Tässä on oma ohjelmani. Näyttäisi siltä, ettei päämääränäni ole mikään pakkotoiston gallerian kategorioista, vaan pikemminkin asiallinen atleettinen/rantakunto -olemus. Tavoite on siis polttaa rasvaa pihalle ja pistää lihasta
sopivasti tilalle.
Painoa on 74kg ja pituutta 182cm, ikää 28v, bf joku 12-15%. Alla olevalla reeniohjelmalla olen vedellyt nyt n.4kk ja tulokset ovat olleet ihan piristäviä.
1.Päivä: Rinta, Selkä
Rinta:
Penkkipunnerrus 3x10
Vinopenkkipunnerrus käsipainot 3x12
Pec-Deck 3x15
Punnerruksia 3x20
Selkä:
Selänojennus penkissä 3x15
Selänojennus koneella 3x20
Ylätaljavedot 3x12
Alataljasoutu 3x15
Rasvanpoltto:
Kuntopyörää 30min/250kcal 70% maksimisykkeellä
2.Päivä: Vatsat
Vatsat:
Roomalainen penkki 2x28
Kylkikierrot koneella 3x15
Voimapyörä 3x15
Kylkirutistus käsipainot 3x15
Rasvanpoltto:
Kuntopyörää 60min/500kcal 70% maksimisykkeellä
3.Päivä: Välipäivä
4.Päivä: Hauis, Olkapäät, Ojentajat
Hauis:
Hauiskääntö käsipainot 3x10
tuettu hauiskääntö 3x12
Hauiskääntö talja 3x15
Hauiskääntö "taljalla" (yksi käsi kerrallaan) 3x15
Olkapäät:
Pystypunnerrus takaa 3x15
Pystypunnerrus käsipainot 3x15 + joka kerta 15sek ylhäällä lopussa
Vipunostot sivulle käsipainot 3x10
Vipunostot sivulle talja 3x12
Ojentajat:
Dippi ojentajille koneella 3x15
Yhden käden taljaojennukset 3x15
Taljaojennukset 3x15
Penkkidippi 3x20
5.Päivä: Rasvanpoltto
Kuntopyörää 60min/500kcal 70% maksimisykkeellä, ennen aamiasta
6.Päivä: Rasvanpoltto
Kuntopyörää 60min/500kcal 70% maksimisykkeellä, ennen aamiasta
...Ja sitten alkaa taas päivästä 1...
Se, mihin kaipaan suoria neuvoja ja mielipiteitä on:
- tuon treeniohjelman liikkeet väännettiin mulle lukiossa n.10 vuotta sitten enkä ole sitä sen koommin funtsinut, varsinkin kun tuntuu olevan tehokas. onko se siis aivan perseestä? Mitä kannattaa lisätä, mitä poistaa/vaihtaa?
- Luin eilen koko päivän tuota CLA/C4/whatever osiota ja tulin siihen tulokseen että kofeiinipilsut olisi järkevin (maanläheinen) tapa kiihdyttää aineenvaihduntaa. Onko minun tapauksessani mitään järkeä? Aineenvaihduntani kun on jo nyt helvetin hyvä.
- Sipsit on t.o.d.e.l.l.a iso ongelma, käytännössä olen riippuvainen niistä. Olen nyt työllä ja tuskalla saanut pienennettyä annoksia siten, että syön viikossa enint 200g sipsejä kuitenkin niin, että päivässä enint. 100g. Onko näistäkin aivan fakin pakko luopua?
- Tahtoisin keskittyä enemmän olkapäihin, ehdotuksia?
- Kuntopyöräilen joidenkin salitreenien jälkeen. Tämä siksi koska oletan myös salitreenin syövän kehoni hiilarivarastoja jolloin kuntopyöräily reenin jälkeen polttaisi enemmän rasvaa? (70% maks sykkeestä). Olenko nyt aivan hakoteillä?
- Kaikkien saliliikkkeiden välissä on tasan 1min taukoa. OK?
Ottakaa huomioon liikkeitä ehdotellessa, että sali missä käyn on aika suppeavalikoimainen, joten kaikki ns. laitteet on jo liikkeissä käytettyjä
Ruokavalio:
(07:15) Aamulla: Kuntokauraa 55g, 2 palaa realia, 4 siivua polar 15%, kuppi vihreää teetä
(11.00) Päivällinen: 300g jotain salaattia, missä on yleensä kalaa tai kanaa, 1 lasi piimää
(13:30) Kahvitauko: kuppi vihreää teetä
(17:30) 300g jotain perus kotiruokaa, raejuustoa 200g
(19:00) Raejuustoa 200g
(22:00) 50g Soijarouhe, 150g rasvatonta jogurttia
(23:00) 50g suolapähkinöitä
Eli ideana on aamulla hitaita hiilareita, protskua koko päivä ja rasvat illalla.
Ravintojakauma: 33/50/17 ja energiaa n.2000kcal. Proteiinia näyttäisi olevan 142g päivässä.
- Ruokavaliossa paranneltavaa?
- Olen ollut tiukemmalla listan mukaisella safkakuurilla n.2kk ja olen huomannut aivan ihme efektin. Siinä kun ei ennen ole makeat kiinnostanut lainkaan, olen nyt aivan hulluna pulliin ja kaikkeen makeaan. Onkos tämä joku kehon puutosjuttu? Vähän kummastuttaa kun ei ennen ole tällaista ollut..sinänsä perseestä koska helposti sitten tulee narahdettua pullaan pariin ja -500kcal tavoite ei todellakaan täyty sinä päivänä :curs:
Respect kaikille asiallisista vastauksista :thumbs: