Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Katu sanoi:
Vatsoista täällä on puhuttu aikasta paljon ja yleinen mielipide taitaa olla, että vatsat on lihaksia siinä missä muutkin. Eli Ei nyt jokapäivä kannata niitäkään treenata. Itse maanantaina treenasin vatsani ja ovat vieläkin kipeät. Kun kerran tekee kunnolla, niin säästyy vähemmällä. 3-4 kertaa viikossa vatsoille luulis riittävän. Ei mitään 5x100 hommia, vaan esim. 4x20 ja otetaan lisäpainoja avuksi, jos tuntuu että menee kevyesti.
Näin vähän ajattelinkin asian olevan. Pitänee hommata jonkinlaisia kiekkoja sitten kotiin kun tuntuu, ettei nuo (kotikonstit ;)) ikivanhat 2x4kg puntit rinnan päälle auta kuin sen verran, että joutuu 50 sarjoja tekemään, mutta eiköhän se tuosta sitten lähde suttaantumaan. :P

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin tuossa toista vuotta kunnon salin jäsen ja sain sieltä aina nuo ohjelmat niin ei o ennen oikein ite tarvinnu kehitellä. Nyt sitten kun ehin vaan pari kertaa tuolla yliopiston salilla käymään niin ostin kotiin vähä käsipainoo ja tankoo että saa sitten useemmin reenailla. Mitään penkkejä ei kotona o joten se vähä sääteleekin näiden päivien ohjelmaa.

Tällanen on ohjelma nyt, sanokaa jos muuttaisitte jotain tai muuten vaan vinkkejä.

Maantantai (Salilla: Rinta&selkä)
Penkki tangolla 3x6
Ylätalja niskan taakse 3x6
Vinopenkki käsipainoilla 3x8
Alataljasoutu 3x8
Ristikkäistalja 3x12
Kyljet koneella 2x15/kylki
Selkä 3x20
Vatsa 3x15

Tiistai (Kotona: Hauis)
Tangolla 3x10
Käsipainoilla 3x8
Käsipainoilla tuetusti 3x8
Käsipainoilla vasarakäännöt vuorokäsin 3x12/käsi

Keskiviikko (Salilla: Jalka&rinta)
Jalan ojennus 2x12
Jalkaprässi 3x10
Alatalja soutu 2x12 (kevyt)
Jalan koukistus maaten 3x10
Penkki tangolla 3x6
Pohkeet 3x20
Vatsa 3x15

Torstai lepoa

Perjantai (Kotona: olkapäät)
Pystysoutu 3x10
Pystypunnerrus edestä tangolla 3x10
Vipunostot sivuille 3x10
Vipunostot eteen 3x10
Vipunostot kulmassa 3x10
Pystypunnerrus niskan takaa 3x10
Sisärotaatio 3x12
Ulkorotaatio 3x12

Lauantai (Kotona: ojentaja)
Ranskalainen 3x10 (tässä painoa rajottaa se että teen sen lattialla ilman apua)
En tiä tän liikkeen nimee mutta ojentajaa seisten silleen että vartalo on kulmasoutu asennossa, kyynerpää kyljessä ja suoristetaan sitten kättä 3x10
Ranskalainen käsipainolla 3x10
Penkki kapealla otteella 2x20 (sama ongelma kun ranskalaisessa)
Ranskalainen seisten käsipainolla 2 kädellä 3x10
Vatsa 3x15

Et semmosia... miltäs näyttää? Kehitystä on tullu jonkin verran kaikissa, ojentajissa heikommin.

Usva sanoi:
Olin tuossa toista vuotta kunnon salin jäsen ja sain sieltä aina nuo ohjelmat niin ei o ennen oikein ite tarvinnu kehitellä. Nyt sitten kun ehin vaan pari kertaa tuolla yliopiston salilla käymään niin ostin kotiin vähä käsipainoo ja tankoo että saa sitten useemmin reenailla. Mitään penkkejä ei kotona o joten se vähä sääteleekin näiden päivien ohjelmaa.

Tällanen on ohjelma nyt, sanokaa jos muuttaisitte jotain tai muuten vaan vinkkejä.

