Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

onko sulla joku erityinen syys treenata rintaa 14-18 sarjaa viikossa?tai ylipäätänsä siihen että rinnalla on 2 liikettä mutta suora takareisiliike puuttuu kokonaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve mitäs tykkäätte tästä kaverin ohjelmasta:

sama treeni Ma, Ke ja Pe

Penkki 3x6
Soutu käsipainoilla 1polvi penkillä 3x10
Kulmasoutu tangolla 3x6
Hauis tangolla 3x6
Hauis käsipainolla 3x10
Vipunostot sivuille 3x15

Jalkoja hän ei treenaa. Hän haluaisi treenata myös jalkoja. Mitä suosittelette?
Tavoitteena: Rantakuntoon -07

Morjesta.
Oon nyt reenaillu 3-4 krt viikossa n. puol vuotta hiukan sinnepäinohjelmalla ja tuloksiakin ihan hyvin tullu esim penkki 70->110. nyt ajattelin et olis aika joku ohjelma vääntää niin tulis sellasta "rutiinia" noihin liikkeisiin ja ei lihasryhmät menis päällekkäin turhaan. eli tällästä 3 jakosta oon ajatellu, parannuksia otetaa ilomielin vastaan.
pvä1.Jalat, alaselkä
-Prässi
-Mave
-Selänojennuslaitetta
-Pohkeet seisten
pvä2. Kädet
-Scott hauiskääntö
-Hauiskääntö käsipainoilla
-Hauiskääntö tangolla
-Ranskalainen punnerrus
-Ojentajat ylätaljassa
-Ojentajat ylätaljassa(takaa pään yli)
pvä3 yläselkä, rinta, olkapäät
-penkki
-vinopenkki
-kohautukset
-viparit sivuille
-ylätalja
-alatalja
-pystysoutu
ja vatsoja lähes joka pvä jonku verra...
En noiden kaikkien liikkeiden nimiä tiedä:rolleyes: mut toivottavasti saatte selityksistä selvän. ja toistojen määräks meinasin just tota 1 sivul mainittua
1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja
Ja alusta uudelleen

Terve mitäs tykkäätte tästä kaverin ohjelmasta:

sama treeni Ma, Ke ja Pe

Penkki 3x6
Soutu käsipainoilla 1polvi penkillä 3x10
Kulmasoutu tangolla 3x6
Hauis tangolla 3x6
Hauis käsipainolla 3x10
Vipunostot sivuille 3x15

Jalkoja hän ei treenaa. Hän haluaisi treenata myös jalkoja. Mitä suosittelette?
Tavoitteena: Rantakuntoon -07

Näin ensiksi tulee ainakin liikaa sarjoja hauikselle. Modaisin sen verran, että penkkiä voisi tehdä 2x6, pudottaa soudun käsipainoilla pois, ottaa leuanvedon mukaan, ottaa viparit pois ja ottaa pystypunnerruksen mukaan, sekä kyykyn jaloille, eli ohjelma näyttäisi tältä:
Penkki 2x6
Kulmasoutu tangolla 2x6
Leuat 2x
Hauis 2x
Pystypunnerrus 2x
Kyykky 3x

Leuanvedot sitten myötäotteella. Treenailee tolla ja kehitystä pitäis tulla. Jos pelkää ettei hauis saa tarpeeksi osumaa, niin se ottaa epäsuoraa leuanvedosta, kuten ojentajakin punnerrusliikkeistä. Myöhemmin sarjojen määrää voi lisätä, jos siltä tuntuu mutta treenailee ekaksi näin kuukauden pari. Joka viides viikko totaalitauko tai kevyt viikko. Voisi myös tehdä vaikka
1. kk 12 toistoa
2. kk 10 toistoa
jne.
Hyviä treenejä :thumbs:

Morjesta.
Oon nyt reenaillu 3-4 krt viikossa n. puol vuotta hiukan sinnepäinohjelmalla ja tuloksiakin ihan hyvin tullu esim penkki 70->110. nyt ajattelin et olis aika joku ohjelma vääntää niin tulis sellasta "rutiinia" noihin liikkeisiin ja ei lihasryhmät menis päällekkäin turhaan. eli tällästä 3 jakosta oon ajatellu, parannuksia otetaa ilomielin vastaan.
pvä1.Jalat, alaselkä
-Prässi
-Mave
-Selänojennuslaitetta
-Pohkeet seisten
pvä2. Kädet
-Scott hauiskääntö
-Hauiskääntö käsipainoilla
-Hauiskääntö tangolla
-Ranskalainen punnerrus
-Ojentajat ylätaljassa
-Ojentajat ylätaljassa(takaa pään yli)
pvä3 yläselkä, rinta, olkapäät
-penkki
-vinopenkki
-kohautukset
-viparit sivuille
-ylätalja
-alatalja
-pystysoutu
ja vatsoja lähes joka pvä jonku verra...
En noiden kaikkien liikkeiden nimiä tiedä mut toivottavasti saatte selityksistä selvän. ja toistojen määräks meinasin just tota 1 sivul mainittua
Tuota en nyt ole aivan pro, mutta puutun muutamaan kohtaan. Ensinnäkin jalkapäivä on melko löysä, noi liikkeet hoitaa alle 20 minuutissa. Reidet ei saa millään kunnon käsittelyä. Käsipäivänä on taas on aivan liikaa toistoja hauiksille ja ojentajille (olettaen ettet harrasta supersarjoja jne.). Noilla määrillä saat vaan helvetillisen kipeät kädet ja mahdollisen tulehduksen jossain kohtaa. Kannattaisi jakaa nuo eri päiville.

Ei mitenkään pahalla, mutta tuo ohjelma on melko onneton. Tuolla Faq treenipuussa olisi tarjolla tuollainen kolmijakoinen:

1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

Tuosta saa myöskin 2-jakoisen lyömällä jalat noihin kahteen päivään.

Pannaanpa tähän nyt ohjelma jota olen suunnitellut. Ohjelma ei todellakaan ole vielä loppuun asti suunniteltu ja vinkkejä otetaan avoimesti vastaan.

Ma: Jalat
Kyykky 3x10
Prässi 3x15
Ojennus 3x15
SJMV 3x10
Koukistus 3x15
Pohkeet istuen 3x20

Ti: Yläkroppa
Tähän kaipaan vinkkejä todellakin.
Penkkipunnerrus 3x10 (vuorottelen penaa ja vinopenaa käsipainoilla viikottain)
Vinopenkki 3x10
Rinta taljassa 3x12
Kulmasoutu 3x10
Ylätalja 3x10
Alatalja 3x10

Ke: Aerobinen harjoitus

To: Alaselkä, etureidet, pohkeet
Mave 3x3-6
Ojennus 3x15
Hack-kyykky 3x10
Pohkeet istuen 2x20
Pohkeet seisten 2x20

Pe: Olkapäät, kädet
Pystypunnerrus 3x10
Viparit sivulle 3x10
Takaolkapääsoutu taljassa 3x10

Hauiskääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö scott penkissä 3x10
Hammerit istuen 3x10

Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat taljassa 3x15
Kapea penkki/dippi/ojentajapunnerrus niskantakaa 3x10

EDIT: Vatsat 3krt viikossa kotona kun salillani ei ole vatsakonetta :cry:
Ikää on sitten 16 ja treenitaustaa 8kk, että korjatkaa jos teen :david:maisia virheitä

Treeniohjelmain

Joo, tässä olen vuoden päivät treenannu ja kokoajan kehittelen ohjelmaani. Olen kuunnellut vanhempia bodareita jne. Serkkupoikaa pidän kokeneena ja hän sanoi, että vatsalihaksia voi treenata kolme kertaa viikossa. Onko näin? :D

Tässä olisi tämä minun nyk. treeniohjelma:

MAANANTAI:
rinta
- penkkipunnerrus 2x6 mahd. kovilla painoilla
- vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3x8
- ristitalja 3x12
- käsiprässi 3x12
ojentajat
- käsipainon nosto niskantakaa 3x12 (istuen) (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan, haluaisin tälle liikkeelle virallisen nimityksen :D) (en tarkoita ranskalaista)
- taljapunnerrus 3x12
vatsa
- rauhalliset ja staattiset vatsalihasrutistukset 3x30-40
- heinäseiväsliikkeet 2x20
- sivuvatsalihasliikkeet 2x40

TIISTAI
vapaa

KESKIVIIKKO
vapaa

TORSTAI
selkä
- ylätalja 3x12
- alatalja 3x12
- kulmasoutu kp. 3x12
- kulmasoutu tangolla 3x12
hauis
- hammer-hauiskääntö 2x10 per käsi
- scott-hauiskääntö 2x10 per käsi
- hauiskääntö tangolla 3x8
vatsa

PERJANTAI
vapaa

LAUANTAI
jalat
- jalkaprässi 3x8
- reidenojennus 3x12
- reidenkoukistus 3x12
- pohkeet 2x60
hartiat
- vipunostot sivuille 3x12
- pystypunnerrus 3x12
- pystysoutu 3x12
vatsa

SUNNUNTAI
vapaa

Ajattelin vaihtaa reeni ohjelman nelijakoisesta kasi jakoiseen. Miltä konkarit tälläinen ohjelma vaikuttaisi:

1. Päivä..................vko1 vko2 vko3 vko4
Jalkakyykky 70kg...... 2*10 3*10 4*10 50kg 2*10
reidenojennus 30kg....1*10 2*10 3*10 15kg 1*10
pohkeet.................................................................
penkki 60kg..............2*10 3*10 4*10 40kg 2*10
pystypunnerrus 25kg..2*10 3*10 4*10 20kg 1*10

2. päivä...................vko1 vko2 vko3 vko4
suorinjaloinmave 50kg.2*10 3*10 4*10 30kg 2*10
leanveto..................2*10 3*10 4*10 1*8
alatalja 55kg.............2*10 3*10 4*10 30kg 1*10
takaolkapäät.............2*10 3*10 4*10 1*10
haba kp 12kg............2*10 3*10 4*10 8kg 1*10

3. päivä...................vko1 vko2 vko3 vko4
etukyykky 45kg.........2*10 3*10 4*10 30kg 2*10
pohkeet......................................................................
vinopenkki 40kg.........2*10 3*10 4*10 20kg 1*10
rinta kp....................2*10 3*10 4*10 1*10
viparit 8kg................2*10 3*10 4*10 1*10
dippi........................2*10 3*10 4*10 1*10

4. päivä...................vko1 vko2 vko3 vko4
mave 70kg................2*6 3*6 4*6 40kg 2*10
reidenkoukistus 20kg...2*10 3*10 4*10 10kg 1*10
kulmasoutu 50kg........2*10 3*10 4*10 30kg 2*10
ylätalja 55kg.............2*10 3*10 4*10 30kg 1*10
haba scott 25kg.......2*10 3*10 4*10 15kg 1*10

viikko 5:kippis1:

Eli tuon näköistä ohjelmaa olen kaavaillut. Onko lisättävää/poistettavaa/muutettavaa?

Joo, tässä olen vuoden päivät treenannu ja kokoajan kehittelen ohjelmaani. Olen kuunnellut vanhempia bodareita jne. Serkkupoikaa pidän kokeneena ja hän sanoi, että vatsalihaksia voi treenata kolme kertaa viikossa. Onko näin? :D

Voi tehdä, jos tuntuu että palautuu, todennäkösesti palautuu. Noihin vatsoihin vaan rohkeesti lisäpainoa ja sarjat tonne johonki kymmenen toiston tuntumaan. Yhtälailla vatsalihakset tarvii kasvattavaa treeniä, jos niistä haluaa isommat, näin ainakin olen ymmärtänyt. :whip:

En nyt muuten tohon puutu.

Serkkupoikaa pidän kokeneena ja hän sanoi, että vatsalihaksia voi treenata kolme kertaa viikossa. Onko näin? :D

Tottakai niitä voi treenata vaikka 7 kertaa viikossa, mutta eri asia on, kannattaako. Itse en ainakaan näe mitään järkeä treenata vatsalihaksia joka kerta. 1-2 kertaa kierron aikana on minusta sopiva määrä. Ja ota lisäpainot käyttöön, jos et niitä jo käytä.

- käsipainon nosto niskantakaa 3x12 (istuen) (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan, haluaisin tälle liikkeelle virallisen nimityksen :D) (en tarkoita ranskalaista)

Ojentajapunnerrus niskan takaa

Takaolkapäät puuttuu, muuten näyttää ihan hyvältä.

Edit: Miksi hitossa 120 toistoa pohkeille?

Liikakilot, tupakka, viina, tietokone ---> kuntopyörä ja mies kuntoon!

En tiiä kuuluuko tämä tänne mut laitan nyt tänne ku en oikeen oo löytäny laihdutusreeniohjelmia oikeesti läskeille. Ei siinä, en oo kyllä tehnykkään mut ajattelin nyt kysyä täältä jos joku osais heittää mulle arvioita.

Elikkä: Olen toukokuussa 20 täyttävä nuori mies ja painan 100kg ja oon vaan 176cm pitkä. Niin, ja tämä mitä mulla on ympärillä on HYLLYVÄÄ. En oo käyny koskaan salilla enkä tee salireenejä enkä harrasta muutenkaan mitään liikuntaa muuta ku kitaran soittoo. Jospa tuo tieto nyt hyödyttäis jotain.

Homman nimi on lyhkäisyydessään seuraava: Kesä meni tuossa pyörällä sotkiessa menemään ja kunto nousi pirusti ku tuli kerranki liikuttua. Sit syksyä kohti alko jo intoa olemaan kun paino putosi 5kg ja alkoi jalat kestää kunnolla jo hölkkäämistä. Päätinkin sitten hölkkäillä siinä ja hölkkäilin varmaan sellaisen 1,5 kuukautta jolloin kunto kohosi jumalattomasti. Sit yhtäkkiä alkoi tuntumaan siltä, että nyt ei oo kyllä kaikki kondiksessa ku oikee jalka väsähti ja sattu polveen, joka oli oikutellut jo siitä lähtiin kun opin kävelemään. Varasin ajan lääkäriin, hän sitten laitto minut röntgeniin ja lupasi soittaa mitä niissä näkyy. Sit hän soitti eräs tiistai aamu ja pamautti pommin, että mulla on oikeessa polvessa kulumia, ei suosittele juoksua eikä mitään muutakaan missä jalka rasittuu. Ajattelin että ei jumalauta saatana (sori kiroilu) voi olla mahollista. Just ku ensimmäisen kerran elämässäni alan tosissani tekemään jotain ni polvi alkaa vittuilemaan. No sit päätin että noh, jatketaan entiseen linjaan ja vedellään taas kaljaa koneen ääressä ja istutaan netissä ja käydään välillä paskahuussissa tupakilla. Paino putosi ennen tämän lääkärin soittoa jo 7kg ja kaks kiloo onneks on tullu vasta takas enkä enempää halua! Tää lellottaminen koneella ja kaljan kiskominen saa nyt riittää!

Ajattelin vääntää ens viikolla avainta volvon virtalukossa ja hurauttaa kauppaan ja ostaa itelleni kuntopyörän, sillä kun sentään voin ajaa. Elikkä ajattelin nyt, että jotka sattuu tietävän tästä laihuttamisesta, siis läskin, ihan oikeen läskin polttamisesta. Lihaksia ei turhasti oo että älkää surko että sitä muka menis :D Joten pistäkääs mulle vähän pyöräilyohjeita ja matkoja ja kertokaa vähän, että mitä kannattaa tehä, nopeesti vai hitaasti ja millä raskaudella ja mikä syke ja kaikkee? Minä kun en tiiä yhtään mitään niistä asioista. Olin kesälläkin vaan sunnuntaipyöräilijä, mut nyt kesällä en enää halua näyttää tältä miltä oon koko ikäni näyttäny. Ei siinä, kesä ei ole se tavote, että pitäis tietty määrä saaha pois, vaan tavote on se että näyttäisin joskus hyvältä. Noh, kyllä mä ajattelin ku mulla tätä hyytelöö niin paljon on, että jos 10kg kesään sais poikkeen.

Jees, elikkä kiitti etukäteen, tässä ollaan taas pikku soosissa mut tosissaan tällä kertaa. Kiitti etukäteen jos nyt tää meni ees oikeelle palstalle ja tulee kunnolla tämä teksti näkyviin tuohon ku en oo oikeen hyvä käyttämään tätä paikkaa.

Viimeksi muokattu:
Juu elikkä taukoa ollu treenauksesta, nyt olen taas syksystä asti aktiivisesti käyny, mutta olen hinannut vain 3-jakoisella 3 kertaa/viikko, eli kierto kestää sen viikon. Sarjojen ainainen loppuun murjominen ja pitkä kierto ovat alkaneet tympiä (vaikka tulokset ovatkin nousseet kiitettävästi, alku varmasti lihasmuistin ansiota, mutta edellisten enkkojen ohi on jo menty), joten nyt ajattelin kokeilla 2-jakoista käyden edelleen tuon 3 kertaa/viikko salilla. Sarjamääristä ei kuitenkaan ole kovin hyvää tietoa, joten olisi kiva, jos jotkut voisivat vähän kommentoida niitä (ja koko ohjelmaa yleensäkin jos löytyy huomautettavaa). Ihan n00b en enää ole, mutta tämä on varmasti ok paikka tälle, sillä tarkoitus on vain saada tietää, minkälaisia olisivat järkevät sarjamäärät. Varmaan tällaisella ohjelmalla kannattaa myös jättää pari toistoa varastoon sarjoissa? Ainakin ajattelin, etten tekisi loppuun asti (esim. silleen ettei penkissä tarvitsisi varmistajaa).

Ohjelma:

1. jalat, kädet

-kyykky x3
-reiden ojennukset x2
-SJMV/MV x2
-reiden koukistukset x2
-pohkeet x3
-ranskalainen/kapea penkki x4 (tai molempia 2)
-hauiskääntö tangolla scotissa x4 (tai 2 eri liikettä x2)

2. rinta, selkä, olkapäät, vatsat

-penkki x3
-vinopenkki kp/dippi x3 (tai molempia yht. 3-4)
-ylätalja x3
-alatalja/vipuvarsikone/kulmasoutu x4 (tai 2 eri liikettä x2)
-pystypunnerrus x2
-vipunostot x2
-vatsoja

Noniin, eli jonkun 5kk tauon jälkeen(polvi tähystettiin) ajattelin taas alkaa käymään salilla. Ikää on 19v ja mitat tällä hetkellä 184cm/90kg(läskiä tullut jonkun verran tässä löhöillessä). Ajattelin vetää tuolla stickyssä olleella yksijakoisella ma, ke ja pe. Lisäksi käyn ylihuomenna katsomassa thaiboxingin esitysnäytöksen, joten siitä tulisi vielä tiistaisin ja torstaisin tunnin thaiboxing-treenit, jos laji näyyttää kiinnostavalta. Vatsalihastreenit voisi myös hoitaa tällöin tiistaina ja torstaina ku niitä taitaa kuulua tuohon alkeiskurssin sisältöönkin. Keskiviikkona voisin viellä käydä pelaamassa tunnin kevyttä sählyä yliopiston killan vuorolla jos jaksaa. Tällä mentäisiin sellainen 2,5kk-3kk ja silloin tulisi thaiboxingin tilalle 3x HIIT-lenkki aamuisin(rasvanpolttoa) kun nuo kohta tulevat lumet ovat ehkä lähteneet :D Kuulostaako yhtään järkevältä? Tässä nyt sitten se treeniohjelma ja ruokavalio:

Treeniohjelma:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ruokavalio:

Aamupala
-3dl kuntokaurahiutaleita puuroksi+ 2dl rasvatonta maitoa
-kuppi kahvia + vitamiinit
-250g maitorahkaa + (2 dl jogurttia / 2dl rasvatonta mehukeittoa)

Lounas
-Kouluruoka

Välipala
-Omena
-250g maitorahkaa + 2dl rasvatonta mehukeittoa

Sali
-Palautusjuoma (Evolution Phase 3)

Illallinen
-Makaroonilaatikko/Broiler+kokojyväriisi tms.

Iltapala
-250g raejuustoa
-5ml möllerin omega3

En ole aloittelija, mutta laitanpa treenin tänne arvostelevaksi.

maanantai: rinta, Hauis, olkapäät
vinopena kp.
ristikkäistalja
penkki
pec-deck
hauiskääntö tangolla
keskitetty taljalla
hammer istuen
vipunostot sivulle kevyet painot 4x12-15

Tiistai: selkä, takahartiat
ylätalja leveällä
alatalja/kulmasoutu tangolla (vuoroviikoin)
ylätalja rusetti
soutu käsip.
maastaveto/ räkkiveto
ristiveto (aina 4 sarjaa)
viparit taakse

Torstai:koivet
SJMV käsip.
Reisikoukistus maaten/istuen
prässi (aina 4x20-25)
smith kyykky
ojennus (aina 4x20-25)
pohkeet prässi
pohkeet istuen +seisoen superina kolme kierrosta

Perjantai: olat ja ojentajat
viparit sivulle istuen
pysytpunnerrus / pystypunnerrus vastaote
pystysoutu tangolla
olankohautus smith
Ranskalainen (aina 3 sarjaa)
push-down (aina 4 sarjaa eri otteella)
dippi

vatsat pari kertaa viikossa vinot ja suorat erikseen. Viikko syklitys on seuraavanlainen
viikko 1 voima 2x5-10 2min palautus
viikko 2 ja 3 3x8-12 1min palautus
viikko 4 pumppi 3x15+ 30s. palautus.

Ajattelin laittaa tämän tänne ja saada tuomionne, ennen kun otan kokeiluun.
Taustoista Treenivuosia 5v. 180/104

Noniin, eli jonkun 5kk tauon jälkeen(polvi tähystettiin) ajattelin taas alkaa käymään salilla. Ikää on 19v ja mitat tällä hetkellä 184cm/90kg(läskiä tullut jonkun verran tässä löhöillessä). Ajattelin vetää tuolla stickyssä olleella yksijakoisella ma, ke ja pe. Lisäksi käyn ylihuomenna katsomassa thaiboxingin esitysnäytöksen, joten siitä tulisi vielä tiistaisin ja torstaisin tunnin thaiboxing-treenit, jos laji näyyttää kiinnostavalta. Vatsalihastreenit voisi myös hoitaa tällöin tiistaina ja torstaina ku niitä taitaa kuulua tuohon alkeiskurssin sisältöönkin. Keskiviikkona voisin viellä käydä pelaamassa tunnin kevyttä sählyä yliopiston killan vuorolla jos jaksaa. Tällä mentäisiin sellainen 2,5kk-3kk ja silloin tulisi thaiboxingin tilalle 3x HIIT-lenkki aamuisin(rasvanpolttoa) kun nuo kohta tulevat lumet ovat ehkä lähteneet :D Kuulostaako yhtään järkevältä? Tässä nyt sitten se treeniohjelma ja ruokavalio:

Ruokavalio:

Aamupala
-3dl kuntokaurahiutaleita puuroksi+ 2dl rasvatonta maitoa
-kuppi kahvia + vitamiinit
-250g maitorahkaa + (2 dl jogurttia / 2dl rasvatonta mehukeittoa)

Lounas
-Kouluruoka

Välipala
-Omena
-250g maitorahkaa + 2dl rasvatonta mehukeittoa

Sali
-Palautusjuoma (Evolution Phase 3)

Illallinen
-Makaroonilaatikko/Broiler+kokojyväriisi tms.

Iltapala
-250g raejuustoa
-5ml möllerin omega3

Kannattaa aloittaa ihan rauhassa ja totuttaa kroppa taas rasitukseen eli ei kannata kerralla ruveta tekemään hullun lailla. Eli sitten jos/kun thaikku-treenit tulee mukaan niin kannattaisi ehkä aluksi treenata vain pari kertaa viikossa punttia. Peruskunnon kannalta suosittelen että ottaa sitten pitempää lenkkiä pari kertaa viikossa, sitä thaikussa tarvitaan.
Itse treenailen tämän kuukauden 1-jakoisella 3x viikossa ja 1-2 lenkkiä. Kamppailulaji alkaa itsellä tammi-helmikuun vaihteessa, jolloin tiputan puntin määrän 2x viikossa, mutta luultavasti lisään kaikkiin liikkeisiin yhden sarjan. Lenkkiä pyrin sitten vetämään vähintään sen 2x viikossa.
Yritä juoda paljon maitoa koulussa, niin saat vähän enemmän proteiinia, sillä kouluruoka ei ole mitään erinomaista body-safkaa;) Heitä vielä purkki raejuustoa ruuan kylkeen illallisella. Ja kalaöljyn voisi ottaa aamulla. Illalla sitten pari rkl rypsäriä. Tsemppiä :thumbs:

Moi, oon ihan uunituore täällä ja kyselelisin vähän asiantuntijan mielipidettä..

Olen 18 vuotta vanha, painan 65kg, about 180cm pitkä ja tarkotus olisi saada
lihasmassaa kotitreenauksella. Kotoa löytyy säädettävät käsipainot ja tanko + leuanvetotanko ja joku kivikautinen penkkikin (ei nyt ihan penkki, sellanen laitos :) )
Parisen kuukautta olen käyny melko laimeasti salilla, ja kun sinnekin on niin pitkä matka et ei oikeen innostais.. Ostinpa sit nuo puntit kotii.. Jonkin näköstä vinkkiä reeniohjelmaan ja ruokavalioon ois kiva saaha ku menee muute vaa sähläämiseks tuo homma. Motivaatiota kyllä löytyy!

Nii varmasti saisin vastauksen jos jaksaisin lukasta nää kaikki sivut, mutta ku on niin paljon erilaista, ja salille tosiaan en pääse. Jotkut lyhenteetkin on outoja mistä täällä puhutaan eli mulle saa selittää perin pohjin :D Kiitos jo etukäteen!

Noillahan vempeleillä pääsee hyvin pitkälle..kässäreillähän saa hyvin käsivarrenlihakset ja tangollahan kulmasoutua,maastavetoa ja jonkunsortin kyykkyä jos vain levypainoja löytyy..muistat vaan reenata koko kroppaa tasaisesti ja puhtailla tekniikoilla, se tekee jo paljon;)
kun katsoo painoos ja pituuttas ni mun mielestä alat vaan reilusti plussa kaloreilla vetelemmään ja palkkari ois hyvä lisä myös reenin jälkeen(perus malto+hera)

ehdotan et katot täält pakkikselt ittelles jonkun 2 tai 3 jakosen ohjelman.
ja niistä oudoista sanoista mistä et mitään ymmärrä :) niin tonne on hyvin koottu sanastoa->http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50660
tsemppiä reenaamiseen:thumbs:

Lue vielä "Aloittelijoiden osio" --> "Tekniikkaneuvoja liikkeisiin", sieltä löytyy hyviä ohjeita. Voit tehdä ESIM. rinta: penkki, olkapäät: pystypunnerrus kp, hauis: hauiskääntö kp, ojentajat: ojentajapunnerrus kp, selkä: leuanveto, ja sitten jalat, jotka onkin suurin ongelma kotona mutta kyykkyä voi koittaa tehdä, tosin siihen olis lähes pakollinen jonkinlainen teline tangolle. Vatsoille sitten vaikka perus istumaannousuja.

Moikka!

Sain tällaisen kaksijakoisen ohjelman salilta jo aikaa sitten, mutta en ole sitä vielä ihan täysillä kokeillut. Nyt aion alkaa taas kunnolla treenaamaan ja lähteä tällä ohjelmalla liikenteeseen. Elikkäs miltä näyttää?

Toistot vaihtelee viikottain eli lähdetään 20 toistosta sit mennään vähitellen 15,12,10,8 ja taas 20, 15,...jne. Onko tämä suositeltavaa tehä näin vai voinko vaan suoraan tehä 8-12 toistoa?

1.Päivä: Rinta, Selkä, Hartiat, Kädet, Vatsa
Vatsat+Selänojennus 2-3x20-25
Penkkipunnerrus tangolla/ Käsipainoilla 2sarjaa
Vinopenkki tangolla/Käsipainoilla 2sarjaa
Ylätalja eteen/ Kulmasoutu koneessa 2sarjaa
Alatalja/Ylätalja eteen 2sarjaa
Hartiapunnerrus 2sarjaa
Hauiskääntötangolla/ Keskitetty hauiskääntö kp. 2sarjaa
Ojentajat taljassa/Ranskalainen punnerrus 2sarjaa

2.Päivä: Reidet, Pohkeet, Vatsa
Vatsat+Selänojennus 2-3x20-25
Prässi/Jalkakyykky 2sarjaa
Reisikoukistus maaten/istuen 2sarjaa
Reisiojennus 2sarjaa
(Lähentäjät) 2sarjaa
(Loitontajat) 2sarjaa
Pohkeet seisten(teen itse istuen) 2sarjaa

Voisko tähän esim. ottaa askelkyykkyjä, maastavetoja tms. Haluaisin jalkoihin ja peppuun parempaa muotoa. Tai onko jollain jotain muita ehdotuksia? Mua pelottaa, että jos lisään jotain omia tonne teen esim. jotain lihasta liikaa niinku aika monelle on täällä sanottu. Aluksi kai riittää ihan hyvin noi vatsalihas määrät, kun aion käydä kolme kertaa viikossa ton läpi. :)

Olen ikuisesti kiitollinen, jos joku kiltti vähän auttaa. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom