Terve!
Olen jo pitkään meinannut aloittaa salilla käynnin ja nyt ( erittäin motivoituneena ) päätin aloittaa homman. Kaverini on jo jonkin aikaa treenannut ja tulokset näkyy, tosin hänellä ei juuri ole mitään ohjelmaa. Nyt tarvitsisin jonkunlaisen järkevän ohjelman ja ajattelin täällä kysästä, mitä pidätte.
HST vaikuttaisi minun tyyliseltä tekniikalta.
Treenit Ma, Ke, Pe. Jokapäivä samat treenit, kokovartalo läpi.
Penkki
Viistopenkki (smith)
Ylätalja rintaan
Vipunosto selälteen penkillä
Hauiskääntö tangolla
Hauiskääntö käsipainot
Olankohautukset tangolla
Kyykky ( smith )
Jalkaprässi ( 45 astetta )
Reisikoukistus istuen
Selkä, selkäpenkissä.
Vatsa *
On kyllä todella ylävartalo painotteinen, mutta en keksi oikein mitään jalkoja varten.
Mitäs pidätte? Ankarasti vain palautetta jotta en tee hölmöyksiä.
Ruoan suhteen olen kädetön, en siis tiedä mitä söisin.
Treenaus siis tapahtuu HST tyylillä 3x viikossa 15,10,5 sarjoissa
* Vatsat erikoisella laitteella, jolle nimeä en keksi.
Siinä, kädet 90 asteen kulmassa, selkälaitetta vasten, roikutaan ilmassa ja nostellaan polvia rintaan tai jalat 90 asteen kulmaan. Tuntuu todella hyvin.
Neuvoja/vinkkejä kaipaan todellakin
Quotesin itseäni tuossa. Halusin vain ilmoittaa uusille, jotka etsiskelevät täältä tietoa kuumeisena ja pelkäävät että eivät kehity, jos on väärä kaava jonka mukaan treenaa.
Tässä siis treeni, mitä aloitin vuosi sitten soveltamaan itseeni. Käytin sitä noin 3kk hemmetin epämääräisesti, jonka jälkeen oli noin 3kk taukoa.
Aloitin salilla käymisen tosissaan vasta tammikuussa. Penkistä nousi hikiseen 60kg, hauista ehdoton maximi 8x6x15kg. Jalkaprässi ( yläviistoon ) 170kg+kone.
Nyt olen rimpuillut ja tehnyt kaikkeni. Penkki tulos viime maanantaina 1x90kg Jalkaprässi 210+kone, hauista 10x8x20kg.
Suosittelen kaikille aloittelijoille lämpimästi tällaista tekniikkaa: Älkää tuojotelko liikaa kaikenlaisia käyriä painoista ja tekniikoista. Ei se voima/lihas kasva, jos et rautaa nosta.
Nykyinen treenini on suhteellisen helppo, mutta tuloksia tulee kuitenkin.
Teen sarjoja siten, että valitsen painot, mitä jaksan nostaa 10 kertaa, sitten 8 sitten 6 ja lopetan. Sarjat aina sellaisia, että menis yksi tai kaksi vielä maximissaan. Mitään ihmeen laskutoimituksia en salilla tee ja mietiskele että mitä jos ja mitä en. Tartun siihen rautaan ja laitan sopivat painot ja teen mitä sille on tehtävissä, ei kannatta stressata ihan ekoilla kuukausilla itteään kaikenmaailman hömpötyksillä. Punttaamisen pitää (imo) kuitenkin olla hauskaa, ainakin niin kauan kun se on vain harrastus. Jos ei joka päivä jaksa jalkaprässiä, niin antaa olla sitten.
Itsekin täällä kyselin aluksi kaikenlaista proteiineistä ja creatiinistä jne. Proteiiniä otan lähinnä vain palautuksessa ( tosin siihen tulee muutos ) ja creatiinia otan 2kk välein ( 2on 2off). Mielestäni creatiini on auttanut, koska ainakun on ensimmäinen viikko tankattuna ja treenit, niin eron huomaa, Vähintään sarjojen määrässä jossei sitten painojen nousussa.
Mutta mutta.. The point is.. Älkää miettikö liikaa. Kun rautaa pumppaa ja syö normaalia ruokaa, niin tulokset kasvaa aivan varmasti kaikilla, jotka ovat aloittelijoita (eli -> minä ja
).
Kiitos että selasitte edes läpi tämän puuduttavan postauksen.
Kohti parempia tuloksia,
Katu