Maantantai (Salilla: Rinta&selkä)
Penkki tangolla 3x6
Ylätalja niskan taakse 3x6
Vinopenkki käsipainoilla 3x8
Alataljasoutu 3x8
Ristikkäistalja 3x12
Kyljet koneella 2x15/kylki
Selkä 3x20
Vatsa 3x15

Tiistai (Kotona: Hauis)
Tangolla 3x10
Käsipainoilla 3x8
Käsipainoilla tuetusti 3x8
Käsipainoilla vasarakäännöt vuorokäsin 3x12/käsi

Keskiviikko (Salilla: Jalka&rinta)
Jalan ojennus 2x12
Jalkaprässi 3x10
Alatalja soutu 2x12 (kevyt)
Jalan koukistus maaten 3x10
Penkki tangolla 3x6
Pohkeet 3x20
Vatsa 3x15

Torstai lepoa

Perjantai (Kotona: olkapäät)
Pystysoutu 3x10
Pystypunnerrus edestä tangolla 3x10
Vipunostot sivuille 3x10
Vipunostot eteen 3x10
Vipunostot kulmassa 3x10
Pystypunnerrus niskan takaa 3x10
Sisärotaatio 3x12
Ulkorotaatio 3x12

Lauantai (Kotona: ojentaja)
Ranskalainen 3x10 (tässä painoa rajottaa se että teen sen lattialla ilman apua)
En tiä tän liikkeen nimee mutta ojentajaa seisten silleen että vartalo on kulmasoutu asennossa, kyynerpää kyljessä ja suoristetaan sitten kättä 3x10
Ranskalainen käsipainolla 3x10
Penkki kapealla otteella 2x20 (sama ongelma kun ranskalaisessa)
Ranskalainen seisten käsipainolla 2 kädellä 3x10
Vatsa 3x15

Et semmosia... miltäs näyttää? Kehitystä on tullu jonkin verran kaikissa, ojentajissa heikommin.

Öö..miks treenaat rinnan 2xviikossa ja jalat yhen kerra ja hauiksille tulee kaks kertaa enemmä treenii ku etureisille.Ja sitte noi olkatreenit o aika hirveet.Käy tuolla faqissä ettii kunno ohjelma

Usva sanoi:

no ensinnäkään kukaan ei tarvitse ojentajille omaa päivää ja noin paljon sarjoja...
mikset muuten ehdi salille jos kuitenkin ehdit kotona treenata?
voisit ehkä kokeilla kolmijakoista niin,että tekisit maanantaina salilla rinnan ja selän,keskiviikkona salilla jalat ja perjantaina kotona olkapäät ja kädet.
liikkeet sulla on hyviä mutta niitä on poikkeuksetta liikaa per treenikerta,lukuunottamatta jalkoja.ja kyykky ehdottomasti mukaan jos vaan ei ole mitään fyysistä estettä.
esim.ohjelma vois olla vaikka tälläinen,voit vaihdella sitten niitä liikkeitä myöskin
rinta/selkä
toi eka päivä sulla on ihan hyvä,selälle voisit ottaa vielä jonkun soutuliikkeen vapailla painoilla.rinnalle varmaan riittäisi vähempikin sarjamäärä mutta ihan ok noinkin mun mielestä

jalat
kyykky 3x
prässi 3x
ojennukset 2x
sjmv (suorin jaloin maastaveto) 3x
koukistukset 3x

olkapäät/kädet
pystypunnerrus (joko edestä tai takaa,ei tarvitse molempia yhdellä kertaa) 2x
vipunostot sivulle 2x
vipunostot kulmassa 2x
pystysoutu 2x
ranskalainen 3x
ranskalainen seisten käsipainolla 3x
hauiskääntö tangolla 3x
hauiskääntö käsipainoilla 3x

esimerkiksi :D

E:tuo ojentajaliike minkä nimeä et tiennyt on varmaan tämä? eli kickback

Juu eli rintaa 2 kertaa viikossa kun se on mun heikoin osa suhteessa, niin itseasiassa vasta tällä viikolla aloin sitä rääkkään tuplasti viikossa. Jalat on ollu tollasella melki ylläpito asteella ja pientä kehitystä koska ne on ollu aina mun vahva puoli, eli ne on aina ollu vahvat ja vahventunu huomattavasti kaikkee muuta nopeemmin. Kyykkyjä tein joskus mutta teloin aina itteeni ja tuli vähä semmonen en tykkää fiilis ja päädyin jalkaprässin ystäväks. Maastavetoo en o koskaan tehny mut pakko se varmaan ois ottaa ku o niin kehuttu liike.

Tosiaan on 1,5h yhteensä matkat tuonne salille ja siä sit se toiset samanverran niin ei oikein kovin usein ehi repiin semmosia aikoja ku o kiirusta, kotona ei tarvi minnekää lähtee ja voi hyvin tehä jotain vaikka onkin tenavat vahdittavana.

Ojentajat varmaan on tosiaan vähä liikaa edustettuna ja olkapäät, mutta kun en saa noita reenejä oikein tuntuun mielestäni tarpeeks jos en pistä tarpeeks liikkeitä. Mut vähennän kyllä, pitää keksiä vaan jotenkin et miten saan sitten tehoja tuohon enemmän mitä jää jäljelle.

Sit 5 kertaa viikossa ois itelle paras siinä mielessä että tykkään tehä usein :) Tein joskus semmosella ihan mulle tehdyllä 5 jakosella ja tykkäsin reippaasti eniten siitä. Siks vähä iteki suunnittelin sellasta.

Kiitti kommenteista, sen takia tänne pistin että saan mielipiteitä ja voin sitten rukata paremmaks, nyt o hyvä lähtee tästä säätään. Jos vaikka katon sita FAQ osioo jos löytys semmonen mulle sopiva pienellä höystöllä :) Saa tietty kommentoida lisää, jos noista sais jotenkin tohon tapaan tuollasen 5 jakosen vielä punnerrettua kasaan :) Ja millä sais sitten lisää rääkkiä irti noista vähemmistä liikkeistä ja sarjoista eri lihasryhmissä, tuo ehdotettu jalkapäivä ei lisää kaipaa kyllä, se o aika rajun näkönen, mut muuten :)

Masterpiece sanoi:
Eli jos haluat laittaa treeniohjelman arvosteluun tai kysyä onko ohjelmasi kelpo, pistä se tänne. Ei tule niin paljon noita threadeja. Täällä ne olisi kaikki yhdessä.

1-jakoisella mennään. Kaksi erilaista ohjelmaa:

1. ohjelma

Takakyykky
Penkkipunnerrus
Kulmasoutu
........................
Vipunostot maaten
Vipunostot kulmassa
Vatsat (useita variaatioita)

2. ohjelma

SJMV
Vinopenkki
Leuanveto painoilla
.........................
Hauiskääntö
Ranskalainen penkki
Pohkeet (vuoroin istuen ja maaten)

Kolme ensimmäistä liikettä paikkaharjoitteluna, jalkoja kolme sarjaa, rintoja ja selkää kaksi sarjaa. Toistoalue viiden tuntumassa. Kolme viimeistä liikettä kiertoharjoitteluna enemmän pumppailutyyliin. Treenin kesto noin 40 min, päälle 30 min aerobista.

Tavoitteena säilyttää lihat dieetin aikana ja lisätä voimaa ja painoja pääliikkeissä. Alaselän kanssa on ollut ongelmia, joten pyrin pitämään rasituksen kohtalaisena. Vakaa tarkoitus päästä 3 kertaa viikossa salille.

Miltä näyttää, vai näyttääkö miltään? Noin 5 - 6 kiloa tarvitsisi kiristellä.

Kommenteista kiittäen,

Iltoota ja terve teille jotka täällä jo pitempään olette puntteja nostelleet. Eli, itse olen tälläinen normaali heikompaa lihaskuntoa omaava it-henkilö, ikinä ei ole painojen nostelu innostanut mutta nyt kun olen löytänyt tämän painojen nostelun ja huomannut kuinka siistiä on pistää itsensä henkihieveriin ja saavuttaa sillä ässä kroppa niin ei tätä voi lopettaa.

Olen kovasti selaillut eri paikkoja läpi ja nostellut kotona käsipainoja parin kuukauden ajan, nyt sitten tuli sattumien kautta salikortti eteen ja siellä pitäisi käydä. Olen jo viikon käynyt ja noudattanut omaa hiukan modifioitua treeniohjelmaa johon myös kaipaisin pientä vinkkiä.

Eli tässä se treeniohjelma ekaksi:

Ma:
Vinopenkki kp
Vinopenkki smith
Ristikkäistalja
Hauiskääntö tangolla
Hauiskääntö kp
Ranteen ojennus tangolla
Ranteen koukistus tangolla

Ti:
Jalkaprässi
Etureidet
Takareidet
Pohkeet
Vatsat

Ke: Välipäivä

To:
Pystypunnerrus kp
Pystypunnerrus tangolla
vipunostot sivuille, teen tämän jonkun koneen avulla
Ojentajat niskantakaa kp
Ojentajat taljassa
Olankohautukset kp
Vatsat

Pe:
Ylätalja Eteen
Ylätalja taakse
Alataljaveto
Alaselkä maaten ja siitä sitten ylösnousten

La: Välipäivä
Su: Välipäivä

Eli, olen nyt tehnyt sillätavalla että olen yrittänyt etsiä kaikille päälihasryhmille painot joilla pystyn nostamaan 3x6 (sarjatxnostot). Ja tarkoitus olisi jatkaa sillätavalla että kun 8 menee puhtaasti niin painoja nostetaan ja lähdetään hakemaan 6 nostoa.

Tarkoituksena minulla on hakea puhtaasti voimaa ja toivoa että lihakset siinä samalla sitten muotoutuu hyvänmallisiksi ja tarpeeksi isoiksi.

Mutta kaipaisin tosiaan tuohon treenimenuun jotain neuvoa, eniten minua ehkä ärsyttää tuo menu menee joka pv ohi todella nopeasti. Tuntuu että eihän tässä ole tehty yhtään mitään kun jo päivän menu on ohi. Ja toinen on nuo toistojen ja sarjojen määrä. Kun haetaan voimaa niin miten niitä pitäisi tasapainottaa, jostain luin että sarjoja 3-6 ja toistoja 1-5? Onko nykyinen määrä hyvä vai pitäisikö noita rukata jotenkin?

Tulipa paljon tekstiä, toivottavasti joku jaksaa pari sanaa sanailla ja kommentoida tuota menua.

forge: en tiedä voimatasoistasi mutta aluksi kannattaa tehdä kyllä ihan perusvoima tyyppistä juttua eli n 3 sarjaa toistot siinä välillä 6-12. sillä sitä pattiaki kasvaa sinne kyllä ajan myötä.

kun sanoit että tuntuu että päivä on ohi ennenkuin huomaakaan niin on syytä huomioida tehdessä, kuinka liikkeet tekee. ei ole tarkoitus saada tehtyä vain mahd isolla painolla mahd nopeasti.

normaali penkkiä voi harkita toisen vinopenan tilalle. noi ranneliikkeet ei ole mtn välttämättömiä mutta voi niitä tehdä jos siltä tuntuu. takaolkapäille ois hyvä kanssa jotain tehä ja sinun sen sijottasin selkäpäivän jatkoksi. esim takaolkapääsoutu.

e: suorinjaloin maastaveto olisi hyvä lisätä takareisille, jos liikkeen tekniikka ei ole hallussa, on sitä syytä aluksi opetella pienillä painoilla, ettei säre paikkoja.

bustedi sanoi:
forge: en tiedä voimatasoistasi mutta aluksi kannattaa tehdä kyllä ihan perusvoima tyyppistä juttua eli n 3 sarjaa toistot siinä välillä 6-12. sillä sitä pattiaki kasvaa sinne kyllä ajan myötä.

Jep, kotona nostelin noita painoja sillätavalla että tuli n. 10-15 sarjoja tehtyä. Mutta hyvä että tästä tuli selkeyttä. Minulla on tuo hakusessa aika roimasti että millä tulee voimaa ja millä massaa.

bustedi sanoi:
kun sanoit että tuntuu että päivä on ohi ennenkuin huomaakaan niin on syytä huomioida tehdessä, kuinka liikkeet tekee. ei ole tarkoitus saada tehtyä vain mahd isolla painolla mahd nopeasti.

Juu, tämä minulla saattaa olla yhtenä isona vikana, yritän todella paljon keskittyä tekniikkaan, ja koitan lämmitellä pienemmillä painoilla lihaksia vähän ennen jokaista oikeaa suoritusta.

Tuntuu vaan silti että kun menee n. tunti tuohon hommaan että eihän tässä ole tehtyä oikein mitään että pari hassua lihasryhmää läpi ja haluaisi vain jatkaa. Mutta ehkä on parempi yrittää pitää maltti mukana, vaikka olen jo sellaista ohjelmaa missä käytäisiin jokainen lihas 2x viikossa lävitse. Aikaa kun minulla on tosiaan näin kesän aikana suht reilusti.

bustedi sanoi:
normaali penkkiä voi harkita toisen vinopenan tilalle. noi ranneliikkeet ei ole mtn välttämättömiä mutta voi niitä tehdä jos siltä tuntuu. takaolkapäille ois hyvä kanssa jotain tehä ja sinun sen sijottasin selkäpäivän jatkoksi. esim takaolkapääsoutu.

e: suorinjaloin maastaveto olisi hyvä lisätä takareisille, jos liikkeen tekniikka ei ole hallussa, on sitä syytä aluksi opetella pienillä painoilla, ettei säre paikkoja.

Joo, olen tuota normi penkkiäkin miettinyt mutta en oikein tiennyt minne sen voisi tunkea, mutta jos tuon smithin vaihtaisi suoraksi penkiksi. Ongelmana tässäkin on se että voimatasot on todella surkeat ja joudun nostelemaan näin aluksi pelkkää tankoa :itku: mutta toivotaan että se siitä nousee ajan myötä :kuola:

Kiitos tuosta maastavedosta vinkiksi, käsitin että se ottaisi enemmän muualle mutta pitääpä kokeilla jos tölväisisi sen sinne. Kiitos vaan kovasti neuvoista.

forge:Ensinnäkin jos tuntuu ettei ole tehnyt mitään ni pari vinkkiä:Sarjat enemmän loppuun asti niin,että sarjan lopussa kiroilee ja lyhennä palautus aikoja sarjiojen välillä.Sen pitäis tuntua.

Ja ehdotn hyvää yhdistelmää rinnalle
tasapenkki (kannattaa kokeilla pyramidia esim:12,9,6,3)noin mä teen ja tuntuu hyvältä
vinopenkki kp

Ja siis se maastaveto pitää tehdä jalat melkosuorana eli normaali maastaveto auttaa lähinnä selän kasvuun ja kuullemma myös perseen:D

Ja todella,älä revi toistoja vaan hallittuja,mutta kovia silloin poweri kasvaa.
JA MISSÄ KYYKKY????:rock:

hitmään sanoi:
forge:Ensinnäkin jos tuntuu ettei ole tehnyt mitään ni pari vinkkiä:Sarjat enemmän loppuun asti niin,että sarjan lopussa kiroilee ja lyhennä palautus aikoja sarjiojen välillä.Sen pitäis tuntua.

Joo, teen selkeästi liian pienillä painoilla osan liikkeistä koska tuntuu että enemmänkin menisi helposti, mutta olen lukenut että pitäisi jättää pari varastoon voiman kannalta että se nopeuttaa sitä kehitystä ?

hitmään sanoi:
Ja ehdotn hyvää yhdistelmää rinnalle
tasapenkki (kannattaa kokeilla pyramidia esim:12,9,6,3)noin mä teen ja tuntuu hyvältä
vinopenkki kp

Ja siis se maastaveto pitää tehdä jalat melkosuorana eli normaali maastaveto auttaa lähinnä selän kasvuun ja kuullemma myös perseen:D

Ja todella,älä revi toistoja vaan hallittuja,mutta kovia silloin poweri kasvaa.

Kyykkyä mä mietin tuossa, se oli tossa alkuperäisessäkin menussa tuolla jalkapäivänä, mutta minulla on vähän ongelmia nivelien kanssa niin en tiedä uskallanko ihan heti mennä kyykkyä tekemään ennenkuin saan enemmän poweria jalkoihin ja harjoiteltua sen tekniikan todella todella toimivaksi omalle kropalleni.

Again, thanks neuvoista, puntataan korvan taakse, tuo alkaa jo näyttää aika paljon mukavemmalta tuo menu nyt jo näiden neuvojen jälkeen.

forge sanoi:
Joo, teen selkeästi liian pienillä painoilla osan liikkeistä koska tuntuu että enemmänkin menisi helposti, mutta olen lukenut että pitäisi jättää pari varastoon voiman kannalta että se nopeuttaa sitä kehitystä ?

.

Joo tee näin,mutta ehdotan,että teet tuon jutun lähinnä voimaliikkeissä.Ei mun mielest oo mitää järkee lähtee ylätaljaa vetää samallail ku penkkii.

Ja tossa kyykyssä älä työnnä polvia liikaa etee,koska omalla kohdalla tuo säästää paikkoja ja ottaa enemmä lihaksii ja rauta nousee.Eli persettä taakse ei polvia etee.Kun sain tuon homman kuntoo aatelin,että pitää kokeilla 60 kg maximia HAH:hyper: . nyt teen 60 kg helpot 10 toistoa ja kokoaja painot nousee enemmä

Oon treenannu nyt pari kuukautta ja tota ohjelmaa vois vähä parannella jos löydätte jotain syytä.

MA: käsivarret,hartiat
hauiskääntö vasaraote 3sarjaa 12 toistoa
hauis-scott 3x12
hauistanko 3x12
ojentajapunnerrus ylätalja 3x12
ojentajalaite 3x12
pystypunnerrus 3x12
viparit sivuille 3x12
pystysoutu 3x12
etuvipunosto 3x12

Ti: rinta
penkkipunnerrus 3x12
ylärintalaite 3x10 tai vinopenkki
alarintalaite 3x12

To: selkä,vatsa
ylätalja eteen 3x12
alatalja 3x12
pystysoutu tai kulmasoutu 3x12
selänojennus laitteessa 3x12
+vatsa

La: jalat
prässi 4x15
reiden ojennus 4x15
reiden koukistus 4x15
pohkeet seisten 4x20
pohkeet istuen 4x20

Oon tässä aatellu alkaa treenat kaikki lihasryhmät läpi kaksi kertaa viikossa mutta onko sillä sitte enempi tuloksia huonontava vaikutus?

hitmään sanoi:

kyykky on kyllä sinällään parhaita, ellei paras kokonaisliike kropalle, mutta jos sen tarkotus on etureisiä kehittää niin esim prässi hitaalla negatiivisella on helvetin hyvä etureiskan kasvattaja. paremmin sillä niihin yleesä tuntuman vielä saa kun kyykyllä. kyykky taas ottaa myös takareisi-perse-alaselkä akseliin. mieti itse kumpaan haluat liikkeen kohdentaa.

ja nämä vastaukset oli forgelle :)

hitmään sanoi:
Joo tee näin,mutta ehdotan,että teet tuon jutun lähinnä voimaliikkeissä.Ei mun mielest oo mitää järkee lähtee ylätaljaa vetää samallail ku penkkii.

Eli siis, ylätalja ja nämä, kroppaa muokkaavat liikkeet sillätavalla että viimeseen asti, kun taas voimaa hakevat, penkki, hauis jne haetaan voimahakuisesti eli jätetään vähän voimia sinne sisään?

bustedi sanoi:
kyykky on kyllä sinällään parhaita, ellei paras kokonaisliike kropalle, mutta jos sen tarkotus on etureisiä kehittää niin esim prässi hitaalla negatiivisella on helvetin hyvä etureiskan kasvattaja. paremmin sillä niihin yleesä tuntuman vielä saa kun kyykyllä. kyykky taas ottaa myös takareisi-perse-alaselkä akseliin. mieti itse kumpaan haluat liikkeen kohdentaa.

Ei, kyllä tarkoitus olisi ihan koko kroppaa tasaisesti yrittää kehittää, selkä ehkä eniten koska leveä selkä on hyvännäköinen, mutta liian rimput jalat on taas myös aika rumat niin niitäkin kehittävä liike ei voi olla huono. :D

Ja sitten jos joku voisi selventää minulle tämän, negatiivisyys käsityksen. Sitä viljellään välillä siellä täällä enkä tiedä yhtään mitä tarkoitetaan jos pitäisi tehdä "prässi hitaalla negatiivisella" tapauksessa. :eek:

bustedi sanoi:
-- jos sen tarkotus on etureisiä kehittää niin esim prässi hitaalla negatiivisella on helvetin hyvä etureiskan kasvattaja. --

Etukyykky on numero uno etureisille. Siihen jalkareenin(reisireenin) jatkoksi vielä sjmv, prässi sekä yhden jalanojennukset ja -koukistukset.

forge sanoi:
-- Ja sitten jos joku voisi selventää minulle tämän, negatiivisyys käsityksen. Sitä viljellään välillä siellä täällä enkä tiedä yhtään mitä tarkoitetaan jos pitäisi tehdä "prässi hitaalla negatiivisella" tapauksessa. :eek:

Negatiivinen vaihe eli "laskuvaihe". Prässissä siis laskisit sen kelkan alas hitaasti, saaden helvetillisen poltteen.

forge sanoi:
Eli siis, ylätalja ja nämä, kroppaa muokkaavat liikkeet sillätavalla että viimeseen asti, kun taas voimaa hakevat, penkki, hauis jne haetaan voimahakuisesti eli jätetään vähän voimia sinne sisään?

QUOTE]

Näiä vois olla,mutta failure(eli loppu)ei tarkota sitä,että revitään ku hullu sit ku toistoi ei enää tuu vaa sitte ku tekniikka pettää ja joutuu reilusti fuskaamaan.Eli sitte esim ylätalja ei enää tunnu selässä.

Teen 2 jakoisella ohjelmalla:

1.

Penkki
Hauiskääntö/Kohdistetut(vuoro päivinä)
Vinopenkki
Ranskalainen penkki
Viparit sivuille
Kulma soutu
Kapea penkki
Maastaveto

2.

Vatsa rutistus
Reiden ojennus
Jalkojen nosto
Sit Ups
Reiden koukistus
Vinot rutistukset
Pohkeet seisten

hitmään sanoi:
forge sanoi:

Näiä vois olla,mutta failure(eli loppu)ei tarkota sitä,että revitään ku hullu sit ku toistoi ei enää tuu vaa sitte ku tekniikka pettää ja joutuu reilusti fuskaamaan.Eli sitte esim ylätalja ei enää tunnu selässä.

Jep, näin mä vähän täs rupesin funtsaakki. Tottakai repiminen pitää lopettaa, se minulla saattaa olla vielä mutta pitää yrittää keskittyä tekniikkaan enempi ja uskoa että kehitystä tapahtuu pinnan alla.

Hitto tää on kivaa kun pääsee enemmän ja enemmän syvälle tähän hommaan, eli suur kiitos kaikille auttajille :hyper:

Mitäs sanoisitte tästä?
Maanantai
-Jalat
-Takakyykky
-Pohkeet tangolla
-Etureidet laitteessa
-Takareidet laitteessa

Tiistai
-Selkä, ojentajat ja hartiat
-Penkki, kapealla otteella
-Pystypunnerrus
-Maastanosto
-Ranskalainen punnerrus
-Ylätalja eteen sekä taakse
-Hartioiden nosto tangolla
-Moottorisahat, ehkä joku toinenkin nimi =)

Keskiviikko
Lenkki plus muu aerobinen treeni

Torstai
-Jalat
-Etukyykky
-Askelkyykky
-Tempausvala
-Pohkeet tangolla
-Etureidet laitteessa
-Takareidet laitteessa

Perjantai
-Rinta ja hauis