Salilla käyntiä olen pikkuhiljaa aloitellut kevään ja kesän mittaan, ohjelma näyttää tällä hetkellä seuraavalta:
1.PVÄ
ylätalja
dippi
hauis
vipunosto
penkki
+ jotain randomeita selkäliikkeitä
3 x 10-15 toiston sarjoja
2. PVÄ
jalat, teen milloin mitäkin liikkeitä.
vatsat jumppapallon päällä ja perus rutistuksia lattialla.
lisäksi käyn 3-5 krt viikossa juoksulenkillä, yksi pitkä lenkki (10 km) viikossa ja loput eri pituisia.
Ongelmana on mulla vähän se, että en oikein tiedä mistä aloittaa. Elixiassa aikanaan tehtiin ohjelma, joka mielestäni on melko sekava ja kertatreenissä on vähän liikaa liikkeitä. Selkäliikkeitä kaipaisin lisää ja hartiat ovat surkean näköiset. (olen siis naispunttailija)
Et sanonut mitään tavoitteistasi, mutta luulisin, että kun olet noin aloittelija, niin hakisit ihan perusaloittelu ohjelmaa :D Ei sitten kannata ihan purematta niellä näitä mun sepustuksia, en ole mikään expertti, joten jos joku fiksumpi kumoaa mun väitteet, niin usko sitä ennemmin...
Nuo "mitä milloinkin liikkeet" ja "randomit selkäliikkeet" kuulostavat hyvin epäilyttäviltä, ja tuovat tuskin mitään sanottavaa tulosta. Jako on ookoo. Itse tekisin tuolla jaolla suurinpiirtein näin
Mave/kulmasoutu
Ylätalja/leuat
Penkki/vinopenkki
Pystypunnerrus/sivuviparit
Hauis
Ojentajat
Suorat vatsat
Prässi
Kyykky
SJMV
Reisiojennus
Reisikoukistus
Pohkeet
Vinot vatsat
Treenaa kunnolla ja kovasti, niin että pari viimeistä toistoa on tiukkoja. 3*6-15 liikkeestä riippuen. Tekniikka on tärkeää pitää hyvänä, mutta välillä pitää uskaltaa ottaa vähän rankempi ote treeneihin. Itselläni ainakin tuloksia tulee vaan silloin kun viitsii vähän revitellä, eikä millään pilkuntarkalla nitkuttelulla.