19-vuotias tyttönen olen ja tarkoitus olisi laihtua (nyk. 176/72..) ja yrittää saada siinä samassa vähän lihastakin. Pelkkä laihdutus ei motivoi, ihan kunnon lihasvoimaakin olisi mukava saada. Alla olevaa ohjelmaa olen käyttänyt viimeisen kuukauden, eikä grammaakaan ole hävinnyt. Ruokavalio ei ihan 100 %:sti pidä viikonloppuisin kun en kotona ole. BodyStepissä 2krt/vkl, BodyPumpissa 1 krt/vko ja satunnaisesti salin puolella olen käynyt viimeiset kaksi vuotta, muuten kuukauden vanha ohjelma. Suurin ongelma ja puute on tieto ja toisaalta sen paljous, treeniohjelmia vilisee silmissä mutta kun nuo jumpatkin haluaisin säilyttää (pidän niistä muutenkin kuin laihdutusmielessä) enkä tiedä kuinka kaikki sovittaisin yhteen..
Ma: HIIT aamulla, iltapäivällä erinäisiä lihaskuntoliikkeitä kuntosalilla; hauiskääntö, kapea penkki, pystysoutu, penkkipunnerrus, vatsoja, alaselkää ym. sekalaista.
Ti: BodyStep, kyykkyjä, jalkaprässissä jotain, reiden lähentäjiä ja loitontajia, askelkyykkyjä, pohkeet..
Ke: HIIT aamulla, iltapäivällä jokin hassu kävelylenkki.
To: BodyStep ja BodyPump.
Pe: HIIT aamulla, kävelylenkki
Viikonloppuna hiihtoa, pulkkamäkeä, luistelua satunnaisesti, joskus pelkkää makoilua. Palautusjuomaa olen ottanut tiistaisin ja torstaisin; ilman sitä lihakset ovat olleet niin väsyneet ja "tukkoiset" (jollei muuten kipeät) vielä seuraavanakin päivänä. Noissa epämääräisissä lihaskuntoliikkeissä olen käyttänyt epämääräisiä painoja ja toistoja..
Ruokailusta sen verran, aamupalaksi menee Elovena Plus-hiutaleita, koulussa lautasmallin mukaan ruokaa, iltapäivällä ruisleipää kananmunan/tonnikalan/kalkkunaleikkeleen ja raejuuston kera, iltaruoalla jotain lihaa ja vanhempien suosimaa valkoista riisiä pyrin korvaamaan pavuilla tai herneillä, iltapalaksi hedelm(i)ä maustamattoman jogurtin kera. Proteiinia tulee lisää maidosta, yl. 7 lasia päivässä.
Kiitoksia neuvojille jo etukäteen!