi?)
Vinopenkki pienessä kulmassa 3x10
Kulmasoutu käsipainoilla 3x10
Vatsat laitteessa 3x10
Hauiskääntö käsipainoilla 3x?
Olkapäille liike jolle en nimeä tiedä. Käsipainot edessä vierekkäin ja nostetaan sivuilta pään yläpuolelle. Tuntui ainakin hyvin olkapäissä. 3x?

3x viikossa

Korjattavaa lienee, ehkä jokin paikka jää jopa treenaamatta. Olen ainakin miettinyt jos ottaisi normi penkin mukaan ja laittaisi vinopenkin hieman suurempaan kulmaan. Olkapäät tulisi varmaan tehtyä siinä sitten?

Ota Arnoldin kutonen tai Starting strength. Ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen :)

- Smith helvettiin

Muuten toi treenin runko on ilmeisesti ok? Noihin vipareihin on varmaankin hyvä idea ottaa mausteita mukaan tyyliin pudotussarjat, superit jne. koska sellaisenaanhan ne on aika tyhjän kanssa 1-jakoisessa.

Mutta siihen asti jos olkapää joskus paranee niin mikä voisi olla korvaava selkäliike tuohon C Treeniin?

e. Smithistä: Ainakin tälläselle olkapäävammaselle parempi kuin tuo kässäreillä tehtävä kun ei tarvitse tekniikkaan niin paljon kiinnittää huomiota eikä rempoa reisiltä painoja ylös jolloin voi myös laittaa enemmän malmia tankoon.

Laitetaanpas tänne, vaikken ihan aloittelijaksi itseäni kutsuisikaan.

Iältäni olen nyt 23 ja muutamassa vuodessa on tullut Jutiloiduttua vähäisen/olemattoman salitreenin takia jonkun verran, vaikka ihan puol-ammattilaistasolla jääkiekkoa olen pelannutkin.

Nyt alkaa taas enemmän salille painottuva treenaaminen, joten kyselisin miltä tämä alkuun suunniteltu ohjelmani teidän silmissä näyttää.

Yläkropalle ja alakropalle olis tarkoitus tehdä treeni molemmille 2kertaa viikossa.

Treeni 1: Yläkroppa:

Penkkipunnerrus 2x7
Vipunostot sivulle ja eteen 2x7
Ylöstyöntö niskan takaa 3x8
Hauiskääntö 3x10
Ojentajat 3x10
Loppuun vatsat/kyljet/selkä.

Treeni 2: Alakroppa:

Takakyykky 3x8
Askelkyykky 3x 8+8
Yhden jalan kyykky 2x6+6
Rinnalleveto 3x7
Loppuun vatsat/selkä/kyljet

Huonon alaselän takia suuremmin selkää tasittavat, esim mave jne on pakko jättää pois.

Alakroppa mulla tällä hetkellä onkin oikein hyvässä kondiksessa, yläkroppa ois tarkotus saada samalle tasolle.

Mietteitä? Ja kirjoitusvirheitä voi jokunen olla kun puhelimella kirjoittelee, älkää välittäkl.

Alakroppatreeni ok, mutta yläkroppatreenissä viilattavaa:

- Viparit eteen pois
- Pystypunnerrus (eli tuo kolmas liikkeesi) ennen sivuvipareita
- Leuanveto mukaan
- Alatalja tai kulmasoutu mukaan
- "Ojentajat" on lihaksen nimi, ei liike. Suosittelen treenaamaan ojentajasi esim. dipeillä

- - - Updated - - -

Muuten toi treenin runko on ilmeisesti ok? Noihin vipareihin on varmaankin hyvä idea ottaa mausteita mukaan tyyliin pudotussarjat, superit jne. koska sellaisenaanhan ne on aika tyhjän kanssa 1-jakoisessa.

