Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

KSENA sanoi:
älä tee vinopenkkiä samana päivänä penkin kanssa. jos teet vinopenkin pääliikkeenä, tee lisäksi dippejä ja sitten vielä rinnalle pec deck tai vipunostot sivuille. siis rintaviparit. tulee ojentajat ja rintalihakset samalla kertaa. tosin ei oo hirveen tehokas rinnalle, mutta ei kai sitä aina oo pakko ollakkaan.

Millä perusteella vinopenkki ja tasapenkki ei sovi samalle päivälle? Hyvin nuo molemmat voi tehdä, sarjamäärä vain järkeväksi jottein toinen kärsi suhteettomasti. Ja niiden paikkaa voi vaihtaa vaikka kuukauden välein.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos palautteesta ... ajattelin vielä nyt tarkistuttaa, etten sittun turhaan rehki (vaikkei se koskaan ole turhaa) salilla.

Elikkä liike x / vaihtoehtoinen liike x

1. Rinta, olkapäät, ojentajat
Penkki
Vinopenkki / Pullover
Tasapenkki käsipainoilla
Vipunosto käsipainoilla taakse / eteen
Pystypunnerrus tangolla / käsipainoilla
Ojentajat ylätaljassa
Kickback

Vielä ehkä se että ottaisit Tasapenkki käsipainoilla tilalle vaikka vipunostot penkiltä tai tuo Pullover. Se venyttäisi sitten tuota rintalihasta. Ei varmaankaan mikään pakollinen muutos, mutta näin minä ehkä muuttaisin.

Muuten oikeen hyvässä kondiksessa ohjelma.
Tsemppiä treeneihin :thumbs:

Korppu1 sanoi:
Eli jos haluat laittaa treeniohjelman arvosteluun tai kysyä onko ohjelmasi kelpo, pistä se tänne. Ei tule niin paljon noita threadeja. Täällä ne olisi kaikki yhdessä.

Heips,

Olen noin vuoden ajan enemmän tai vähemmän aktiivisesti harrastanut kuntosalia. Olisi tarkoitus hieman vakavoittaa harjoittelua, ja löysinkin nämä fiksut sivut pari päivää sitten. Olen mies 27 vuotta, 185 cm - 70 kg. Tavoitteena saada 5 kiloa lisää. Salilla pääsen käymään yleensä 3 kertaa viikossa. Lisäksi harrastan aerobista 2 - 3 kertaa viikossa.

Olen noudattanut tällaista:

Rinta (ristitalja, penkki, penkki käsipainoilla, dipit)
Selkä (ylätalja, kulmasoutu, ristitalja alhaalta ylös??, leuanveto)
Jalat (jalkaprässi, ojentajakone)
Ojentajat (vinopenkki, alasveto taljalla)
Jalat (koukistajakone, pohjekone)
Haius (kääntö koneessa, levytangolla, käsipainoilla, rannekääntö)
Vatsa (vatsapenkki, rutistuskone, sivukierto, jalkojen nosto)

Teen jokaista 2 x 6 - 10 plus lämmittelysarjan, paitsi vatsalihaksia ja pohkeita tulee treenattua jopa 50-toistoisilla sarjoilla (ei liene fiksua). Leuanvetoa ja dippiä olen tosin tehnyt vain ilman lisäpainoa, jolloin sarjat ovat hieman pitempiä (10 - 20 toistoa).Teen siis vain yhden suluissa olevista sarjoista, mutta pyrin tekemään toistot loppuun saakka. Aikaa treeniin kuluu alku- ja loppuverryttelyn kanssa noin tunti.

Olen päätynyt yllä olevaan sarjaan, koska saan silloin mielestäni treenattua levänneillä lihaksilla (rinnan jälkeen selkä jne.), joten voin tehdä sarjoja maksimipainoilla. Lisäksi yo liikkeiden tekniikka on tullut tutksi. Olisiko treenaus kuitenkin tehokkaampaa monipuolisimmilla liikkeillä? Kannattaisiko sittenkin treenata vain osaa lihasryhmistä kerralla? Puuttuuko jokin tärkeä harjoitusohjelmastani? Miten saisin salilla käynnistä parhaan hyödyn irti?

Aloitteleva saliharjoittelija kiittää palautteesta!

juini sanoi:
Olen noudattanut tällaista:

Rinta (ristitalja, penkki, penkki käsipainoilla, dipit)
Selkä (ylätalja, kulmasoutu, ristitalja alhaalta ylös??, leuanveto)
Jalat (jalkaprässi, ojentajakone)
Ojentajat (vinopenkki, alasveto taljalla)
Jalat (koukistajakone, pohjekone)
Haius (kääntö koneessa, levytangolla, käsipainoilla, rannekääntö)
Vatsa (vatsapenkki, rutistuskone, sivukierto, jalkojen nosto)

Teen jokaista 2 x 6 - 10 plus lämmittelysarjan, paitsi vatsalihaksia ja pohkeita tulee treenattua jopa 50-toistoisilla sarjoilla (ei liene fiksua). Leuanvetoa ja dippiä olen tosin tehnyt vain ilman lisäpainoa, jolloin sarjat ovat hieman pitempiä (10 - 20 toistoa).Teen siis vain yhden suluissa olevista sarjoista, mutta pyrin tekemään toistot loppuun saakka. Aikaa treeniin kuluu alku- ja loppuverryttelyn kanssa noin tunti.

Olen päätynyt yllä olevaan sarjaan, koska saan silloin mielestäni treenattua levänneillä lihaksilla (rinnan jälkeen selkä jne.), joten voin tehdä sarjoja maksimipainoilla. Lisäksi yo liikkeiden tekniikka on tullut tutksi. Olisiko treenaus kuitenkin tehokkaampaa monipuolisimmilla liikkeillä? Kannattaisiko sittenkin treenata vain osaa lihasryhmistä kerralla? Puuttuuko jokin tärkeä harjoitusohjelmastani? Miten saisin salilla käynnistä parhaan hyödyn irti?

Aloitteleva saliharjoittelija kiittää palautteesta!
kun kerran 1-jakoisesta on kyse,mä jättäisin tollaset vitkuttimet kuten ristitalja pois,raskailla perusliikkeillä vaan.kyykky kanssa mukaan ohjelmaan.
ja mitä tuo vinopenkki tekee tuolla ojentajatreenissä?vai mitä tarkotat sillä?
vaikka tuo onkin parempi kuin suurin osa ohjelmista mitä aloittelijoiden osiolla olen nähnyt :) suosittelisin ottamaan ohjeistusta esim. näistä ohjelmista:
Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ohjelman voi tehdä vaikka ma-ke-pe.
Koko kroppa kerralla ohjelma, joka sisältää kaksi erilaista versiota käytettäväksi vuorotellen.

1.treeni
- etukyykky 2-3x6-8
- reidenkoukistajat 2-3x10-12
- pohkeet istuen 3x10-15
- kulmasoutu tangolla 2x8-12
- pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-10
- kapea penkki 2x6-10

2.treeni
- suorin jaloin mave 2-3x8-12
- jalkaprässi 2x6-10 , 1x15-20
- pohkeet seisten 3x8-12
- leuat 2x6-8
- vinopenkki tangolla 2x6-10
- hauiskääntö tangolla myötäotteella 2x8-12

Tutustumisen arvoinen thread

kun kerran 1-jakoinen kiinnostaa,myös tätä kannattaa vilkuilla

E: sarjamäärä ok,ja nuo 50-toiston sarjat menee jonnekkin liioitellun ja tarpeettoman välimaastoon :D

Miltäs tollanen näyttää?

Rinta & Ojentajat

Penkki 3x7
Vinopenkki 3x7
Flyes/punnerrus tasapenkki 3x7
Flyes/punnerrus vinopenkki 3x7
Ranskalainen punnerrus 3x7
Ojentajat taljassa Narulla 3x7
Ojentajat taljassa suoratanko 3x7
PeckDec 3x7
Dippi niin paljon kuin menee

Selkä & Hartiat

Ylätalja taakse 3x7
Alatalja 3x7
Maastaveto 3x7
Kulmasoutu 3x7
Selänojennus 3x15
Pystypunnerrus 3x7
Pystypunnerrus KP 3x7
Vipunostot sivuille, eteen ja taakse 3x7

Jalat & Hauis

Kyykky 3x7
SJMV 3x7
Pohkeet seisten 3x11
Pohkeet istuen 3x11
Polven ojennus 3x7
Polven koukistus 3x7
Hauis tangolla 3x7
Hauis käsipainoilla 3x7
Keskitetty hauis KP/tanko 3x7

Vatsat aina

Miltäs tollanen näyttää?

Rinta & Ojentajat

Penkki 3x7
Vinopenkki 3x7
Flyes/punnerrus tasapenkki 3x7
Flyes/punnerrus vinopenkki 3x7
Ranskalainen punnerrus 3x7
Ojentajat taljassa Narulla 3x7
Ojentajat taljassa suoratanko 3x7
PeckDec 3x7
Dippi niin paljon kuin menee

Itselläni on ainakin ollut se perussääntö että maksimissaan kolme liikettä per lihasryhmä.Mut koska on kuitenkin vaan rinta ja ojentajat ni vaikka 4 olisi ihan hyvä tuona päivänä. Mut kuitenki sulla on nyt tuossa 6 liikettä rinnalle. Elikkä nyt pari pois sitten saman tien, mutta jättäisin yhden Flyessin. Se venyttää rintaa sitten kovan rintatreenin jälkeen mukavasti. Muut saat valita miten haluat.

Selkä & Hartiat

Ylätalja taakse 3x7
Alatalja 3x7
Maastaveto 3x7
Kulmasoutu 3x7
Selänojennus 3x15
Pystypunnerrus 3x7
Pystypunnerrus KP 3x7
Vipunostot sivuille, eteen ja taakse 3x7

Ei ehkä kannata ottaa kahta pystypunnerrusta IMO. Itse tekisin niin että vuorotellen joko KP:llä tai tangolla aina tuona päivänä. Eli jos tänään teet KP:llä niin ensiviikolla sitten tangolla, ja taas seuraavana viikkona KP:llä.

Jalat & Hauis

Kyykky 3x7
SJMV 3x7
Pohkeet seisten 3x11
Pohkeet istuen 3x11
Polven ojennus 3x7
Polven koukistus 3x7
Hauis tangolla 3x7
Hauis käsipainoilla 3x7
Keskitetty hauis KP/tanko 3x7

Mjoo, ihan hyvä minusta.

Vatsat aina
Juu

Mitäs mieltä ootte tälläsestä ohjelmasta?

1. jalat, kädet
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Koukistukset x 2
-dippi
-Ranskalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3
-Hauikset tangolla x2 / istuen tangolla x2
-hauikset scott / hauikset kp x2
(-istumaannousu)

2. Selkä, rinta, olkapäät,
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
-Ylätalja / leuanveto x3
-vipunostot sivulle x 2
-vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
(-vatsat koneessa)

Superit käsille 1/kk

hauisliike ojentajaliike sarjat/toistot

käsipainokääntö | ojentaja punnerrus taljassa 2 x 20

scott-kääntö | ojentajapunnerrus niskantakaa 2 x 20

hauiskääntö taljassa | yhdenkäden ojentajapunn taljassa 2 x 20

hauiskääntö vastaotteella | narupunnerrus taljassa 1 x 20

parantelin vähä tota ohjelmaa.. eli mitäs mieltä ootte tämmösestä

jako:

ma:rinta,olkapäät,ojentajat
ti:lepo
ke:selkä,hauis,forkut
to:lepo
pe:jalat,epäkkäät
la:lepo
su:rinta,olkapäät,ojentajat

jne.. 6päivää lepo eri lihaksille

..sitten treeniohjelmaan

rinta,olkapäät,ojentajat:
-penkkipunnerrus tangolla/kp 2x
-vinopenkki tangolla/kp 2x
-vipunostot maaten 2x
-vipunostot sivulle 2x
-pystypunnerrus tangolla/kp 2x
-ranskalainen punnerrus tangolla/kp 3x

selkä,hauis,forkut:
-maastaveto 3x
-kulmasoutu 3x
-ylätalja 2x
-alatalja 2x
-scott-hauiskääntö tangolla/kp 2x
-hauiskääntö tangolla/kp 3x
-rannekäännöt 3x

jalat,epäkkäät:
-kyykky 4x
-SJMV 3x
-reidenojennukset/koukistukset 2x
-varpaillenousut 3x
-kohautukset 3x

..ja sarjapituudet vaihtuu sitten kuukausittain timba79 sydeemillä, onko ehdotuksia ja mitä mieltä ootte tästä? sanokaa suoraan vaan..

