Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Tässä olis mun ehdotus:

1.Rinta, Olkapäät, Ojentajat

Penkki / Penkki KP 3x
Vinopenkki / Vinopenkki KP 3x

Pystypunnerrus KP. 3x
Viparit sivuille 3x
Takaolkapäät 3x (Vipunostot taakse, takaolkapää soutu...)

Ranskalainenpunnerrus 3x / Ojentajapun.talja 3x

--

2.Jalat, Vatsat

Prässi 3x / Hack 3x
Askelkyykky 2x
Reiden koukistus 3x
Pohkeet seisten 5x10-20

1 liike riittää IMO. Toistot max. 15.

--

3.Selkä, Hauis

Kulmasoutu tanko 3x
Leuat 3x / Ylätalja 3x
Alatalja 3x

Hauiskääntö suoratanko 3x / Hauiskääntö KP 3x
Forkut taljassa 3x / Hammer käännöt 3x

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^^ Ihan hyvältä näyttää, itse en henk. koht. tekisi yhdeksää sarjaa olkapäille. Rintapäivälle ottaisin myös dipit ja alakaltevan vaihotehdoksi. Ja selkä päivälle vaan Mavea rohkeesti jos paikat kestää ;)

No ei tuohon enää todellakaan rinnalle mitään lisävemputusta. Esim Dippi ja vinop voi olla hyvin vaihtoehtoina, mutta kyllä 2 liikettä pitää rinnalle riittää.

Vastasitteko DarkChild ja cybershaman tähän mun ohjelmaan?

"Eli 3-jakoinen 2on-1off tyylillä mennään joten lihat tulee treenattua 2xviikossa"

Jos vastasitte niin jotenkin tuntuu DarkChildin ohjelmassa olevan aika vähän tavaraa. Olen vetänyt tuolla omalla ohjelmalla reilun kuukauden ja hyvin on jaksanut.Neljännen viikon jälkeen tulee yksi kevyt viikko jolloin vain pumppaillaan ja palutellaan. Treenit ovat kestäneet noin 55-60min.

P.S Rinta on jäänyt kehityksessä hieman jälkeen ja olen yrittänyt saada siihen lihaa lisää joten siksi hieman enemmän kuormitusta rinnalle.

Vastasitteko DarkChild ja cybershaman tähän mun ohjelmaan?

Jos vastasitte niin jotenkin tuntuu DarkChildin ohjelmassa olevan aika vähän tavaraa.

Kyllä vastasin. Jos kaks kertaa viikossa treenaat koko kropan niin tossa mun laittamassa esimerkissä on kyllä ihan tarpeeks liikkeitä ja sarjoja.

Vinopenkki EI ole ojentajaliike, vaan rintaliike. Se on totta, että ojentaja ottaa myös osumaa, mutta älä tee sitä kuitenkaan ojentajapäivänä. Eli vinopenkin tilalle jotain muuta.

Ja penkiltä voi ottaa sarjan tai kaksi pois, nimittäin voimakin kehittyy paremmin, kun työsarjoja ei ole noin montaa.

Moi

Laitoin vahingossa tuon vinopenkin, tarkoitus oli laittaa KAPEA penkki... Se on ymmärtääkseni ihan hyvä ojentajaliike.

Olisiko penkissa 3x8 esim hyvä?

:offtopic: Kuulin kaveriltani että nuorena on helpompi treenata kuin aikuisena, ja sanoi lihasten tulevan "nopeammin", ja selitti jotakin hormoneista. Onko tämä totta? Ja anteeksi:offtopic:

No ei tuohon enää todellakaan rinnalle mitään lisävemputusta. Esim Dippi ja vinop voi olla hyvin vaihtoehtoina, mutta kyllä 2 liikettä pitää rinnalle riittää.

Juuei! Siis alak. ja dipit vaihtoehtona tyyliin penkki/penkki kp./alakalteva tai vinopenkki/vino kp/dippi. Ja edelleenkin mielestäni kaksi liikettä, kaksi sarjaa kummassakin riittävät mainiosti olkapäille, saavathan ne sitä kuuluisaa epäsuoraa rasitusta....

:offtopic: Kuulin kaveriltani että nuorena on helpompi treenata kuin aikuisena, ja sanoi lihasten tulevan "nopeammin", ja selitti jotakin hormoneista. Onko tämä totta? Ja anteeksi:offtopic:

Kylläpä se näin taitaa olla...treenikaverini ainakin palautuu treeneistä minua nopeammin(21-v. sälli) vaikka välistä syö ja nukkuu miten sattuu. Taitaapa kölni vielä pumpata haukkaa kotona välipäivinä ;) . Mutta jos nyt asiallisia ollaan niin kyllä 18-v. tyypillä hormonitoiminta on vilkkaampaa kuin 50-v. sedällä. Taasen joku fiksumpi postatkoon linkkiä.