Mutta siihen asti jos olkapää joskus paranee niin mikä voisi olla korvaava selkäliike tuohon C Treeniin?
Joo jotain supereita voi ottaa vipareille. Esim. superi pystärin kanssa. Jos pystyt sitä ylätaljaa tekemään niin se on jees, mutta lähtökohtasesti tee enemmän leukoja ja ylätaljaa vaan mausteena (sit terveenä).

Saliohjelma

1. Lenkki
2. Penkki 70 kg – 6 x 5
3. Pystypunnerrus 50 kg – 10 x 5
4. Olankohautukset (shrugs) 70 kg – 30 x 3
5. Hauikset – 15 kg – 10 x 3 ”kunnon hauis”
6. Hauikset – 17,5 kg – 10 x 3 ”riuhtaisu hauikset”
7. Leuanveto 3 x failure
8. Ylätalja – 80 kg – 10 x 3
9. Vinopenkki – 60 kg – 6 x 4

Mitä mieltä ? Painomäärät on suuntaa antavia :D Voi olla huomattavasti enemmänkin, riippuen päivästä :D

Saliohjelma

1. Lenkki
2. Penkki 70 kg – 6 x 5
3. Pystypunnerrus 50 kg – 10 x 5
4. Olankohautukset (shrugs) 70 kg – 30 x 3
5. Hauikset – 15 kg – 10 x 3 ”kunnon hauis”
6. Hauikset – 17,5 kg – 10 x 3 ”riuhtaisu hauikset”
7. Leuanveto 3 x failure
8. Ylätalja – 80 kg – 10 x 3
9. Vinopenkki – 60 kg – 6 x 4

Mitä mieltä ? Painomäärät on suuntaa antavia :D Voi olla huomattavasti enemmänkin, riippuen päivästä :D

Onks tää joku vitsi?

En tajua ees tota rakennetta. Teetkö kaikki samana päivänä? Jalkoja et treenaa vissiin ollenkaan? :face:

Pistäs vähän tolkkua tohon hommaan niin on jotain mistä ottaa kii.

Onks tää joku vitsi?

En tajua ees tota rakennetta. Teetkö kaikki samana päivänä? Jalkoja et treenaa vissiin ollenkaan? :face:

Pistäs vähän tolkkua tohon hommaan niin on jotain mistä ottaa kii.

Yksijakoista - yläkroppaan keskittyvää treeniä. Muokkailen ja uusin ohjelmia aina aika ajoin (suurinpiirtein viikon välein). Siis se idea on vahva yläkroppa. Jalat mulla on jo melko kehittyneet suhteessa muuhun kroppaan. Aerobista juoksutreeniä sen vuoksi, että saisi ylimääräistä rasvaa poltettua ja muutenkin aerobista kuntoa nostatettua, jonka olen huomannut vaikuttavan positiivisesti myös salitreeniin. Et voi sanoa, että "jotain tolkkua tuohon hommaan" jos et tiedä syvällisemmin tavoitteita, nykytilannetta, kehityksenkohteita.jne.Tyypillistä pakkotoiston luullaan kun ei tiedetä ajattelua.

PS. Olen kehittynyt jo huimasti neljässä kuukaudessa näillä minun "paskoilla" ohjelmillani.

^ Montas kertaa viikossa vedät ton läpi? Oot kyl melkonen sissi kun lenkin jälkeen vedät puntin päälle ja muutenkin aika jännä että vinopenan tulos noin lähellä normipenaa. Ja jos on jotain rajoitteita tai erityistavoitteita niin nekin kannattaa mainita ohjelmansa yhteydessä niin ei saa sitä paskaryöppyä niskaan.

Muuten ihan hyvä ohjelma, mutta hauiskääntöä ja penkkiä vois olla muutama sarja lisää.

