- Ikä
- 37
Eikös ne ole epäsuoran rasituksen kohteena?
no joo vissiin mut kyl niit on iha hyvä reenaa kans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös ne ole epäsuoran rasituksen kohteena?
Nojoo. Tommosella oon ny hetken aikaa menny et vähä vois joku sanoo onko kuinka hyvä. Kaveri tän teki.
1. Päivä
Rinta, Hauis ja Vatsat.
Vinopenkki käsipainoilla 4x 6-8
Ristikkäistalja 2x 10
Olkavarret tuettuna haukkari 4x 6-8
Haukkari polvea vasten 2x 10
Vatsat kierrolla 5x MAX
2. Päivä
Olkapäät, Ojentajat ja Epäkäs
Pystypunnerrus istualtaan käsipainoilla 4x 6-8
Vipunosto eteen 2x 10-12
Dippi 4x MAX
Olkapäiden nostelu käsipainoilla 3x 8
3. Päivä
Selkä, Jalat ja Vatsat
Ylätalja niskan taakse 4x 6-8
Soutu 2x 10
Jalkaprässi 4x 6-8
Etureidet 2x 10-12
Alaselkä penkissä 2x 6-8
Vatsat
Jaloille saisi olla enemmän liikkeitä(kyykky ja jokin pohjeliike mukaan), samoin selälle(esim.ylätalja eteen ja alatalja).
Joo no yritän käydä lenkillä (juoksemas kunnolla) aina jalka päivinä nii eikös se jo vähä korvaa. Ja onkos tolla väliä et tekeekö sen ylätaljan etee vai taakse? Oon vaa kuullu et ottais jotenki paremmin ku tekee taakse. Nii ja tarkotakko alataljalla tota soutu hommaa just vai?
EDIT: Nii joo ja on sitä haukkaria yhtä paljo ku kaikkee muutaki. 6 sarjaa tulee yhteensä tehtyä kaikkia liikkeitä esim. rinta: Vinopenkki käsipainoilla 4 sarjaa ja sitte ristikkäistalja 2 sarjaa tulee 6 sarjaa, sama haukas 4 lyhempää sarjaa ja 2 pidempää. Sama jaloissa 4x jalka rässi + 2x etureisi systeemi.
Tällasen väsäilin ittekseni:
Jalat + Keskikropan treeniä
Kyykky 3x6-8
Mave 3x8
Prässi 2x10
Reidenojentaja 2x10
Reidenkoukistaja 3x10
Pohkeet istuen 2x10
Pohkeet seisten 2x10
Mave 3x8
Selän ojennukset omalla painolla + pienillä painoilla
Vatsat 3x20 lisäpainoilla
(Ylä)selkä, rinta, olkapäät, kädet
Penkki 3x6-10
Kulmasoutu 4x8-10
Pystypunnerus 3x10
Dipit 3x8-10
Viparit sivulle 2x10
Viparit taakse 2x10
Olankohautukset 2x10
Hauiskäännöt (jos pystyy kyynärtaivetulehdukselta) 2x10
Vatsat 3x20
Mave on jalkojen kanssa, sillä alaselkäni ei ehtisi palautua jos toisessa treenissä olisi kyykky ja toisessa Mave. Lisäksi Maastavedon jälkeen minulla on vaikeuksia saada kulmasoutu yläselkään alaselän väsyneisyyden takia. Treenaan joka toinen päivä.
1. Onkö treenit liian kovia? En ole vielä kokeillut, mutta kohta olen viisaampi. Suurinpiirtein tällaista aattelin kokeilla jos nyt ette ihan alas ammu.
2. Mitäs tosta muuttaisitte? Onko yläselälle liian vähän liikkeitä? Kannattaisiko harkita 2. treeniin ylä- tai alataljaa? edit. Pitäisikö jotain ottaa pois tai lisätä? Tai pitäisikö siirtää päivästä toiseen?
3. Minkälaista progressiota suosittelisitte? Noi mun toisto- (ja sarja)määrät on vaan suuntaa antavia. Kannattaisiko pääliikkeissä (kyykky, mave, penkki, kulmasoutu ja pystypunnerrus) harkita muita toistomääriä vai pitäisinkö ne todella vaihtelevina? Eli yrittäisinkö kokoajan kasvattaa treenivoluumia vaihtelemalla toisto määriä? Esim. 2x10 -> 3x8 ->4x7 -> 3x10 (aivan päästäheitettyjä lukuja ). Onko tollasessa mitään järkeä?
Kertokaas miten kannattais toteuttaa progressio? Lisäämällä voluumia toistaja ja sarjoja lisäämällä vai lisäämällä aina painoa tietyn toistomäärän jälkeen?
Edit2. ei pystysoutu vaan pystypunnerrus tietenkin... Muutakin korjailua...
Nostan tän mun viestin ylös, tuolta parin sivun takaa, kun ei ole vielä tullut vastauksia.
Onko tossa korjattavaa?
Toi mave on varmaan tossa vahingossa kahteen kertaan? Alaselälle tulee aika paljon rasitusta. Selänojennukset voi sit jättää pois, jos tuntuu että alaselkä ei kestä. Ei varmaan kannata tehdä sarjoja myöskään ihan loppuun asti.1. Onkö treenit liian kovia?
Ylätalja/leuanvedot ainakin mukaan. Mun mielestä vipunostot sivulle vois jättää pois, kun on kuitenkin toi pystypunnerruskin mukana.2. Mitäs tosta muuttaisitte? Onko yläselälle liian vähän liikkeitä? Kannattaisiko harkita 2. treeniin ylä- tai alataljaa? edit. Pitäisikö jotain ottaa pois tai lisätä? Tai pitäisikö siirtää päivästä toiseen?
Itse oon tehnyt sarjat samalla painolla ja kun on saanut esim. 2x6, niin sitten seuraavassa treenissä koittanut 3x6.3. Minkälaista progressiota suosittelisitte?
Toi mave on varmaan tossa vahingossa kahteen kertaan? Alaselälle tulee aika paljon rasitusta. Selänojennukset voi sit jättää pois, jos tuntuu että alaselkä ei kestä. Ei varmaan kannata tehdä sarjoja myöskään ihan loppuun asti.
Ylätalja/leuanvedot ainakin mukaan. Mun mielestä vipunostot sivulle vois jättää pois, kun on kuitenkin toi pystypunnerruskin mukana.
Itse oon tehnyt sarjat samalla painolla ja kun on saanut esim. 2x6, niin sitten seuraavassa treenissä koittanut 3x6.
Esim jaloille:
-etukyykky: 2-4x6
-hack-kyykky: 2x6
etukyykkyssä sitten kun on tullut 4x6, niin lisää painoja ja taas 2x6.
Kannattaa kokeilla mikä itsellä toimii. Kunhan katsoo, että treenissä on progressiota. Esim. painoja/toistoja enemmän tai lepoa vähemmän kuin edellisellä kerralla. Ihan samahan se on miten tekee kunhan sarjapainot nousee.
Kiitos!
Joo Mave vahingossa kahdesti kirjoitettu. En vedä mavea loppuun. Ja voin tiputtaa noi selänojennukset pois.
Eli jättäisin kummatkin viparit pois? Ok.
Otan ton ylätaljan mukaan ohjelmaan. Leukoja sitten kun kyynärtaipeentulehdus on poissa.
Mutta, että sarjoja ja liikkeitä on ihan sopiva määrä?