Taas ensi viikolla uusi ohjelma käyttöön ja sehän on 1-jakoinen, sillä isommilla jaoilla kävi perseestä olevaksi pitää viikko väliä eikä kehitys erityisesti selässä ja jaloissa näyttävät huimaavan. Sitä paitsi treenikertoja saattoi jäädä välistä ... .
____

1.
kyykky 2 x
reiden koukistus 2 x
kulmasoutu 2 x
vinopenkki 2 x
hauiskääntö 2 x

2.
prässi 2 x
sjmv 2 x
leuat 2 x
vinopenkki kp / penkki kp 2 x
istumaannousut / jalkojen nostot 2 x

3.
maastaveto 2 x
reiden koukistus 2 x
ylätalja / alatalja 2 x
penkki 2 x
ranskalainen punnerrus / taljapunnerrus 2 x
____

Veikkaisin tuon kierron riittävän kaikille osille, kun tekee ma, pe ja ke?

Penska:

Ei mitään suurta vikaa, mutta muutamaa muutosta voisi miettiä:

-Et taida tarvita enää 3. päivänä reidenkoukistusta, kun mave ottaa jo aika härskisti takareisiin.
-2. tai 3. päivälle voisi hyvinkin laittaa esim viparit. Saisi sivuolkapäätkin 1 rasitus kerran viikossa.
-Selkä/etureisi liikkeisiin, voisi ehkä lisätä 3. sarjan(?)

No näyttivät olkapäät puuttuneen ohjelmasta kokonaa :D .

1.
kyykky 2 x
reiden koukistus 2 x
kulmasoutu 2 x
vinopenkki 2 x
hauiskääntö 2 x

2.
prässi 2 x
sjmv 2 x
leuat 2 x
vinopenkki kp / penkki kp 2 x
viparit sivuille 2 x
istumaannousut / jalkojen nostot 2 x

3.
maastaveto 2 x
reiden koukistus 2 x
ylätalja / alatalja 2 x
penkki 2 x
ranskalainen punnerrus / taljapunnerrus 2 x

Vuoden tauon jälkeen pitäs päästä takas ees johonkin kuntoon. 3vk menty tän näkösel ohjelmal ja tarkotus olisi jatkaa kesäkuun loppuun asti jolloin seurais ohjelman vaihto johonkin massaa ja voimaa kasvattavaan.

Takakyykky
Penkki / Vinopenkki
Alatalja / Ylätalja V-kahvalla
Pystypunnerrus käsipainoilla/tangolla
Hauiskääntö tangolla
Ranskalainen käsipainoilla/tangolla
Olankohautukset käsipainoilla/tangolla
Selänojennus
Vatsat

Sarjoja aina 2 ja toistot 1vk:lla 15, 2vk:lla 10 ja 3vk:lla 5. Tämän jälkeen koko roska alusta. Kyykys ja penkeis aluks lämmittelysarja 12 toistolla. Treenit Ma, Ke ja Pe. 2-3krt viikossa aamulla pyöräilyä/hölkkäämist 30-60min. Kulmasoutu ja maastaveto ei oikein luonnistu, mutta olisi tarkoitus pistää ohjelmaan heti kun osaamista löytyy tarpeeksi.

Olen kyllä aina suosinut kultaista kuusikkoa jos koko kropan treenejä tehdään 3xviikossa, eli kyykky,penkki,leuat,pystypunnerrus,hauiskääntö tangolla,vatsat. Ja dippejä voi lisäillä jos tuntuu että ojentajat ei möyhenny tarpeeks. 3x10, leukoja niin monta ku menee x3 ja vatsoi tehny tuntuman mukaan. Ja tietenkin sit liikkeitä varioiden että saa utta terää, esim. etukyykky,vino penkki jne. n.2min palautuksilla

1-jakosessa on todella hyvä olla vähintään pari-kolme eri liikettä samalle lihakselle joita sitten kierrättää. esim rinnalle penkki/vinopenkki/dippi

Maanantai:
Penkki 3*6
ylätalja 5*8
Ranskalainen penkki punnerus 4*8

Tiistai:
Hauis scot 4*8
Hauis käsipainoilla 2*8
Pystypunnerus 4*8
Maastaveto 3*8
Jalkaprässi 3*8

Keskiviikko:
VAPAA

Torstai:
Penkki 3*6
Vinopenkki 1*6
Ylätalja/alatalja 5*8
Ranskalainen penkkipunnerus 5*8

Perjantai:
Hauis scot 6*10
Pystypunnerus 4*8
Maastaveto 3*10
Vatsat siihen päälle

Että tämmöstä:D

^^
Hauista 12 sarjaa ja etureisille 3? muutenki aika erikoinen. En suosittele.

Maanantai:
Penkki 3*6
ylätalja 5*8
Ranskalainen penkki punnerus 4*8

Tiistai:
Hauis scot 4*8
Hauis käsipainoilla 2*8
Pystypunnerus 4*8
Maastaveto 3*8
Jalkaprässi 3*8

Keskiviikko:
VAPAA