Yksijakoista - yläkroppaan keskittyvää treeniä. Muokkailen ja uusin ohjelmia aina aika ajoin (suurinpiirtein viikon välein). Siis se idea on vahva yläkroppa. Jalat mulla on jo melko kehittyneet suhteessa muuhun kroppaan. Aerobista juoksutreeniä sen vuoksi, että saisi ylimääräistä rasvaa poltettua ja muutenkin aerobista kuntoa nostatettua, jonka olen huomannut vaikuttavan positiivisesti myös salitreeniin. Et voi sanoa, että "jotain tolkkua tuohon hommaan" jos et tiedä syvällisemmin tavoitteita, nykytilannetta, kehityksenkohteita.jne.Tyypillistä pakkotoiston luullaan kun ei tiedetä ajattelua.

PS. Olen kehittynyt jo huimasti neljässä kuukaudessa näillä minun "paskoilla" ohjelmillani.

Aloittelija nyt kehittyy ihan millä tahansa jos nollasta lähtee. Kehitys vaan voisi olla vieläkin parempaa sekä nopeampaa oikealla, hyvin suunnitelulla ohjelmalla, levolla ja oikeanlaisella ravinnolla. Miksi ihmeessä viikon välein ohjelmaa vaihdat? Hyvä heittää myöskin kommentteja tyypillisestä Pakkotoistosta jne, itsehän et mitään muuta tuosta ohjelmastasi avannut tai kertonut niitä tavotteita, nykytilannetta tai ideaa tuon takana. Olisiko ehkä kannattanut jos tuossa joku suurempikin ideologia on? Kysyit vain mielipiteitä ja niitä sait. Ilmeisesti kritiikkiä et kuitenkaan osaa ottaa vastaan?

Ohjelmahan on niin huono etten tiedä edes mistä aloittaa.. Missä jalat? Hauis kahdesti, täh? Kovempaa RHP ohjelmaa ei ole kyllä hetkeen tullut vastaan, kiitokset vaan päivän nauruista. Toivon todella että olet trolli.

^ Montas kertaa viikossa vedät ton läpi? Oot kyl melkonen sissi kun lenkin jälkeen vedät puntin päälle ja muutenkin aika jännä että vinopenan tulos noin lähellä normipenaa. Ja jos on jotain rajoitteita tai erityistavoitteita niin nekin kannattaa mainita ohjelmansa yhteydessä niin ei saa sitä paskaryöppyä niskaan.

Muuten ihan hyvä ohjelma, mutta hauiskääntöä ja penkkiä vois olla muutama sarja lisää.

Myönnän, että olen ainakin osittain rhp.Tavoitteena saada enemmän "lihasnäyttävyyttä" kuin olla voimakkaampi. Mutta sen lisäksi pyrkimykseni on hyvä aerobinen kunto. Ja tuo lenkki ei ole kuin about 2km eli ei mikään pitkä ja raskas. Lähinnä lämmitys treeniä varten.

Idea siinä miksi muokkailen yksijakoista ohjelmaani on se, että kun tarkkailen kehitystä peilistä niin niitä kehon lihaksia jotka on puutteellisia täytyy kehittää enemmän ja siksi painotan niitä ohjelmassani. En halua tasapaksua ohjelmaa ja tasapaksua kroppaa. Jos tavoittelee tietynmuotoista kroppaa niin tietyt liikkeet korostuu sitten ohjelmassa. Voi olla, että rhp kausi päättyy jossain vaiheessa..

Tavoite olisi vetää ainakin 4 kertaa viikkoon. Ja jos sanot, että se on tyhmää niin olen vetänyt paljon brutaalimpiakin yksijakoisia jopa 6 päivää putkeen eikä tuntunut missään. Voin sanoa, että kehitystä tuli jo sen yhden viikon aikana.

Sitähän tuo tolkku meinasikin, että et noista ollut puhunut sanaakaan... -___-

Niin kauan kun oot niin kujalla, ettet treenaa jalkoja en jaksa ohjelmaasi kommentoida. Mitä nyt että 6 kertaa 1-jakoinen läpi? :face: Ei, ei ja vielä kerran EI. Lue täältä nyt vähän tietoutta.

Back
Ylös Bottom