_confidential​

..sitten treeniohjelmaan

rinta,olkapäät,ojentajat:
-penkkipunnerrus tangolla/kp 2x
-vinopenkki tangolla/kp 2x
-vipunostot maaten 2x
-vipunostot sivulle 2x
-pystypunnerrus tangolla/kp 2x
-ranskalainen punnerrus tangolla/kp 3x

Ehkä yks liike vielä ojentajille. vaikka kickpacksit

selkä,hauis,forkut:
-maastaveto 3x
-kulmasoutu 3x
-ylätalja 2x
-alatalja 2x
-scott-hauiskääntö tangolla/kp 2x
-hauiskääntö tangolla/kp 3x
-rannekäännöt 3x

Juu ihan hyvä

jalat,epäkkäät:
-kyykky 4x
-SJMV 3x
-reidenojennukset/koukistukset 2x
-varpaillenousut 3x
-kohautukset 3x

Tämä päivä kunnossa.

..ja sarjapituudet vaihtuu sitten kuukausittain timba79 sydeemillä, onko ehdotuksia ja mitä mieltä ootte tästä? sanokaa suoraan vaan...

Oikeen hyvä ohjelma.

--

Noniin, tämmöisellä on menty semmoiset puolisen vuotta mitä salilla on tullut käytyä. Maastaveto tuli mukaan oikeastaan vasta viimeisen kuukauden aikana.

Maanantai - Selkä,ojentajat

Ylätalja rinnalle
Ylätalja niskan taakse
Ylätalja kapealla otteella rinnalle
Kulmasoutu
Maastaveto

Penkkipunnerrus kapealla otteella
Ranskalainen punnerrus

Keskiviikko - Jalat,vatsat

Jalkaprässi/kyykky (jompikumpi tai molemmat)
SJMV
Reidenojentajat laitteessa
Pohkeet puolapuissa ja käsipainon kanssa istuen

Vatsarutistus ylätaljassa
Jalkojen nosto leuanvetotangossa

Torstai - Rinta,hauis,olkapäät

Penkkipunnerrus 3x6
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla
Pullover käsipainolla

Pystysoutu
Punnerrus niskantakaa ja etupunnerrus vuorosarjoin, yht. 4 sarjaa.

Hauiskääntö käsipainoilla vuorokäsin
Hauiskääntö mutkatangolla

Sarjat 3x8 paitsi tuo penkki.

Nyt tuli semmoinen tilanne vastaan että halusin lisätä 2-jakoiseen ohjelmaani maastavedon, joten jouduin jonkin verran muokkaamaan sitä. Näyttääkö tämä nyt hyvältä muidenkin silmään? korjaus ehdotuksia? Kiitoksia jo etukäteen kommenteista.

1. Rinta,takareidet,olkapäät,ojentajat,vatsat,kyljet

- Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
- Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2

- SJMV x3
- Reiden koukistukset maaten x 2

- Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
- Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot istuen x 2

- Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus taljassa / kapea penkki x3

- Kylkirutistus käsipainoilla x2
- Vatsat sivuille x3

2. Selkä,etureidet,pohkeet,hauikset,forkut/epäkkäät,vatsat

- Maastaveto x3 :rock: (joka 2.kerta kevyesti)
- Alatalja / kulmasoutu x3

- kyykky / prässi x 3
- Reiden ojennukset x3
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4

- Hauikset tangolla / keskitetty hauiskääntö / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

- Vatsarutistukset lisäpainoilla / voimapyörä x3

3-jako?

Taustaa: Takana 8 kuukautta säännöllistä reeniä, tähän asti olen tehnyt 2-jakoa (ensin jaolla 1. jalat ja kädet 2. loput sitten jaolla 1. rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat 2. selkä, takareidet, pohkeet, hauis, vatsat). Ajattelin, että voisi olla hyvä kokeilla välillä, miten tuollainen vähän korkeamman volyymin treeni puree meikäläiseen.

