Noniin, elikkä olen käynyt salilla n.2 vuotta silloin tällöin. Ikää on 17, pituus 180cm ja paino 70kg. Salilla käymisessäni on tullut kuukausienkin taukoja, viimeisin oli kesä-elokuu, jolloin en käynyt kertaakaan salilla. Syynä tähän oli kesätyöt ja kesäyöt, jotka veivät kaiken aikani, mitä nukkumiselta jäi yli.. Elokuun lopusta tähän päivään saakka olen pyrkinyt käymään salilla 3 x viikko... Todellinen määrä siis on 1-3. Lisäksi mulla on 2 kertaa viikossa salibandy harkat, joten en ole salilla tehnyt juuri koskaan mitään jaloille, koska aattelen että kyllä ne jalat pysyy ihan hyvässä kunnossa pelkällä säbäilyl. (Todennäköisesti olen aivan väärässä) :D Nyt olisin aloittamassa tunnollisen treenaamisen 3 x vk. Hiukan pitäisi saada läskiä pois (jota ei kyllä hirveän paljon ole), voimaa ja ennen kaikkea lihasmassaa siis pitäisi saada. Tarvisin muitakin treenineuvoja saliohjelmaani, koska se ei ole tod. näköisesti paras mahdollinen..
Viikko-ohjelma:
Maanantai tai Tiistai: Salitreeni 1.
Hauis ja Tissit:
-Penkki
-Vinopenkki
-Hauikset käsipainoilla seisten lievästi kiertäen
-PeckDeck
-Hauiskääntö koneessa (Scott)
-Käsipainoilla rintalihaksia vaaka-asennossa tai pienessä kulmassa (vähän kuin penkit mutta tuntuu hiukan eri lihaksissa).
-Yläveto eteen
-Vielä jos jaksaa hauiksia hieman kyykyssä kyynärpään nojatessa polveen
(Keskiviikko: Sählyharkat)
Torstai: Salitreeni 2.
Olkapäät ja Ojentajat:
-Vipunosto sivuille
-Ojentajat käsipainoilla istualtaan niskan takaa
-Takaolkapäät
-Ojentajat ylätaljasta
-Ylätalja niskan taakse
-Pystysoutu
-etupunnerrus
-alatalja
-Ranskalainen punnerrus
-Sikaniska (käsipainoilla tai tangolla)
(Perjantai: Sählyharkat)
Lauantai tai Sunnuntai:
Ennen tei selkätreeniä pelkästää, mutta tiesin niin vähän liikkeitä siihen että olen jättänyt kokonaan välistä.. Jatkan vain treeni 1,2,1,2,1,2...
-Joka salikerralla teen vatsalihaksia lopuksi.
-Joskus myös vedän 500m soudun lähes täysillä lopuks.
Juon soijaproteiinia, joka on varmaan aika paskaa.. Minkälaista proteiinia/tms. kannattaa ostaa seuraavana? Entä millaisia muita ravinteita? Kaikki maholliset vinkit ja neuvot on tarpeen ja sanokaa kaikki mitä teen väärin tai kannattaisi mielestäsi tehdä toisin?
-Lihaksia odotellessa- :lol2:
Viikko-ohjelma:
Maanantai tai Tiistai: Salitreeni 1.
Hauis ja Tissit:
-Penkki
-Vinopenkki
-Hauikset käsipainoilla seisten lievästi kiertäen
-PeckDeck
-Hauiskääntö koneessa (Scott)
-Käsipainoilla rintalihaksia vaaka-asennossa tai pienessä kulmassa (vähän kuin penkit mutta tuntuu hiukan eri lihaksissa).
-Yläveto eteen
-Vielä jos jaksaa hauiksia hieman kyykyssä kyynärpään nojatessa polveen
(Keskiviikko: Sählyharkat)
Torstai: Salitreeni 2.
Olkapäät ja Ojentajat:
-Vipunosto sivuille
-Ojentajat käsipainoilla istualtaan niskan takaa
-Takaolkapäät
-Ojentajat ylätaljasta
-Ylätalja niskan taakse
-Pystysoutu
-etupunnerrus
-alatalja
-Ranskalainen punnerrus
-Sikaniska (käsipainoilla tai tangolla)
(Perjantai: Sählyharkat)
Lauantai tai Sunnuntai:
Ennen tei selkätreeniä pelkästää, mutta tiesin niin vähän liikkeitä siihen että olen jättänyt kokonaan välistä.. Jatkan vain treeni 1,2,1,2,1,2...
-Joka salikerralla teen vatsalihaksia lopuksi.
-Joskus myös vedän 500m soudun lähes täysillä lopuks.
Juon soijaproteiinia, joka on varmaan aika paskaa.. Minkälaista proteiinia/tms. kannattaa ostaa seuraavana? Entä millaisia muita ravinteita? Kaikki maholliset vinkit ja neuvot on tarpeen ja sanokaa kaikki mitä teen väärin tai kannattaisi mielestäsi tehdä toisin?
-Lihaksia odotellessa- :lol2: