Hei.
Olen käynyt salilla vasta 4kk ja kokeillut sinä aikana tämän threadin alussaolevia 1- ja 2-jakoista ohjelmaa. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa salissa, jatkossa on tarkoitus käydä 3 kertaa viikossa. Olen vasta pari viikkoa sitten alkanut kiinnittää enemmän huomiota ruokavaliooni.
Ohjelma on threadin alusta modifioitu 2-jakoinen. Modifioinnin tarkoitus on ollut lyhentää yhden treenin pituutta. Yksijakoisella lämmittelyineen, jäähdyttelyineen ja venyttelyineen on treeni kestänyt vähän reilun tunnin ja 2-jakoisella vähän enemmän. Käyn salilla ennen töitä ja aikaa on niukasti. Toistojen määrää vaihtelee, nyt n. 6-12, riippuen liikkeestä.
Lisäideoita miten tuota voi tiivistää ja muitakin kommentteja otetaan kiitollisina vastaan.
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
- Penkkipunnerrus x 2
- Vinopenkki x 2
- Kyykky / prässi x 3
- Reiden ojennukset / x 2
- Pystypunnerrus / vipunostot sivulle x 2
- Ranskalainen punnerrus x 2
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset,
- kulmasoutu tangolla x 2
- Maastaveto x 3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x 2
- Hauikset tangolla x 2
- vatsat x 2
ps. Hemmetin hienoa, että tällainen ohjelmien katselmointimahdollisuus on olemassa
Itse tein melkein identtistä ohjelmaa vielä viime kuussa, ja tykkäsin kyllä kovasti. En ole sitten itse mitenkään erityisen kokenut, mutta kommentoinpa kuitenkin. Ottaisin itse mukaan selälle vielä leuanvedon (tai ylätaljan). Jos ajasta on tosissaan pulaa, niin sitä voisi esim. vuorotella kulmasoudun kanssa. Itselleni sopi tuossa ohjelmassa todella hyvin kahden liikevaihtoehdon vuorottelut, tyylin vuorokerroin syvä ja matalampi kyykky, pystypunnerrus tangolla ja käsipainoilla, mave ja sjmv jne... Nousujohteisuus säilyi näin paremmin. Lisäksi tekisin itse mieluummin maven ennen kulmasoutua, mutta voihan se noinkin olla. Heitetään vielä loppuun, että suosittelen lämpimästi vatsoille voimapyörää.