Tällainen on yksi vaihtoehto, jota olen suunnitellut:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, suorat vatsat
Leveä dippi 2x8
Vinopenkki (kässäreillä) 3x8-12
Pystypunnerrus 2x8
Viparit sivulle 3x8-12
Viparit taakse 3x8-12
Ranskalainen 3x8-12
Vatsat (ehkä voimapyörällä) 3x8-12

2. Jalat
Kyykky 3x8
Hack-kyykky 3x8-12
Sjmv 3x8
Reisikoukistus 2x8-12
Pohkeet seisten 3x8-12
Pohkeet istuen 3x8-12

3. Selkä, hauis, vinot vatsat
Leuat 2x8
Kulmasoutu 2x8
Ylätalja 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Epäkkäät 2x8-12
Hauskääntö (suoralla tangolla) 3x8-12
vinot vatsat 2x8-12

Kysymyksiä:

Saisiko ohjelmasta paremman, jos vaihtaisi hauikset rintapäivälle ja ojentajat taas selkäpäivälle?

Entäs sitten epäkkäät ja takaolkapäät? Ovatko ne nyt oikeilla päivillä vai olisiko parempi tehdä takaolkapäät selän jälkeen ja epäkkäät taas olkapäiden jälkeen?

Mikä olisi hyvä liike vinoille vatsoille tuollaiseen perus-bodytreeniin? (siis lähinnä vartalonkierto siinä laitteessa vaiko sitten sivutaivutus?)

Miten tuota hack-kyykkyä pitäisi tehdä, että sen saisi menemään nimenomaan etureisille?

Joo, paljon tuollaisia säläkysymyksiä. Toivottavasti joku jaksaisi vastata.

Noniin, tämmöisellä on menty semmoiset puolisen vuotta mitä salilla on tullut käytyä. Maastaveto tuli mukaan oikeastaan vasta viimeisen kuukauden aikana.

Maanantai - Selkä,ojentajat

Ylätalja rinnalle
Ylätalja niskan taakse
Ylätalja kapealla otteella rinnalle
Kulmasoutu
Maastaveto
Penkkipunnerrus kapealla otteella
Ranskalainen punnerrus

Jaksakko sä oikeasti tehä kolme ylätaljaa peräjälkeen? Riippuu tietysti millä painoilla mut silti. Voisit ottaa yhen niistä pois esim. niskan taakse. Tai teet vuoroviikoilla tuota eli jos nyt teet rinnalle niin ens viikolla sitten niskan taakse. Tai voit tehdä myös niin että samassa liikkeessä olisi kummatkin, eli lasket ensin rinnalle, nostat ylös, niskan taakse, nostat ylös, rinnalle... jne

Sulla on nyt tuossa 4 liikettä yläselälle ja 1 liike alaselälle. Joku liike alaselälle vielä koeta ettiä.

Keskiviikko - Jalat,vatsat

Jalkaprässi/kyykky (jompikumpi tai molemmat)
SJMV
Reidenojentajat laitteessa
Pohkeet puolapuissa ja käsipainon kanssa istuen

Vatsarutistus ylätaljassa
Jalkojen nosto leuanvetotangossa

Tästä nyt en niin hyvin osaa sanoa. Omasta mielestäni pistäisin vielä jaloille jalkojen koukistuksen, koska en näe niin hyvänä liikkeenä tuota SJMV takareisille. Sen voi jättää sitten sinne, tehdä vaikka koukistuksien jälkeen rentouttavana venytyksenä.

Jalkojen nosto leuanvetotangossa on muuten pirun hyvä liike. Vielä kun pistää vähän lisäpainoja nilkkoihin ni a'vot :)

Torstai - Rinta,hauis,olkapäät

Penkkipunnerrus 3x6
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla
Pullover käsipainolla

Pystysoutu
Punnerrus niskantakaa ja etupunnerrus vuorosarjoin, yht. 4 sarjaa.

Hauiskääntö käsipainoilla vuorokäsin
Hauiskääntö mutkatangolla

Sarjat 3x8 paitsi tuo penkki.

Omasta mielestäni pystysoutu on harvinaisen vittumainen liike. Joka paikka napsuu ja paukkuu. Kohautukset olisivat paremmat.

Siinäpä se.

Taustaa: Takana 8 kuukautta säännöllistä reeniä, tähän asti olen tehnyt 2-jakoa (ensin jaolla 1. jalat ja kädet 2. loput sitten jaolla 1. rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat 2. selkä, takareidet, pohkeet, hauis, vatsat). Ajattelin, että voisi olla hyvä kokeilla välillä, miten tuollainen vähän korkeamman volyymin treeni puree meikäläiseen.

Tällainen on yksi vaihtoehto, jota olen suunnitellut:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, suorat vatsat
Leveä dippi 2x8
Vinopenkki (kässäreillä) 3x8-12
Pystypunnerrus 2x8
Viparit sivulle 3x8-12
Viparit taakse 3x8-12
Ranskalainen 3x8-12
Vatsat (ehkä voimapyörällä) 3x8-12

Mjoo ihan hyvä.

2. Jalat
Kyykky 3x8
Hack-kyykky 3x8-12
Sjmv 3x8
Reisikoukistus 2x8-12
Pohkeet seisten 3x8-12
Pohkeet istuen 3x8-12

Jalkapäiväkin ihan kunnossa.
3. Selkä, hauis, vinot vatsat
Leuat 2x8
Kulmasoutu 2x8
Ylätalja 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Epäkkäät 2x8-12
Hauskääntö (suoralla tangolla) 3x8-12
vinot vatsat 2x8-12

Vaikkakin tässä on vaan yks liike alaselälle, niin en uskoisi sen haittaavan, koska tuolla jalkapäivässä on SJMV, joka ottaa myös alaselkään. Mutta voithan sä ottaa vaikka selänojennuksen tähän vielä mukaan, mikäli näet tarvitsevasi sellaista.

Kysymyksiä:

Kysymyksiin en osaa vastata. Timba osais varmaa vähä paremmin :D

Korppu1 sanoi:
Vaikkakin tässä on vaan yks liike alaselälle, niin en uskoisi sen haittaavan, koska tuolla jalkapäivässä on SJMV, joka ottaa myös alaselkään. Mutta voithan sä ottaa vaikka selänojennuksen tähän vielä mukaan, mikäli näet tarvitsevasi sellaista.

Samaa asiaa mietin itsekin. Mavesta kyllä tykkään, mutta ei sitä taida ainakaan ensi alkuun tuohon uskaltaa lisätä, voi tulla ongelmia alaselän palautumisen kanssa.

Korppu1 sanoi:
Jaksakko sä oikeasti tehä kolme ylätaljaa peräjälkeen? Riippuu tietysti millä painoilla mut silti.
Mieluummin leuanveto kuin ylätalja. Ja mieluummin rinnalle kuin niskantaakse. Ottaa ihan samoihin lihaksiin samalla tavalla mutta olkapäät joutuvat vähemmän vaaralliseen asentoon.
Korppu1 sanoi:
Sulla on nyt tuossa 4 liikettä yläselälle ja 1 liike alaselälle. Joku liike alaselälle vielä koeta ettiä.
Alaselkä on aika kovilla kulmasoudussa ja maastavedossa. En tiedä tarvitseeko sitä kauheasti treenailla noiden lisäksi. Joku 2x10 "back extension".
Korppu1 sanoi:
Omasta mielestäni pistäisin vielä jaloille jalkojen koukistuksen, koska en näe niin hyvänä liikkeenä tuota SJMV takareisille. Sen voi jättää sitten sinne, tehdä vaikka koukistuksien jälkeen rentouttavana venytyksenä.
Siis SJMV on kuten tekniikkathreadikin sen sanoo oikea "takareisien taikatemppu". Tietenkin oikein tehtynä. Mutta eihän sitä opi koskaan tekemään ellei opettele. Mutta SJMV "rentouttavana venytyksenä" :confused: Mitäköhän tuolla meinaat, eiköhän ne venyttelyt tehdä ihan erikseen...

Vroomfundel sanoi:
Kysymyksiä:

1Saisiko ohjelmasta paremman, jos vaihtaisi hauikset rintapäivälle ja ojentajat taas selkäpäivälle?

2Entäs sitten epäkkäät ja takaolkapäät? Ovatko ne nyt oikeilla päivillä vai olisiko parempi tehdä takaolkapäät selän jälkeen ja epäkkäät taas olkapäiden jälkeen?

3Mikä olisi hyvä liike vinoille vatsoille tuollaiseen perus-bodytreeniin? (siis lähinnä vartalonkierto siinä laitteessa vaiko sitten sivutaivutus?)

4Miten tuota hack-kyykkyä pitäisi tehdä, että sen saisi menemään nimenomaan etureisille?

Joo, paljon tuollaisia säläkysymyksiä. Toivottavasti joku jaksaisi vastata.
vaikka en,taaskaan,ole Timba niin yritetään vastata :D ja pitää muistaa,nää on sitten vain mun mielipiteitä,vaikkei IMOa luekkaan joka välissä :D

1.se on siinä ja siinä,jos kädet ei oo erityisemmin jälessä,tekisin tolla jaolla.tai siis,olen tehnytkin tolla jaolla ja ainakin mulla toimi.sen vaihdon tekemällä sä saat sen epäsuoran treenin ojentajille ja hauiksille,mutta en ymmärrä miksi niiden pitäisi saada rasitusta kaksi kertaa viikossa,jos muut saa vain kerran.siis,jos eivät ole pahasti jälessä.

2.tääkin menee mulla sarjaan makukysymyksiä.mun mielestä se on hyvä noin.

3.tää on mulle vieras aihe,mun mielestä voit tehdä vuorotellen molempia.voit myös tehdä välillä istumaannousuja vinottain(tai mikä vitun liike se nyt onkaan nimeltään,vähän niinku näin) ja vartalonkiertoa painolevyn kanssa(tota oon nähny paljon tehtävät ja tehnyt paljon myös itse)

4.hmm..miten oot sen aikasemmin tehnyt?ite oon tehnyt jalat melko lähellä sitä levyn ulkoreunaan,ite ainakin sain hyvin tuntuman erureisille

Lapo sanoi:
Siis SJMV on kuten tekniikkathreadikin sen sanoo oikea "takareisien taikatemppu". Tietenkin oikein tehtynä. Mutta eihän sitä opi koskaan tekemään ellei opettele. Mutta SJMV "rentouttavana venytyksenä" :confused: Mitäköhän tuolla meinaat, eiköhän ne venyttelyt tehdä ihan erikseen...

Nii siis emmä tiä teenkö mä SJMV päin persettä mut ei se mulla oikee tunnu missään. Venyttää vaan. Ja niin kyllä se venyttely tehää erikseen, tarkoitinki et tuo tehään vaikka jonkun rankan koukistus- liikkeiden jälkeen.

Olen 21-vuotias tyttö ja olen aloittanut salitreenin viime syksynä. Sitä ennen olen jumpannut vuosia. Sain lahjaksi personal trainerin, jonka vuoksi ostin salikortin. Trainer antoi saliohjelman ja opasti parilla kerralla mutta muuten ei ole oikein täyttänyt velvollisuuksiaan... Viime syksy meni mulla vähän ohi, ja nyt ajattelin että rupeen uudestaan yksin yrittämään, tykkään kuitenkin treenata...

Mulla on ohjelmassa 2 eri treeniä, ja tuntuu jotenkin että ne on liian pitkiä. Lisäksi, toivoisin jotain vaihtoehtoliikkeitä, mutta oon aika ummikko vielä salilla, hyvä kun tiedän mikä on alatalja. Ongelma on myös se, että vaikka teen sellaisilla painoilla jotka tuntuu mulle sopivilta, ikinä ei oikein tuu mikään paikka kipeeks... Haluaisin, että esim. jalkatreenin jälkeen ei pysty seur. päivänä istuutumaan. Tuntuu, etten ikinä etene mihinkään, käyn vaan pari kertaa viikossa vähän treenailemassa...:)

Päätavoitteenani on pudottaa 5-7 kg painoa...

Tässä nyt kuitenkin tämä ohjelma:
1.päivä
(toistot 4x12)
Alataljasoutu 10-20-15-10 kg
Ylätaljaveto eteen 15-20-25-15 kg
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 4-6-5-5 kg
Pec Deck 15-15-10-10 kg
Hauis 5-6-6-5 kg
Ranskalainen punnerrus, painona levytanko
Ojentajapunnerrus taljassa 10-15-15-10 kg
+vatsat

2.päivä
Askelkyykky prässissä 4x14 10-10-12,5-12,5 kg (siis yhteensä, ei kummallakin puolella :) )
Jalkaprässi 4x16 20-20-30-30 kg
Reisikoukistus 4x16 10-20-15-15 kg
Pohjeliike seisoen 3x12, käsipaino 6-7 kg
Selkärullaus
Pystypunnerrus 4x12 4-6-5-5 kg
Vipunosto 4x12 4-5-5-4 kg
+vatsat

Että sellaista... Toivottavasti joku osaisi vähän fiksata ohjelmaa niin ehkä tää motivaatiokin taas nousisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom